Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomer? Geef s'avonds water

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16

    Comment


      #17
      Re: Zomer? Geef s'avonds water

      Wat gebeurd er als de oliedruk verdwijnt in een motorblok.
      In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

      Comment


        #18
        Re: Zomer? Geef s'avonds water

        Dan gaan er op de display van de boordcomputer allerlei lampjes branden en piept dat ding ook nog eens. Vervolgens moet je naar de garage en krijg je -althans in mijn geval- een rekening van 750 euro, omdat voor het vervangen van een oliekering heel de motor uit de auto moest worden gesloopt.
        Last edited by Xtreme; 2 August 2012, 08:13.

        Comment


          #19
          Re: Zomer? Geef s'avonds water

          Oorspronkelijk geplaatst door 010 View Post
          en het hele verhaal dat water op een blad als een vergrootglas werkt????
          ben toch wel eens benieuwd waar dat vandaan komt.
          zodra er voeding of andere middelen in zitten en het water verdampt dan blijven er residuen op je blad zitten waardoor het verbrand
          maar het lijkt me toch stug dat als na een regenbui de zon gaat schijnen alle planten ineens verbranden.
          water op blad in de zon is funest 010, dat is een feit. Het zijn namelijk druppeltjes, en die druppeltjes werken als een lens door hun gebogen oppervlak. Met een lens kan je prima je joint aansteken in de zon, of dus gaatjes branden in je bladeren. Daarom is bv grasmaaien in de volle zon ook not done > door het afsnijden van een gedeele van de stengel komt er sap naar buiten wat als een druppeltje blijft zitten, en dus als een lens gaan werken en daarmee de temp zeer lokaal sterk verhoogd, met beschadiging van je gras tot gevolg.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #20
            Re: Zomer? Geef s'avonds water

            Sproeien bij felle zon kan inderdaad bladschade opleveren. Bij regen is dit uiteraard minder of niet het geval. Als het regent schijnt de zon immers niet. En na een regenbui komt het maar sporadisch voor dat de zon volop en langdurig gaat schijnen.

            Comment


              #21
              Re: Zomer? Geef s'avonds water

              Daarnaast hebben planten allemaal leuke truuks om daarmee om te gaan > kijk bijvoorbeeld naar het vettige laagje wat op de bladeren van veel planten zit, waardoor druppels er makkelijker afrollen, of de bouw en stand van bladeren, ook weer om water na een onverwacht regengenotje zo handig mgelijk op te vangen of weg te laten vloeien.

              Broccoli is een hardstikke mooi voorbeeld van zowel die druppelvorming als hoe ermee om te gaan. Een waterdruppel op een broccoliblad blijft perfect, bijna als een bolletje kwik over het blad rollen, en rolt er dus ook hardstikke snel weer vanaf.
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #22
                Re: Zomer? Geef s'avonds water

                Water geven is bij mij; niet sproeien btw.....waarom zou je je planten besproeien?
                Daar heb je de regen voor.

                Comment


                  #23
                  Re: Zomer? Geef s'avonds water

                  Vale, probeer eens een keer goed te lezen (zo moeilijk is dat echt niet, hoor): de discussie ging over de werking van de zon op waterdruppels op het blad ingeval van sproeien. Waarom je je planten eventueel besproeit, is dan toch een vraag van geheel andere orde? Ik zou bijna willen beweren "off-topic", zelfs. Trouwens, ik besproei mijn planten gewoon met een gieter, gevuld met water uit de regenbak. Waarom ik dat doe? Gewoonweg omdat ik dan niet hoef te bukken.

                  Comment


                    #24
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #25
                      Re: Zomer? Geef s'avonds water

                      Wellicht maakt het verschil of je sproeit met regenwater of leidingwater: regenwater heeft een pH ergens tussen de 5 en de 6. Leidingwater zit hoger dan 7, omdat er calcium aan is toegevoegd om corrosie van de leidingen te voorkomen. En uiteraard sproei ik ook niet met voeding in het water.

