Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Joeltje's eerste guerrilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Double fun

    te vroeg geoogst om nog iets van oogst over te houden, daar anders je hele oogst naar de maan gaat.

    Maar ja, dit is een welles of nietes discussie, je houdt van de Denen of niet.. zo klaar als een klontje!



    Last edited by ceBep; 11 April 2011, 18:57. Reden: aanvulling

    Comment


      #32
      Re: Double fun

      Als ik zo naar de prijzen kijk dan houd mijn portemonnee er in ieder geval wel van
      Gezien ik toch een beetje aan de late kant ben, zijn er wel al veel zaadsoorten weg... Ik had zelf wel al een paar soorten gezien, maar ik kan nog altijd geen/nauwelijks verslagen over deze specifieke planten vinden... Iemand al ervaring met soorten uit dit rijtje? en dan heb ik het over die waar je goed stoned van word

      alvast bedankt, joel26

      Comment


        #33
        Re: Double fun

        Ik zou voor de Nadia Regina gaan, als het goed is komen hier van de week een paar zaden aan. Een nieuwe kruising waar veel van verwacht wordt door de forumleden (met de Nadia bekende kwekers) niet volledig uitgetest, maar meest indica. Ik ben er in elk geval zeer benieuwd naar, maar dit is dus persoonlijk!!

        De skunks mixen, de Erdpurt x White Widow
        zijn ook meest indica.
        In een verslag werd de laatse beschreven als: beginnend lacherig overgaande in een couch-lock.

        Vertaling: In een cake gestoord lachen voor een lange tijd en op het laatst word je moe en slaap je geweldig....

        Comment


          #34
          Re: Double fun

          Dat voorspeld veel goeds
          Ikzelf had ook 4 soorten in gedachten, de Nadia Regina, de Erdpurt x white widow (maar moet ik dan de mix of de 07 nemen?), de Royal Dane X Thyphoon 09 en de UdeSkunkMix (Outdoor Mix).
          dit lijkt mij een redelijke keuze, of niet?

          joel26

          Comment


            #35
            Re: Double fun

            Ja, lijkt me een redelijk goede keuze
            De mix of 07... (de mix is een limited edition) beide zullen wel voldoen


            Comment


              #36
              Re: Double fun

              achja, dan zal het wel de limited worden

              Comment


                #37
                Re: Double fun

                He vale, Het is idd niet echt eerlijk dat zaadbanken van elkaar genetica afsnoepen maar het kan wel een verrijking zijn als zaadbanken hun soorten beter kunnen maken door genetica van andere zaadbanken.

                Omdat al dat zaad van verschillende hobbykwekers komt kan het idd zijn dat niet alle soorten evengoed zijn. Maar dat kan je van de nederlandse zaadbanken ook zeggen, er zitten ook veel bij die hermas opleveren.


                gtz jan
                Last edited by janleuri; 11 April 2011, 20:02.

                Comment


                  #38
                  Re: Double fun

                  Daar heb je gelijk, niet alle hobbykweker- en zaadboerzaden zijn altijd even perfect.

                  Maar voor "gerenommeerde" zaden zoveel geld neer te tellen......zonde van je euris, mijn idee.
                  Ik weet best dat er veel tijd en moeite in gestopt wordt om een zo goed mogelijk product af te leveren, maar kijk maar op het forum omtrent de problemen met zaden een voorbeeld; heb je herma's van female zaad, krijg je vaak het geijkte antwoord terug dat het aan de kweker ligt.
                  Dat zal in vele of enkele gevallen ook wel zo zijn (vind het moeilijk na te gaan) maar ga dan achter je product staan en doe je best om dit euvel de wereld uit helpen.
                  Een tekortkoming van sommigen oftewel een smet op de wel goed willende, dus ruilen en dcf vind ik voor mezelf prima.
                  Krijg ik slecht zaad, jammer dan. Dat kan me net zo goed van een hobbykweker als van een professionele zaadbank voorkomen.
                  Niks om lang over na te denken..... zonde van je tijd!


                  Comment


                    #39
                    Re: Double fun

                    DCF is een goede zaadbank, ik heb niet anders beweerd. Toen ik daar vorig jaar zaden bestelde had ik ze binnen dezelfde week nog binnen, prima niks mis mee. Dat kun je in mijn verslag nog lezen.
                    Het ging in mijn reactie om die discussie van afgelopen herfst.

