Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hookah's Guerrilla 2011

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Hookah's Guerrilla 2011

    Ben ik het helemaal mee eens Jan, maar ik neem liever geen risco en op het moment heb ik geen beschikking heb over een fatsoenlijke camera. Als ik een fatsoenlijke camera heb/leen dan ga ik foto's maken en die komen er op het eind op en misschien wel eerder maar daar ben ik nog niet over uit

    Update 17-04-2011
    Slakken

    Wat te doen als je op de bomen rond je spot slakken ziet zitten en je niet wil dat ze je planten aan gaan vreten in de zomer.

    Hier zijn verschillende oplossingen voor maar ik ga het volgende doen en daar voor hoef ik maar een ding te weten en dat is dat slakken koper niet leuk vinden.Er is heel mooi kopertape verkrijgbaar dat je rond de stam van je plan kan plakken en dan kruipen de slakken je plant niet meer in, das een beest minder in je plant

    Comment


      #17
      Re: Hookah's Guerrilla 2011

      ben ook benieuwd naar die kopertape, kan je die trouwens ook kopen in een gewone winkel? zoja waar in vlaanderen?
      Last edited by janleuri; 30 April 2011, 23:30.

      Comment


        #18
        Re: Hookah's Guerrilla 2011

        Ben vandaag wat aan het rond bellen geweest, maar het blijkt moeilijk te krijgen.
        Boerebond, formido, intratuin hadden allemaal niets, op internet wel wat webshops gevonden maar zaten allemaal zonder. Heb wel van een oud loodgieter het advies gekregen om bij een ijzerhandel te kijken, maar dat is voor volgende week, druk weekend. Ik zou in belgie ook even rond bellen lang tuincentra en ijzer handelaren als ik jou was, modelbouw winkels zou ook nog kunnen.

        Deze(linkje) webshop lijkt ze wel op voorraad te hebben.
        Last edited by Hookah; 28 April 2011, 22:23. Reden: linkje

        Comment


          #19
          Re: Hookah's Guerrilla 2011

          ik ga het eens proberen met koperdraad. het enige probleem is dat een stam groei en je het dus voordurend moet aanpassen...

          Comment


            #20
            Re: Hookah's Guerrilla 2011

            Koperdraad zal niet gaan werken als je die niet eerst ontdoet van z'n isolatie anders ziet de slak niet dat het koper is en gaat er gewoon overheen, zodra je dat hebt gedaan er een spoel van maken van 10 cm doorsnee en rond je stam leggen(mag je plantje natuurlijk niet te groot zijn)

            Comment


              #21
              Re: Hookah's Guerrilla 2011

              anders ziet de slak niet dat het koper is en gaat er gewoon overheen,

              Lol, ze moet het niet zien maar voelen, op die koperdraad zit er statische elektriciteit waardoor ze rechtsomkeer maken. Je kan het een beetje vergelijken met schrikdraad rond een koeienwei.

              gtz

              Comment


                #22
                Re: Hookah's Guerrilla 2011

                Zien, voelen
                Uhu en schrikdraad is niet geisoleerd, normaal koperdraad wel en dan kan er geen contact gemaakt worden.

                Comment


                  #23
                  Re: Hookah's Guerrilla 2011

                  Interessant om te volgen je verslag!
                  De koperdraad/tape is ook leuk om te weten,
                  @janleuri Ik zou er een soort structuur in vlechten die mee kan uitzetten met de stam...
                  Gr

                  Comment


                    #24
                    Re: Hookah's Guerrilla 2011

                    Oorspronkelijk geplaatst door Silve R View Post
                    ,
                    @janleuri Ik zou er een soort structuur in vlechten die mee kan uitzetten met de stam...
                    Gr
                    Guerilla 2012

                    Comment


                      #25
                      Re: Hookah's Guerrilla 2011

                      0.025 / 0.5 mm dik draad zou genoeg moeten zijn aangezien de koper tape tussen de 0.05-0.02 mm dikte zal zitten.
                      Maak me toch echt meer zorgen over de isolatie die er (vaak) op zit dan de dikte XD

                      Comment


                        #26
                        Re: Hookah's Guerrilla 2011

                        Ik zou het dan ook zodanig vlechten dat het de structuur is die kan meegeven als de stam groeit, niet de stam die als het ware de koperdraad moet verbuigen..
                        Dan is het mogelijk met koperdraad tot 10mm dik bij wijze van spreken
                        Heb al paar ideetjes in me hoofd hoe het wel moet lukken..

                        Meerdere lagen dunne koperdraad is dan ook mogelijk...
                        Gr

                        Comment


                          #27
                          Re: Hookah's Guerrilla 2011

                          Foto's

                          Ik heb men handen op een redelijke camera kunnen leggen en wat foto's gemaakt.
                          Hier zijn een paar foto's.
                          Attached Files

                          Comment


                            #28
                            Re: Hookah's Guerrilla 2011

                            je hebt er al 1 gefimd zo te zien op foto 2.

                            gtz

                            Comment


                              #29
                              Re: Hookah's Guerrilla 2011

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hookah View Post
                              0.025 / 0.5 mm dik draad zou genoeg moeten zijn aangezien de koper tape tussen de 0.05-0.02 mm dikte zal zitten.
                              Maak me toch echt meer zorgen over de isolatie die er (vaak) op zit dan de dikte XD
                              Guerilla 2012

                              Comment


                                #30

                                Comment

                                Bezig...
                                X