Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verslag 10x WW autoflower op spot (eerste x)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verslag 10x WW autoflower op spot (eerste x)

    Korting op 420shop
    Beste,

    Ik ga mijn eerste guerilla kweek starten en het verslag hier neer schrijven, meer voor mezelf en als jullie het leuk vinden lees je mee.

    Het hoeft voor mij niet perfect en heb alles al in huis of op de spot dus je mag uiteraard kritisch zijn en opmerkingen maken maar voor deze eerste keer guerilla vind ik dit mooi zat.

    Ik heb gekozen voor white widow autoflower, dit omdat ik deze tien jaar geleden als enigste nog van me moeder mocht planten in de tuin omdat die niet helemaal te ruiken was op haar terras. En omdat ik een niet zo heel groot bos uitgekozen heb dus de geur mag niet te overwelmend zijn. Mijn ma zeurde namelijk eerst over de grootte van de top44 in 2003 dus toen ging ik aan de lowryders maar die meurde een uur in de wind altijd dus sindsdien ww auto bij ma thuis.

    Hier haalde ik tussen de 40 a 60 gram droog per plant vanaf in 10 liter potten... Lag maar net aan het seizoen.

    2017 eigen huis uitgezet wegens balkon kweek 20x ak47 auto sindsdien nooit meer aan kweken gedacht.

    Inmiddels weer alleen wonend in een huurwoning via diezelfde woningbouw, heb mijn straf uitgezeten na 4 jaar op kamers. De coffeeshop wiet word duur dus lag deze hele winter te dromen over guerilla.

    De spot:
    een bos van 2 voetbalvelden groot, omringd door autoweg. 1 stuk bos ter grootte van 1 voetbalveld is omringd door hekwerk, word beheerd door staatsbosbeheer en is officieel beschermd natuurgebied met alpacas erin en herten. Het andere voetbalveld ligt mijn spot in. Er loopt 1 fietspad dwars. door het midden. Mijn spot ligt op 15meter afstand van dat fietspad. Achter de foto zijn ook weer bomen. De spot ligt in een open stuk van circa 7 meter diameter. Omringd door nog middelhoge bosjes die nog in bloei gaan schieten en vol groen worden en een omgevallen dode boom.

    Wat heb ik aangeschaft;
    10x ww auto
    5x 27 liter softpotten (ja ik doe pot!)
    Kopertape (2 flinke randen rondom de potten en een ring om de stam)
    Kippengaas
    160 liter potgrond (ligt al op de spot )

    Aanpak:
    5 zaadjes liggen sinds vandaag 24-04-2021 ter ontkieming. Deze gaan als alles mee zit 08-05-2021 naar de spot, misschien een week later.

    Als de eerste 5 weg zijn gaan de andere 5 ter ontkieming. Dit omdat ik eigenlijk helemaal geen plant in huis wil ook niet voor 2 weken maar als het dan toch moet max 5 per keer. Ook met oogsten en de terugweg naar huis doe ik liever in 2 keer mocht ik eenmaal gepakt worden heb ik de andere helft of al liggen of nog staan.

    De planten gaan per 2 in een pot. Dit omdat de 10liter bij ma thuis altijd al voldeed dus nu 13 liter per plant moet ook lukken.

    Qua voeding gebruik ik altijd enkel bloeivoeding vanaf de tweede week bloei. Moet nog eben kijken welke ik haal dit jaar. Standaard potgrond doet het voor mij prima zat de groeiperiode.

    Ik houdt hier elke week een update bij. Moet nog even kijken als ze eenmaal op spot staan wat de dagen worden dat ik langs ga.

    Voor nu, erg spannend! Heb vreselijk groene vingers en helaas veel te lang niks meer mee kunnen doen! Leef hier helemaal van op en kan niet wachten me hier thuis in te gaan voelen.

    Hoor graag enig feedback. Niet voor dit jaar maar wat ik mee kan nemen voor volgend jaar of misschien nog een ronde voor hiernaast.

    Greets guerillafxcker
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Guerillafxcker; 24 April 2021, 22:55.

    #2
    Succes. Hossen door de bossen.

    Comment


      #3
      Veel succesman!
      Op 15 meter van een fietspad, zou ik niet aandurven.
      Maar waarom eigenlijk ook niet..
      Als je op rustige momenten gaat etc..

      Wat voor potgrond heb je aangevoerd?
      Je zou er eventueel nog ff wat compost bij kunnen gooien, en af en toe wat koemestkorrels.
      Denk dat 10 autoflowertjes die 160 liter grond zo leeg hebben.
      Ik deed altijd 40l per autoflower.

      Ik zou in de volle grond niet gaan lopen klooien met bloeivoedingen uit een fles ofzo.
      ​​​​​​
      Ik volg, hopen op een mooi oogstje!
      Al bedacht hoe je gaat drogen?
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #4
        Ziet eruit als prima bosgrond, de beste die er is. Is het zo slecht daar dat je in potten moet kweken?

