Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is mijn plant oogstrijp? Plaats hier je vragen i.p.v. een topic te openen!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is mijn plant oogstrijp? Plaats hier je vragen i.p.v. een topic te openen!!

    Korting op 420shop
    Geachte leden,

    Daar het forum tegen oogsttijd overspoelt wordt met vragen van leden of de plant klaar is, verzamelen we alle vragen hier.
    Alle topics met gelijke vragen worden afgekeurd en/of door verwezen naar dit topic!!

    Dus, plaats hier je vragen en foto's met zoveel mogelijk info, dat wil zeggen:
    1. soort
    2. aantal bloeiweken

    Indien je het niet zeker weet, doe een zo goed mogelijke schatting!

    M.v.g.
    JD-team.
    Last edited by ceBep; 17 October 2011, 13:18.

    #2
    feedback toppen

    Hoi mensen,

    ik heb al bijna een half jaar planten staan en vraag me af of ze er goed voorstaan. Ik heb het forum al wat doorzocht maar de fotos van de toppen zijn toch anders dan bij mij. bij een plant heb ik al wat vanaf geknipt omdat er op sommige toppen rotte plekken zaten.

    Hier de foto's
    P1010009.jpgP1010010.jpgP1010011.jpgP1010013.jpgP1010015.jpg

    nou heb ik wat vragen,
    groeien ze ongeveer op schema?
    wanneer kunnen ze ongeveer worden geoogst, of kan dat nu al?

    ik ben een beginnend kweker dus weet er niet zo veel vanaf

    cya

    Comment


      #3
      Re: feedback toppen

      Oorspronkelijk geplaatst door Osias View Post
      nou heb ik wat vragen,
      groeien ze ongeveer op schema?
      wanneer kunnen ze ongeveer worden geoogst, of kan dat nu al?

      ik ben een beginnend kweker dus weet er niet zo veel vanaf

      cya
      k zag op t weer dat t van de week toch nog aardig weer word met redelijk wat zonuren.als er niet teveel rot in zit nog n weekje meepakken of langer (maar dat licht aan de soort of tie langer kan/moet) weet je wat t is???
      sigpic

      Comment


        #4
        Re: feedback toppen

        bedankt voor je reactie,

        ik heb:
        NL haze mist, geplant in begin mei staat in 60 liter potten
        en ze hebben een lichte koffie geur.

        het rot zat eigenlijk maar aan 1 plant, waar ik nu al delen van heb geoogst. De toppen zien er bij de meeste planten hetzelfde uit.
        denk ook dat ik nog een weekje wacht, de planten hebben volgens de site een bloeitijd van 11 weken.

        Comment


          #5
          Re: Is mijn plant oogstrijp? Plaats hier je vragen i.p.v. een topic te openen!!

          Plant 1
          P1060173.jpg
          Plant 2
          P1060163.jpg

          Om het op zijn Dexters' te zeggen: tonight's the night?

          Comment


            #6
            Re: Is mijn plant oogstrijp? Plaats hier je vragen i.p.v. een topic te openen!!

            Knip maar , Milkey en reeds ambers. Veel succes met het knippen.

            Grtz.

            Comment


              #7
              Is mijn oogst al klaar? Moet ik me boom al omhakkuh? :p

              Beste expers
              Ik zit zoals zoveel met een dilemma,ik heb voor de grap me vader een zelf opgekweekt stekkie gegeven omdat mijn kat ze steeds op at :p
              En mijn vader heb nogal groene vingers en een mooi tuintje,dus dat moest goed komen,het is een binnen wietje een exodus cheese van een zaadje van de greenhouse,en dat leuke kleine stekje is nu een serieuze boom geworden van zeker 2 bij 2 minimaal,en mevrouw barst van de mooie toppen,maar ik weet dus echt niet wanneer ik moet oogsten wil eigenlijk al morgen gaan omdat er slecht weer aankomt maar ben ik dan niet te vroeg? de foto's zijn van 3 dagen terug en bovenin toppen beginnen de haartjes al aardig bruin te worden alleen wat er wat meer binnen in groeit is nog erg wit,maar ik heb geen idee of dat bij een cheese eerder of misschien later moet? en als ik ze op de kop te drogen hang met het meeste blad er nog aan kan ik daar het proces nog iets mee rekken? of zeg je gewoon nog even buiten in het rot weer laten staan met de kas op rot? Want dat willen we natuurlijk ook niet
              Dus please mensen HELP!!! Alle info is welkom en ik kan hem vanwege dat ie niet mag opvallen niet verduisteren of overdekken daar is ie al veelte groot voor geworden :p
              Alvast bedankt
              Greetz Wicked
              IMG-20111013-00082.jpgIMG-20111013-00084.jpgIMG-20111018-00106.jpgIMG-20111018-00108.jpgIMG-20111018-00109.jpgIMG-20111018-00115.jpg
              Attached Files

