Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandnetel's eerste guerilla kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    De kaasjes doen het goed. De twee grootste zijn in hun 2e week. De kleinste is een paar dagen oud. Nu ben ik nog aan het wachten op de caramel zaadjes. Dat die wat later zijn vind ik niet zo erg, want van QnQ
    Attached Files

    Comment


      #17
      Looking good

      Leuke projectjes heb je lopen! Ik ben benieuwd hoe je alles gaat fixen en of die guerilla net zo een succes gaat worden.

      Heel veel succes en als je het goed vindt, schuif ik even bij je aan.
      @

      Mijn kweekverslagen:
      https://tinyurl.com/yxmrfs8w
      https://tinyurl.com/y69gjs6g

      Comment


      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Dit is de eerste keer dat ik gorilla ga. Voor mij is het ook maar een vraag hoe alles gaat lopen. Spannend! Maar schuif gezellig aan. Let niet op de modderschoenen.

      • Spacende Hollander
        Spacende Hollander commented
        Editing a comment
        Ik ga voor je duimen . Uiteindelijk heb je in Nederland ook gewoon een berg geluk nodig met het weer, de sterkte van de plant, ongedierte en andere beestjes. Dat maakt het ook allemaal wel extra spannend..

      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Zonder geluk, vaart niemand wel....

      #18
      En nog een paar plaatjes om het interessant te houden. Foto's van buds van mijn plantjes. Ze blijft maar nieuwe groene puntjes met witte pistels eruit persen. Nog steeds heel weinig amber. Volgende week is week 13 and counting.....
      Attached Files
      Last edited by Brandnetel; 14 June 2020, 07:58.

      Comment


        #19
        En een paar plaatjes van een van mijn plekjes. Op de eerste foto kan je goed de dwarsdoorsnede van de grond zien. Het is zeer luchtige grond. Toen ik mijn spade in de grond stak, ging dat zeer makkelijk. Dus dat is alvast goed. IMG_20200613_124926.jpg IMG_20200613_124841.jpg ​​​​​
        Last edited by Brandnetel; 14 June 2020, 08:23.

        Comment


        • Krokettenbakkert
          Krokettenbakkert commented
          Editing a comment
          Ziet er goed uit en je hoeft ook niet diep te gaan om bij voedselrijke grond te komen zo te zien. Die donkere onderlaag ziet er erg goed uit.

        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Krokettenbakkert Ja, ziet er voedselrijk en veelbelovend uit. Er staan heel veel brandnetels en bramen in de directe omgeving. Ook een goed teken.
          Last edited by Brandnetel; 15 June 2020, 08:41.

        #20
        Attached Files
        Last edited by Brandnetel; 15 June 2020, 08:44.

        Comment


        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          QnQ Je bedoelt vanaf nu.... Of in totaal?

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Vanaf nu gaat dat prima.
          Als je ze daarna overzet in iets groters krijgen ze nog een goeie groeispurt.

        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Jaja en of ze iets groter krijgen....

        #21
        Die gaan goed, hopelijk komen ze goed tot hun recht in de vrije bodem, hopend op een volledig en vruchtvolle cyclus met je!

        ​​​​​​
        Had weet van waar netels groeien, dat is een goed teken maar wist dit niet van bramen
        alweer bijgeleerd dus

        Ik toevallig en voor het eerst wat afslag Zamnesiaanse cheese besteld omdat ik twijfel of alle 6 jaar oude zaden uit de vriezer zullen ontkiemen voor de eerste binnenkweek, wie weet kun jij cheese roken en ik cheese zaaien diezelfde periode

        Puik plan om van die geweven witte zakken te gebruiken om je bodem mee te beschermen, dat ik daar niet zelf aan dacht!
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Die bramen maken het alleen maar moeilijker/lastiger voor andere mensen...
          Last edited by Brandnetel; 15 June 2020, 20:41.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Tot de bramen rijp zijn ... dan komen er mensen op af.

        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment

        #22
        Zo, mijn kaasjes hiermee ingespoten. Heb ik ook met mijn criticals gedaan. Baat het niet, dan.....
        Oja, ik ga wss geen slakkenkorrels doen. Dat schijnen slakkenlokkers te zijn. En dat willen we niet. Het wordt dan een gaasje, koperdraad en biervallen.
        Alles voor die kleine lieverds....
        Attached Files
        Last edited by Brandnetel; 17 June 2020, 07:30.