        Hopelijk wordt dat fietspad nauwelijks gebruikt, en een snelweg zou ik helemaal van wegblijven.
        Iets met fijnstof en roet enzo.

        Die geur is inderdaad wel een dingetje. Het is eigenlijk heel belangrijk, meer geur = meer terpenen.
        Terpenen zijn goed en belangrijk. Zorgen voor smaak, voor de diverse werkingen van wiet.
        Minder terpenen = minder geur maar ook minder uitgebreide werking en effecten, minder smaak.
        Het blijft zoeken zolang het illegaal is helaas..

        Je zet er nu tijdelijk max. 5 thuis. Heeft het de vorige keer aan het aantal gelegen dat je moest verhuizen?
        Zouden ze 5 planten wel goed gevonden hebben? Ben daar wel nieuwsgierig naar.

        Kopertape is leuk voor de hobbyman, maar ik vind een pak slakkenkorrels een stuk efficienter. (mits het niet elke dag regent)
        Met guerilla moet je die wel een beetje inharken anders vallen die op, maar ze moeten ook niet bij je planten natuurlijk (maar heel ruim er omheen, 5 meter)

        Ga je ze allemaal bij elkaar zetten ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Wacht wat? Potten..? Daar heb ik blijkbaar overheen gelezen met mijn zondaghoofd.
          Waarom zou je dat doen ja?
          Je hebt geen voordeel van het grondwater, dus je moet om de haverklap liters water aan gaan slepen.
          En je mist indd gewoon potentiele voeding in de bosgrond.

          Valt ook meer op, als je planten in potten staan. Wie weet dat een random voorbijganger het niet als wiet herkent als het gewoon uit de grond groeit.
          Als daar ineens 5 planten in potten staan is het linkje snel gelegd eh.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


            #6
            Bedankt voor de comments, leuk dat er mee gedacht word.

            Ik heb gewoon paar praxis potgrond 20 liter zakken ernaartoe gebracht. Ik kweek meer voor de hobby dan voor de wiet eigenlijk. Het is leuk meegenomen. Ik ben diegene die het goedkoopste wietje uit de shop meeneemt en er even hard van geniet als jullie van je amg g13 of moonrock.

            Ik kweek in potten, zodat ten eerste alles wat hoger staat en ik eigenlijk te lui ben om te gaan graven en weet ik het allemaal niet. Wie weet volgend jaar wilde dit jaar eigenlijk gewoon creeren wat ik altijd op balkon of in de tuin had staan.

            Nee ik heb een zero tolerance in het contract staan. Iedereen bij deze woningbouw. 1 plant op balkon is eruit en 5000 euro schade vergoeding aan woningbouw (niet zozeer kweek schade maar eventuele gerechtelijke kosten en misloping van huur oa.) Of je moet een heeeeele goede dure advocaat in handen nemen wellicht.

            De spot is momenteel omringt door kleine berenklauwen en brandnetels. Denk dat ik me er volgende keer doorheen moet slaan. Die 15meter afstand van fietspad ben ik niet zo bang voor. De geur die er al vanaf komt is meer bossig dan wietgeur en zoals ik al zei denk ik dat alles rondom mijn spot straks 3 meter hoog staat.

            Ja voor het gemak, deze keer alles bij elkaar. Misschien zet ik er nog 5 bij halverwege en wie weet vul ik de spot gewoon het hele jaar door bij.

            Ben zelf zeer benieuwd hoe het loopt.

            Die kopertape ja... had ervan gelezen en wat is 2.99 om te proberen. Kan altijd nog andere preventie invoeren.

            Overigens is er een paar maanden geleden door vice een engelse docu opgezet over uk guerilla growers. Deze zoeken enkel en alleen maar spots tussen weilanden en snelwegen. Omdat op die stukken bossen vrijwel niemand komt. Deze kweken dan ook meteen 100 bomen.

            Voor de geintresseerden:
            https://youtu.be/gkTpC0HJj6A
            Zeer intressant.

            Thanks voor het lezen

            Guerillafxcker

            Comment


            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Hoe ga je dat aanpakken met water geven dan? Hartje zomer mag je zometeen elke dag 2 liter per plant gaan geven .
              Ik zou een schepje fixen en een gat graven als ik jou was. Dat is achteraf waarschijnlijk het minste werk.

            #7
            Ja zo'n avontuur trekt veel views natuurlijk maar fijnstof is wel een dingetje. In hoeverre je dat binnenkrijgt weet ik niet maar inademen is wel de meest schadelijke manier van fijnstof verorberen.

