Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag van een groentje.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekverslag van een groentje.

    Korting op 420shop
    Hallo beste medekwekers.

    inleiding:
    Na het mooie, vroege lenteweer dit jaar zijn de kweekkriebels weer flink in mijn buik aanwezig.
    Vandaar dat ik voor mijn 2e kweekje ooit ga.
    Aangezien ik een behoorlijke dosis ervaring tekort kom in het kweken van cannabis leek het mij leerzaam om een verslag (soort blog ofzo) te maken van mijn kweek.
    In de hoop dat hier dan op gereageerd word met wijze adviezen en ervaringen.

    Eerst een klein beetje over mijzelf als kweker:
    Eigenlijk wil ik mezelf geen kweker noemen, ik ben eerder een blower die een poging gaat doen tot kweken.
    Ik praat veel met mijn vader over het kweken van. Hij is geen wietkweker maar heeft ongeveer 35 jaar een moestuin en dus veel verstand van biologische bemesting, opleiding biologie etc..
    Een echt natuurmens en dus een grote bron van informatie voor mij.

    Ik heb eerder 1 plant gehad. Ik heb toen een zaadje gevonden in wat slechte wiet die ik via via goedkoop kon krijgen.
    Ik heb het voor de lol maar in een pot met grond gestopt, nadat het tot mijn verbazing boven kwam en ook nog eens een vrouwtje bleek te zijn heb ik haar aan een bosrand gezet.
    Uiteindelijk heb ik eind september C.A. 750 gram nat geoogst.
    Grotendeels dankzei de adviezen van mijn vader. Maar ook omdat ik veel geleerd heb op dit Forum.
    Goed, genoeg gelult. Tijd voor het verslag!

    Het verslag:

    Wat heb ik?
    1x A.M.S.
    1x Super Lemon haze. (Dit had The church moeten zijn maar Greenhouse heeft mij het verkeerde zaad opgestuurd, niet dat ik het mezelf onbewust moeilijk maak).
    1x Exodus Cheese (auto).
    1x Sweet mango (auto).
    (Edit 11-6) Een medewerken van greenhouse heeft dit gelezen en mij alsnog een zaadje van The church opgestuurd. En ook nog een extra Super lemon haze! goeie service, ik heb er niet eens om gevraagd .
    1x The church
    1x Super Lemon haze
    Alle seeds komen van Greenhouse. Wellicht zit daar als guerrilla kweker wel mijn eerste fout.

    Waar kweek ik?
    Natuurgebieden, 4 planten op 3 locaties.
    Locatie 1: Hier kweek ik de A.M.S. en de Exodus cheese auto. In een groot veld vol met Riet en brandnetels. De grond is erg nat en veenachtig, hoog klei gehalte, de toplaag is mooi droog
    .
    Locatie 2: Hier kweek ik de sweet mango auto. Een moeilijk te berijken grasveld met zanderige, lichtbruine grond. Mogelijk weinig grondwater.

    Locatie 3: Hier kweek ik de Super Lemon Haze, Ik schat de kansen dat ik deze succesvol oogst op ongeveer 10%. Een groot veld vol riet en brandnetels.
    De grond is te vergelijken met locatie 1, alleen zit het grondwater iets lager.
    Ph tests? Helaas heb ik die niet gedaan. Ja dit is dom ik weet het. ik heb inmiddels stripjes besteld om dit te kunnen testen.

    Op alle 3 de locaties ben ik nu een maand aan het voorbereiden. Ik heb dezelfde methode toegepast op alle 3 de locaties.

    Stap 1: verwijder al het omgroeiend materiaal in een cirkel 1,5M in diameter.
    Stap 2: Graaf een cirkel 1M in diameter. 30 Cm diep om zoveel mogelijk wortelconcurrentie tegen gaan. Vervolgens maak ik de grond in deze cirkel mooi luchtig.
    Stap 3: 1 hand vol mestkorrels. een klein gedeelte meng ik door de grond heen. Het grootste gedeelte strooi ik over de 1,5 Meter cirkel. Vervolgens laat ik het 2 weken rusten.
    Stap 4: Grond aanvoeren. Eerst meng ik tuincompost (bodemverbeteraar) door de bovenste laag grond. Daarna maak ik een klein heuveltje van een mix van ongeveer 30% tuincompost en 70% bemeste potgrond .
    De haze en A.M.S krijgen allebei ongeveer 70 liter aangevoerde grond. De auto's 40L.