        Comment


          #23

          ​​​​​​ Als je de plaatjes hieronder zo ziet, wat denk jij dan....?
          We zitten nu in de 13e week vanaf kopje boven en wat mij betreft kan er geoogst worden. Hieronder wat fotootjes. Sorry voor de slechte kwaliteit.
          Daaronder de kaasjes, die goed gaan. Die zijn voor het eerst preventief ingespoten met fungus free. Voor de rest alleen nog een heleboel zonnige dagen voor de boeg. Ik voel mee met de hardwerkende hobbyist in zijn kweektentje....
          Ik zeg...
          Toedels
          Attached Files

          Comment


          • Maniac
            Maniac commented
            Editing a comment
            Zalige shots!

          • belladonna
            belladonna commented
            Editing a comment
            NEEEEEEEEEEEE niet oogsten wachten word de top nog dikkerrrrr

          • Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Ghehehe

          #24
          Heb je goed voorelkaar man, die knoeperts gaan volgensmij wel goed smaken, zien er ook lekker dik uit, hoor 't graag hoe die smaakt, ook wel interesse om deze soort in mijn tuin te gooien.

          Comment


          • Brandnetel
            Brandnetel commented
            Editing a comment
            Zal ik doen. Je zal een verslag verderop in dit verhaal tegenkomen. Ik ben tenslotte ook nog met de andere kweek bezig. Deze oogst is voor een aantal maanden voldoende, maar eerst hakken, drogen, curen.....

          #25
          Hallo medekwekers,
          Ik was van plan het volgende te doen, nl. twee keer toppen. Dit is voor mij de eerste keer dat ik dit ga doen, dus graag jullie advies. Zie tekening hieronder. Let niet op de tekst die er boven en onder staat, ik weet niet meer waar ik deze illustratie gevonden heb. Is dat zinvol? Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? Zaken die ik over het hoofd zie? Ik zie jullie antwoorden graag tegemoet.

          Toedels
          ​​​​​​​
          Attached Files

          Comment


            #26
            16 toppen op guerilla wordt wel eens vaker gedaan heb ik gehoord, zelf nog geen ervaring mee maar is schijnbaar wel zinvol en met een beetje succes kan je joekels van planten met giga toppen krijgen!

            Comment


            • Brandnetel
              Brandnetel commented
              Editing a comment
              We gaan het allemaal meemaken Blazeit420 Het is de eerste keer dat ik met een fotoperiode werk, dus het is allemaal nieuw voor mij. Fingers crossed!!

            #27
            Beste lezers,
            De criticals zijn inmiddels omgehakt en een paar dagen gecured. Ze zijn wel een beetje te snel gedroogd met deze temperaturen. Binnen 4 dagen zaten ze al op 75%. Nu zitten ze in de weckpotten. Ik had gehoopt op een 100-150 gram droog, maar het is iets meer geworden. Totaal is het 223 gram droog, daarbij moet ik wel zeggen dat ik redelijk grof geknipt heb. Na nog verder curen en fijn knippen, zal er zo'n 200 gram overblijven. Dat is mooi, want daar kom ik ruim mee toe tot aan de oogst van de kaasjes. Me, happy camper!! De foto hieronder was de kleinste het stel, met zo'n 45 cm.
            De kaasjes groeien ook lekker door. Die zitten inmiddels in week 4 en zijn al met hun 5e node bezig. Eerst ga ik die nog toppen en volgende week gaan die naar hun definitieve bestemming. So far, so good...

            Toedels
            Attached Files
            Last edited by Brandnetel; 25 June 2020, 14:41.

            Comment


            #28
            Mooi man, lekkere opbrengst. Ze zagen er ook mooi uit. Succes met de rest
            De natuur is geen vuilstort. Keep it clean!

            Comment


            • Brandnetel
              Brandnetel commented
              Editing a comment
              Thx rookpuur Ik ben zeer tevreden met dit resultaat.

            #29
            Ik zie overal mooie verslagen van Criticals. Ga er zelf ook nog snel een paar doen. Het kan nu nog net...

            Comment


            • Brandnetel
              Brandnetel commented
              Editing a comment
              Het is een makkelijke soort en ik ben er zeer tevreden over.

            #30
            Zo, de eerste staat op haar plek en zo te zien bevalt haar dat wel. Morgen ga ik no. 2 op haar plek zetten. To be continued.... IMG_20200630_151156.jpg

            IMG_20200630_151147.jpg ​​​​​​

            Comment


            • Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Die staat er al goed bij kerel, probeer je spots via verschillende routes te benaderen. Anders vormd zich een "olifantenpad" en gaan wandelaars die paden bewandelen.

            • Maniac
              Maniac commented
              Editing a comment
              Gieter meegenomen

            • Brandnetel
              Brandnetel commented
              Editing a comment
              Maniac Twee keer 5 liter flessen.
              Kunichika Gelukkig komen hier geen olifanten voor.... Stel je voor zeg.....
              Last edited by Brandnetel; 30 June 2020, 20:26.
          Bezig...
          X