            Een moestuin binnen 100m van een snelweg is al kritiek.

            anyways je hebt daar ook veel begroeiing dus het zal daar wel meevallen.

            als je wat gaten in de zakken steekt heb je geen potten nodig
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Nirvana
              Nirvana commented
              Editing a comment
              Ik stelde me die vraag ook een paar weken terug.
              Is een moestuin binnen 100 m van de autostrade (kritiek) ? Je vind daar eigenlijk bitter weinig iets van terug ?

              Is het bewezen dat fijnstof word opgenomen in onze groenten en fruit ?

              *Sorry voor de offtopic , ben er wel benieuwd naar.

              Groet

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Ja, dat is bewezen en als je bij de juiste bronnen zoekt kun je er 100den pagina's over vinden.
              We hebben het niet alleen over fijnstof, maar ook over zware metalen als lood, cadmium, arsenicum, chroom etc..

            #8
            Ik denk dat ik inderdaad voor de grond ga. Ik moet me daar even over inlezen van de week, geen idee of ik de grond moet mixxen met mijn potgrond of dat ik enkel gaten moet maken en die moet vullen. Maar die info is vast wel te vinden hier op het forum.

            Dan volgend weekend maar wat kuilen graven.

            Overigens ligt mijn stukje tuin niet omringd door snelwegen maar 50 wegen. Geen idee of dat wat uitmaakt in fijnstof maar er komen in elk geval minder autos langs dan op een snelweg vermoed ik.

            Guerillafxcker
            Attached Files
            Last edited by Guerillafxcker; 26 April 2021, 01:47.

            Comment


              #9
              Is eigenlijk heel simpel.. Of nouja.. Je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wilt. natuurlijk
              In het bos heb je waarschijnlijk al aardig wat compost en microleven. Ga ff goed op zoek naar een plek met een laag half verdorde bladeren.
              De 5/10cm grond die daaronder zit is van goeie kwaliteit! humusrijke grond, is dat. Een soort compost eigenlijk.
              Het is sowieso goed om daarvan een flinke berg te verzamelen en door je grondmengsel te flikkeren.
              Verder kan je gewoon mesten met iets van bio-koemestkorrels. De aangerade doseringen daarvan staan wel op de verpakking..
              Mix er ook wat van door je grond... In de volle grond komt het allemaal niet zo precies. Beetje op gevoel dus.
              Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
              Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

              Comment


                #10
                Hoop dan wel dat je minimaal 6uur direct zonlicht hebt anders krijg je niet veel van je autoflowers af, verder vind ik het een cool maar gewaagd idee, tip loop niet telkens dezelfde route anders instaat er een geitenpad naar je spot.

                Comment


                  #11
                  Bedankt voor alle reacties weer, heb alles meegenomen in het plan.

                  Ben me nu aan het klaarmaken om langs de spot te gaan, weer met de hond als excuus. Heb wel een schep(je) mee en alvast vooraf op maat gemaakte stukken kippengaas 60x50cm.

                  Het plan is dus veranderd het word volle grond. Over de lichturen ben ik me van bewust echter denk ik me dat ik me vergist heb met de stand van de zon. de zon hangt namelijk smorgens precies in het open stuk en smiddags savonds dus meer in de schaduw.

                  ik ga vanavond dus eerst kijken of ik rondom de plek nog wat anders kan vinden in de nabije buurt en dan graaf ik daar ook 5 kuilen. Dan zet ik er op allebij de plekken 5.

                  Vandaag zijn de ontkiemde zaden in de voorgroei potjes gestopt. Wil ze eigenlijk al weekend van 15 mei buiten hebben.

                  Houdt jullie op de hoogte hoop dat het een mooi avondje word voor me.

                  Guerillafxcker

                  Comment


                  • Nederhigh
                    Nederhigh commented
                    Editing a comment
                    Als je op meerdere locaties zet heb he ook meer kans op succes. Risico spreiden.

                  #12
                  Yes vandaar word het 3 x 5 stuks heb ik besloten dit jaar. Zodra deze 5 op spot staan bereid ik een nieuwe plek voor. Weet nu wat ik moet doen.

                  want... kom net uit het bos en bij nader inziens word het me toch net wat bedrukt in het bladerdek en lag het open gat in het bladerdek niet op het juiste tijdschema van de zon

                  Maar 20 meter verderop wel zie hier de nieuwe spot, zon was net onder maar deze spot staat van zons opgang (zodra hij boven de bomen uitkomt aan de horizon) tot ik gok een uurtje of 3 a 4 in de zon.

                  Meteen gaten gegraven ik gok een litertje of 40 uitgeschept per gat. Erg vermoeiend met een handschepje.

                  En wat kunnen kleine brandnetels steken zeg maar wat een grondje! Lekker vochtig met mooi overal dezelfde losse mossige bovenlaag.

                  Kippengaas ligt ook klaar voor 5 gaten en de potgrond nog een meter of 20 verderop.

