Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Guerilla autoflowers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Guerilla autoflowers

    Korting op 420shop
    Hallo in mijn kennismakings bericht had ik al aangegeven dat ik met een guerilla kweekje bezig ben en haak nu in met een verslagje.

    De voorbereidingen begonnen in april met wat graafwerkzaamheden en beetje bij beetje wat lightmix grond er heen gebracht samen met wat potgrond gemixt.
    Begin mei zijn er wat hele jonge zaailingen naartoe gegaan maar daar heeft alleen een northern light het van overleefd.

    Daarna heb ik gelijk wat nieuwe zaden ontkiemd en ze iets langer voor laten groeien zodat ze misschien wat sterker zullen zijn. Om de slakken tegen te gaan heb ik flink wat slakkenkorrel (waarschijnlijk meer dan nodig) gestrooid en 3 bollen knoflook uit elkaar gehaalt en over de spot verspreid. Slakken schijnen niet van de knoflook familie te houden dus ik vond het het proberen waard.

    Gezien het droge weer ben ik een aantal keer heen en weer gegaan om water te geven maar ze houden het prima uit. Het enige probleem wat ik op dit moment ondervind zijn de brandnetels die ietswat beschadigt zijn van het heen en weer lopen dus ik probeer het zo min mogelijk te verstoren en de natuur zijn werk te laten doen.

    op dit moment staan er een hindu kush, een northern light, een critical, een mazar en 2 new york city diesels.
    Net zag ik wel dat er wat gaatjes in de bladeren zitten door wat ongedierte dus ik hoop dat dit niet al te veel uit gaat maken.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      De eerste nyc staat er wat mij betreft prima bij
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        De critical staat er ook prima bij
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          De andere nyc is iets kleiner maar ziet er gezond uit.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #6
            Dit is de northern light en de enige overlevende van de eerste poging.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #7
              Dit is de mazar en is duidelijk wat aangevreten door insecten, ik hoop dat ze er niet te veel last van heeft.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #8
                Bij iedere plant zitten 2 guerilla tabs om ze eventueel een zetje in de rug te geven.

                Comment


                  #9
                  serieus waarom plaats jij gaas in de natuur ? dat hoort daar niet.
                  God was never on your side..

                  Comment


                  • De Meeuwenkoning
                    De Meeuwenkoning commented
                    Editing a comment
                    Tegen de konijnen, en geloof me ik kom nog veel meer dingen tegen in de natuur wat daar niet thuis hoort tijdens het vinden van spots en ik ruim dit gewoon netjes op als ik er mee klaar ben. Trust me
                    Last edited by De Meeuwenkoning; 11 July 2018, 15:31.

                  #10
                  Je mag ook gewoon alles in 1 post doen he.
                  Zulke mega dubbelposts zijn niet echt nodig.

                  Escargot in knoflooksaus ? Hmm
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                  • De Meeuwenkoning
                    De Meeuwenkoning commented
                    Editing a comment
                    Excuses daarvoor ik wilde als het nodg was tekst en uitleg per plantje schrijven zoals naam etc

                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    No problem, maar dat kan ook in 1 post eh...zoals bij iedereen
                    Het klinkt een beetje zeikerig, maar als iemand bijv. "alle nieuwe berichten" wil zien, dan krijgt-ie al die posts onder elkaar in de listing.
                    De overzichten worden wat minder overzichtelijk

                  #11
                  Hey! Leuk om je kweekverslag te zien, ga het zeker verder volgen en hoop dat je een lekker oogstje kan behalen binnen een paar maand

                  Persoonlijk vind ik het wel not done om slakkenkorrels te strooien op een guerilla plek
                  Heb het al meerdere keren zien passeren maar ik vind dat als je in de vrije natuur gaat, je je moet aanpassen aan de omgeving zonder een deel van die omgeving te vernietigen
                  Dat mensen dat in hun tuin strooien vind ik jammer maar is ergens nog een beetje begrijpbaar, het is tenslotte hun eigen mini deeltje op deze planeet, al zou ik dat zelf nooit doen

                  Het kost idd meestal wat meer moeite om een duurzaam en omgevingsvriendelijk alternatief te vinden maar die zijn er zeker!


                  sorry dat ik dat hier plaats, ik wil je kweekverslag niet vervuilen en je bent helemaal niet de eerste die dit doet maar het moest er toch even uit

                  veel succes dus met je guerilla, ik kijk alvast mee

                  Comment


                  • De Meeuwenkoning
                    De Meeuwenkoning commented
                    Editing a comment
                    Ik begrijp jouw punt en zie het als opbouwende kritiek en dat zie ik als een tip voor een verbeterpuntje. Ik ben al plannen aan het maken voor een iets uitgebreidere versie van een guerilla kweek en wil in het najaar gaan beginnen met voorbereidingen op 2 a 3 spots die ik in gedachte heb en ga hier dan ook ruimte maken om op een natuurlijke manier ongedierte weg te houden dmv kruidens en evt specerijen.

                  • Appleton
                    Appleton commented
                    Editing a comment
                    Top!
                    Ook kopertape kan helpen, alleen wordt dat wel wat knutselen op een guerilla plek
                    Er zijn ook bepaalde dingen waar slakken niet over willen zoals stro of hooi, kapot geklopte schelpen... er zijn zelfs bepaalde producten op de markt, DCM heeft ook iets zag ik onlangs

                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Gewoon bierrrrrrr

                  #12
                  Die eerste foto heb ik dit seizoen al ergens anders gezien.

                  veel succes met je kweek!

                  Soms is er gewoon geen andere optie dan slakkenkorrels maar dat is dan weer mijn mening.
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

                  Comment


                  #13
                  schrok me de touw pest toen ik op .EU de melding zag van me mooie rollen gaas

                  Comment


                    #14
                    Net weer even wat water wezen geven, het viel me op dat er meerdere bladeren aangevreten zijn door insecten helaas. Heeft iemand tips om op een effectieve manier de insecten weg te jagen? En als ik alle fotos probeer te uploaden krijg ik een melding dat het er te veel zijn(8 fotos). Dus het blijft even bij deze
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                      #15

                      Comment

                      Bezig...
                      X