              Comment


                #8
                Re: Is mijn oogst al klaar? Moet ik me boom al omhakkuh? :p

                Okee mensen ik heb verse foto's net gemaakt,plantje stond er nog mooi bij heb alleen wel de eerst paar kleine plekjes met top rot ontdekt
                Het zijn 2 planten 1 megaboom en 1 mini plantje die in de verdrukking staat en bijna geen licht krijg,nu is die kleine wel al een stuk verder met het bloeien en denk dat die al bijna klaar is alleen jammer dat er bijna niks aan zit de eerste 4 foto's zijn van de mega plant de laatste 2 van de mini plant.
                Dus knippen? Of zal ik nog even wachten? Die kleine is denk al zover maar moet denk nog even wachten tot die grote er ook zo uitziet!? Maar ben zo bang dat er nog meer rot in komt,het was echt heel weinig maar toch!?!? Iemand suggesties? Graag!!!!! Alvast bedankt!
                P1050965.jpgP1050970.jpgP1050972.jpgP1050980.jpgP1050981.jpgP1050982.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: Is mijn plant oogstrijp? Plaats hier je vragen i.p.v. een topic te openen!!

                  PA240085.jpgPA240079.jpgPA240070.jpgPA240086.jpg

                  Nee Wickedsounds! ze moeten echt nog wel even hoor! die draadjes moeten gewoon bruin zijn!
                  Maar dat laatste plaatje dat lijkt rot.. maar het kan ook door de temperatuur schommelingen komen dan worden ze paars achtig van kleur.

                  Ik zit trouwens ook met toppen waar van ik niet weet of ze al rijp genoeg zijn.. kan iemand mij daar mee helpen?? zie plaatjes
                  Power to the plant!

                  Comment


                    #10
                    Re: Is mijn plant oogstrijp? Plaats hier je vragen i.p.v. een topic te openen!!

                    heeft niks met de draadjes te maken..
                    Zoek maar s op trichomen.

                    suc6

                    Comment


                      #11
                      Re: Is mijn plant oogstrijp? Plaats hier je vragen i.p.v. een topic te openen!!

                      Moet je met een microscoop of goed vergrootglas naar de trichomen kijken, er staat een heel goede topic op deze site, gebruik de zoekfunctie zou ik zeggen

                      Comment


                        #12
                        Re: Is mijn plant oogstrijp? Plaats hier je vragen i.p.v. een topic te openen!!

                        Graag on topic, kletsen doe je maar in de chat.

                        JD.
                        Last edited by Jointjedraaien; 25 October 2011, 01:50. Reden: Offtopic
                        __________________________________________________ ______________

                        When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


                        sigpic

                        Comment


                          #13
                          Re: Is mijn plant oogstrijp? Plaats hier je vragen i.p.v. een topic te openen!!

                          Je oogst op de trichomen en niet op de haartjes .
                          Meestal is het wel zo tegen dat 80 % van de haartjes bruin is heb je Milky kleurige trichomen.

                          Hr Als of jij alles al weet ...
                          God was never on your side..

                          Comment


                            #14
                            Re: Is mijn plant oogstrijp? Plaats hier je vragen i.p.v. een topic te openen!!

                            Bedankt Belladonna! ik haal nu even een vergrootglas en dan weet ik het gewoon ik wil het gewoon zeker weten!.
                            Power to the plant!

                            Comment


                              #15
                              Re: Is mijn plant oogstrijp? Plaats hier je vragen i.p.v. een topic te openen!!

                              Graag gedaan met een simpel vergroot glas kan je zo de trichomen bekijken.
                              Vergeet niet dat bij het drogen van je wietje het wiet nog een klein beetje door rijpt dus oogst op tijd

                              groetjes Bell
                              God was never on your side..

                              Comment

                              Bezig...
                              X