                  Ben alleen me handschepje vergeten uit het achterste gat te halen of laat je dat op de spot? Het gaas ligt onder een boomstam en de grond in een droge sloot.

                  De enige die er misschien moet zijn is de boswachter maar dat houdt je in elk bos, en ik heb zelf ooit eens oude gesnoeide takken van bomen dieper het bos in moeten trekken als taakstraf voor de reclassering maar er is niets gesnoeid. En die komen max 5 meter het bos in mocht dat zo zijn. Heb echt geen idee wat je daar anders zou moeten doen. Kinderen spelen niet meer buiten hier dus die schrijf ik af, overigens kom je daar niet echt als kind want het is buiten de woonwijk uiteraard.

                  Ben van plan alleen nog maar snachts te gaan of smorgens vroeg nu de avondklok weg is. Ook omdat me hond aardig wat geluid maakt met rondlopen en dat trekt aandacht. Gelukkig was ze vandaag snel moe dus die ging naast me zitten. Dan is het toch even billenknijpen op zo'n afstand van twee loop en fietspaden. Zonder hond is niet te doen, ik ben echt een type guy die niets te zoeken heeft in een bos.

                  Even koemest en slakkenkorrels scoren en dan ben ik rond voor de eerste 5 denk ik.

                  Volgende keer (waarschijnlijk snachts) de gaten vullen met goede grond en misschien zelfde nacht plantjes erin anders nacht erop. Zie geen reden om er nog eerder heen te gaan.

                  Thanks voor alle tips en steunnnn tot nu toe

                  Guerillafxcker
                  Attached Files

                  Comment


                    #13
                    Interessant. Ik wil ook een guerilla kweek gaan doen.
                    Ik heb ook jarenlang niks meer met plantjes gedaan.
                    ​​​​​Maar ik heb dus nog skunk zaden. Deze duren veel langer dan autoflowers. Zijn pas klaar in september oktober ofzo.
                    Ik ben dus al een paar dagen aan het zoeken op google maps naar een goeie goeie plek waar een half jaar niemand komt, maar het is echt moeilijk in deze corona tijden.
                    ​​​Iedereen trekt uit verveling de bossen in. Overal staan koeien of er komen vissers ofzo Ik heb wel een paar geschikte plekken. Tussen de snelwegen lijkt me ook een goeie, alleen, hoe kom je daar? Zonder op te vallen ook.
                    ik heb een andere plek dicht bij een riviertje. Daar kan ik makkelijk water halen.
                    De potgrond was ik vergeten goeie tip. Misschien kan ik ook beter een litertje of 5 ingraven. Zodat de plant sterke wortels kan ontwikkelen en zo doorgroeit in de volle aarde. Ik ga je volgen. Wel spannend zo dicht bij fietspad maar als je zegt dat ze niet ruiken dan zal t wel oke zijn.

                    Comment


                      #14
                      Wat ik altijd deed was per foto 70 liter bemeste grond aanvoeren. Dat was bij mij nodig omdat de grond daar niet bijzonder goed was. Vooral kleigrond.

                      Vervolgens spit in een heel stuk grond om, en meng ik de aangevoerde grond met de grond die er ligt.
                      ​​​​​​Als er al mooie grond op je locatie ligt kun je ook gewoon de boel een beetje omspitten en wat mest/compost er doorheen gooien.

                      Oh, en ik liet ze altijd een beetje voorgroeien in een pot, in de tuin, of desnoods voor het raam. Vertrouwde het toch niet om een zaailing direct aan haar lot over te laten in de wilde natuur.
                      ​​​​
                      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                      Comment


                        #15
                        Ik wil ook wel 70 liter ingraven maar hoe neem je dat onopvallend mee? In een boodschappentas? In een rugzak? Ik denk dat ik ga proberen met rugzak. Paar keer naar de auto lopen
                        Last edited by Nightwolf; 2 May 2021, 15:47.

                        Comment


                        • Nederhigh
                          Nederhigh commented
                          Editing a comment
                          Ik had een hele grote backpack reis rugtas waar net 40 liter grond in kon. Dat dan 2x. En indd, dat is lomp zwaar . Als je daar een goed grondje hebt zou ik er zeker niet aan beginnen. Heeft mij wel een paar nachtjes rugpijn opgeleverd..

                        • QnQ
                          QnQ commented
                          Editing a comment
                          Of je zoekt een plekkie met goeie grond, dan is dat hele grond in het wild loslaten niet nodig

                        • Kunichika
                          Kunichika commented
                          Editing a comment
                          Ik heb hier nog een Berghuis liggen van 120l. Vaak genoeg mee door de Europese bossen gelopen. Het Nederlandse en Europese leger oefent nog steeds alsof we in de koude oorlog zitten haha. Dis die 70l is een makkie haha.
                      Bezig...
                      X