    Stap 5: nog 2 weken later kunnen de plantjes erin!
    Ik heb momenteel geen foto's van mijn plekken maar ik zal er binnenkort een posten mocht dit topic goed vallen.

    Ontkieming:
    7 Mei heb ik alle zaadjes in vochtig keukenpapier ontkiemt.
    Helaas heb ik van de eerste 2 weken geen foto's.
    De super lemon haze ging als een raket! na 24 uur had deze al een CM wortel. Ik heb deze dan ook maar gelijk in de grond gestopt.
    De andere 3 waren na 48 uur allemaal ontkiemt, tot nu toe een goeie start dus.

    Baby plantjes
    Ik heb er voor gekozen om de baby plantjes de eerste week voor het raam te laten groeien.

    10 Mei. De super lemon haze komt boven en is in 1 dag 1,5 Cm gegroeid!
    Diezelfde avond spot ik ook de eerste millimeters van de A.M.S.

    11 Mei, De 2 autoflowers komen ook boven.

    12 Mei De Super lemon Haze is inmiddels al 3cm hoog, alleen lob blad. Vermoedelijk is deze aan het strekken door een combinatie van te weinig licht/teveel warmte.

    13 mei. Alle plantjes verhuist naar de kweekkas. Met mooi weer gaan ze naar buiten. (kweekkas voor groente).

    18 Mei. Alle plantjes groeien mooi... SHIT tijdens het verplaatsen van mijn plantjes naar een mooi zonnig plekje laat ik perrongeluk mijn Sweet mango van een meter hoog op de grond vallen! AARGH! kluns ben ik ook. Netjes en voorzichtig met wat extra potgrond ingestopt en hopen op het beste.

    Meten, vragen en Foto's!

    20 Mei, evaluatie 1.

    Sweet mango (auto) leeft nog! blaadjes hangen niet en zijn mooi groen. Wel is ze qua groei wat vertraagt. Hopelijk pakt ze het snel weer op.
    ze is ongeveer 5/6 Cm hoog.

    Mango van zeikant.png Mango van boven.png

    Exodus cheese (auto)
    hmmm, een raadseltje waarvan ik niet zo goed weet wat het betekent. Op de nieuwe blaadjes zitten bruine plekken. Mocht iemand een idee hebben wat dit is en/of het kwaad kan dan hoor ik het graag! Zelf hoop ik dat het bij de strain hoort. (zie foto's)
    Ze is nu ongeveer 6/7cm hoog.
    zie link voor foto in volledige resolutie, om zo beter te kunnen inzoomen. https://ibb.co/m0Mvt8

    image_307153.png Cheese zeikant.png

    A.M.S.
    Geen bijzonderheden. groeit goed voor zover ik kan zien. Ze is nu 7/8 cm hoog.

    AMS boven.png AMS zeikant.png

    Super lemon haze.
    Omdat deze plant aardig aan het strekken was had ze wat extra liefde nodig.
    Ze heeft er ongeveer 4 dagen vrij treurig bij gehangen. Kleur was verder goed maar de steel was gewoon niet sterk genoeg om het blad omhoog te houden.
    Ik heb haar op wat winderige plekjes gezet in de hoop dat de stengel steviger zou worden. Inmiddels staat ze weer mooi rechtop nadat ik haar nog een keertje goed heb ingestopt.
    Ze is zeker steviger dan voorheen, maar daarmee zijn we nog niet in veilig haven, Namelijk:

    Er lijkt een scheurtje is de bast van de plant te zitten, onderaan de stengel. Ik kan me vaag herinneren dat mijn vorige plant dit ook had. Ik heb er toen geen problemen mee gehad.
    (Kan goed dat ik mij dit fout herinner is alweer 4 jaar terug)
    Is dit normaal of moet ik me zorgen maken? Zie foto's.
    Ze is 9/10 Cm hoog.

