Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buiten spelen met Terra Aquatica systeem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Rreppellsteeltjam
    Goeie tip. Meteen even in de voorraad gekeken wat ik kon bouwen. Ik kwam nog een oud homebox Hercules systeem tegen. Nog wat stokken en koppelingen toegevoegd en een scrognet. En voila!! de eerste puntpaprika komt er ook aan.
    de komkommers blijven maar komen. Mijn hele gezin eet ervan!

Ook maar nieuwe TA voeding geregeld. Een tripart 500ml setje was niet genoeg.

tot de volgende

Attached Files
    No Mercy Supply - No Mercy Shop

Comment

• roy
      roy commented
      Editing a comment
      Moet wel genoeg zijn inderdaad!

• NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Geen last van wortelrot met de hoge temps?

• roy
      roy commented
      Editing a comment
      Bij mij niet!

image.png​

De paprika's gaan al heel goed. Op 1 plant zitten deze vier er al aan. Het verschil tussen de Growstream en Aero potten zijn echt MEGA

image.png​image.png​

Ik kan het niet helemaal verklaren, het enige verschil is dat bij de Growstream de wortels niet echt in het water hangen en bij de Aero potten wel.
    Alle planten zitten wel echt vol, er gaan dus heel wat paprika's aankomen.

De komkommers blijven maar komen, ik oogst nu dagelijks.

Tot de volgende!!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

Comment

Het verschil tussen de verschillende systemen is er niet meer. degene die achterbleven zijn helemaal bijgetrokken. Aan beide hangen nu al best grote paprika's.
      De komkommers nemen af. Ik oogst lang niet zo veel meer. Op zich niet zo erg want ze komen mijn oren uit intussen.

IMG_4785.png IMG_4784.png
      Ik geef nu de maximale voeding wat op het schema aangegeven wordt. De planten drinken op het moment echt veel. Ik denk zo ongeveer 10-12 liter per dag.
      Nu afwachten tot de eerste rood gaat worden en dat ik die kan proeven!

Tot de volgende update!!

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Al aan inmaken of fermenteren gedacht?

Paprikas kan je ook groen/geel/oranje eten.

• roy
        roy commented
        Editing a comment
        Niet aan gedacht maar is niets voor mij.
        Als ze rood zijn vind ik ze gewoon het lekkerst, gewoon nog even geduld hebben.

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Nog een leuke komkommer voor jou gevonden op internet, de kiwano.

Na mijn terugkomst van 10 dagen vakantie zijn de paprika planten door het gewicht van de vele paprika's naar 1 kant gaan hangen. Ik had het scrognet beter moeten doen, dat het elastisch is help ook niet echt denk ik. Ik heb de planten nu met touwen terug overeind gezet. Dit jammer genoeg niet zonder schade. 2 takken met in totaal 10 paprika's zijn afgebroken. die liggen nu binnen om daar verder af te rijpen. Er zijn er echt heel veel, echt heel tof om te zien.

IMG_4862.png

De eerste begint al aardig van kleur te veranderen.

IMG_4863.png

Tot de volgende update!

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Je kan ze ook groen/geel/oranje eten.

• roy
        roy commented
        Editing a comment
        Als ze groen zijn vind ik ze niet lekker. Ze verkleuren van groen ook meteen naar rood. De eerste is bijna klaar om gegeten te worden.

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Dat deed mijn yolo wonder ook.

Goeie waterhuishouding doet wonderen. Het is er af te zien.
      Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

• roy
        roy commented
        Editing a comment
        ja klopt inderdaad. mooie systemen, alleen te veel planten staan erin. Zou ik de volgende keer toch anders doen.

IMG_4869-2.png

In het echt is hij veel rooier en bijna klaar om gegeten te worden. Jammer dat dit niet zo goed overkomt op de foto. Komt waarschijnlijk doordat ik het heb moeten converteren van HEIC naar PNG

Comment

Oei ik zie dat mijn laatste bericht alweer 4 weken geleden is.
      Inmiddels heb ik de komkommer planten uit het systeem verwijdert. Er kwam niet veel meer vanaf en de komkommers kwamen mijn strot uit Op de eerste foto het laatste wat ik eraf gehaald heb. De grote witte heeft veel minder licht gehad omdat hij achter de pallet hing. Op de twee foto het wortelstelsel van 5 komkommer planten. Eigenlijk best indrukwekkend.

