Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hookah's Guerrilla 2011

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Hookah's Guerrilla 2011

    ziet er mooi uit, kan niet wachten tot de mijne daar ook gaan hun kopje boven steken en de vrije natuur aanschouwen. Nog maar 2 dagen sinds ze gezaaid zijn, ik leef in spanning welke er gaan boven komen.


    Heb je geen last van konijnen trouwens? Waar de mijne in de grond zitten lopen er erg veel rond. Dus eenmaal ze bij mij boven de grond komen zet ik er gelijk een draad rond denk ik...
    Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

    Comment


      #32
      Re: Hookah's Guerrilla 2011

      Konijnen blijf ik moeilijk vinden, zou ik liever geen draden/vallen voor wegzetten.
      Zelfs kippengaas ingraven is niet de moeite waard of ze moeten alles onder je plant weg graven, maar dat zal niet zo heel snel gebeuren zelfs met veel konijnen in de buurt. Een vervelend geplaatste tunnel zou schade aan kunnen richten maar dan moet hij wel heel oppervlakkig en direct door het midden van je wortelkluit gaan om echt schade aan te richten. zo lang ze niet meer als 20-30%(schatting) van je wortels vernietigen zullen de effecten beperkt blijven denk ik.
      Probeer je planten uit de buurt van hun hollen te plaatsen(10m?) dan zullen ze er niet zo snel onder door graven, ik weet niet hoe aardig konijnen brandnetels vinden maar misschien dat het helpt om ze daar tussen te zetten.

      Succes,

      Peace!

      Comment


        #33
        Re: Hookah's Guerrilla 2011

        Volgens mij had je wat schrik om je plantje te beschadigen tijdens het fimmen. Door te fimmen beschadig je de hoofd groeischeut zodat deze achterstand krijgt en de zijscheuten wat voorsprong krijgen. kan niet zo goed zien of het gelukt is want de foto is niet echt duidelijk.

        gtz

        Comment


          #34
          Re: Hookah's Guerrilla 2011

          Het weer,

          Voor de mensen die hun planten al buiten hebben staan is het misschien schrikken vannacht, want de temperaturen dalen snel vannacht. Het zal zeker even schrikken zijn voor ze.

          Nu vraag ik me af tot/van wanner we grond/nachtvorst kunnen verwachten?
          Eerste result Google Search Grondvorst: http://www.meteocentrum.nl/nvvorst.html (uitleg over vorst)
          Eerste result Google Search Nachtvorst: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vorst_aan_de_grond

          Stralingsvorst/transportkou is dus de hoofdzakelijk veroorzaker van deze vorst in "warme perioden" niets aan te doen behalve binnen zetten of een jasje aan trekken.

          De vorst tolerantie hangt af van de soort planten dat je neerzet.

          Nachtelijke bewolking/regen en veel zon overdag is wat ze willen en niet al te harde wind als het lukt

          Peace!
          Last edited by Hookah; 3 May 2011, 21:37.

          Comment


            #35
            Re: Hookah's Guerrilla 2011

            De ijsheiligen zijn aan het passeren
            Guerilla 2012

            Comment


              #36
              Re: Hookah's Guerrilla 2011

              Dus als de ijsheiligenPeace!.

              Comment


                #37
                Re: Hookah's Guerrilla 2011

                Op zo'n afscheurkalender (druivelaar) heb je ook soms van die weerspreuken staan... Dit zijn allemaal spreuken van vroeger toen er nog geen weerbericht bestond...
                Toen kon men nog niets wetenschappelijk verklaren, wat nu wel kan... Toch zijn ze de spreuken blijven gebruiken

                Zo ziet het volgens mij in elkaar
                Guerilla 2012

                Comment


                  #38
                  Re: Hookah's Guerrilla 2011

                  Ja, laat maar weer zien wat voor mensen er waren en er nu zijn.

                  Comment


                    #39
                    Re: Hookah's Guerrilla 2011

                    Mooie ideetjes in je guerilla strategie maar 's nachts werken is toch niet practisch: Je ziet geen reet, maakt overbodige sporen, maakt overdreven geluid, je kan je eigen plantjes vertrappelen enzovoort... Mijn locaties zijn tijdens de dag al moeilijk toegankelijk laat staan 's nachts. Waar ik woon zijn er drie soorten weggebruikers tussen 2 en 4u: mensen op weg naar huis in een taxi of auto, politie en crapuul. Wat zou je doen als de politie je tegenhoudt en vraagt waarom je tuinmateriaal bij je hebt in het midden van de nacht?

