Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips voor het planten op en tussen akkers.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Tips voor het planten op en tussen akkers.

    angel777, bedankt, en als ik ergens mee zit weet ik je wel te vinden

    moreweed, ik zou ook liever niet op akkers zetten, maar ik heb niet genoeg andere locaties om genoeg risico te spreiden... Dus er komen wel wat planten in zo'n verwilderde tussenstrook van akkers/sloot. Ik zou ook geen gewassen gaan uittrekken hoor. Als m'n planten er niet een paar meter verder naast het veld kunnen staan, moeten ze er niet staan. Alleen door wederzijds respect kunnen we de negatieve denkreflex bij het woord marihuana uit de mensen hun hoofden halen.


    En de reden waarom ik guerilla kies is omdat mijn ouders ook zo'n negatieve denkreflex hebben, en ik liever niet het risico neem er met hen over te praten. Ik zou wel graag (vanaf volgende week, na de examens) eens rondneuzen of ik eventueel geen oud koelkastje van een trieste dood kan redden door er een microkast van te maken, en deze dan op het zoldertje boven m'n garage te verstoppen. Moet wel ultimate stealth zijn. M'n ouders komen niet vaak in die garage, maar als ze er dan eens komen, zou ik er moeten voor zorgen dat ze geen ventilatortje horen. Ook moet ik waarschijnlijk een electriciteitskabel weggestopt naar boven zien om te leiden dan. Best een moeilijke opgave dus...

    Ik twijfel er wel wat aan. Ik zou nog snel een micro'tje kunnen doen voor ik de kast gebruik om plantjes te laten schieten voor de guerilla ook, heb ik met wat geluk deze zomer al iets om in m'n tabak te draaien.
    Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

    Comment


      #32
      Re: Tips voor het planten op en tussen akkers.

      Better safe then sorry dude, stealth en stiekem is leuk maar de problemen moeten wel opwegen tegen de verwachte opbrengst. Of zoals ze bij mij thuis altijd zeggen : if you can't do the time, don't do the crime.

      Guerilla is een uitkomst als je teveel plantmateriaal hebt, of inderdaad thuis helemaal niets kan doen. Daarnaast is het ook wel sport moet ik toegeven, ik doe het ook met andere plantsoorten maar hoef dan een stuk minder op te letten. Lol joh > mn broer is niet zo van de groene vingers maar heeft wel een fikse tuin. Stiekem een paar handjes zonnebloemzaadjes rondgestrooid > hij dacht echt dat ze uit de lucht waren komen vallen. Waren van die 3 meter gevallen

      succes en veel plezier ermee
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #33
        Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

        Comment


          #34
          Last edited by member10463; 19 January 2011, 16:32. Reden: spelling

          Comment


            #35

            Comment


              #36
              Re: Tips voor het planten op en tussen akkers.

              Tsja, het is de kat op het spek binden om een topic in te schieten over "de beste guerillaspots"... da's gewoon geen optie helaas

              oke, eentje dan : een goeie bekende (inmiddels woonachtig in verweggistan) had een leuke en toendertijd uiterst succesvolle truc : brede middenbermen van de snelweg. Hardstikke gevaarlijk natuurlijk -LET OP NIET DOEN!- De schooier parkeerde zijn auto gewoon ergens op de vluchtstrook met een leuk oranje driehoekje in het zicht, en zette vervolgens zijn planten op een plek die gewoonlijk 1x per jaar gemaaid werd, en waar de rest van de tijd mensen met 120km/u langs knalden. Ook klaverbladen waren spekkie voor zn bekkie...helaas tegenwoordig vaak kort geschoren.

              LET OP : Dit is tegenwoordig geen haalbare kaart > bermen worden beter bij gehouden en op de meest waanzinnige plekken heb je files en dus ontdekkingsgevaar. Om nog maar te zwijgen van de boete die je krijgt voor oa "oneigenlijk gebruik van de vluchtstrook" mocht je gesnapt worden. En over evt oversteken op de snelweg > doe het niet.
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #37
                Re: Tips voor het planten op en tussen akkers.

                + ze hebt iedere dag al die vieze uitlaatgassen op je planten. En dan wil je dat achteraf gaan oproken.
                Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

                Comment


                  #38
                  Re: Tips voor het planten op en tussen akkers.

                  De vraag is, waar vind je in gods naam asperge plantages? veel mais, aardappelen. maar in deze regio nog nooit asperges gezien in grote aantallen.
                  Meschien handig om er ook bij te vermelden hoe je een asperge plantage kan herkennen als ze pas gezaaid of boven komen.?

                  Bovendien verdient dit topic een sticky te worden!


                  gtzz

                  Comment


                    #39
                    Re: Tips voor het planten op en tussen akkers.

                    wel, ik vroeg het me ook af. Waarschijnlijk is het te herkennen aan de geometrische gleuven (zie foto's eerste post)?

                    En ik zeg geen nee tegen een sticky van mijn bijdrage hier, would be an honour.
                    In ieder geval, ik vraag het niet zelf aan een mod, zo valt namelijk de eer weg.
                    Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

                    Comment


                      #40
                      Re: Tips voor het planten op en tussen akkers.

                      iemand die eventueel een luchtfoto van google earth kan posten van een aspergeveld?
                      he jake, zal ik het goede voorbeeld geven en een link van jouw topic vermelden in mijn kweekgids?

                      Comment


                        #41
                        Re: Tips voor het planten op en tussen akkers.

                        de resolutie/hoogte die je zoekt is niet eum ... zeg maar voor consumenten beschikbaar lijkt me.. hoe dicht wou je erop zitten ?
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #42
                          Re: Tips voor het planten op en tussen akkers.

                          Als je nog nooit een aspergeveld gezien hebt, zul je ze bij jou in de buurt niet hebben ook.
                          Je hebt er zandgrond voor nodig namelijk, dus in het groene hart kun je zoiets vergeten. Je vind ze niet in de gebieden die onder zullen lopen wanneer we de zee zijn gang laten gaan.
                          Het is vrij makkelijk te zien doordat die plant er best apart uit ziet.
                          Dit is een foto van doorgeschoten asperges:
                          asperge.jpg
                          Zo staan ze dan op het veld tot ver in de herfst.

                          Comment


                            #43
                            Re: Tips voor het planten op en tussen akkers.

                            Asperges worden voornamelijk geteeld in Noord-Brabant, Limburg en Zeeuws-Vlaanderen.

                            Comment


                              #44
                              Re: Tips voor het planten op en tussen akkers.

                              Onder de rook van Vredesteijn in Enschede heb je een aspergekwekert zitten, om de een of andere reden heb ik tot nu toe prima de verleiding kunnen weerstaan daar asperges te kopen ... waarschijnlijk omdat je bij aankoop de keus krijgt tussen gevulcaniseerd of niet ...
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment


                                #45
                                Re: Tips voor het planten op en tussen akkers.

                                zo, nog nooit op gelet eigenlijk. In mijn buurt is het zandgrond. ga eens op verkenning gaan als ze uitgeplant worden of vragen aan mijn opa.

                                gtzz en thanks voor de info
                                Last edited by janleuri; 25 February 2011, 22:25.

                                Comment

                                Bezig...
                                X