Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Joeltje's eerste guerrilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Double fun

    De DF waar ik het over had is geen doorgeefbagger, maar kwamen na vertoon van een mediwiet verklaring in de bus........

    De gewone soorten bloeien pas in oktober af of zelfs nog later, daar ontkom je niet aan (of je moet gaan verduisteren, maar bij guerrilla kan dat dus niet)
    Als je je nu al zoveel zorgen maakt over vorst en schimmel moet je AF's of vroegbloeiers nemen........

    Comment


      #17
      Re: Double fun

      Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
      Klets
      Doubelfun is een goed medicinaal wietje want vorst en schimmel bestendig is MITS je goede zaden hebt een geen
      door geef bagger.
      Weet je van die mensen die plantjes gaan zetten zaden vangen en dan ineens gaan lopen ruilen met bagger zaden
      Ik heb meerdere jaren doubelfun gezet en mooie ferme struiken gehad oogst tijd eind Oktober
      En zo zeikt ieder partij elkaar af.
      De enige remedie zijn kweekverslagen en zaad uitdelen aan anderen zodat die een onafhankelijk kweekverslag kunnen maken.

      Cees van NoMercy (Double Fun) blogt dat hij absoluut geen vetrouwen heeft in de Deense soorten.
      Cees is iemand waar ik respect voor heb maar had ook wel van Cees verwacht niet over 1 nacht ijs te gaan met een oordeel te vellen over de Deense soorten, daar is Cees toch te ervaren voor als "kweek- dinosaurier" lijkt mij.

      2 blogs van Cees

      Spees met Cees Blog 77: http://www.nomercysupply.nl/nomercy/nl/node/676
      Spees met Cees Blog 78: http://www.nomercysupply.nl/nomercy/nl/node/680

      Ken je die reclame nog met die opschepperige kinderen "mijn vader is arts, mijn vader is directeur, mijn vader is advocaat" en dan komt het andere kind "Mijn vader werkt bij McDonalds" , dat geldt in ons geval dus ook, persoonlijke smaak, voorkeur, kennis en ervaring.


      (Commerciele) zadenkwekers preken voor eigen parochie.

      Amen!
      Last edited by Willempie; 10 April 2011, 12:53.

      Comment


        #18
        Re: Double fun

        Oorspronkelijk geplaatst door joel26 View Post
        ja?
        Ik ben namelijk aan het twijfelen: Van de lemon skunk kan ik vrijwel geen rook verslagen vinden en van the church lopen deze erg uiteen... op een schaal van 1/10 of zo, hoe zou jij deze dan beoordelen? en word je meer stoned of meer high?

        greetz, Joel26
        De lemon skunk die ik van de greenhouse zelf op heb, smaakte beetje zoet zuur, lemon achtig. Ik werd van deze soort meer stoned dan high, en the church heeft naar mijn idee een beetje een white widow achtige smaak maar iets frisser. De uitwerking zat meer tussen stoned en high in. Een vrij lam gevoel met "actieve energie boosten" tussendoor.
        Ik hoop dat ik het zo een beetje goed omschreven heb, Ik kan het namelijk lastig anders uitleggen
        Double fun, heb ik heel lang geleden een keer op volgens mij, maar dat is te ver uit mijn geheugen om een omschrijving te geven.

        Comment


          #19
          Re: Double fun




          Deense wietsoorten

          Ik heb het ff gelezen en het bovenstaand stukje vind ik wel erg negatief.....niet strokend met de waarheid naar mijn idee!
          Het andere heb ik ook gelezen btw, van hetzelfde laken een pak
          Helaas Cees, er zijn diverse buitenlandse fora die jouw verhaal via kweekverslagen teniet doen, dus ik vind het slap gelul van een zaadboer!

          Helaas staat er geen datum bij zijn blog of kijk ik erover heen?

          Oh ja en dit is tevens de reden waarom ik liever baggerzaden ruil met andere hobbykwekers, die hoeven er tenminste niet van te leven

          Last edited by ceBep; 10 April 2011, 18:54.

          Comment


            #20
            Re: Double fun

            Blog 77, ze bewijskrant de telegraaf zegt "kabinet rutte" 7 oktober, dus het moet 2010 zijn.

