Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Joeltje's eerste guerrilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Joeltje's eerste guerrilla

    Hou het eenvoudig, luister naar je planten door te kijken naar je planten of ze er goed uitzien en daarop te reageren.
    En daar was helemaal geen vleugje sarcasme, enkele weken geleden poste hier iemand fotos die zijn zaailingen in potgrond zette en na 3 dagen al vloeibare voeding begon te geven. Van de 5 planten overleefde er maar 1 plant welke uiteindelijk dan een mannetje bleek te zijn.
    Rustig aan, ze mogen een paar weken op stekgrond staan hoor.

    Gtzj jan


    Oorspronkelijk geplaatst door joel26 View Post
    @ janleuri
    Het beste zou dus eigenlijk een combinatie zijn tussen beide, zodat de zaadjes toch genoeg hebben om iets langer als die eerste dagen door te komen, maar zodat de wortels toch niet verbranden door een "overdosis" voor het maar even zo te noemen, of zie ik dit nu verkeerd?
    Was dat laatste sarcasme?...

    EDIT: of na de eerste paar dagen overpotten in potgrond.
    Last edited by janleuri; 14 April 2011, 17:54.

    Comment


      #62
      Re: Joeltje's eerste guerrilla

      Nouw, bedankt dan Janleuri
      Ik lees veel info af op het moment, maar soms weet ik iets niet zeker of interpreteer ik iets verkeerd, en dan helpt vragen en uitleg krijgen natuurlijk enorm.
      Ik heb zojuist de zaden besteld:
      1 x DCF - Erdpurt x White Widow 07
      1 x DCF - Nadia Regina
      1 x DCF - Owen's Danish Gold
      1 x DCF - Royal Dane X Thyphoon 09

      Alleen niets betaald, er stond namelijk niks bij payment methods. Het zou blijkbaar binnen 25 dagen arriveren. Maar hoe zit het dan met het betalen?

      Achja, gewoon een hechte band met je planten opkweken, en dus maar eens kijken wat ze prettig vinden

      joel26

      Comment


        #63
        Re: Joeltje's eerste guerrilla

        Overboeken met de gegevens in je mailbox.

        Comment


          #64
          Re: Joeltje's eerste guerrilla

          Ik zie je al elke morgen op de postbode staan opwachten

          Comment


            #65
            Re: Joeltje's eerste guerrilla

            Met alle plezier

            EDIT: ik bedoelde niet 25 maar 2 tot 5 dagen
            Last edited by joel26; 15 April 2011, 16:24.

            Comment


              #66
              Re: Joeltje's eerste guerrilla

              Bij nader inzien zijn 2 spots weg gevallen, er kwamen blijkbaar toch te veel mensen
              Maar bij slecht nieuws, hoort natuurlijk ook goed nieuws! Ik heb namelijk nog een andere spot gevonden redelijk dicht in de buurt, waar veel brandnetels staan (dus goede grond) en waar ondanks dat de plant beschut staat, er toch genoeg zon komt.
              Dat laatste lijkt mij echter, maar dit wil ik toch nog even navragen. De plek is omringd door bomen e.d., maar er boven, is een grote opening. Hierdoor zal genoeg uren volle zon komen, want ook als de bomen weer begroeid zijn met bladeren in de zomer, is er een redelijk grote opening. Is dit echter genoeg? of moet de plant echt non-stop zo veel mogelijk directe zon krijgen? Ik weet dat meer licht beter is, maar een aantal uren directe zon en de rest redelijk veel licht en schemer leek mij ook wel voldoende, of zie ik dit verkeerd?

              Nu de zaadjes een dezer dagen aan kunnen komen, ben ik toch aan het kijken wat ik het beste kan doen, ontkiemen in keukenrol, of in potjes met zaai en stekgrond, ik denk dat het toch de 2e zal worden, maar moet ik hier dan ergens extra op letten buiten dat het vochtig is en goed donker?