                      Comment


                        #26
                        Re: Zomer? Geef s'avonds water

                        Als je sproeit met alleen water kun je geen verbranding krijgen van je blad
                        Alleen als er voeding in je water zit dan brandt het in in de zon

                        Op Curacao gaven we ook gewoon water overdag , als je dat niet doet dan haalt zij de avond soms niet
                        Je moet het geven als ze het nodig hebben


                        Ajo
                        Ventje
                        Living in Second live for real

                        Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                        Comment


                          #27
                          Re: Zomer? Geef s'avonds water

                          Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                          Vale, probeer eens een keer goed te lezen (zo moeilijk is dat echt niet, hoor): de discussie ging over de werking van de zon op waterdruppels op het blad ingeval van sproeien. Waarom je je planten eventueel besproeit, is dan toch een vraag van geheel andere orde? Ik zou bijna willen beweren "off-topic", zelfs. Trouwens, ik besproei mijn planten gewoon met een gieter, gevuld met water uit de regenbak. Waarom ik dat doe? Gewoonweg omdat ik dan niet hoef te bukken.

                          Off-topic? De titel zegt water geven of niet, ik kan best lezen en zie geen besproeien staan btw, dus hoe kan ik off-topic zijn? .......

                          Re: Zomer? Geef s'avonds water

                          Quote:
                          Water geven is bij mij; niet sproeien btw.....waarom zou je je planten besproeien?
                          Daar heb je de regen voor.


                          Als er iets off-topic is het jouw off-topic geneuzel aangezien jij het aanhaalde ...

                          Comment


                            #28
                            Re: Zomer? Geef s'avonds water

                            Beide is in feite mogelijk, maar klaar met het vervuilen van topics....

                            Comment


                              #29
                              Re: Zomer? Geef s'avonds water

                              volgens mij verbrand je blad inderdaad niet als je alleen water gebruikt.
                              de bolling van een druppel zou licht inderdaad kunnen versterken maar het scherpste punt ligt dan een paar mm onder de druppel
                              oftewel onder het blad.
                              tevens koelt het water toch ook?
                              of verbrand de druppel dan ook?
                              in zuid spanje waar de zon toch behoorlijk fel is (deze kaaskop kan daar overdag niet naar buiten nu) worden grasvelden, golfbanen
                              citrusgaarden en boomkwekerijen ook overdag besproeit.

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              oke, sorry voor het doorgaan over het besproeien van planten in het licht.



                              je plant zou eigenlijk 2 uur nadat de de dagperiode is ingezet in de fotosynthese een watergift moeten hebben.
                              let wel op, dit is de meest ideale tijd om dit te doen.
                              het wil dus niet zeggen dat je dit MOET doen.
                              iedereen heeft een eigen manier van werken, als mn plante er slap bij hangt zal het me aan mn reet roesten hoe laat het is.
                              het is tijd om water te geven.

                              Comment


                                #30
                                Re: Zomer? Geef s'avonds water

                                Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post

                                Off-topic? De titel zegt water geven of niet, ik kan best lezen en zie geen besproeien staan btw, dus hoe kan ik off-topic zijn? .......

                                Re: Zomer? Geef s'avonds water

                                Quote:
                                Water geven is bij mij; niet sproeien btw.....waarom zou je je planten besproeien?
                                Daar heb je de regen voor.


                                Als er iets off-topic is het jouw off-topic geneuzel aangezien jij het aanhaalde ...
                                Volgens mij heet het topic: Zomer? Geef s 'avonds water en niet "watergeven of niet". En ik zie in je tekst toch echt de woorden sproeien en besproeien staan. Maar goed, jij kunt lezen (althans, dat vind je zelf en wie ben ik om dat te weerspreken?): dus je krijgt je zin hoor. Je gebruikt de woorden sproeien en besproeien dus niet. Terzijde: het is niet mijn bedoeling om je belachelijk te maken. Daar heb je mijn hulp niet bij nodig.
                                Ik hoop dat je niet boos wodt als gevolg van mijn repliek. Ik vind het immers ook prima als je me beticht van geneuzel: dat maakt je in mijn ogen alleen maar komischer.
                                Last edited by Xtreme; 2 August 2012, 18:15.

                                Comment

                                Bezig...
                                X