            Blog 78 quote "Het is alweer de laatste maand van 2010..." dus december 2010

            Quote Cees: "Mijn voorspelling is dat de Deense soorten..." "...zoveel mensen krasse uitspraken doen terwijl ze tot voor een paar jaar terug nog nooit een plantje gekweekt hadden"

            Ik denk dat Cees een grote glazen bol heeft en scheert tevens alles en iedereen over 1 kam, klassieke hokjesgeest of bang dat zijn handel voorbij gestreefd wordt?

            Alleen Cees kan het zeggen.

            Nieuw blogje Cees?

            Comment


              #21
              Re: Double fun

              Vale je weet dat ik NIet vind dat jij iemand ben die bagger zaden ruil.
              Maar er zitten genoeg mannekes die nog nooit kweekje gedaan hebben en dan maar snel zaden willen kweken terwijl ze nog niet van toeten of blazen weten
              Vorig jaar ruilde ik zaden en zouden al mijn planten autoflowers zijn nou je heb gezien wat resultaat was toch.
              Daarom heb ik dit jaar alleen geruil met mensen waarvan ik weet dat ze weten wat ze doen en die geen rommel hebben.
              Dat noem ik de echte HOBBY kwekers mensen die zaden kweken om dat ze een kwaliteit wietje willen maken en door geven dat zijn geen mensen die zaden willen verkopen
              Maar die een mooi produckt willen wat ook nog is een goede werking heeft

              Maar mijn ervaring met doubelfun blijft goed gewoon zaadje buiten in de aarde en eind oktober /november oogsten en ik had geen schimmel.
              maar goed ik kan ook geluk hebben gehad
              God was never on your side..

              Comment


                #22
                EEn reactie geleend van een ander forum:

                EssensiE nr.165 met daarin het "Deense dossier" is uit
                5 mooie pagina's over de Deense soorten !

                Ik mis alleen de "spees met Cees" in deze EssensiE .....ik hoop niet dat hij verdrongen is door die 5 pagina's
                En tevens op Cees zijn eigen forum is er door iemand een Deens kweekverslag gedaan met vele deense soorten en met een enorm resultaat.

                http://www.nomercysupply.nl/phpBB3/v...hp?f=38&t=1839

                Titel: Re: And finally... 12 points go to.......... Denmark!!!

                zo die zijn groot. daar vallen de double fun van no mercy cees toch bij in het niets.
                Sja, wat zal ik nog zeggen...

                38_deensewiet.pdf
                39_deensewiet.pdf
                40_deensewiet.pdf
                41_deensewiet.pdf
                43_deensewiet.pdf

                De EssensiE 165 Deense dossier, de PDF's overgenomen van een ander forum
                Last edited by ceBep; 11 April 2011, 18:49. Reden: multipost, heb ze samengevoegd

                Comment


                  #23
                  Re: Double fun

                  kijk ik nu verkeerd, of zijn de zaden daar 3x zo goedkoop van die deense soorten in vergelijking met bijvoorbeeld de lemon skunk of the church van greenhouse? (http://froebanken.dcfonline.dk/index...dd59734372e83a)
                  dat zou wel erg voordelig zijn, 40 zaden voor 30 euro

                  ikzelf zat te denken aan de volgende soorten:
                  1=DCF - Royal Dane X Thyphoon 09
                  2=DCF - Erdpurt x White Widow Mix
                  3=DCF - Fest Mix
                  4=DCF - UdeSkunkMix (Outdoor Mix)

                  ik kom dus echt bijna niet wijs uit dat deens, en de engelse versie is nog altijd half deens... maar dit leken me wel leuke soortjes.
                  iemand nog op of aanmerkingen bij deze zaden? en heeft iemand ervaring bij deze leverancier?

                  alvast bedankt, joel26

                  Comment


                    #24
                    Re: Double fun

                    de royal dane x typhoon heb ik hier ook liggen, daar gaan over een maand 5 zaadjes van in de grond!
                    er zijn hier wel genoeg mensen met deense ervaringen denk ik, mijn beslissing is hierop ook gevallen omdat het mij de ideale outdoor plant lijkt die denen !
                    komen overigens zeer snel boven !

                    chrs
                    --------------------------------------------
                    Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
                    ik voel me een geurillaboer

                    Comment


                      #25
                      Re: Double fun

                      Oorspronkelijk geplaatst door joel26 View Post

                      ik kom dus echt bijna niet wijs uit dat deens, en de engelse versie is nog altijd half deens... maar dit leken me wel leuke soortjes.
                      iemand nog op of aanmerkingen bij deze zaden? en heeft iemand ervaring bij deze leverancier?

