Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hookah's Guerrilla 2011

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Hookah's Guerrilla 2011

    Kut voor je dat de slakken al langs zijn gekomen. Ik heb slakkenkorrels gebruikt en zorg dat er geen onkruid in aanraking komt met de wietplanten zelf zodat de slakken niet via via op mijn schatjes raken.

    Tot nu toe heb ik de slakken zo al kunnen tegenhouden. Maar als het regent kunnen er een heleboel komen. Hopelijk heb ik genoeg gestrooid... Heel veel succes nog verder!!!

    groetjes, El Renato

    Comment


      #47
      Re: Hookah's Guerrilla 2011

      Strooien of niet is soms triviaal buiten hoor. Vorig jaar uit ongeluk nog een plantje (halfopgegeten) proberen redden door er massaal veel korrels rond te strooien.
      Volgende keer dat ik terug ging, week later, lagen de korrels er nog, maar alle bladeren waren verdwenen.
      Laat ons zeker weten hoe de koperringen werken! Als dit werkt, schaf ik ze ook aan.
      Alleen jamer dat ze zo weerkaatsen, dat doet de wietplant wel opvallen helaas.
      Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

      The plant of today, makes the planet of tomorrow.

      Comment


        #48
        Re: Hookah's Guerrilla 2011

        Uiteraard houden we ons tuintje netjes zodat er andere begroeiing is in de 50cm rond de plant en idd de blaadjes van de grond houden.
        Er zaten vandaag geen slakken op of in de buurt van mijn plant en ze waren ook niet verder aangevreten, nu zegt dit nog niks omdat ze er ook nog niet zo heel lang op zaten. Aankomende week ga ik nog een kijken en ook de rest nog even controleren, maar eerst wat meer ringen maken

        De ringen zijn trouwen helemaal niet zo zicht baar als je zou denken, buiten dat je de tape niet glad over de ringen hoeft te plakken zitten ze heel dicht bij de grond en waarschijnlijk staan je planten tussen andere begroeiingen dus zul je het niet zomaar zien. Misschien als je er vlak langs loopt dan, maar vraag me dan af wat je eerder ziet de ring of de plant XD

        Peace.

        Comment


          #49
          Re: Hookah's Guerrilla 2011

          Oorspronkelijk geplaatst door Dissi View Post
          Vorig jaar uit ongeluk nog een plantje (halfopgegeten) proberen redden door er massaal veel korrels rond te strooien.
          Volgende keer dat ik terug ging, week later, lagen de korrels er nog, maar alle bladeren waren verdwenen.
          Het waren misschien gewoon konijnen?
          Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

          Comment


            #50
            Re: Hookah's Guerrilla 2011

            @Jake92 Denk het niet, er zaten slakken op en hij zat onder het slijm XD

            Comment


              #51
              Re: Hookah's Guerrilla 2011

              Oorspronkelijk geplaatst door Hookah View Post
              @Jake92 Denk het niet, er zaten slakken op en hij zat onder het slijm XD
              haha ja ok

              Ik ging vandaag er gaas rondzetten en korrels strooien, maar door het natte weer kan ik me onmogelijk gaan door die planten wurmen. Morgen dan maar.
              Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

              Comment


                #52
                Re: Hookah's Guerrilla 2011

                Update 17-06-2011

                Het is ondertussen alweer bijna een maand geleden dat ik een update heb gedaan, ondertussen heb ik weer foto's gemaakt en die komen er ook aan.

                Slakken
                Na het plaatsen van mijn slakken ringen is er nog een klein beetje geknabbeld aan mijn planten, ze lijken dus goed te werken.
                4563453453.jpg
                Bij deze kwamen de slakken ringen net te laat, moest er 5 slakken vanaf plukken en ja er was niet veel over van het plantje(Lowryder#2). Ik heb haar bij een van de andere planten gezet zo dat ik kan kijken of het nog wat wordt, nu zou deze Lowryder#2 binnen nu en 1-3 weken klaar moeten zijn dus ik verwacht er niet al te veel van.

                Voor de rest ziet alles er goed uit heb er pas 1 mannetje uit hoeven trekken en dat was een van de freebee's. Er zijn wel een paar planten waar de balderen wat beschadigd zijn, maar dit zij denk ik insecten waar ik uiteindelijk niets tot vrij weinig tegen kan doen. Hier onder een foto van een plant met deze schade.
                1239876543.jpg

                Digitale Microscoop
                Vorige week heb ik mijn Digitale Microscoop binnen gekregen om te kijken wanneer de trichomes de juiste kleur hebben voor de oogst, voor het einde van deze maand staan er 2 Lowryders#2 die mooi aan het bloeien zijn klaar voor de test van de microscoop.
                Hier een foto gemaakt door de microscoop, foto van een Anmensia. Helaas niet van me zelf, maar van de lokale dealer.
                PICT0001.jpg

                Hier nog een aantal foto's van de planten.
                Attached Files
                Last edited by Hookah; 17 June 2011, 11:29. Reden: Digiscoop

                Comment


                  #53
                  Re: Hookah's Guerrilla 2011

                  Zien er mooi uit! Goed ook van die slakkenringen haha! Jammer van die ene plant wel

                  Comment


                    #54
                    Re: Hookah's Guerrilla 2011

                    @Alfa, Het is zeker jammer van dat ene plantje, maar bij Guerrilla hou ik er toch uiteindelijk rekening mee houden dat ik niets oogst. Dan kan het alleen maar meevallen.

