Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het ontkiemen van Cannabis zaden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden

    Ik heb vandaag m`n lowryderzaadjes binnengekregen . Heb bij de boerenbond even een zak potgrond, een strip van 12 kleine turfpotjes die aan elkaar zitten, een paar grotere 10ltr potten en flesje voedingsspul voor "groene planten" gehaald. De turfpotjes heb ik gevuld met potgrond, grove stukjes eruit gehaald en 8 LR zaadjes en 4 freebiezaadjes 1 cm onder oppervlakte verstopt. Allemaal 1 theeleper water en daarna voor het raam gezet, genoeg licht lijkt me en de temperatuur is rond de 20 graden buiten.

    Als ze boven de grond komen krijgen ze wel wat water met die groene planten meuk.

    Alles ok zo ver?
    Autoflowers 2016

    Comment


      #17
      Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden

      Je mag ze wel wat meer water geven zorg dat het vochtig blijft anders ontkiemen de zaatjes niet.
      en span er wat doorzichtig plastic over je ziet hier boven hoe het moet.
      Waarom heb je ze niet ontkiemd op en bordje met keuken papier veel makkelijker en duidelijker?

      het staat als je naar boven scrol allemaal heel duidelijk beschreven lees dat nog is effe door
      God was never on your side..

      Comment


        #18
        Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden

        Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
        Je mag ze wel wat meer water geven zorg dat het vochtig blijft anders ontkiemen de zaatjes niet.
        en span er wat doorzichtig plastic over je ziet hier boven hoe het moet.
        Waarom heb je ze niet ontkiemd op en bordje met keuken papier veel makkelijker en duidelijker?

        het staat als je naar boven scrol allemaal heel duidelijk beschreven lees dat nog is effe door
        Ja eigenlijk min of meer vergeten om in keukenpapier te laten ontkiemen. Ik geef ze wel wat extra water, en zal plasticfolie overheenspannen anders verdampt het water te snel. Heb er wel vertrouwen in dat de meesten het zonlicht gaan opzoeken.
        Autoflowers 2016

        Comment


          #19
          Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden

          Goed uitgelegd, erg handig! XD

          Comment


            #20
            Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden

            De freebie zaadjes zijn allemaal ontkiemd en ontwikkelen blaadjes, van de lowryder zaadjes is er maar 1(!) ontkiemd. De LR zaadjes zien er uit alsof er helemaal niets mee is gebeurd. Heeft het nog zin om ze alsnog tussen keukenrol te stoppen of zijn ze "dood" en heeft dit geen nut meer?
            Autoflowers 2016

            Comment


              #21
              Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden

              gewoon proberen, dat kan geen kwaad toch??

              Op de site van GS staat aanbevolen dat je eerst manier 1 doet voor 24 uur(denk ik) en daarna manier 2 totdat de worteltjes zichtbaar zijn

              Comment


                #22
                Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden

                hoe moet ik mijn buiten wiet snoeien?
                ze zijn alle 5 zo n 50 c
                groet aso1

                Comment


                  #23
                  Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden

                  Oorspronkelijk geplaatst door luhoe View Post
                  Als ze boven de grond komen krijgen ze wel wat water met die groene planten meuk.

                  Alles ok zo ver?
                  Zaailingen houden niet van voeding dus ik zou met die groene meuk nof ff eeb paar weken wachten. Op de zak potgrond staat hoeveel weken voeding de grond bevat.

                  grtz

                  Comment


                    #24
                    Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden

                    Als je de zaadjes in een glas water doet moetten ze dan blijven drijven of zinken?

                    grts

                    Comment


                      #25
                      Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden

                      Ik heb mijn zaden in keukenrol laten ontkiemen en hierna in de grond gezet (turf x orchideen aarde)
                      Nu zijn de plantjes uit gekomen en hebben dunne steeltjes van 4 centimeter met een paar kleine blaadjes
                      moet ik ze nu ook dieper zetten of moet ik er vanuit gaan dat de steeltjes sterk genoeg zijn?