                      alvast bedankt, joel26
                      1. Gebruik Google Chrome, deze browser is a. supersnel / b. het heeft een vertaal functie

                      2. Zoek eens op het forum, zowel Vale als ikzelf hebben een zeer uitgebreid kweekverslag gemaakt in 2010 met zaden van DCF (tevens ook dit jaar weer)

                      Comment


                        #26
                        Re: Double fun

                        ja, chrome komt er ook niet altijd even goed wijs uit en zegt zelfs dat het deens engels is
                        Ik zal eens kijken naar die verslagen dan, want info over de planten zelf is niet echt te vinden op de site..
                        Maar hoe kunnen deze zaden dan zo goedkoop zijn?

                        joel26

                        Comment


                          #27
                          Re: Double fun

                          Oorspronkelijk geplaatst door joel26 View Post
                          j
                          Maar hoe kunnen deze zaden dan zo goedkoop zijn?

                          joel26
                          Omdat de rest te snel rijk wil worden

                          Comment


                            #28
                            Re: Double fun

                            Ik denk dat die zaadleveranciers nu stiekem deense zaden aan het kweken zijn om ze dan uit te geven onder een spetterende naam voor veel geld.


                            gtz

                            Comment


                              #29
                              Re: Double fun

                              Dat moeten ze zelf weten.

                              Het gaat er mij om dat de mensen met een behoorlijke staat van dienst en respect ineens de Deense soorten officeel staan af te zeiken op basis van "horen zeggen" en halfslachtige situaties verslaggeven/bloggen waar geen enkele onderbouwing bij is gemaakt.

                              Het is gewoon zielig dat deze personen/ zaadbanken, die ineens hun handel/eigen ras ontwikkeling voorbij gestreefd zien worden, dat ze daar onprofessioneel (kinderachtig/flauw/ erg doorzichtig) mee omgaan.

                              Hier begint het echte ondernemersschap, het anticiperen op nieuwe ontwikkelingen...
                              Last edited by Willempie; 11 April 2011, 16:57.

                              Comment


                                #30
                                Re: Double fun

                                Heheh, Cees vind iets 100% top of hij vind het 100% helemaal niks. Zo steekt hij nu eenmaal in elkaar.

                                Dat hij wat kort door de bocht gaat voor velen door het 100% af te branden stuit op tegenstand, maar hij heeft ook geen 100% ongelijk hoor.

                                Even wat feiten:

                                Het verhaal over de Deense soorten is wat te mooi gemaakt. Het belooft alles waar iedere buitenkweker naar op zoek is. Alleen wat onderzoek bewees hem vorig jaar dat die uitspraken lang niet allemaal kloppen.
                                Schimmelbestendig zijn ze alvast niet allemaal, er zijn meerdere voorbeelden van meeldouw en toprot geconstateerd bij verschillende kwekers.
                                Ook de kwaliteit en dus de stabiliteit lag nogal onder vuur bij verschillende kwekers. Zelfde zaad, totaal verschillend eindresultaat. En dan heb ik het niet over de F1 zaden.
                                Verder zijn de Deense soorten zoals blijkt minder goed geselecteerd om de herma eigenschappen zo ver mogelijk uit te bannen, iets dat bij Nederlandse soorten wel als belangrijk wordt gezien.

                                Dat bij elkaar gaf bij Cees een negatief eindoordeel. Hij heeft verder niet gezegd dat het niets kan worden, alleen dat hij het (nog) niet goed genoeg vond.

                                Cees schreef als laatste:
                                Maar daar schijnt iedereen overheen te lezen.

                                Mijn mening is dat je best een goede oogst kan hebben van de Denen, maar gegarandeerd is dat dus niet. Je hebt er evengoed een goede nazomer voor nodig op een moment in het jaar waarop de LV vaak te hoog is.
                                Wanneer je een Double Fun kunt afbloeien buiten weet je in ieder geval wel zeker dat je een heel lekker wietje hebt en een aardig goede score per plant.

                                Neem gewoon de proef op de som, ik zet dit jaar DF en Denen naast elkaar, we zullen dan wel zien. Door deze discussie afgelopen herfst heb ik van Richard een aantal zaden opgestuurd gekregen die er erg goed uit zien en die liggen nu in mijn koelkast naast zaden van Cees zijn buitenplanten van vorig jaar. Dat gaat dus best een leuk kweekje worden op mijn dak en bij vrienden in de tuin.

                                Comment

                                Bezig...
                                X