IMG_4916 2.jpg IMG_4915.jpg

De Paprikaplanten gaan best lekker alleen vind ik het wel lang duren voordat ze de rode kleur krijgen. Ik heb er gisteren weer 2 kunnen oogsten. Binnen 2-3 dagen nog wel een stuk of 4. De rest moet nog even zijn best doen. Ik hoop dat het nog goed gaat komen.

IMG_4947.jpg

Van de 10 paprika's die ik binnen heb af laten rijpen hebben we soep gemaakt. Heerlijk soepje ook!!
      Vandaag nog maar eens het watervat verversen met nieuwe voeding erin. Ik gebruik nog steeds de Tri part versie van Terra Aquatica. Prima voeding en lekker makkelijk te doseren.

Ik denk erover na om dit merk in onze shop www.nomercyshop.nl aan te gaan bieden. Zijn er onder de members meer mensen die TA gebruiken?

Comment

• PH donner
        PH donner commented
        Editing a comment
        Ik gebruik al zo’n 16 jaar onafgebroken TA voorheen GHE .

Beste wat mijn is overkomen water is hier Ph 8,6
        Als je de gehele lijn in huis hebt ben ik je klant
        Last edited by PH donner; 11 October 2025, 15:33.

• roy
        roy commented
        Editing a comment
        Wat heb je dan allemaal? Op zich is de Grow, Bloom en hard/zacht water en ph- toch wel genoeg?
        Last edited by roy; 14 October 2025, 08:12.

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Ik gebruik zoutzuur als ph-

Tijd geleden sinds mijn laatste update. De laatste 6-7 weken echt veel paprika's kunnen oogsten. Al werd dat de laatste weken wel steeds minder. Omdat het niet meer zo snel ging vandaag besloten de stekker uit het systeem te halen en de boel op te doeken. Alles nog wel geoogst en zal in de soep verdwijnen.

IMG_5101.jpg IMG_5102.jpg

Al met al best succesvol gebleken. We hebben veel kunnen oogsten en er vooral veel plezier in gehad. De aardbeien had ik verprutst. Voor volgend jaar moet dat wel anders.
      Ik denk ook dat ik voor een volgende keer een andere verdeling moet hebben. Ik heb teveel planten op de oppervlakte gezet. Ik denk erover na om het systeem te verbouwen om het breeder te krijgen om de planten meer ruimte te geven.. De aanpassingen zullen dan voordal de aanvoer en afvoer van de leidingen zijn. En misschien een andere plek in de tuin. Nog even goed over nadenken.

De drie Terra Aquatica Systemen zijn min of meer vergelijkbaar. Al denk ik dat de Growstream (de linkse 2 witte balken) het makkelijkst en beste zijn. Ik heb tussendoor van de Aero wel het afvoerpijpje terug moeten klikken omdat de wortels dat pijpje los hadden getrokken. De potten met de Hydrokorrels is ook gewoon prima als je er 1-2 planten in zet. Het opruimen is wat lastiger omdat er veel korrels tussen de wortels blijven hangen. Klusje voor als het wat warmer is.
      De Terra Aquatic voeding is prima bevallen. Uiteindelijk heb ik 3 Tri part 500ml setjes gebruikt. Ik deed meestal iedere week het water verversen met nieuwe voeding. Uitgezonderd toen ik op vakantie was en de laatste 3 weken. Volgend jaar ga ik er wel de PH en EC meten. Iets wat hier natuurlijk al gezegd is maar ik was te zuinig om de meters uit de stelling te pakken

Al met met heb ik er veel plezier aan beleefd en weet nu wat ik fout heb gedaan en wat er eventueel aangepast moet worden.

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Tuingaas scrog en van die groene plastic stokken, en 3 panelen aan de zijkant/achterkant met tuingaas voor de komkommers, er zijn trouwens veel meloenkomkommer soorten, zal je binnenkort effe twee sites door geven.
    Bezig...
    X