Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De bloei

    Korting op 420shop
    De bloei

    Half augustus begint meestal de bloei. De planten groeien nauwelijks meer en de vrouwelijke planten vormen steeds meer geurige witrose stampers. Geef in deze periode geen stikstof meer in de vorm van visemulsie. Wel kun je begin augustus nog een dressing maken. Dit is een extra rijk mengsel van potgrond (tuinaarde), veel wormenmest, wat beendermeel en kalk. Geef alle planten een laagje van deze dressing. Tegen deze tijd beginnen de diverse voedingsstoffen uitgeput te raken en juist in de bloei kunnen de planten vooral fosfor goed gebruiken.
    Geef in de bloeiperiode geen visemulsie maar wat fosforzuur. Dit is een zuur (oppassen voor je ogen) en niet biologisch, maar het is wel een vloeibare en dus snel opneembare fosforbron. In deze tijd kun je ook voorzichtig beginnen met het voorzichtig verwijderen van de grootste bladeren, alleen wanneer ze al vergeeld zijn. Vooral bij Skunk-planten vergelen de oudere bladeren snel. Het bladchlorofiel wordt door de plant afgebroken om de bloei van bouwstoffen te voorzien. Het verwijderen van de grote bladeren heeft tevens als voordeel dat de toppen zelf wat meer zonlicht gaan krijgen en dus zwaarder kunnen worden. Haal nooit teveel bladeren ineens weg, maar doe dit geleidilijk gedurende de bloei en alleen als het blad al vergeeld is. Als de plant rijp is, is tevens het schoonmaken voor een belangrijk deel al gedaan en zijn de plant en haar baasje klaar voor de oogst.

    Grtz

    #2
    Re: De bloei

    Oorspronkelijk geplaatst door bobo
    De bloei

    Half augustus begint meestal de bloei. De planten groeien nauwelijks meer en de vrouwelijke planten vormen steeds meer geurige witrose stampers.
    Grtz
    Sorry dat ik even deze topic terug omhoog haal maar ik zat met volgende vraag: Hoeveel tijd groei moet een plant gemiddeld krijgen? De periode voor de bloei dus.
    thx

    Comment


      #3
      Re: De bloei

      Binnen kwekers gaan vaak vanaf de ontkieming gelijk op 12/12 en hebben dus geen "echte" groeiperiode. Als je ze nu pas buiten gaat zetten, krijg je hetzelfde effect, omdat vanaf vandaag de dagen korter gaan worden. Dus je toekomstige planten hebben dan ook geen "echte" groeiperiode. Vooral binnen is dat handig, omdat je dan maar beperkte hoogte hebt. Daardoor krijg je dus minder oogst, omdat je een kleinere/kortere plant hebt om te oogsten.

      Comment


        #4
        Re: De bloei

        Kan je een plant, door haar iets extra's van voeding of weetikveel te geven, sneller doen groeien? Zou namelijk in korte termijn nog een redelijk plant willen halen voor ze in bloei schiet
        Last edited by westport; 20 April 2009, 15:36.

        Comment


          #5
          Re: De bloei

          Ja zeker kan dat! Stikstof (N-element) zorgt voor de groei van een plant, dus als je voeding met een hoge N-waarde neemt, zal je plant zeker goed groeien, let wel op met overbemesting (zoals altijd )

          Verder heb je ook groei-booster zoals "Bloombastic" en "Top Shooter" (zie growshopalien.nl)
          Maar daar betaal je je ook helemaal rot aan, maar als geld geen rol speelt, moet je ze zeker kopen

          Dan krijg je alweer een voorsprongetje, maar nog geen 400 gram. Maarja, de aanhouder wint, dus wie weet?

          Comment


            #6
            Re: De bloei

            Oorspronkelijk geplaatst door Sammy
            Ja zeker kan dat! Stikstof (N-element) zorgt voor de groei van een plant, dus als je voeding met een hoge N-waarde neemt, zal je plant zeker goed groeien, let wel op met overbemesting (zoals altijd )

            Dan krijg je alweer een voorsprongetje, maar nog geen 400 gram. Maarja, de aanhouder wint, dus wie weet?
            Fijn is dat. Dus het had toch nut om brandnetels in mijn grond te mixen (zo komt N vrij ). Ook heb ik nog 30liter stikstof aftreksel staan. Deze ga ik dan dit weekend op de grond sproeien.
            Moet helaas wel nog beginnen met kiemen, misschien dat ik mijn aquariumlamp tot de redding roep om wat vaart achter de eerste dagen van de dames te steken . We zien wel wat het wordt . 400 gram zal er wel niet meer afkomen idd, daar leg ik me bij neer. Maar ik hoop toch op 100gram .
            thx!

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: De bloei

                Ja, het zal zo iets zijn qua Wattage en qua lichtkleur. Ik vroeg me af of het gewoon om de plantjes te laten kiemen is of als ik ze nog een tijd (zoja voor hoelang) ze er nog kan laten onder staan?

                Stikstofaftreksels van brandnetels (die je tussen 1-3 dagen hebt laten trekken) moet je aanlengen zodat je een verhouding 1 deel aftreksel vs 9 delen water bekomt. Dan zit je wel safe met je boeltje normaal
                Heb hier geen ervaring mee maar ik baseer mij op betrouwbare bronnen. Ik vraag me echter wel af wat er zou gebeuren als je het pure aftreksel zou toedienen...
                Last edited by westport; 20 April 2009, 15:37.

                Comment


                  #9
                  Re: De bloei

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jona
                  Ik vraag me echter wel af wat er zou gebeuren als je het pure aftreksel zou toedienen...
                  Dan staat je plantje niet meer recht morgen en droogt ze helemaal op van verbranding, de verhouding 1 deel aftreksel vs 9 delen water is de maatstaf van netelgier .

                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: De bloei

                    De bloei is dus begonnen... Nu vraag ik me af of ik mijn buiten-staat-op-het-balkon-plant binnen af kan bloeien onder een 400w lamp ?

                    Ja al het begin is moeilijk dus ik nog een vraagje, heeft het zin om nu extra bloei-voeding te geven en wat zijn dan de kosten daarvan ?

                    Comment


                      #11
                      Re: De bloei

                      volgens mij kan je hem zeker onder de lamp afbloeien!

                      Comment


                        #12
                        Re: De bloei

                        had 1 buitenplant al eerder verduisterd, kan ik die half augustus dus gewoon weer op balkon laten?
                        Keep It Green

                        Comment


                          #13
                          Re: De bloei

                          handig onderwerp dit ! wist niet dat je forsor ZUUR mag toedienen .... dat bijt toch of niet soms ?

                          Comment


                            #14
                            Re: De bloei



                            Jongens, ik heb een grote (vrouwlijke) buitenplant die maar niet in de bloei wil schieten! het is nu 21 september...
                            tot hoe laat kan een plant nog in de bloei gaan? en wanneer niet meer ?
                            Power to the plant!

                            Comment


                              #15
                              Re: De bloei

                              die zijn al begonne,, staaan pas in de bloei steven.. Ze is wel goed voor een buitenplant..

                              Comment

                              Bezig...
                              X