Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Guerilla 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ze groeien nu lekker snel, deze week na een late dienst maar eens even de spot bezoeken om alvast wat plekjes kaal te maaien en om te spitten. Dan gaat het planten straks lekker vlot.

    IMG-20200520-WA0003.jpg

    Denk dat ze over een weekje of 2 geplant zullen worden. Ze gaan over een week onder de lamp vandaan en zullen dan eerst een week in de achtertuin belanden om te wennen aan de zon.

    Blijven toch leuke planten he. Lekker vlotte groei in vergelijking met veel andere gewassen.
    Last edited by Vluggejapie; 20 May 2020, 13:27.

    Comment


    • groot
      groot commented
      Editing a comment
      Top Japie, stoeltje erbij en benieuwd wat je ervan gaat maken!

    #17
    Ik kom ook even volgen en ben benieuwd. Ik zit zelf ook te denken om nog wat autoflowers erbij te gaan zetten maar ik wil het ook weer niet te “druk” maken op mn spots. Ik denk dat ik dat volgende week ga bepalen als mn huidige het goed doen.

    Comment


      #18
      Hallo kwekende gangsters, maar weer eens ff een update van moi.

      Het gaat lekker met de zaailingen, de 2 opnieuw gezaaide plantjes zetten mooi door en zullen tussen nu en een paar dagen naar buiten in de achtertuin overgezet worden.

      IMG-20200526-WA0004.jpg

      In de achtertuin zullen ze afgehard worden en dan de natuur in.

      De grootste plant staat al in de rootpouch en gaat ook prima, deze zal bij mijn maat in de tuin blijven staan.
      IMG-20200524-WA0007.jpg

      Verder niet veel te melden maar toch even een update om het wat actief bij te houden en niet te laten verwateren

      Deze week de spot voorbereiden, zodat het planten zelf straks lekker snel klaar is.

      Beetje offtopic maar niet minder leuk; de pepers gaan ook errug lekker

      image_363015.jpg
      Tot de volgende update

      Comment


      • Daandaan
        Daandaan commented
        Editing a comment
        Ze zien er goed uit, zullen het vast goed gaan doen buiten.
        leuke verzameling pepers ook.
        Zijn al aardige planten.
        Succes met de kweekjes

      #19
      Dat ziet er gezellig uit

      Comment


        #20
        Yoyoyo kwekende gangsters, even een vlugge update tussendoor: aankomende zondag nacht gaan ze de grond in.

        De plantjes staan inmiddels een week buiten en staan er nu zo bij:

        IMG-20200603-WA0012.jpg

        Beetje gestrekt maar dat is helemaal niet erg. Ze zijn er aan toe om lekker de natuur in te gaan.

        Vannacht ga ik langs de spot om de boel om te ploegen, even een goedkope bats gekocht waarmee ik de grond wat los ga spitten en alsvast 3 mooie kuiltjes graaf.

        Ook een emmer mee die daar blijft liggen om de planten in een eventueel droge periode te voorzien van slootwater.

        3 mestbommetjes van 150 gram NPK korrels per plant, deels fijngestamp voor snelle afbraak, deels vaste korrel voor langzame afgifte:

        20200605_170829.jpg

        En nog een snoeischaar en harkje om ruimte te maken tussen alle omstaande gewassen.

        Ik heb er weer zin in!

        Comment


        • Prspctr
          Prspctr commented
          Editing a comment
          Amai die zijn op een week tijd de hoogte in geschoten. Veel succes met het planten.

        #21
        Een goede voorbereiding is het halve werk. Goed bezig, Japie. Ik heb je oude topics met plezier gelezen en ga dit topic zeker ook volgen, temeer omdat ik dit jaar ook een guerilla-kweek wil ga doen. Heel veel succes dit jaar. Aan de voorbereiding en kennis zal het niet liggen.
        Last edited by Brandnetel; 5 June 2020, 18:10.

        Comment


        • Vluggejapie
          Vluggejapie commented
          Editing a comment
          Bedankt, jij ook heel veel succes!

          En ach echte kennis is hier niet in huis hoor, ik doe altijd gewoon maar wat.

          Beetje mest, beetje zon, beetje water en een beetje geluk. Dan kom je meestal een heel eind

        #22
        Zien er al super uit, ik volg mee. Veel succes!

        Comment


          #23
          Bedankt allemaal! Zojuist 2 uren staan onkruid wieden, graven en spitten. Gelukkig is er nog nooit iemand dood gegaan van een beetje hard werk (op de korte termijn tenminste )

          20200606_013302.jpg

          20200606_013818.jpg

          Vorig jaar was ik er wat vroeger bij en dat was qua werk goed te merken. Alles wat er groeit stond minimaal op knie hoogte. Flink wat werk van gehad maar toch 2 mooie kale plekken. Geen andere gewassen die er tegen aan groeien op die manier, en lekker veel verse lucht om de planten heen zodat ze snel drogen van de ochtend dauw.

          Het veldje is omringd door struiken en bomen met in het midden kale plaatsen met veel gras en andere lage gewassen, dus ze krijgen hier veel zon.

          Je ziet het niet heel goed op de foto's maar het zijn 2 flinke gaten geworden. 2 plantjes komen bij elkaar en 1 apart. Simpelweg omdat dit de zonnigste plekjes zijn.

          Zondag meng ik de grond uit de gaten met wat verse potgrond en de mestkorrels. Dikke bamboestok naast ieder plantje en dan hopelijk knallen maar. Heb de kuilen volgegooid met 24 liter slootwater en dat liep toch vrij vlot weg. Dus dat zit ook wel goed.

