Mededeling

Collapse
No announcement yet.

El Renato's Guerilla

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: El Renato's Guerilla

Vorige zaterdag ben ik water gaan geven. Alles zag er prima uit. De plantgaten waren nog vochtig genoeg dat ze nog 4 dagen zonder water konden. Dan heb ik gewacht tot woensdagavond om water te geven. 1 plantje lag omver door een of ander beest. Gelukkig was het niet beschadigd. Er was wel 1 plantje gesneuveld door konijnen Er bleven nog twee blaadjes over. Hopelijk komen er nog zijscheuten uit die oksels. Het zal wel geen groot ding worden maar zolang het leeft verzorg ik het verder.

Mijn bagseed patch was dooreengeschud door de wind: van de 8 planten lagen er 4 plat. Toen ik ze recht zette met bamboestokjes zag ik dat er twee slakken op één van mijn planten zaten. Ze waren klein maar hadden al bijna het volledige blad verslonden waar ze op zaten. Toen ik ze ervan trok zag ik kleine stukjes blad aan hun kop en besefte dat ik juist op tijd was. Mijn slakkenkorrels zijn blijkbaar niet onfeilbaar. Volgende week kijk ik sowieso voor kopertape.

Het kon erger zijn: de week ervoor heeft het zwaar gestormd en heeft het (joepie!) een nacht geregend. Sommige planten stonden wel gesteund met een bamboestokje maar ik was bang dat het niet zou helpen. Drie dagen aan een stuk kurkdroge wind tot 50km/u en rukwinden van 90km/u. Ik dacht dat alles zou geknakt zijn maar toen ik ging kijken zag ik tot mijn verrassing dat alles nog leefde en bovendien nog gegroeid was. Zondag wordt er onweer verwacht. Zolang het niet onmiddellijk begint te stortregenen of te hagelen is het goed.

Ik ga binnen korte tijd terug naar de growshop om 10 Royal Dwarf autoflowers en nog 10 Kush extra. De autoflowers ga ik sowieso planten. Ik vraag me af of het te laat is om nu nog nieuwe Kushzaden te laten ontkiemen.Tot het einde van september is het nog 4 maanden en mijn planten die al van half april groeien zijn nog maar 15 a 20 cm hoog. Behalve die bagseed planten, die zijn nu een halve meter hoog.

Ik wil de verloren planten inhalen met het dubbele bij te kweken: vijf planten kwijt --> tien bijkweken. Zo hoop ik opbrengstverlies en de kans op succes te verhogen. Helaas kan dit zonnige weer gewoonweg niet blijven duren maar zolang het duurt denk ik dat ik nog kan bijkweken.

Mijn plant van op de foto's is ondertussen een meter groot en krijgt overal zijscheuten. Ik heb haar gisteren bijgemest dus nu zal ze hard gaan groeien hoop ik. Jammergenoeg zitten er hier en daar beestjes op. Ik kijk iedere dag de plant na en verwijder ieder beestje dat ik zie. Ik denk dat het spint is. Het vreemde eraan is dat er geen spinnenwebjes te bespeuren zijn. Misschien zijn het bladluizen door dit ongewoon droog weer. Ik hou het in het oog...
    Last edited by El Renato; 4 June 2011, 02:02.

Comment

Mooi begin , succes ermee!

Comment

Sterk verslag, de details maken het aangemaan om het te lezen. Je moet wel veel werk hebben, maar je oogst wat je zaait !
        Ik hoop voor alle guerilla's dat de storm uitblijft, zou nog wel eens vies kunnen worden

Vrede

Comment

We hopen allemaal op prachtig weer tijdens de dag en genoeg regenbuien tijdens de nacht , maar mijn nachtmerrie is toch wel zon storm .
          Maar dat komt wel in orde denk ik :p

Comment

Mooi verslagje! Interessant!

En haha, niet kwaad zijn op je lief/vrouw! Jij zou ook liefst hebben dat ze meegaat naar familiegelegenheden. 't Is jammer van de planten, maar dat gebeurt nu eenmaal! Beter dat je 5 planten eraan zijn, dan je dierbare..

Verder mooi verslag, zal het zeker volgen en er info uit halen!

Comment

Vandaag ben ik gaan bijwateren. Het was een sombere, regenachtige dag met motregen en weinig wind. Je zou denken waarom ik dan water ga geven als het regent. Het is ongelooflijk lang droog geweest waardoor het zeker 14 dagen aan een stuk zou moeten regenen om de grond terug normaal verzadigd te krijgen. De eerste twee centimeter was licht vochtig tot vochtig wat niet goed is aangezien de wortels dieper zitten. Als de zon op zo'n bodem schijnt is dat water in een mum van tijd verdampt. Door de regen blijven de bijgewaterde plantgaten wel langer vochtiger.