                    En helemaal quatch is het niet, want ondanks dat hij ze zelf niet had staan met een prima reden, heeft hij wel heel wat rondgebeld voor de conclusie gevormd werd.
                    En Cees kent natuurlijk echt wel veel kwekers.

                    We zullen zien wat komende zomer brengt. Misschien krijgen we die 1 op de 10 jaar zomer wel waarin alles af te bloeien is.

                    Comment


                      #40
                      Re: Double fun

                      Mijn 2010 kweekverslag heb ik 1 Deen bewust laten staan to 5 december, er is nooit sprake geweest van budrot en heb diverse stress testen gedaan, niks herma's, en zelfs een binnenkweek van de buitenplanten succesvol afgemaakt.

                      Het Feit dat Cees even wat rondgebeld heeft met wat kwekers zegt nog steeds helemaal niets zonder gefundeerde onderbouwing.
                      Laat hem dan tenminste bloggen "ik heb even wat rondgebeld met.."

                      Nog steeds quatch

                      Comment


                        #41
                        Re: Double fun

                        Waarschijnlijk worden het deze soorten, een leuke guerilla
                        Ik ben van plan om ze als ze aangekomen zijn meteen te laten ontkiemen en met goed weer in de tuin laten staan, waar kan ik dit het beste in doen?
                        rond half mei zullen ze dan in de volle grond worden gezet op de locaties.
                        Hier zet ik om elke plant dan wat kippengaas tegen de konijnen (kippen tegen konijnen, lekker logisch..), en ik zat te denken aan slakkenkorrels.
                        Zouden deze korrels echt nodig zijn in grote aantallen? of zou ik ze gewoon iets over het gebied kunnen strooien/ingraven?

                        Hopelijk word het een succesvolle eerste keer, joel26



                        EDIT: zou het misschien mogelijk zijn voor 1 van de mods om de titel te veranderen in eerste guerilla of iets dergelijks? gezien de double fun niet meer echt het onderwerp is+mogelijk verplaatsen naar de guerilla sectie?
                        Alvast bedankt!
                        Last edited by joel26; 12 April 2011, 17:28. Reden: onrelevante titel+plaatsing

                        Comment


                          #42
                          Re: Double fun

                          Ik heb zojuist gezien dat de Erdpurt x white widow mix is uitverkocht, maar dat de Owen's Danish Gold er bij is gekomen. Ik denk dat ik dan liever de Danish Gold pak ipv de Erdpurt x white widow 07, of raden jullie me dit af?

                          Joel26

                          EDIT: Raden jullie me aan om de zaden eerst te laten groeien in sproud pads, of zou dit niet nodig zijn? Als dit niet nodig is zet ik ze namelijk eerst in gewone potgrond en vanaf half mei/eind mei op de locaties.
                          Last edited by joel26; 13 April 2011, 15:59.

                          Comment


                            #43
                            Re: Double fun

                            Danish Gold is ook goed hoor, is wel een echte stinkerd
                            Titel okay?

                            Comment


                              #44
                              Re: Joeltje's eerste guerrilla

                              haha, bedankt het topic dan maar gewoon hier laten staan? of verplaatsen naar guerilla?
                              Op de planning staat momenteel Nadia Regina, Royal Dane X Thyphoon 09, maar ik blijf toch twijfelen tussen de Owen's Danish Gold en de Erdpurt x White Widow 07....
                              Ookal raden sommigen het aan, ik ga mijn zaden niet meteen op de guerilla spots plaatsen, gewoon omdat ik geen zin heb om deze te verliezen aan vogels e.d.
                              Maar zou ik ze dan laten groeien na het ontkiemen in potgrond, of in sprout pads, maakt dat veel verschil? Of gewoon meteen laten ontkiemen in 1 van deze 2?
                              Dan worden ze tot 3/4 mei buiten gezet overdag en snachts een beetje beschut gezet.

                              joel26

                              Comment


                                #45
                                Re: Joeltje's eerste guerrilla

                                Verplaatst naar Guerrilla...

                                Mijn idee... je kunt ze ontkiemen in stekgrond ( of potgrond gemengd met geel zand) en dan later uitzetten op je stekkie.

                                Comment

                                Bezig...
                                X