    Haze stengel bast scheur.png haze zeikanty.png haze boven.png


    Dat is het voor nu.
    Laat mij weten of jullie geinteresseerd zijn om mij te volgen en advies te geven in mijn guerilla avontuur!
    Ik denk dat ik elke maand een evaluatie doe over de planten. tenzij er bijzonderheden zijn.

    Greetz, Peace and love, N3derhigh.
    Attached Files
    Last edited by Nederhigh; 11 June 2018, 20:24.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    #2
    Interessant, IK volg alvast.
    - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
    - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

    Comment


      #3
      Mmmm natuurgebieden... Mmmm... Veluwe? . Ik klik liever niet op linkjes je kan de foto's ook uploaden op de site zelf door op de A te klikken.

      Maar veel plezier en suc6!

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Haha ga jij maar lekker zoeken in de Veluwe, Ben bang dat je lang moet zoeken. . Ik heb de foto's met mijn telefoon gemaakt en ik kom er net achter dat de USB verbinding op mijn telefoon niet meer werkt.
        Vandaar de linkjes.

        - edit: Alle foto's staan erin.
        Last edited by Nederhigh; 20 May 2018, 22:30.

      #4
      Het begin ziet er in ieder geval niet uit als het verslag van een groentje

      Succes!

      Ik zie geen foto's.
      zou je die kunnen uploaden naar de server van JD ?
      (dan zijn ze ook niet opeens weg over een tijdje)

      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Thx
        Alle foto's staan erin!
        Last edited by Nederhigh; 20 May 2018, 22:04.

      #5
      Kijk jij geeft de meisjes een goede start. En je maakt er een net verslag van. Tof! Ik volg.
      Dat scheurtje in de bast lijkt me oschuldig. Ik heb het nooit eerder gezien dus eigenlijk heb je ook niet zoveel aan mijn aanname. Je kan het plantje bij ver-planten/-potten tot aan de lob bladeren in de aarde plempen. Dan zie je die scheur dus niet meer. De theorie is dat dat stukje stam dan alsnog wortels gaat aanmaken.
      Succes met je avonturen!
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de tip! ik heb haar direct verpot en wat dieper in de grond gestopt.

      #6
      Veel succes!
      Goed voorbereid zo te zien. Ik volg!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

      Comment


        #7
        Tijd voor een update!!

        Als aller eerste wil ik Greenhouse bedanken, ik heb hun een link naar dit verslag gestuurd. De medewerker daar heeft gelezen dat ik ipv The church Super Lemon haze heb gekregen en hebben mij nog 2 zaadjes na gestuurd.! 1x The church en 1x Super Lemon haze.
        Ik heb ze allebei direct ontkiemt en in de grond gestopt.
        Beide planten zijn inmiddels een weekje oud, geen bijzonderheden. Gewoon jonge plantjes .

        Terug naar de rest!

        Ik heb het erg druk gehad de laatste weken, en precies in de week waarop ik alle planten in het wild wou gaan zetten, heeft mijn brommer het begeven... Dikke tegenvaller want de week daarna ben ik een week op vakantie geweest. Ik loop dus 2 weken achter op schema.

        Exodus cheese (auto).
        11 juni
        heeft goed gegroeit. Valt wel op det deze weinig blad aanmaakt maar vooral veel groeit vergeleken met de andere planten. Weinig takken met bladeren, en dus minder opbrengst .

        Jup, mooi balen. Ik kom midden in de nacht terug uit Cran Canaria.. Direct de plantjes bekeken. Shit, waar ik al bang voor was is inderdaad gebeurd. Ze staat in de bloei... in een potje van 3 liter, ouch.