          Zodra ze staan laat ik dat natuurlijk nog ff zien

          Nu eerst maar een koude en dan lekker op kooi.

          Fijn weekend gasten!

          Comment


            #24
            Ziet er weer goed uit Japie!!

            Comment


              #25
              Goed gewerkt, Japie. Geniet van je welverdiende weekend!!

              Comment


                #26
                Nou luitjes, ze staan

                Een heerlijk rustige zondagavond, hoef zelf dinsdag pas weer te beginnen dus kwam perfect uit zo. Is het toch nog eens handig die 5 ploegen Wel zeik en de zeik nat in de regen staan tuinieren. Maargoed het was nu of nooit. Die planten moesten gewoon weg uit de achtertuin.

                Langs de spot gereden, 40 liter potgrond gedumpt, 3 bamboestokken en de planten in een kunststof bak met een vuilnis zak erover.

                Toen naar huis gereden en op de voet terug. Potgrond gemengd met de mestkorrels en aarde uit het gat. Plantjes erin, stokken ernaast en even een ruime lus met staaldraad om de top van de plantjes. Kan wat hebben zo.

                20200608_004941.jpg 20200608_004959.jpg
                20200608_004802.jpg
                20200608_004814.jpg

                Ze zien er wat vermoeid en slapjes uit maar das van de rit in de bak onder de vuilniszak en trekt wel weer bij, niks beschadigd verder.

                Heb ze geen water gegeven want alles is nat genoeg, en er komen nog wat regenachtige dagen aan. Meer dan genoeg vocht voor de komende tijd.

                Nu mag de natuur zijn werk gaan doen, ik laat ze eerst een paar weken met rust. Ze hebben alles wat ze eerst nodig hebben en omwaaien kunnen ze eigenlijk niet.

                Ook de plant in de rootpouch in de achtertuin bij mijn maat gaat lekker:

                20200607_194549.jpg

                20200607_194555.jpg

                Het ziet er naar uit dat we sowieso wel weer wat eigen kweek te roken hebben deze winter

                Als de guerilla wat oplevert is dat een mooi extraatje.

                We zullen zien of het dit jaar wat wordt! Tot de volgende update maar weer gasten!

                Comment


                • Brandnetel
                  Brandnetel commented
                  Editing a comment
                  Toppie. Die staan er weer. Het zwaarste werk zit er voorlopig weer op. Ik ben benieuwd hoe die er over twee weken uitzien.

                • Vluggejapie
                  Vluggejapie commented
                  Editing a comment
                  Ik ook Brandnetel, we zullen het zien! Hopelijk wat gegroeid met een week of 2 en een mooi resultaat over een maandje of 2 a 3.

                  Maar als het misgaat om wat voor reden dan ook laat ik dat ook zeker weten.

                • Daandaan
                  Daandaan commented
                  Editing a comment
                  Hoppa, en nu lekker hun gang laten staan.
                  Dat slap hangen zal vandaag alweer hersteld zijn. Zo'n autoritje vinden ze nooit zo fijn.
                  Succes met het met rust laten

                #27
                Succes kerel, is het een bewuste keuze om pas redelijk laat de npk toe te voegen of heeft dit met tijd te maken. Mij is altijd verteld dat dit ruim optijd moet gebeuren om het bodemleven lekker op gang te laten komen.

                Hoop in ieder geval dat het je lukt! Succes kerel!

                Comment


                • Vluggejapie
                  Vluggejapie commented
                  Editing a comment
                  Bedankt! Het erg laat toevoegen heeft met pure luiheid te maken, het is er nooit van gekomen de spot te bewerken. 6 weken tot 2 maanden eerder is beter, sommige zeggen zelfs een half jaar van tevoren...

                  Maar iets is altijd beter dan niets denk ik... die korrels hebben wat tijd nodig om af te breken, maar in de potgrond zit ook al voeding.

                  Vorig jaar en het jaar daarvoor gewoon een schep korrels in het gat bij het planten, dat ging ook prima verder.
                  Last edited by Vluggejapie; 8 June 2020, 10:49.

                #28
                Succes Japie, ik heb ze al bijna 5 weken weer buiten staan,
                Eerst 2 weken binnen voorgegroeit en toen naar buiten. Het mooie voorjaar zat natuurlijk ook wel mee.
                morgen zijn ze alweer 7 weken.
                Heb deze keer voor auto colorado cookies gekozen, nog een week of 6 en dan zalden ze klaar moeten zijn!
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                • Vluggejapie
                  Vluggejapie commented
                  Editing a comment
                  Die staan er ook mooi bij, lekker hoor. Jij ook nog veel succes!

                #29
                Ze staan er idd goed bij, komt ook dat ik 2 keer per week erheen ga om even insecten spray te sprayen, extra water was wel nodig na die droge periode.
                regelmatig slakken korrels strooien om mijn gaas heen!
                meer kan ik niet doen,dus maar hopen op een goed einde!

                Comment


                  #30
                  Lekker man, ik ga morgen ochtend even 5 autoflowertjes wegbrengen. Zijn een stuk kleiner nog(net voorbij of nog net zaailing) maar ik denk dat dat wel prima is op die plek.

                  Comment


                  • Vluggejapie
                    Vluggejapie commented
                    Editing a comment
                    Gaaf, jij ook succes! Ik volg je kweek al dus zie ze wel voorbij komen.

                    Ze groeien als een gek na een bepaald punt, hoe eerder ze op hun uiteindelijke plek staan hoe beter....

                    Helaas was dat hier ff geen optie ivm. herzaaien door een onstuimige start.
                Bezig...
                X