                    Ik doe alles overdag van de vroege ochtend tot het laatste uurtje daglicht. Ik draag een zonnebril met een zonhoedje zodat ik niet teveel zon recht in mijn gezicht krijg. Bovendien ben je quasi onherkenbaar en kan je kijken naar mensen zonder dat ze zien dat je ze bekijkt. Normaal kom ik niet veel mensen tegen en ik doe altijd heel normaal: te voet loop ik met een vogelgids rond, op de fiets lijk ik een toerist. Toch is er me iets opgevallen: Jonge mensen negeren mij, oudere mensen en buitenlanders staan te gapen tot ik uit het zicht ben. Je zou van minder paranoide worden.

                    Overdag kun je opvallen maar zolang niemand je ziet zeulen met tuinaarde, schoppen of water ben je relatief veilig. 's nachts heb je weinig mensen op straat en val je des te meer op.

                    Buy the ticket, take the ride

                    Comment


                      #40
                      Re: Hookah's Guerrilla 2011

                      @ El Renato, Ja klopt helemaal, uiteindelijk hangt het van je spot af.

                      Wat neem je mee naar je spot:
                      - Rugzak (met een groot vak) (boodschappen tas gaat ook goed maar is wel beetje opvallend)
                      - kleine emmer + touw (makkelijk om water uit de sloot te vissen)
                      - Pio schep(bij de dump of op internet)
                      - Wortel Voeding
                      - Overige accessoires

                      En plantjes natuurlijk

                      Ik gebruik wel een zaklamp, ik wist van tevoren nog niet zeker of dat de begroeiing hoog genoeg was, maar dat is zo wel zo gelukkig.

                      Dingen waar ook handig is om aan te denken als je bezig bent:

                      - Notities bij houden van wat waar, wanneer geplant staat, hou het overzichtelijk en simpel(Digitaal Encryptie?).
                      - Verlichting kan als de omgeving er naar is, geen huizen met zicht op de spot.
                      - Boven al moet je proberen te zorgen dat je er helemaal niet naar kan worden gelinkt, iemand zal je maar net kennen en je hebt er veel planten staan.
                      - Laat niks achter op de spot, ook geen markeringen van welke plant wat is.(copertape rond de plant maak ik een uitzondering, stomme slakken.)

                      De plantjes in de rugzak:

                      The cone:

                      Benodigdheden:
                      - Plakband
                      - Lege voor-kweek pot
                      - A3 papier

                      Je pakt je pot en wikelt het A3 papier rond de pot(niet kreukelen en hou het papier recht), plak hem dicht met plakband en je cone is klaar. Laat de planten in de cone vallen voor het beste effect.

                      The reinforced backpack:

                      Benodigdheden:
                      - Rugzak
                      - Karton
                      - Dubbelzijdig tape
                      - Schaar of mes

                      Je hoeft hem niet overdreven te verstevigen dat het opgaat vallen of zelfs de platen beschadigd, doe wat nodig is meer niet.

                      Comment


                        #41
                        Re: Hookah's Guerrilla 2011

                        Heb je al een keer foto's?

                        grtz
                        Is het glas halfleeg of halfvol?

                        Comment


                          #42
                          Re: Hookah's Guerrilla 2011

                          @ Peterww; er staan foto's op niet zo veel maar wel een paar, hier is er nog een.

                          Update 12-05-2011

                          Afgelopen week bij Kopersporen.nl kopertape besteld, zei hebben het opvoorraad en vragen binnen de nl maar 2.5 verzend kosten.


                          Even een paar pvc ringen gezaagd en koper tape op gedaan:



                          Foto:
                          Pruple Power, deze staat inmiddels ook al buiten. Ik vind hem persoonlijk wel heel paars voor een groeiende plant XD
                          Attached Files

                          Comment


                            #43
                            Re: Hookah's Guerrilla 2011

                            Slim gezien met die ringen. zo zijn ze herbruikbaar, alleen zou ik ze zo niet in elkaar klikken anders gaan ze uitzetten en dan is er een opening.
                            Ben benieuwd of het werkt

                            gtz

                            Comment


                              #44
                              Re: Hookah's Guerrilla 2011

                              @ Janleuri, Was ook alleen voor de foto kan je zien dat er een spleetje in zit XD ben zelf ook benieuwd of het werkt.

                              Peace.

                              Comment


                                #45
                                Re: Hookah's Guerrilla 2011

                                Update 19-05-2011
                                Slakken
                                De eerste schade is binnen, alles onder het slijm en de beginnende topjes van mijn Lowryders #2 verdwenen hopen dat ze er boven op komen.
                                Meteen aan de koperen ring gelegd, waren naakt slakken en die heb ik dit jaar nog niet eerder gezien de rest ook maar even checken want anders wordt het tape bij bestellen.

                                Meteen mijn weer bij geplant op de zelfde spot maar had niet genoeg ringen bij, morgen dus weer even langs om de rest ook te beveiligen.
                                Dan kan ik meteen zien of dat de ringen werken bij mijn andere plantjes.

                                Peace

                                Comment

                                Bezig...
                                X