        Niet helemaal handig voor de opbrengst aangezien ze nog verpot moet worden naar het wilde stekkie.
        In de tuin laten doorbloeien is voor mij helaas geen optie. Dus ik heb haar vandaag in de grond gestopt.
        Ze is nog maar net aan het bloeien, Maximaal een weekje maar waarschijnlijk nog minder.
        Om zoveel mogelijk wortelschade te voorkomen heb ik de pot kapot gesneden. De hele kluit kwam er op die manier goed uit en is helemaal heel gebleven.
        Ik heb haar niet gemeten maar ik schat zo'n 60 centimeter.
        Omdat deze aan het bloeien is heb ik as gestrooid over de plek waar ze groeit. In as Zit veel Kalium, calcium en fosfor.
        die2.jpg die3.jpg die3.jpg die1.jpgdie5.jpg


        A.M.S.
        Doet het gewoon goed. Geen bijzonderheden op een klein beetje vraat van vliegjes na dan. Maar goed dat hoort een beetje bij het buiten kweken.
        Is zo'n 60 Centimeter hoog, en lijkt goed te groeien.
        Ik heb haar vandaag tegelijk met de Exodus Cheese op Locatie 1 gezet.
        Ze lijkt er op de foto misschien wat slapjes bij te hangen, dat is ook zo. Ze hebben beide 45 minuten in een grote rugtas gezeten en dat vonden ze niet zo leuk .


        Ams2.jpg ams 1.jpg

        Super lemon haze

        Deze heeft een gelukje. Omdat haar locatie dichter bij is heb ik haar nog voor mijn vakantie in de volle grond kunnen zetten.
        bij deze een wat vollediger pakket, slakkenkorrels en gaas. Omdat ik met tijdnood zit heb ik dit bij de andere 2 planten niet kunnen doen, maar de bedoeling is om dit Z.S.M. te regelen!
        (Dat was 31 mei).

        Hze 31 , 3.jpg Hze 31 , 3.jpg Haze, 31, 4.jpg
        Vandaag (11 juni) nog ff wezen kijken hoe het met haar gaat. Zo te zien erg goed, ze is een aardig stuk gegroeid.
        Helaas is de enige foto die ik hebt een beetje bewogen, maar goed.
        Haze 1.jpg

        Sweet mango (auto)

        Jup, ook deze staat in de bloei. Wel echt pas net. Ze heeft alleen nog maar wat witte haren en geen echte topjes. Maar goed, bloei is bloei. Ik ga haar morgen in de volle grond zetten.
        Ook ben ik in alle chaos vergeten foto's te maken. Maar ik zet haar morgen in de grond en maak dan direct foto's. Die zal ik er morgen nog even bij plaatsen.

        Vragen

        Heeft iemand ervaring met verpotten van auto's tijdens de bloei? (in mijn geval de volle grond in).
        Het is dat ik ze niet in de tuin kan laten staan i.v.m. de geur en de buren. Anders had ik het graag anders gedaan. Wat zijn jullie verwachtingen?
        Gaat ze stoppen met bloeien? Word de opbrengst kleiner? (was toch sowieso al bijna niks). Of maakt het niet zoveel uit zolang je tijdens het verpotten maar geen schade maakt aan de wortelen?
        Ik hoor het graag.

        Dat was het voor nu, Morgen nog wat foto's en meer info van de mango!

        Greetz, peace, Nederhigh!
        Attached Files
        Last edited by Nederhigh; 11 June 2018, 19:57.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


          #8
          Op de eerste plaats heb ik echt genoten om dit te lezen.

          Tja, ik heb best wel ervaring met afjes maar overpoten blijft een gok.
          Ze lopen ( als ze het overleven) wel een achterstand op voor herstel zoals iedere plant.
          Aangezien de plantjes maar ongeveer 12 weken te leven hebben zal dat ook in de opbrengst zijn.
          Maar niets is onmogelijk,

          Succes ik blijf je volgen!

          Comment


          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Thx!
            Ik ben al blij als ik van beide plantjes 10 gram nat haal. Verwacht er eigenlijk verder ook niet echt veel van. Gelukkig heb ik nog 4 gewone planten voor in oktober!

          #9
          Dit verslag geeft me toch wel kriebels

          Jammer dat ik hier niet zulke mooie Guerilla plekjes heb, heb het vorig jaar wel geprobeerd maar daar werden vrijwel al m'n planten er uit getrokken. Of nouja, afgebroken en bij de andere planten neer gegooit en een paar dagen later die andere plant weer bij nog een andere en zo door.
          Heb wel nog een fuckjou'tje op die plekken rondgestrooid (paar buisjes Reg. AF AK47x AF ??) dit jaar, maar daar ga ik natuurlijk niet meer naar toe. Ik wens ze veel succes met trekken, want ik weet nu al zeker dat ze dat gaan doen. Had er eigenlijk wat brandnetels bij moeten gooien.. (wist je dat je daar voor een paar cent duizenden zaden van krijgt via internet?)

