Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken in een kas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweken in een kas

    Korting op 420shop
    hallo, ik had zo het idee met een vriend om te gaan kweken in een kas. het is onze eerste keer en we hebben helemaal geen ervaring. hopelijk kunnen jullie mij tips geven of een link naar een goed topic over het kweken in een kas(!).

    Welke soort kan ik het beste gebruiken voor het kweken in een kas? stekjes of zaadjes?
    Waneer moet ik ze in de kas zetten?
    Moet ik ook met licht en donker werken?
    Hoeveel ventilators moeten erin?
    Wat voorn voeding moet ik gebruiken?

    Dit zijn niet al mijn vragen maar veel voorbeelden, als een van jullie een hele guide zou kunnen maken, of als er al eentje van is. en daar even een linkje in dit topic van willen zetten. dan zou ik dat zeer op prijs stellen.

    sorry, sommige vragen zijn dom. maar dat is ook om aan te geven hoe onervaren ik ben!

    Dankje wel!

    #2
    Re: Kweken in een kas

    Vragen zijn in principe nooit dom. Het is daarentegen gewoon lui om te vragen naar zaken die jezelf zou kunnen opzoeken in de bergen info die hier op dit forum beschikbaar zijn. Het wordt trouwens ook zeer op prijs gesteld als je je even voorsteld in de member intro sectie, en kennis neemt van de regels hier op dit forum.

    veel plezier met het vergaren van kennis, voor concrete en gerichte vragen die onstaan zijn bij het tot je nemen van kennis kan je altijd aankloppen. Vragen "of je ook met licht en donker moet werken" zijn van een dermate kaliber dat je die zelf -en zonder enige vorm van kennis- ook wel kan beantwoorden of niet soms...
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Kweken in een kas

      Hoe groot is die kas ,als ik vragen mag ?
      Zo'n grote als in het kassen gebied of eentje bij je moeder in de tuin ?

      Ik ga uit van een grote
      Je moet nu beginnen met ontkiemen en zodra ze boven komen meteen in de volle grond om de twee en een halfe meter ongeveer zodat ze de ruimte hebben
      Je hoeft niet met licht en donker te werken en geen fantilatoren , wel moet je voor frisse lucht zorgen dus her en der een raampje open is niet verkeerd
      Voeding kun je het beste gewoon bij een growshop scoren , zowel de groei als de bloei en wat visemulsie , dan kom je een heel eind

      Klein kasje zou ik niet aan beginnen dan doe je je planten te kort en daar groeien ze toch uit


      Ajo
      Ventje
      Living in Second live for real

      Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

      Comment


        #4
        Re: Kweken in een kas

        sorry ventje maar dit slaat helemaal nergens op. Volgens mij heb ik jou gister ook al betrapt op waarde loze informatie in een topic over buiten planten toppen.

        Als je niet weet waar je het over hebt kun beter je mond houden. En er van uit gaan dat het om een grote kas gaat is alles behalve logisch.

        1. geen ventilatie in een kas staat gelijk aan rot. Dat weet iedereen die wel eens in een kas heeft gekweekt. Mits de kas op de wind staat kun jij simpel weg rondom de nodige glazen er uit halen voor ventilatie.
        2. Nu al zaaien ? waarom ?
        3. 2.5 meter ruimte, tja nooit verkeerd maar wie heeft 2.5 meter over in een kas ? Of uberhoudt een kas van 2.5 bij 2.5 meter ?

        Zo kan ik nog wel door gaan maar dan wordt het mieren neuken.
        Eigen gekweekte zaden






        Comment


          #5
          Re: Kweken in een kas

          Dat doe je toch al Tjap , miereneuken, en lezen is toch niet zo moeilijk
          1. ventilatie geef ik aan door her en der een raam open te zetten !!!?
          2. Waarom niet als je de ruimte hebt en in een kas aan het werk gaat !!!!?
          3.ik geef aan dat IK uit ga van een kas zo als in het kassen gebied !!!!!?
          Dat jij een andere manier kent dat kan ik begrijpen maar waar zie jij de fout? net als toppen en fimmen buiten , als je ruimte hebt waarom zou je dat dan doen , ik weet wel een hele goede reden waarom niet


          Ajo
          Ventje
          Living in Second live for real

          Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

          Comment


            #6
            Re: Kweken in een kas

            ik weet ook een heel erg goeie reden waarom wel > anders komen m'n planten boven een bepaalde hoogte, worden ze daardoor boven de schutting gespot, en zijn ze zo goed als zeker voordat ze klaar zijn geript
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: Kweken in een kas

              ja oke maar wie heeft nou zoon kas ? heb jij er 1 in je achter tuin ?