              Daarbij komt natuurlijk ook nog de kwestie voorgroeien... Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik denk dat het namelijk wel beter voor de planten is, maar ik heb eerlijk gezegd niet zo veel zin om veel/iets uit te geven aan de benodigde verlichting e.d., tips?....

              Alvast bedankt!

              Joel26

              Comment


                #67
                Re: Joeltje's eerste guerrilla

                Ze hoeven niet continue in de zon te staan.
                Zaadje in stekgrond en boven laten komen, kan op de vensterbank.
                Geen lamp nodig, naar buiten waar ze thuis horen.

                Comment


                  #68
                  Re: Joeltje's eerste guerrilla

                  Als je spot omringd is door bomen dan kun je de planten het best aan de zuidkant zetten. Dan pakken ze de meeste zonne-uren. Mocht je niet weten waar het zuiden is: richt de urenwijzer van je horloge op de zon. Het (globale) zuiden ligt dan in het midden tussen de grote wijzer en het cijfer 12. Met een digitaal horloge lukt dat uiteraard niet.

                  Comment


                    #69
                    Re: Joeltje's eerste guerrilla

                    Bedankt voor jullie reacties!

                    Ik weet dat een vriend van mij een zolder heeft met een raam, waar ze zouden kunnen voorgroeien, maar dit lijkt me toch niet ideaal, omdat ze dan niet veel directe zon krijgen (maar een klein deel van de dag). Of is dit voor het voorgroeien genoeg?

                    Alvast bedankt,

                    joel26

                    Comment


                      #70
                      Re: Joeltje's eerste guerrilla

                      Cannabis is een C4 plant: dus er kan in ieder geval tot 130000 lumen/m2 geen lichtverzadiging optreden. Licht te veel is nagenoeg onmogelijk, te weinig licht wel. Dus een paar uur licht gefilterd door glas is te weinig.

                      Comment


                        #71
                        Re: Joeltje's eerste guerrilla

                        Dus op de vensterbank is blijkbaar dus toch geen geweldig idee begrijp ik?...
                        Ja.. , is het dan niet handiger om ze gewoon allemaal in kleine potjes buiten te zetten na 15 mei, zodat ze niet kapotvriezen, en ze dan als ze een centimeter of 10 hoog zijn verplaatsen naar de uiteindelijke spots?
                        Want die vensterbank is net ietsje te weinig heb ik zo het idee..

                        joel26

                        Comment


                          #72
                          Re: Joeltje's eerste guerrilla

                          Je kunt ze daags wel buiten zetten, en eventueel 's nachts binnen.
                          Hier staan ze de hele week al buiten, is geen nachtvorst voorspelt, dus ik durf het wel aan...

                          Comment


                            #73
                            Re: Joeltje's eerste guerrilla

                            Maar is het dan niet zo, omdat je ze niet elke dag op het zelfde tijdstip binnenhaalt/ buiten zet, dat ze uit hun biologisch ritme zijn zeg maar?

                            Comment


                              #74
                              Re: Joeltje's eerste guerrilla

                              Gewoon buiten zetten dan voorkom je ook strekken kheb een baby buiten staan al 2 weken en leeft nog steeds

                              groetjes bella
                              God was never on your side..

                              Comment


                                #75
                                Re: Joeltje's eerste guerrilla

                                ok, ik denk dat ik ze dan bij de vensterbank laat ontkiemen rond 10 mei en ze dan vanaf 15 mei in de tuin zet zodat als het extreem slecht weer is, het mogelijk is om ze binnen/beschuild te zetten. Als ze dan iets van 10-15cm lang zijn(ik denkdat dit na 2 weken is?), gaan ze naar hun uiteindelijke spots. Lijkt dit jullie ook een beetje een goede tijdsindeling? Ik wil het namelijk de eerste keer wel zo goed mogelijk doen, en daarom ben ik ook zo blij met al jullie hulp

                                Als bescherming tegen konijnen e.d. heb ik al een hele bups van een soort gaas gevonden, ik denk dat mij nu enkel nog wat slakkenkorrels missen..

                                Joel26

                                Comment

                                Bezig...
                                X