          Ik ga je zeker volgen!

          veel succes
          Last edited by BackYardPlant; 11 June 2018, 21:35.

          Comment


          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Dat is flink balen. Hopelijk blijven die van mij tot eind oktober staan... Het is de eerste keer dat ik op deze plekjes kweek dus dikke kans dat ze bij mij ook de grond uit geropt worden.

          #10
          Mini update, Sweet mango en plekje maken met foto's.


          Sweet mango(auto)
          , deze heeft het al vanaf het begin zwaar. Maar leeft nog steeds en is inmiddels begonnen met bloeien.
          Ze is wel erg klein, misschien net een halve meter.
          Dikke tegenvaller. De plek die ik voor haar heb voorbereidt is ontdekt... Of nouja, Ik wou haar vanmiddag in de grond zetten maar het blijkt een populair stekkie te zijn voor vissers. Er stond een tent zo'n 50 meter van mijn plek af en dat vertrouw ik toch niet helemaal.
          Vandaar dat ik vandaag nog ff snel een nieuwe plek heb voorbereid.
          Eerst foto's van de sweet mango .
          sweet1.jpg sweet2.jpg sweet5.jpg sweet4.jpg sweet3.jpg .

          Plekje voorbereiden:


          Circel graven. Circel uitgraven, alle wortels eruit, mooi luchtig maken.
          plek1.jpgplek2.jpg
          Eigen grond aanvoeren. (in mijn geval zelf gemaakte tuincompost.) Grond goed aanstampen en nog wat mestkorrels strooien.

          plek3.jpg plek 4.jpg


          .
          Eigenlijk is het beter om alles eerst 2 weken te laten rusten. Helaas heb ik die 2 weken dus niet.
          De plant erin + gaas en slakkenkorrels. Eindresultaat:
          plek 6.jpg .

          Dat was het voorlopig.Volgende update over 2/3 weken.

          Greetz, Nederhigh


          Last edited by Nederhigh; 12 June 2018, 18:52.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


            #11
            En nu?
            Leven ze nog?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #12
              mooi topic! ben ook wel benieuwd naar de progressie

              Comment


                #13
                Haha ben ook nieuwschierig. Als de gemeente nog niet geweest is met de grasmaaier dan zal de droogte wel zijn werk gedaan hebben. Hier bij de Rijn halen ze het riet altijd begin juli weg tot 2 meter van de kant.

                Comment


                  #14
                  Excuus!. Ik ben erg druk de laatste tijd. Vandaar dat ik mijn verslag ff links heb laten liggen.
                  maar hier gaan we!

                  A.M.S.

                  In een ander topic had ik het er al over dat ze langzaam aan het vergelen was. Vermoedelijk een combinatie van droogte in de aangevoerde grond.
                  Ik heb als noodoplossing 10 liter water aangevoerd, door dit water heb ik wat vermaalde mestkorrels gegooid.
                  2 Weken nadat ik deze post heb gemaakt nog ff wezen kijken, en voor wat ik zo kon zien was ze er weer helemaal bovenop gekomen. Ik schat zo'n 20/30 Cm gegroeid. Inmiddels is ze ongeveer 1,40 Meter!

                  Foto 1: is van 5 Juni. IMG_20180705_155434900x1200.png Deze foto is van 18 Juni: IMG_20180718_181130900x1200.png Ziet er beter uit he?


                  De laatste keer dat ik bij de AMS was was 27 Juni, Ik heb geen foto's maar ze staat er goed bij. Nog geen tekenen van bloei. wat opzich logisch is, maar je weet maar nooit.