                    Comment


                      #55
                      Re: Hookah's Guerrilla 2011

                      Toch maar van de kleine PVC ringetjes afgestapt dan? Hmm, hoop dat dit beter werkt voor je.
                      Als de zon nu wat goed schijnt, zal het wel goed komen hoor .

                      Grtz
                      Dissi
                      Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

                      The plant of today, makes the planet of tomorrow.

                      Comment


                        #56
                        Re: Hookah's Guerrilla 2011

                        @Dissi

                        De slakken hebben er aangezeten toen er nog geen ring rond om heen zat, Heb nu soms nog wel dat ik wat(slakken vraat of slijm) vind, maar dan ligt de ring scheef of dan is hij vies(zand dat opspat van de regen).
                        Als ik die ringen niet had dan was er niets meer van de planten op die spot overgebleven, ben er uiteindelijk 2 plantjes aan kwijt geraakt toen de ringen er nog niet om zaten (er stonden toen 4 planten 3 dagen)

                        Comment


                          #57
                          Update 11-07-2011

                          Bladprobleem
                          In de onderstaande foto's zie je een Bubba Kush deze heeft een blad probleem, maar welke?
                          13265498.jpg1326584987.jpg13241564899.jpg

                          Dit is haar zusje deze staat er 2 meter naast, gezaaid op de zelfde dag en buiten geplant op de zelfde dag.
                          1325996.jpg1325896.jpg

                          Het is dus waarschijnlijk geen omgevings factor omdat haar zusje er naast staat en niets mankeert, dus iets anders:
                          Virus?
                          Schimmel?
                          Stress?
                          De plant is na de 4e internode geflimmed geweest, waarbij dat besmetting dus mogelijk is geweest.
                          TMV? lijkt niet op de foto's die ik er van heb gezien, maar zou het anders zelf niet weten.


                          Beestjes:
                          Voor de rest heb ik nog een van mijn boos doeners gevonden voor de gaten in mijn bladeren.
                          13258968.jpg

                          Welke gaten? Deze:
                          1326985.jpg

                          Verder komt de bloei mooi op gang:

                          12445668.jpg1244.jpg1244459897.jpg12449687745.jpg1245987468.jpg
                          Purple #1
                          Purple 1.jpgPurple 2.jpgPurple 3.jpg

                          .... 15 foto's

                          Vervolg
                          3 x Royal Dane
                          125668.jpg
                          3 x Lowryder #2
                          1245555.jpg

                          Eerste oogst:

                          4 July 2 x lowryder #2 geoogst, deze hadden echter last van knaagdieren onder bij de wortelkluit, Human error en eentje had er last van TopRot deze hebben dus niet zo veel opgeleverd(1.6 & 0.8(droog))...
                          (Trichomes zijn goed)
                          PICT0026.jpg
                          Wat ik hier van heb geleerd is dat je je autoflowers op tijd naar buiten moet zetten, als ze al bloeien dan krijgen ze een flinke schok.
                          Heb nog een lowryder buiten gezet toen deze al aan het bloeien was en hier zit ook niet zo veel groei in(nog 2 weken te gaan)
                          Volgend jaar ga ik het anders doen heb dit jaar veel dingen geprobeerd en ben toch wel van mening dat zodra de 2-3e internode er is ze naar buiten mag, er zijn natuurlijk een hoop andere criteria waar je ook naar kunt kijken.

                          Toprot
                          12555.jpg

                          Peace!
                          Attached Files
                          Last edited by ceBep; 16 July 2011, 09:48. Reden: ff samen gevoegd

                          Comment


                            #58
                            Re: Hookah's Guerrilla 2011

                            bladeren van de Bubba Kush zien er niet uit, man! Iemand onkruidverdelger over gespoten? Misschien een gebrek aan P (fosfor), met die opkrullende bladeren, beendermeel bevat fosfor, misschien het proberen waard, de gehele plant heeft er last van, dus er is iets teveel of teweinig dat zich verspreid via het sap, teveel kan ook een ziekte of virus zijn, wie weet? Beter haal je even iets van vloeibare meststof voor tomaten of maakt niet uit, iig rijk aan P, de middelste van de NPK waarde bijv. 4-6-3, voorgeschreven dosis volgen en kijken of er verschil optreed weekje na het toedienen ervan.
                            verder leuke kweek al je plantjes
                            Last edited by Smokin' Ace; 16 July 2011, 18:58. Reden: verkeerd quoten

                            Comment


                              #59
                              Re: Hookah's Guerrilla 2011

                              @Smokin' Ace, bedankt voor je reactie. Er is geen onkruidverdelger op gespoten gelukkig, het zal waarschijnlijk geen P gebrek zijn want haar zusje 2m er naast heeft er geen last van. Zat zelf eerst ook aan een gebrek te denken, maar dan zou het gebrek alleen onder die plant voorkomen en nergens anders in die omgeving.
                              Ik hou het eigenlijk op een ziekte of virus, maar ze groeit goed door dus ik laat haar lekker staan zo als ze staat.

                              Peace

                              Comment

                              Bezig...
                              X