Op de locatie waar die 5 planten ineens kapot waren is er nu nog een plantje die serieus aan het kapot gaan was. Het plantgat was namelijk niet vochtig. Hopelijk redt die plant het want het is een ice. Drie planten waren erg aangevreten door de slakken en één is nog volledig ok. Deze locatie is mijn zorgenkind voor het moment.

Op de andere locaties gaat alles goed. Al mijn planten hebben een stevige groeischeut gekregen en zijn in een week tijd veel veranderd. Het plantje dat door de konijnen werd toegetakeld krijgt nu zijscheutjes. Taaie plant!

Op de laatste locatie ben ik bijna gespot geweest door een groepje jongeren. Op 150m staat een bankje en net op het moment dat ik uit de struiken kwam stopte er een auto. "Huij!, lekker jointje paffen" hoorde ik ze zeggen. Ik dacht: "fuck, fuck, fuck!!!". Ik moest beslissen wat de beste oplossing was: me verstoppen tot ze weg waren of zo stil mogelijk wegsluipen. Ik koos voor de tweede optie omdat het verdomme al 21u45 was. Dat was pas guerilla. Ik heb het struikgewas zo efficiënt mogelijk gebruikt en zo ben ik weggekomen. Ik liep slechts maximum 15 seconden zijlings in het zicht maar ze hebben me zeker niet uit de struiken zien komen. Ik hoop dat ze het te druk hadden met rollen en smoren. LOL

Als ik eens laat ga kom ik dan nog mensen tegen. Erg frustrerend allemaal. Ik houd mijn hart vast als ik aan de naderende zomer denk: dan zullen er pas veel mensen rondhangen. Mijn locaties zijn wel niet gemakkelijk te vinden maar ik moet toch ergens uit de struiken kunnen komen om terug op het pad te raken. Hopelijk zal het onkruid ook een groeischeut krijgen zodat mijn sporen terug verminderen.

Vorige keer toen ik ging water geven heb ik er ook lang over gedaan omdat er constant mensen op het verkeerde moment langskwamen. Maar ja, dat is eigen aan guerilla: als ze je één keer spotten dan kan het avontuur voorbij zijn. Volgend jaar zou ik opnieuw guerilla gaan en daarom moet ik zeer nauwkeurig en voorzichtig te werk gaan zodat ik mijn plekjes voor volgend jaar kan houden. Dat zou al de helft van het werk besparen aangezien de grond al bewerkt is. Nu ga ik er eentje smoren...

"Let's call it a day"

Comment

Die verdomde "hangjongeren" toch, haha
                Ik hoop dat je iceplantje het overleeft en dat de slakken maar wegblijven.
                Blijf jij al je plantjes water geven, verzorgen en dergelijke of laat je er een paar ook aan de natuur over? Want met jouw hoeveelheid kan ik wel snappen dat daar een bom van tijd in de verzorging wordt gestoken! Respect

Vrede

Comment

Volg ik !

Comment

Woensdagochtend ben ik naar het plekje geweest waar ik het laatst was om nog wat bij te wateren want ik had geen water kunnen geven toen ik er maandag was. De plantgaten waren opnieuw licht vochtig. Ze kunnen echt geen halve week zonder nieuw water. Het enige voordeel aan dit zonnige weer is de... zon. Zolang alles water heeft blijft het doorgroeien. MAAR! Hoe groter ze worden hoe meer ze drinken. Tegenwoordig is mijn drukstbezochtste pagina de weerberichtensite... Als het niet gauw regent moet ik nog meer gaan wat het risico aanzienlijk verhoogt. Maar dit is geen dilemma: als alles sterft heb je niets dus je kan niet anders.

De locatie was nog volledig intact en de planten zijn flink opgeschoten. Op dit plekje heb ik een Ice die er nogal triestig bijstond. Als deze Ice kapot gaat heb ik er nog twee over. Maandag zag ze er nog goed uit. Ik heb iedere plant op dezelfde manier behandeld en ik moet zeggen dat Ice niet zo makkelijk te kweken is. Mijn Kush en Queen doet het wel goed. Op vrijdag ga ik de overige drie plekken nog eens checken met extra water in mijn rugzak.

Intussen ga ik effe chillen...
                    Last edited by El Renato; 18 July 2011, 03:51.