                  Super Lemon Haze (1)

                  Oke, dit geld voor alle planten in dit gebied, de vorige keer daar heb ik twee uur in de bosjes verstopt gezeten omdat er een boswachter meneer rondliep.
                  Ik scheet hem redelijk in me broek...
                  Ik ga hier dan voortaan ook niet mee kweken. Wel jammer, want mijn 2x Lemon haze 1x The church, en Sweet mango AF staat hier. Ik ga mijn best doen om er nog wat van te maken, maar ik limiteer mij in dit gebied nu tot de nacht/vroege ochtenduurtjes. (wat dan weer moeilijk is in het donker etc.. lastig dus).
                  De laatste keer dat ik bij de Lemon Haze heb gekeken was 14 Juli. Ik schat dat ze toen zo'n 1,20 was. Loopt dus qua lengte iets voor op de AMS. Maar zoals misschien wel duidelijk is, heb ik weinig hoop voor deze en de andere planten.

                  Foto: IMG_20180714_050443900x1200.png

                  Exodus Cheese AF:

                  Is inmiddels Geoogst! Helaas niet erg succesvol. Waar het mis is gegaan is me niet niet helemaal duidelijk. Maar de bast onderaan was helemaal weg gegeten door insecten. Vermoedelijk kon ze daardoor (bijna) geen vocht meer naar de topjes en rest van het blad pompen. De topjes die er vanaf zijn gekomen zijn dan ook best wel om te janken eigenlijk. Verder zijn sommige van dede trichomen een beetje amber. Gewoon mislukt dus eigenlijk. Op het moment van oogsten zat er ook rot in .
                  Ik heb alle rot er verder uitgeknipt. Op de foto is misschien niet 100% te zin dat het rot is. Maar het is slap en moessig. Dus het lijkt me rot.
                  Verder heb ik de boel niet gewogen. Zelf vind ik dit niet heel interresant aangezien het nog nat is. Maar gedroogd gok ik een zielige 5 gram.

                  Foto's 8 juli: 8 juli .jpg 8.png 8en.png

                  Je kunt hier eigenlijk al zien dat ze bijna geen bloeiharen heeft. Dat terweil ze hier misschien net 3 weken staat te bloeien.
                  Ik had hier moeten zien dat er iets niet goed gaat. maar dat is het gebrek aan ervaring. Aan de andere kant vraag ik me ook af of er nog wat aan te redden viel.
                  Foto's 18 juli: 18 juli900x1200.png (amper groei)

                  Foto's 27 Juni, oogst: IMG_20180726_062006900x1200.png rot die900x1200.png Gekke kleur top: gekke top.png . .IMG-20180727-WA0006900x1200.png de rechter top is de hoofdtop van de Cheese, na het knippen uiteraard. Linker top is de Sweet mango, maar .dat komt zo .



                  Lemon haze (2):

                  Dit zaadje heb ik later nog opgestuurd gekregen van greenhouse. Plant is dus ook nog een stuk jonger. Hou in gedachten dat ik bij deze plant al sinds 18 juli niet ben wezen kijken. Zou dus goed kunnen dat ze niet meer leeft. Verder op 18 juli zag ze er wel goed uit. Zo'n 15-20 cm groot,
                  Toen ik haar nog in de kas kweekte is ze een dag veel te warm geworden wat haar best wel beschadigd heeft. Vandaar de dode blaadjes die je misschien op de foto kunt zien. Verder leek ze gewoon goed te groeien, niks bijzonders.
                  Ik heb ook maar 1 foto, en amper wat info. maargoed.
                  IMG_20180714_044550900x1200.png

                  The church:Sweet mango af:

                  Jaja mensen, ik wil niet opscheppen. Maar stiekem ben ik best wel heel erg tevreden met deze plant. Zal wel komen omdat het me eerste is in tijden.

                  Toen ik er rond 14 juli heen ben gegaan viel me direct op dat deze het stukken beter doet dan de cheese. Ik heb me toen helaas niet gerealiseerd dat de cheese gewoon ziek was.
                  Erg sterke en zoete geur, en goeie plakkerige toppen. NICE!
                  Wel zat ook hier al een klein beetje rot in. 1 Klein plekje in een van de kleinere toppen. Dit had ik eigenlijk totaal niet verwacht. Het is de laatste 4 weken bloei bloedje heet geweest met 1 regenbui. Maarja, blijkbaar is rot zelfs met dit weer gewoon een ding. Weer wat geleerd!

