Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower of Feminized? Een handvol vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflower of Feminized? Een handvol vragen

    Korting op 420shop
    Beste Forumleden,


    Ik ben van plan om een Guerilla-kweek te plaatsen.
    ik heb mezelf de voorbije dagen liggen informeren wat betreft het buiten kweken van wiet, maar ik zit nog steeds met enkele vragen.

    1. Autoflower of Feminised?

    Ik zoek planten die een nogal goede oogst opleveren.
    Autoflowers zijn wel makkelijk omdat ze vanzelf in de bloei gaan en je zo rapper een oogst klaar hebt. Wat levert een autoflower buitenkweek op? Speelt het een rol of je ze in 20l potten steekt of in de volle grond?

    2. Potten of volle grond?

    Je planten in potten laten groeien is gemakkelijk en je loopt geen risico op voedselarm grond. (zeker voor een beginner als ik, die geen idee heeft hoe je goede grond herkent)
    Ik zou liever voor volle grond gaan, maar ik ben niet zeker of het wel lukt midden in een bos.

    Wat ik wel zou doen, is een put graven met daarin 20liter potgrond steken als basis voor de plant, waarin hij verder kan uitbreiden in de volle grond, zou deze manier lukken?

    3. Vloeibaar voeding of vaste stoffen?

    Ik heb gelezen dat vloeibare voeding weinig opbrengt in een buitenkweek en dat het best aan te raden is om vaste meststoffen te gebruiken. Weet niet of dat werkelijk zo is.


    Thanks everyone!
    Last edited by KSEM420; 19 May 2019, 03:29.

    #2
    Een Autoflower steek je best in zo groot mogelijke pot die wordt niet graag omgepoot.of in volle grond.
    garantie voor een goede oogst heb je nooit, spelen verschillende factoren Een rol :temp,lucht, licht,ph,ec ,medium etc. Dus hoe beter al die factoren zijn hoe beter de opbrengst.
    Ik zou nog wat lezen tssn de kweekverslagen buiten grts en succes
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


      #3
      Een autoflower kan ook feminized zijn.
      Je bedoelt autoflower of fotoperiodieke plant denk ik of fotoperiodiek afhankelijk, idunno, waarom is daar geen makkelijke naam voor.

      Autoflowers leveren 10-20% op van wat een niet-autoflower kan opleveren.
      Autoflower doet er 3 maanden over onafhankelijk van wanneer je die zaait.
      Een niet-autoflower gaat bloeien als de dagen korter worden, in september.
      Daarmee heb je dus een veel langere groei, veel grotere planten, veel meer opbrengst, in theorie.
      Eind van het jaar kan het weer slechter worden en ga je wel wat toprot krijgen misschien.
      Dat is op zich niet zo'n probleem, als je de helft weg zou moeten gooien, heb je nog steeds meer resultaat dan met 1 autoflower.
      Een bijkomend probleem op guerilla is dat je plant tot oktober/november onopgemerkt zal moeten blijven.
      Een autoflower duurt 3 maanden. Als je nu begint ben je aan het oogsten rond eind augustus terwijl een niet-auto dan pas begint te bloeien.

      Voor- en nadelen. Dat is met veel.
      Je zult zelf de keuze moeten maken, dat kan iemand anders niet voor je doen.
      Kijk de kweekverslagen eens door. Dan zie je de praktijk.

      Voeding geven doe je normaal niet op guerilla. Je gaat daar namelijk niet elke dag naartoe.
      Hooguit 1x per week, ik ga soms zelfs weken niet langs bij m'n guerilla.
      Daarom kun je in dat geval beter de grond bemesten.
      Dat doe je normaal rond februari/maart. 1-2 kopjes droge kippenmest per plantgat is voldoende in de volle grond.
      Potten op guerilla is geen goed idee. Die vallen op, net als al het ander materiaal. Plastic flessen, en gaas.
      En slakkenkorrels, die ga je zeker nodig hebben. Nadeel is dat die ook nogal opvallen dus spaarzaam gebruiken.
      1x strooien na een flinke regenbui.
      Strooien doe je 1 of 2 handjes in een straal van 5 meter rondom je planten.
      Geen hoopjes korrels bij je plant gaan leggen dat is zinloos en zorgt voor schimmel.

      Grotere dieren hou je weg met geuren, niet met gaas. (nadenk-tip)

      Als een boswachter 1 wietplantje ziet, zal hij die misschien nog laten staan, maar als er gaas omheen zit, zal hij dat zeker meenemen en de plant verwijderen.
      Probeer de omgeving zo min mogelijk te belasten.
      Dus, grond zonder perliet als je grond gaat storten. Perliet valt op, en gaat niet weg. Daarmee verontreinig je de natuur.
      Bovendien is natuurlunde niet zo moeilijk. Als jij een kuil gaat graven en daar heerlijke sappige sponzige grond in stort en het gaat een dag regenen dan staat je kuil vol water. (bovendien is 20L niks. Een vingerhoedje voor een plant in volle grond)
      Veel beter is natuurlijk een goeie plek te zoeken zodat je niet met zakken grond hoeft te gaan slepen.

      Er zijn zoveel tips.
      Ik zal dit topic even verplaatsen naar het guerillaforum, omdat je vraag over guerilla gaat.
      Daar staan ook heel wat topics met tips zodat je niet alle beginnersfouten hoeft te maken.
      Last edited by QnQ; 19 May 2019, 08:54.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Hey,

        Bedankt voor alle handige tips!

        Nu merk ik wel dat ik telaat ben met het bemesten van de grond.
        Kan ik dat nu nog rechtzetten? Mijn plantjes gaan over 2 dagen de grond in!

        Comment


          #5
          Hoe staan de zaken?

          Comment

          Bezig...
          X