Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgische beginnende kweeker zoekt beste optie voor buitenkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Belgische beginnende kweeker zoekt beste optie voor buitenkweek

    Korting op 420shop

    #2
    Welkom

    voor buiten zou ik coco's gebruiken eventueel ook van plagron aangezien je toch plagron voedingslijn gebruikt deze heb je in zakken en brix
    deze brix zijn handig vind ik ook als je ze online besteld minder verzend kosten dan zakken

    het voordeel van coco's deze kan je niet over wateren heeft zeer goede drainage, wel maken bij droog weer dat deze altijd vochtig blijft nooit laten uitdrogen !!!
    nog een voordeel is de voedingslijn van coco's A+B deze bevat de nodige voeding stoffen voor groei en bloei dus als de plant overgaat naar bloei zijn de nodige stoffen aanwezig .

    http://www.greensell.nl/a-39369024/p...s/#description
    Attached Files
    Last edited by Jura; 1 June 2019, 08:09.

    Comment


      #3
      Auto's zet je het best direct in de pot/grond waar die volwassen in gaat worden, dus niet voorkiemen. Ik gebruik dit jaar gewoon potgrond, maar een ander doet het weer anders, het is wat je zelf wilt. Vorig jaar deed ik Batmix, maar de resultaten waren niet bijzonder goed en ik had het idee dat de mix te sterk was. Ik zie een ander dit jaar ook auto's op Batmix doen dit jaar en dat ziet er wel veel belovend uit. Zo zie je maar, iedereen gaat een ander antwoord geven.

      Comment


        #4
        Yep. Ik doe het weer anders. Ik gebruik 1/3 cocos - 1/3 perliet - 1/3 universele grond. Daarbij de canna bio lijn. Gaat uitstekend.

        Comment


          #5
          Er bestaat ook geen duidend antwoord op die vraag omdat bijna alles kan en erg afhankelijk is van je situatie.
          Ik kan hier vandaan niet zien wat voor grond jij in je tuintje hebt, hoe je tuintje eruit ziet, beplanting enz.

          Als ik zeg volle grond is altijd beter, dan heeft dat z'n bekende voor- en nadelen, (die heb je gelezen zie ik) maar er is een groot verschil of jij in een Vinex wijk woont met een schoolplein als tuin en 15cm grond en daaronder zand, of dat jij de beschikking hebt over een tuin vol planten en bomen met een oude moestuin.
          Die oude moestuin gaat altijd beter zijn dan in potten kweken.
          Maar een pot met voor 3 euro grond gaat weer beter zijn dan die zandgrond.

          Ik kweek in potten buiten, omdat ik in een bos woon. De grond is niet zo best. Zuur en zanderig.
          In die potten doe ik compost. Alle rommel uit de tuin, gras, bladeren, takjes, GFT afval, etc heb ik op een hoop gegooid, en een jaar later is dat erg goeie grond.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Ipie
            Ipie commented
            Editing a comment
            Ik hoor verhalen dat goede compost maken wel
            3 jaar kan duren. Is dat een fabeltje?

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Dat ligt aan de conditie van je composthoop en aan wat je erin gooit.
            Met een goeie composthoop kun je dit jaar de compost gebruiken van materiaal dat je er vorig tuinseizoen bij gegooid hebt.

          #6
          Last edited by QnQ; 2 June 2019, 07:33. Reden: posts samengevoegd

          Comment


            #7
            Als je universele grond mengt met compost dan kun je daar prima op kweken.
            Potten van 11-20L vullen tot de bovenste rand, niet te hard aanstampen.
            De eigenschappen waarom je perliet zou toevoegen heeft de compost ook.
            Bovendien is perliet (en cocos) verder leeg. Compost heeft nog een uitstekende voedingswaarde.
            Als tuinder wist je dat eigenlijk al natuurlijk.

            pH wordt bij een buitenkweek weinig mee gedaan.
            Het meeste water komt uit de lucht, en dat kun je onderweg toch niet aanpassen
            Wel handig om eens te zien welke pH het water in je regenton heeft, of je vijver, of je kraanwater.

            Zet alvast wat biervallen in je tuin op de plek waar de plantjes komen, voordat het gaat regenen

            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #8
              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post

              Zet alvast wat biervallen in je tuin op de plek waar de plantjes komen, voordat het gaat regenen
              2 liter bier staat al klaar voor een slakkenfeestje + potten staan op verhoog en nu voorlopig snachts nog onder plastiek omhulsel. Enig idee in wat of uit wat ik best die vallen maak? Ik dacht aan leeg blikje met wat bier in gegoten of oud yoghurtpotjes ofzo? Geen ervaring op slakkenvallen

              Comment


                #9

                Hey,

                Als je in potten kweekt, kan je je pot van de grond zetten en daaronder/langs stooi je een bedje of maak je een buffer van fijn zand(bier drink je beter zelf op). Zand vinden slakken niet leuk. Zorg dat je planten geen contact maken met andere planten, dat ze vrij staan zeg maar.
                Last edited by QnQ; 14 February 2020, 10:54. Reden: citaat

                Comment

                Bezig...
                X