Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bouw (nood) droogbox.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bouw (nood) droogbox.

    Korting op 420shop
    Beste mede kwekers ,

    Mijn eerste White Widow is bij na aan oogsten toe tweede plant zal voor half september zijn.Vorig jaar heb ik alles gedroogd in mijn kelder.Maar deze is nu niet beschikbaar daar het mijn werk atelier voor gitaarbouw is geworden.Dus heb ik een nood oplossing vervaardigd om mijn wiet te drogen.Ik heb een kartonnen doos omgebouwd tot een micro droogbox. Heb de doos verstevigd met een houten bodem en plafond de zijkanten zijn verstevigd met balkjes.De achterflappen heb ik vast gelijmd en luchtdicht gemaakt. De voorflappen zijn verwijderd en ik heb een deurtje gemaakt (ook lucht dicht ) Onderaan is er een lucht inlaat en bovenaan heb ik een buisventilator met koolstoffilter geplaatst voor een goede lucht circulatie (en geur). Moet nu nog wat lijntjes erin doen om de wiet op te hangen en eventueel nog een tijdschakelaar om de ventilator niet constant te laten draaien.(anders droogt het misschien te snel)
    Heb een paar foto's van de constructie erbij gevoegd.
    Attached Files

    #2
    HIHI ik heb een doos en daar draden in gespanne toppen op gehangen doos dicht met ducktape hupla klaar elke dag even luchten 2 weken alles droog
    God was never on your side..

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Met 10 gram wiet werkt dat wel ja.

    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      Tja QnQ ik ben dan ook geen brood kweker natuurlijk en der hang 100 gram natte wiet in mijn droog doos ik heb namelijk een verhuis doos en ja die tape ik dacht met van die grijze tape en ik zet hem op de veranda en na 2 weken verdwijn mijn wiet in potten om te curen. Ik doe verder niks in de doos om dat de doos van karton is zal overige vocht in de doos trekken je zou evt zakje rijs er onder in kunnen leggen ik doe da niet meer om dat het zo al jaren goed gaat wel elke dag even de doos open doen en verse lucht er bij inlaten

    • WietParkiet
      WietParkiet commented
      Editing a comment
      Ik hoop toch wel op een iets grotere opbrengst ^_-

    #3
    Ik volg. Heel toevallig gisteren ook een topicje gelezen voor te drogen met een zelfgemaakte droogbox.

    Kan het zo meteen niet terugvinden, maar het was zo'n grote doos van de Ikea, met daar draden door en de bodem gevult met rijst en maandverband tegen de wanden.
    Ik weet ook niet zo goed hoe en waar ik moet drogen, dus zo'n dingetje bouwen lijkt me wel wat..
    Is zoiets perfect werkbaar of zijn er toch dingen waar je voor moet opletten als je op deze manier gaat drogen?

    Comment


    • WietParkiet
      WietParkiet commented
      Editing a comment
      Hoe droog jij ze QnQ?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Staat vast wel in een van mn kweekverslagen

    • WietParkiet
      WietParkiet commented
      Editing a comment
      Ik ben net door je topics aan het lezen haha Dan kom ik ze zo meteen wel tegen!

      Edit: op de zolder dus :p
      Last edited by WietParkiet; 14 August 2018, 20:55.

    #4
    Groene vingers en rechterhanden het moet niet gekker worden
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      We hebben tuurlijk niet allemaal een kweek kwelder in een huisje in de bossen

    #5
    leuk bedacht!
    Hopelijk niet te snel, geforceerd gedroogd... tijdklok is een optie; maar dan komt er wel geur uit..

    Comment


      #6

      Comment

      Bezig...
      X