Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Joeltje's eerste guerrilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Joeltje's eerste guerrilla

    Vale levert toch weer geweldig werk
    Die zaai en stekgrond zou toch bij tuincentra te krijgen zijn eah? welke bijvoorbeeld? dit scheelt namelijk weer wat verzendkosten tegenover het internet..

    Comment


      #47
      Re: Joeltje's eerste guerrilla

      Dank je

      Stekgrond is gewoon te verkrijgen bij Intratuin, Welkoop en aanverwante zaken.
      Zak vol voor een paar euro (of je bespaart je die euris door gewone potgrond te verarmen met zand (metselzand of straatmakerszand wat bij de weg ligt))

      Comment


        #48
        Re: Joeltje's eerste guerrilla

        maar die zand zal toch niet het enigste verschil met gewone potgrond zijn neem ik aan toch?

        Comment


          #49
          Re: Joeltje's eerste guerrilla

          Oh ja, wist dat er iets miste
          Namelijk turf: 1/3 deel potgrond, turfmol en scherp zand.
          Turf maakt de grond luchtig: zuurstof voor de wortel en gemakkelijke aanmaak van de wortels.
          Dat is alles.......

          Comment


            #50
            Re: Joeltje's eerste guerrilla

            Ach, dan is kant en klaar toch misschien iets handiger, want waarom moeilijk doen, als het ook makkelijk kan

            Comment


              #51
              Re: Joeltje's eerste guerrilla

              Zaai en stekgrond is gewoon armer aan voedingstoffen. Bij potgrond kunnen de wortels gaan verbranden of groeien ze gewoon trager.
              En zaai en stekgrond vind je gewoon in elk tuincentrum. Kwa opbrengst van zaden kan dat van 0 tot 10000 zaden gaan. hangt af van hoe groot je plant word en dat hangt van veel factoren af.
              Toch leuk dat er nog 1 beginner is die zich de moeite doet om te lezen op het forum.


              gtz jan

              Comment


                #52
                Re: Joeltje's eerste guerrilla

                @ janleuri
                Het beste zou dus eigenlijk een combinatie zijn tussen beide, zodat de zaadjes toch genoeg hebben om iets langer als die eerste dagen door te komen, maar zodat de wortels toch niet verbranden door een "overdosis" voor het maar even zo te noemen, of zie ik dit nu verkeerd?
                Was dat laatste sarcasme?...

                EDIT: of na de eerste paar dagen overpotten in potgrond.

                Comment


                  #53
                  Re: Joeltje's eerste guerrilla

                  Zaden hebben nagenoeg of eigenlijk totaal geen voeding nodig om te ontkiemen: vocht en warmte is genoeg. Een plant heeft pas voeding nodig als de bladeren zich gaan ontwikkelen. Probeer nu eens een raad van een ervaren grower -janleuri- onverkort over te nemen. Maar als je ronde wiel opnieuw wil uitvinden: je doet je goddelijke best maar.

                  Comment


                    #54
                    Re: Joeltje's eerste guerrilla

                    Ik dacht dat het goed was voor de zaadjes om nadat ze ontkiemt zijn om toch een beetje voeding te hebben, blijkbaar heb ik dit dan dus verkeerd begrepen.. En ookal hou ik wel van een leuke uitdaging Ik denk dat ik dan toch maar voor de kant en klare zaai en stekgrond ga, en als de bladeren verschijnen, dat ik ze overpot (of zelfs al op de uiteindelijke locatie zet). Ik neem aan dat dit dan toch maar een beter idee is? Toch nog eens bedankt voor jullie hulp, want ik merk, dat ik zelf soms dingen een beetje verkeerd interpreteer, en dat wil ik die arme plantjes toch niet aandoen

                    joel26

                    Comment


                      #55
                      Re: Double fun

                      Oorspronkelijk geplaatst door EOG View Post

                      Cees van NoMercy (Double Fun) blogt dat hij absoluut geen vetrouwen heeft in de Deense soorten.
                      Cees is iemand waar ik respect voor heb maar had ook wel van Cees verwacht niet over 1 nacht ijs te gaan met een oordeel te vellen over de Deense soorten, daar is Cees toch te ervaren voor als "kweek- dinosaurier" lijkt mij.
                      Die hele blog van speescees zit me nog steeds dwars.Als halve Deen vind ik zoiets een aanfluiting!
                      Uitgaande van gesprekken met bevriende kwekers een oordeel vellen. Ik zit op veel fora, waaronder diverse buitenlandse en wat ik daar lees strookt niet met cees zijn praatjes.....
                      Dus ben ik ff via Google aan het spitten gegaan en waar kwam ik terecht?
                      Ja, op het andere wietforum. Wat ik daar las zie ik nergens terugkomen hier op JD, dus gooi het ff voor de grabbel.
                      Dit komt uit de discussie "De snelste buitenplant" van WF. Niet zo florisant als sommige menen te moeten vermelden. Wat cees kan, kan ik ook. Maar dan met meningen van mensen met nick-name en bevindingen erbij.
                      Je kunt wss de verslagen wel terugzoeken maar ik heb daar geen zin in, daar mijn mening over cees en de DENEN allang vaststaat.
                      Hier dus een kopie van enkele berichten:

                      QUOTE(cannabusinesss @ 3 Jan 2011, 04:07 )
                      de double fun kwam goed uit de bus toen dr tijd bij sommige maar hij bij mij best een goed resultaat geleverd alleen de zadenkweek was waardeloos. De planten die daaruit kwamen waren een en al fluf dus een kutjaar voor mij afgelopen jaar.



                      2 Apr 2011, 23:53


                      Bericht van slappy:

                      Ik had originele DFjes van speescees en die bloeiden ook fluffy af. Ziet er leuk uit als ze nog staan, maar als het gedroogd is blijft er niks van over. Ik vind het helemaal niks. En wat betreft vroege soorten, mijn zoektocht is over. Denen hebben gewonnen. Nu nog kruisinkjes maken met harde soorten, dat zou mooi zijn.

                      Comment


                        #56
                        Re: Joeltje's eerste guerrilla

                        Ik geloof dat dat ook op WF was, maar daar was door Cees in een topic over Deense buitensoorten een reactie geplaatst, waar de forummers het zo niet eens mee waren, dat Cees toch wel een hele ongezouten mening kreeg. Eigenlijk van iedereen. Daarna is door hem ook geen reactie meer geplaatst. Ik blijf het dan ook raar vinden hoe hij ook maar kan BLIJVEN volhouden dat deze Deense buitensoorten slecht zijn. Ok, er kan wel eens een slechte plant uit voorkomen, maar als ik zo al die reacties lees, al die positieve terugblikken, dan blijft het voor mij toch onmogelijk om te begrijpen hoe Cees dit kan blijven volhouden...

                        Comment


                          #57
                          Re: Joeltje's eerste guerrilla

                          Dan ben je het met hem oneens, simpel. Er is niemand die hem kan verplichten zijn mening te veranderen hoor.
                          Daarnaast leest iedereen ook maar wat ze willen lezen, reageer hier eens op:
                          Schimmelbestendig zijn ze alvast niet allemaal, er zijn meerdere voorbeelden van meeldouw en toprot geconstateerd bij verschillende kwekers.
                          Ook de kwaliteit en dus de stabiliteit lag nogal onder vuur bij verschillende kwekers. Zelfde zaad, totaal verschillend eindresultaat. En dan heb ik het niet over de F1 zaden.
                          Verder zijn de Deense soorten zoals blijkt minder goed geselecteerd om de herma eigenschappen zo ver mogelijk uit te bannen, iets dat bij Nederlandse soorten wel als belangrijk wordt gezien.

                          Comment


                            #58
                            Re: Joeltje's eerste guerrilla

                            Cees is toch iemand die serieus genomen wordt en hij heeft toch ook wel zijn sporen verdiend in de branche.

                            Aangezien Cees blogt en zijn blogs, neem ik aan, goed gelezen worden heeft het enige 'journalistieke waarde' en/of deskundig advies.

                            Cees heeft daarentegen ook een commercieel eigenbelang/eigenbehoud....

                            Het mag duidelijk zijn dat er sprake is van een vooringenomen partijdigheid in zijn blogs over de Denen en vanwege zijn eigenbelang/eigenbehoud dus , enigszins, misleidende conclusies blogt

                            Comment


                              #59
                              Re: Joeltje's eerste guerrilla

                              Ik bedoel niet dat alles wat hij zegt over de Deense soorten fout is, begrijp mij niet verkeerd. Ik bedoel alleen dat ik niet snap waarom hij zo'n houding tegenover deze soorten blijft aanhouden terwijl er ook bij zijn planten toprot e.d. is geconstateerd, wat zijn planten niet meer schimmelbestendig zou maken. Ieder natuurlijk zijn eigen mening, en in dit geval ook Cees zijn commercieel belang, dat is te begrijpen en moet ook gerespecteerd worden uiteraard! Maar het blijft voor mij toch een beetje onbegrijpelijk..

                              Comment


                                #60
                                Re: Joeltje's eerste guerrilla

                                Oorspronkelijk geplaatst door mathijs View Post
                                Dan ben je het met hem oneens, simpel. Er is niemand die hem kan verplichten zijn mening te veranderen hoor.
                                Daarnaast leest iedereen ook maar wat ze willen lezen, reageer hier eens op:
                                Wat ik daar lees is hetzelfde onbenullige als de rest, geen onderbouwing d.m.v. harde bewijzen. ... propaganda!

                                Comment

                                Bezig...
                                X