                      Comment


                        #26
                        Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden

                        Oorspronkelijk geplaatst door Smokey View Post
                        -Cannabis zaden kan je best in het donker ontkiemen, licht is slecht voor de wortel(s)
                        Het bovenstaande is toch is schril contrast met het onderstaande. Bij ontkiemen in water zoals beschreven moet je het glas water dan toch verduisteren, of niet?
                        Oorspronkelijk geplaatst door Smokey View Post
                        3- Zaden Rechtstreeks in de aarde planten.
                        Maak de aarde nat (Niet kletsnat) en duw het zaad 0.5 - 1 cm diep.
                        Tip: Span wat versheidsfolie over de pot zodat het lekker vochtig word,
                        vergeet er wel geen gaatjes in te maken.
                        Ik dacht dat het net de bedoeling was om geen gaatjes te maken. Op die manier blijft de vochtigheid binnen constant hoog. Ontkiemen kan ondergronds, dus zuurstof is volgens mij niet nodig. Als de condens tegen de folie staat dan weet je dat het lekker warm en vochtig binnen is, en dat is toch perfect, dacht ik.

                        Ben momenteel al een paar dagen aan het wachten op Dutch Passion - Purple #1, maar dat zijn zaden die ik al meer dan twee jaar geleden heb gekocht. In dat geval had ik misschien beter ontkiemd op keukenrol of in water, zodat ik nog niet meer aarde moet zeulen, maar bon. Morgen gaat mijn bestelling autoflower op de bus hoor ik net, had deze alleen maar geplant omdat ik ze liggen had en niet kon wachten. Misschien komt het wel goed?

                        De instructie van Dutch Passion was nochtans (en is nog steeds) heel duidelijk: gewoon de grond in rammen, niks voorkiemen op keukenrol. Dat is eigenlijk de enige reden waarom ik toch onmiddellijk geplant heb. Ik begrijp dat veel telers voorkiemen: er is geen reden om 20 potten met aarde te vullen als er maar 12 zaadjes kiemen bijvoorbeeld. Elke pot neemt plaats in. In die zin is voorkiemen begrijpelijk, maar andere redenen zijn er niet voor te geven: in de natuur wordt er ook niet voorgekiemd, dus in principe moet het werken. Maar zoals gezegd, het is een fase van selectie... je kunt daar al mislukkingen weggooien.

                        Zo heb ik het toch begrepen na een paar dagen rondlezen...

                        Hier is de instructie van Dutch Passion:

                        Ontkiemingsic!] zijn. Verwijder nu het plasticfolie.
                        -besproei de aarde regelmatig met water, wacht tot de bovenlaag enigzins uitgedroogd is en besproei dan weer met water.
                        -na 1 tot 2 weken zijn de zaailingen sterk genoeg om ze naar een grotere pot te verplanten.
                        Last edited by albes; 19 July 2010, 18:18.

                        Comment


                          #27
                          Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden

                          ik zit met een probleem, ik heb alleen een gaskachel om de boel warm te houden, zoals je snapt heb ik die niet 24 uur pd aanstaan, alleen s'avonds een paar uurtjes, hoe kan ik de zaden warm houden? is een handdoek mischien al genoeg?

                          Comment


                            #28
                            Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden

                            Een bodemverwarmingsmatje of een propagator met dimmer.

                            Comment


                              #29
                              Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden

                              ik neem aan dat je een verwarmde propagator bedoeld? zoniet heb ik nog wel een gewoone kweek-kas liggen van de intratuin.
                              ik ga gewoon een gokje wagen, ik heb de zaden in watten gelecht, in een soepbord met een pandeksel erop in een oude kussensloop in een afgesloten kast naast de kachel, ik kijk wel wat er gebeurt, zie foto's.

                              DSC01339.jpgDSC01338.jpg
                              Last edited by ganjaxl; 4 January 2011, 10:35.

                              Comment


                                #30
                                Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden

                                koop toch een verwarmingelement die worden gebruik in aquarium kost 15 euro
                                doe een emmer vol water element erin temp op 25 graden en op het water zet een plastic bak met een beetje water
                                leg de zaden tussen meerdere tissues daarop.
                                en je zaden zijn binnen 2 dagen ontkiemt

                                Comment

                                Bezig...
                                X