Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vind je plekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vind je plekje

    Korting op 420shop
    • In 2020 heb ik de wens om buiten in de wilde natuur een servania te planten,ik maak daar ook wel een verslag van maar dat zet ik pas online als het gelukt is.

      Ik las er nog niks over maar in Nederland is er al een tijdje nieuwe hype ontstaan met een metaaldetector en magneet vissen,als je begrijpt hoe iemand thuis zijn voorbereiding doet dan zijn dat juist bijna de zelfde plekjes,als de buiten grower opzoekt.

      Daarom probeer ik zelfs buiten het oog te kweken,met Dwarf,al lukt dat ook niet altijd door de bloeifase.
    • -
      Een andere optie een plekje tussen al het groen wat er staat,ik hak geen jonge boompjes of takken weg,alleen doode.
      Verder vind ik Struiken van 3 meter hoog ook fijn,als het een plek is die je vaker kan bezoeken zonder olifantenpad,dan haal ik steeds alles van mijn plant zodat er eerst een hoogte stam vormt.
    • -
      Dus dit is waar ik oplet,overgens ga ik nergens vanuit dus ik weet dat ik ook de kans heb dat het gevonden word en shit happends ...dus hopelijk een geslaagd verslag we zullen zien anders heb ik het voetbal nog om naar uit te kijken.
    Last edited by QnQ; 10 December 2019, 17:48.

    #2

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Wiet dat je wil gaan roken zou ik toch zeker 100 meter of verder vanaf de spoorweg of snelweg houden.
      Er komt een berg fijnstof in de toppen. Das vrij schadelijk om dat geconcentreerd op te roken.
      De bodem tot 30-50 meter vanaf het spoor bevatten hogere concentraties zware metalen, wat je plant absoluut gaat opnemen.
      (hennep wordt ingezet op zwaar vervuilde grond om die te reinigen)

      Ja er liggen ook nog steeds moestuintjes langs het spoor.
      Artikeltje uit 2015 daar over : https://www.eoswetenschap.eu/natuur-...nd-eigen-kweek

      better safe than sorry man, zou daar toch voorzichtig mee zijn.

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Je hebt absoluut een punt ... misschien nog wat verder kijken ... heb nog even tijd. Maar ik woon in suburbia. Dus eerder krap qua ruimte.

      Heavy metal is fijn op een festival ...

    #3
    Magneetvissen is al tien jaar een hype.
    En werken met een metaaldetector veel langer.
    Er zijn gemeentes waar het verboden is, maar
    ja, je gaat ook geen tien km. rijden om te kijken
    hoe het met je plantjes gaat.

    Waar het vissen verboden is kun je vinden in diverse
    gemeentelijke wetgevingen.....
    Buiten dat heb je aanvoer nodig bv. water
    Succes alvast.........

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Ik lees geen bos en buiten dat weet
      je hoeveel daar dood is gegaan door droogte?

    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment
      Nou speciaal voor jou, in het wild is dat ook niet nodig. Voor mezelf dn

      Pen wortel gaat ver hoor.

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Idealiter naast een kabbelend beekje.

    #4
    Het water probleem ligt bij mij 170cm diep zomers gezien,vandaar ik mijn kuil vul met cocos ongeveer 50cm werkt als een spong je plaatst daarin tuinslang die je thuis berwerkt heb met gaatjes zo,n 1 meter lengte,dit zet je in het midden van de kuil en de grond die er uitkwam vermeng ik met potgrond wat korrels kalk en wat zout er doorheen stamp het aan en bedek de met de orgineele grond blaadje terug en klaar.
    verder heb ik aan de tuin slang een dop gemaakt waar dus een groote fles opzit deze hang ik op.
    De bodem is verwijdert en als ik dan langs kom bij groote droogte hoef ik het water maar in de fles te doen,voordeel het water gaat eerst de grond in en verspreid zich daar,dat werkt beter dan emmers water uit een sloot erover gooien.
    Immers is de voormalige grond kurkdroog op het grondopervlak en duurt het ook ff voor dat het opgenomen word door de grond,ik strooi met zout als ik mijn plantje geplaatst heb,het dood elke slak een slak is geen probleem bij een groote plant,te minste niet bij mij. daar bedoel ik mee ik gebruik geen ingezaaid grond.
    Last edited by QnQ; 10 December 2019, 17:48.

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Dit staat haaks op het verhaal hier boven toch?

    #5
    Je moet in ieder geval een open plek hebben waar de zon schijnt!
    Dat is niet het geval met een open ruimte, daar komen mensen....
    Mensen willen genieten in het bos en zon enz.......

    Leuk verhaal, hier wil ik het bij houden en succes!

    Comment


      #6
      Het is al eerder daar gelukt zoals ik al zij eerst de stam die omhoog gaat en daarboven vangt ze de hele dag licht werkt prima,en is al bewezen methode,ik heb het ook al eens zo gezien bij berenklauw ,vind je plekje en heb sucses.
      En wat vind ik het kloote dat ik geen foto meer heb,maar mensen die het idee hebben dat je wiet de hele dag in de zon moet staan,kan ik ook weer leggen je kunt in half schaduw ook dikke toppen krijgen het ligt aan je plant die je gebruikt.
      verder had ik het over 2 methode die van Dwarf en de laatste hoog groei,denk aan een paraplu boven op een stam van zeker 2meter zo groeit ze dan,nog nooit gezien ofzo..

      En sweetmango jij hebt al eens buiten grow gedaan jij snapt het.
      Last edited by QnQ; 10 December 2019, 17:49.

      Comment


        #7
        Succes! klinkt helemaal super!
        Houd je ons op de hoogte?

        Comment


          #8
          Zoals ik al zij ja maar,geen live verslag ik ga niet als een dolle reporter tekeer ,en breng mij plekje in gevaar,das leuk voor in je tuin,elke 2dagen een foto.
          ik heb op forums wel gezien wat daarvan komt,vaak bij de finale haken ze af.
          Tuurlijk ben ik ook aan het weer overgegeven,en is alles een risico,maar als er een windhoos komt dan leg ik de ravage wel vast, ik vind het gewoon leuk om te doen en ik verwacht niks,en ben niet afhankelijk van 1 plant die buiten staat en Ipie even goede vrienden hoor,je mag het helemaal niks vinden,ik vind het ook niks als het mislukt.
          Last edited by QnQ; 10 December 2019, 17:49.

          Comment


            #9
            Servania heeft ervoor gekozen om niet meer aktief op dit forum te zijn.
            De reden ervan weet ik niet, als iemand het weet hoor ik het graag via pm.

            Grtz, Q
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X