              ---------- Post added at 17:16 ---------- Previous post was at 17:13 ----------

              Oh ja en een raampje open red je het niet mee
              Eigen gekweekte zaden






              Comment


                #8
                Re: Kweken in een kas

                Hoe groot is je kas wietjunk12 ? (L x B x H)
                Zonder die info kunnen we weinig.
                Ventilatie is sowieso nodig, of dat aktief of passief wordt moet je maar ff bekijken.

                Tumble trimmert heeft hier ergens een topic met wat kasreuzen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Kweken in een kas

                  Oorspronkelijk geplaatst door tjapado View Post
                  ja oke maar wie heeft nou zoon kas ? heb jij er 1 in je achter tuin ?

                  ---------- Post added at 17:16 ---------- Previous post was at 17:13 ----------

                  Oh ja en een raampje open red je het niet mee

                  Ik heb een kasje van 2 bij 3 meter. Maar als ik wil kan ik meerdere kassen zetten van 5 bij 40 meter: maar op 6 m2 kun je zoveel zetten dat ik daartoe de noodzaak niet van inzie. Ventileren met een zwenkventilator is ook niet moeilijk: gewoon een aftakking van een grondkabel maken en daaraan een paar waterdichte stopcontacten monteren. Beluchten is nog makkelijker: voor ongeveer 40 euro koop je automatsche raamopeners, die bij een bepaalde temperatuur de dakramen op een kierstand zetten. Met 4 open dakramen en de toegangsdeur open is er meer dan voldoende ventilatie.
                  Last edited by Xtreme; 6 March 2012, 17:57.

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweken in een kas

                    meerdere kassen van 5 bij 40 vs 2 bij 3. dan wist ik het wel

                    Niet echt een geloof waardig verhaal maar daar hebben we maar niet over.
                    Eigen gekweekte zaden






                    Comment


                      #11
                      Re: Kweken in een kas

                      Een kas van 5 bij 40 meter heeft een oppervlakte van 200 m2. Als een tuin ruim 1500 m2 is, passen daar wel een aantal kassen in. Niet een ieder woont in een Vinex-wijk met een tuin ter grootte van een postzegel.

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweken in een kas

                        Google eens op Plantkas zijn kaskweeken
                        Die had ook leuke kasjes maar altijd te klein , zie zijn eerste verslag, die kas moest hij verhogen tijdens de bloei
                        Vandaar dat ik zeg ; een kleine kas is de moeite niet , heb je alleen ellende van


                        Ajo
                        Ventje
                        Living in Second live for real

                        Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweken in een kas

                          Ik heb er ook 2 filters mee verziekt. Omdat de boel nogal meurde heb ik een afzuiger met filter gemonteerd. Bij de 1e nacht, waarin het mistig was, raakte het filter gelijk verzadigd. Dat droogt weer wel, maar filters vervangen om te drogen gaat me een brug te ver.
                          Het meest efficient is in juli zaaien of stekken zetten: uiteindelijk worden je planten dan toch nog langer dan een meter voor het eind september is. Ik ben er een beetje op teruggekomen om vroeg te zaaien of te stekken: hoe langer de planten staan, hoe meer kans op ziekten. Dan maar wat meer kleinere planten. Dus ga ik dit jaar eerst voor een ronde met AF's en na de oogst gaande reguliere planten pas de grond in.

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweken in een kas

                            Ik zou gewoon een aantal grote fans naar buiten doen, filter zou ik niet doen.

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweken in een kas

                              Vorig jaar heb ik ook in m'n serre enkele autoflowers geplant (mix van sweet seeds: big devil, speed devil, fast bud) maar had dus, zoals zovelen denk ik, last van toprot, tot vervelens toe. En dan nog niet over de bladluizen en mieren gesproken, maar dit terzijde. Ik heb me nu al een aantal keer afgevraagd of het zou helpen om bijv. 's nachts van die vochtvreters te plaatsen, aangezien dan de relatieve luchtvochtigheid het hoogst oploopt? Of zouden deze te vlug verzadigt zijn? Iemand hier toevallig ervaring mee?

                              Comment

                              Bezig...
                              X