                  Oogst:

                  Omdat ik verder geen foto's heb van hoe de sweet mango gegroeid is, doe ik het ff zo. We gaan gewoon direct door naar oogsten en drogen. (en stiekem een beetje roken )

                  Tja, om maar met het slechte nieuws te beginnen. De Exodus cheese ligt goed te drogen, en de rot is totaal niet uitgebreid tijdens het drogen. Maar het is gewoon amper de moeite waard. Ik denk dat ik er mee ga koken.

                  Ik heb zowel de Cheese als de sweet mango 27 juli geoogst. Dat is ongeveer 7/8 weken bloeien. Had wellicht wat langer gekund. Maar aangezien ook de Mango al een beetje aan het rotten was, denk ik dat ik het niet heel veel beter had kunnen timen.

                  De toppen van De mango zijn wel mooi. Ze glinsteren van de thc, en ruiken heerlijk zoet. Ook zit er een dikke laag hars op.
                  Tijdens het knippen van de plant zaten mijn vingers er na 1 tak al direct helemaal onder. De toppen zijn niet super compact. dus uiteindelijk zal het gewicht wel mee vallen.
                  Ik weet verder niet of dit bij het ras hoort of dat het gewoon wat unlucky is. Sweet mango is een kruising tussen Mango en Big Bang Auto. Mocht iemand hier ervaring mee hebben hoor ik het graag .

                  Van het knippen van beide plantjes heb ik uiteraard een lekker vinger/schaar hasje gemaakt. Deze heb ik direct na het oogsten/knippen opgerookt.
                  Ik was toen echter al zo'n 32 uur wakker. Ik kan me nog herinneren dat het Super zoet, vers en kruidig was. En dat ik er kneiter vaag van werd. Ik ben na het roken direct als een blok in slaap gevallen .


                  Foto's:
                  IMG_20180726_063533900x1200.png IMG_20180726_063556900x1200.png IMG_20180726_063558900x1200.png IMG_20180726_065526900x1200.png
                  Hoofdtop:

                  IMG_20180726_090226900x1200.png IMG_20180726_134417900x1200.png IMG_20180726_134421900x1200.png



                  Ik heb een digitale microscoop, met usb camera. (goedkoop Aldi ding 30 euro). Helaas ben ik de drivers van de usb camera kwijt. Ik heb het hele internet afezocht, maar nergens meer gevonden, Ik heb de usb Camera dus niet aan de praat kunnen krijgen.
                  Maar, na 45 pogingen met de camera van mijn telefoon door de gewone lens heb ik toch een redelijk acceptabele foto kunnen maken.

                  IMG_20180726_164659900x1200.png Melkwit? of nog net iets te helder? Laat het maar weten wat jullie ervan denken!


                  Drogen:

                  Ik droog in een plastic bak van de action.
                  Gevuld met een laag rijst, keukenpapier en maandverband.
                  Omdat ik in een appartementje woon kan ik helaas niet gewoon in de kast drogen ivm geuroverlast.
                  Helaas is deze optie absoluut niet optimaal. De eerste dag klimt de luchtvochtigheid naar 83%. Ik heb de deksel elke 30 min los gemaakt en een beetje gewaaid.
                  De 2e dag klom de luchtvochtigheid met dichte deksel naar 73%. (in 1,5 uur tijd).
                  Te hoog dus, echter na 4 dagen blijft ze netjes tussen de 45/53%. Dat kan ik opzich wel accepteren. De wiet ligt nu 6 dagen te drogen. Geen tekenen van schimmel of rot. De wiet ruikt nogsteeds enorm zoet, met uiteraard een chlorofyl lucht eraan.
                  Mocht iemand trouwens een idee hebben om te drogen zonder geuroverlast/te hoge luchtvochtigheid. PLZ LET ME KNOW ! . Iets met een pc fan en filter?

                  Gisteren kon ik het niet laten om vast een topje te roken.

                  "Eerste gedachte:, Wauw, ik weet niet wat de coffeeshop hier verkoopt voor troep. maar doe mij maar dit! "

                  Ik had oprecht niet verwacht dat 6 dagen verse wiet zo goed kon zijn. Ik had me voorbereid op een enorm scherpe/bittere smaak. Maar dat viel me eigenlijk enorm mee. Juist heel erg zoet en kruidig, iets wat scherp. Maar helemaal niet bitter. Ook proef ik totaal geen gras smaak. (had ik 3 jaar terug wel).