Comment

Gisteren ben ik terug gegaan met 13l water. Toen ik op de eerste spot toekwam was het fantastisch: alle planten waren een meter hoog. Op de tweede locatie die ik bezocht waren de planten ook in orde. Ze hadden een goede groeischeut gekregen. Op mijn derde plekje gaat alles ook uitstekend: die plantjes zijn minimum 10 cm gegroeid. Momenteel zijn die plantjes nog maar een halve meter maar ze hebben wel overal zijscheuten. Kleine bosjes in wording.

Op het derde plekje heb ik iets verontrustends gevonden: sporen van een hond. Aan de sporen te zien was het een grote hond. Hopelijk is het geen Duitse herdershond van de flikken. Alles staat er nog dus het kan even goed iemand geweest zijn die het niet gemerkt heeft of alles voor zichzelf wil. Misschien gaat het erom wie de eerste is om te oogsten. Ik ben al blij dat het er nog staat! Nog juni, juli, augustus en september en ik ben er (als alles goed gaat).
                      Last edited by El Renato; 27 June 2011, 01:26.

Comment

Deze avond ben ik EINDELIJK weer op mijn locaties geraakt. Normaal gezien zou ik al vorige maandag geweest zijn om alles bij te wateren en te verzorgen maar ik moest een huurcontract tekenen en de fucking huisbaas kwam maar niet af. Dus ik zaterdagavond: "screw you guy, I'm going home". Ik heb er goed aan gedaan want toen ik op mijn locaties kwam zagen ze er nogal dorstig uit. Gelukkig waren er vorige week enkele stevige buien die de "houdbaarheid" van de plantgaten wat verlengde. Jammergenoeg is mijn Ice die er begon door te komen toch verdord. Geen gemakkelijke plant moet ik zeggen. Op die locatie staan er nu nog vier van de oorspronkelijke tien. Dat plekje is dit jaar gebuisd. In de herfst zal ik de grond grondig bewerken voor volgend jaar. Als mijn locatie niet gespot wordt tenminste...

Goed nieuws: ik heb mijn camera eindelijk weer terug en ik heb enkele foto's:

weed alley.jpg DSCF2699.jpg locatie 4 Kush.jpg Locatie 4 Queen.jpg Locatie 4 Queen 2.jpg Weed Bush.jpg Inside The Weed Bush.jpg Weed Bush 2.jpg Ice Ice Baby.jpg

De laatste foto is van mijn eerste locatie waar ik mijn bagseedstekjes indertijd geplant heb. Van alle planten die ik staan heb doen deze het bijzonder goed. Hopelijk blijft het goed want er nadert ONWEER! Volgende dinsdag zou er onweer zijn met alles erop en eraan. Toch volgens de weerman. Eikel...

Ik heb al mijn planten gecheckt en ze staan erg stevig in de grond verankerd. Allemaal dikke stammen en waar nodig steunen met bamboe of een rechte dunne tak. Mijn planten kunnen nu al zeker serieuze rukwinden doorstaan, slagregen, droogte maar helaas geen hagel. Kleine hagelbrokjes misschien maar niet die kalibers van een knikker groot. Ik heb enkele jaren zo'n hagelbui meegemaakt en het was net of moeder natuur een artillerie aanval uitvoerde. Mijn moeders tuin was volledig kapot. Mijn kikker die ik in mijn vijvertje hield was er ook aan. In een kwartier tijd was alles wat al maanden groeide en bloeide verworden in een versnipperde pulp. Ocharme de vogels die toen in dat weer zaten...

Ik hou van moeder natuur maar soms is ze echt wel een bitch. Nu is het gewoon afwachten en maken dat ik net na de storm damage control kan doen indien nodig. Zoals je op de foto's ziet heb ik het kippengaas weggehaald. De stammen zijn dik genoeg en ik heb GELUKKIG niet veel last met de fauna ter plekke. Behalve de griezelige schreeuw van een fazant op drie meter afstand die verschrikt uit de struiken vliegt. Daar zal ik nooit aan wennen. KWAAAAAAAAAH! Daar schrik je wel van.

Op één van mijn plekjes zijn er wel gele bladeren aan de onderkant. Ik weet niet wat het is omdat kan afhangen van tekort/teveel mest, droogte of een tekort aan iets. Ik hou het in het oog. één van mijn planten heeft last van iets dat gaatjes vreet in het blad. Ik denk dat het een soort insect is. Jammer genoeg is het tegenwoordig niet gemakkelijk om nog motteballen te vinden. Bij tien planten staan er motteballen (zie uitvinding in eerdere post). Ik had er niet genoeg en nu kan ik voorlopig geen motteballen meer vinden. Het gaatjesprobleem beperkt zich tot één plantje dus er is nu nog geen reden tot paniek.