                  Tot mijn verbazing werd ik er ook echt kneiter vaag van. Maar echt gewoon goed vaag ook. Ja, die had ik niet zien aankomen. Maar oprecht, ik heb in jaren niet zo'n lekker wietje gerookt, waar ik zo stoned van word... Naja, het zal wel tussen me oren zitten, of word je van verse wiet vager ofzo?

                  IMG_20180801_222728.jpg IMG_20180801_222703.jpg IMG_20180801_222642.jpg IMG_20180801_222753.jpg








                  afsluiter (voor nu).



                  Ik hoor graag wat jullie er van vinden, meningen, kritiek. tips en vragen zijn altijd welkom!

                  Greetz love and peace, Nederhigh!
                  Attached Files
                  Last edited by Nederhigh; 2 August 2018, 00:43.
                  Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                  Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                  Comment


                    #15
                    Jaaande, Wat een kweekverslag; lekker hoor !
                    1. Die AMS is er inderdaad stukken op vooruit gegaan, daar heb je volgens mij heel goed gehandeld.

                    2. Voor je guerilla in het algemeen, zou ik je adviseren om je planten te toppen. Je wil, naturulijk niet dat je ladies ontdekt worden, en ze gaan nog wel een stukje hoger groeien dan 1m60, met toppen er bij zullen sommigen dik boven de 2m uitgroeien, en dan zie je ze ook wel van ver staan...
                    Ik top m'n guerilla kweek minstens 1 keer en soms meerdere keren. Al naar gelang de soort en groeisnelheid...

                    De trichomen die we op je foto zien, zijn voor mij nog grotendeels helder, alles behalve milky/amber, had gerust nog een paar weken mogen rijpen voor melk/amber..

                    Wel nice dat de smaak je super beviel en het effect ook, wat wil je nog meer (wat zou het dan geven als je het wat langer had laten drogen?... )


                    Voor het drogen, zou ik je toch aanraden om een klein droogtentje te kopen; voor een 80 a 100 euro heb je al een kleine setup, en dan kan je tenminste degelijk drogen, met een goeie luchtvochtigheid en uiteraard zonder stank !

                    Comment


                    • Nederhigh
                      Nederhigh commented
                      Editing a comment
                      Toppen! Dit was inderdaad ook de planning om te gaan doen, maar is er niet van gekomen. Eigenlijk weet ik niet precies waarom niet. Ben gewoon vergeten in de drukte etc...
                      Denk dat het nu te laat is om te gaan toppen, ofniet? Volgens Greenhouse zou de plant rond eind september klaar zijn met bloeien, dus eigenlijk verwacht ik binnenkort de eerste tekenen van bloei.

                      Trichomen zijn inderdaad niet helemaal 100%. Maar ik heb liever geen/zo min mogelijk Amber. En de trichomes rijpen in de droogkas natuurlijk ook nog een beetje door.

                      Als ik gewoon in me tuin kweekte had ik waarschijnlijk gewoon de rot eruit geknipt en aangekeken hoelang het goed zou gaan.
                      Maar als je maar 1x in de 2 weken bij je planten komt is het bijzonder lastig om dit goed te timen. Als je dan na 7,5 week bloei, rot ziet wil je eigenlijk gewoon direct oogsten .
                      Dat heb ik dus ook gedaan.
                      Liever dat de trichomen nog niet helemaal goed zijn dan dat ik een of twee weken later de helft of meer moet weggooien i.v..m. rot.


                      Heb nu 1 klein jointje gerookt. De rest blijft gewoon nog een weekje drogen en dan minimaal nog een maandje curen!

                      IK denk dat ik de droogdoos die ik nu heb ga ombouwen tot een droog kastje met ventilatie/filter. Dus denk aan 1 80mm pc fan inlaat, 2x 80mm uit. En dan koolstof filter doeken als luchtfilter gebruiken. Op die manier kost het me maar zo'n 20 euro. Hopelijk is het ook effectief .
                      Last edited by Nederhigh; 2 August 2018, 14:19.
                  Bezig...
                  X