Mijn Kush en Queen groeit veel trager dan mijn bagseeds. Blijkbaar zijn het langdurig groeiende en bloeiende soorten. Maar ze doen het goed en zien er gezond uit. De omvang en hoogte doet er nu even niet toe. Ik ben al blij dat alles nog goed gaat. Behalve met mijn Ice planten. Nu heb ik nog twee Ice over. Twee op vijf is geen goeie score. Hopelijk blijven ze leven...

Op één van mijn plekjes waar er hondensporen waren was alles ok. Er waren geen nieuwe sporen. Al een pak van mijn hart. Mijn andere plekjes zijn voorlopig nog steeds niet gespot tot zover ik weet. Duimen maar...

Vandaag was een goeie run: ik heb niet veel mensen tegengekomen en mijn cover (vogelliefhebber en natuurliefhebber in het algemeen) was not blown. Het is eigenlijk nog grappig: ik kom altijd langs een boerderij en ik kom altijd de boerin tegen die altijd goeiedag zegt. Het gaat meestal als volgt: ik: "Jeet!", zij: "Huij!". Hilarisch!

Vandaag zijn we 27 juni. Verontrustend. Nu zijn alle jongeren op vakantie en kan ik verwachten dat ik veel mensen zal tegenkomen. We zullen wel zien.

Nu nog een filmpje: "A Day In The Life Of El Renato"

"Let's call it a day"
                        Last edited by El Renato; 19 July 2011, 00:47.

Comment

Alle hens aan dek! Het is officieel: morgen zal er een een zwaar front over Noord-Frankrijk, België en Nederland gaan. Het zou kunnen dat er hagel valt van 5cm, de grootte van een golfbal. WTF! Ik vermoedde het al een hele tijd dat er zo'n freakstorm zat aan te komen. Zolang droog en warm, een recept voor vernieling.

Nu is het bang afwachten en hopen op niet teveel schade.

Hell is coming...

Comment

Die gele bladeren onderaan, dat kan ook wel eens te maken hebben met het feit dat het, op 2 deze twee dagen na, heftig geregend heeft. Als de plant te nat staat, krijgen ze zo'n bladeren.
                            Die hagelbollen: idereen kondigt dat hier aan, maar guerillakwekers kunnen er weinig aan doen. Hier kondigen ze alleszins niets aan. Wel een onweer, maar niets over hagelbollen etc. Achja, veel valt er niet te doen, thumbs up!
                            Mooie stuikjes trouwens, die Weed Bush.
                            Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

Dank je wel voor de tip ivm de gele bladeren. De plantgaten (klei met verrijkte potgrond) stonden erg droog op die plek. Ik heb ze water gegeven omdat ik de aangekondigde tropische temperaturen niet wou onderschatten. Voor ik water geef, controleer ik altijd de plantgaten. Zo kan je weten hoe lang je planten zonder extra water kunnen (als je op papier bijhoudt wanneer de laatste keer was dat je ging).

Het zou kunnen dat de wortels niet door de klei geraken. Ik had gaten uitgegraven in klei en er water in gegoten om te kijken hoe lang het duurde voor het water weg was. Zo had ik een idee over de drainage. Alle water was weg in 3 minuten. Het zou kunnen dat mijn plantgaten op die plek te klein waren zodat de wortels inderdaad te nat staan. Ik hou het in het oog...
                              Last edited by El Renato; 28 June 2011, 02:16.

Comment

Ik had vorig jaar hetzelfde voor, dit jaar ook. Staan ook op kleigrond. Mijn ervaring is dat je veel minder moet bijwateren dan at je normaal zou doen: klei houdt het water uitzonderlijk goed vast, ook al trekt het waterniveau weg, het vocht blijft wel wat rondom zitten ook. Ik zou ze eens proberen schandalig weinig water te geven; als hun kopje gaat hangen hebben ze dorst. Hebben ze geen dorst, geen extra water geven. Laat ze zelf maar wat zoeken .
                                Niet door klei graken: dat hangt wat af van je grond inderdaad. Ze graken er wel door hoor, tenzij het echt hele pure kleigrond is, maar zelfs dan. Cannabis is een sterke plant.
                                Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

The plant of today, makes the planet of tomorrow.

Comment

Bezig...
                                X