Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jake: kweekverslag van een amateur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Jake: kweekverslag van een amateur

    Meestal staat er een min en max temperatuur, de min is voor de nacht en de max voor overdag...

    Comment


      #17
      Re: Jake: kweekverslag van een amateur

      alright, dus het gaat niet meer vriezen en ik kan deze week nog zaaien. Thanks!
      Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

      Comment


        #18
        Re: Jake: kweekverslag van een amateur

        voor kippenmest in korrelvorm is het nog niet te laat...

        Comment


          #19
          Re: Jake: kweekverslag van een amateur

          Oorspronkelijk geplaatst door janleuri View Post
          voor kippenmest in korrelvorm is het nog niet te laat...
          En voor koeienmest in korrelvorm?
          Guerilla 2012

          Comment


            #20
            Re: Jake: kweekverslag van een amateur

            Oorspronkelijk geplaatst door Anonymous View Post
            En voor koeienmest in korrelvorm?
            Gaat zeker, mag je een hoop van bijdoen, laat ons zeggen een litertje per kuil, extra bij die mestkorrels. 30 gr Mestkorrels is goed, neem een koffietas, 20cl ofzo per kuil.
            zaadje niet te diep, zeker niet dieper dan 5 cm, en geen 10cm diep steken. Zet er in den beginne een gaas over, gemaakt van kippengaas oid en vooral slakkenkorrels niet vergeten, na een maandje terug slakkenkorrels, want ze vergaan. Slakken zijn echt teringbeesten die hele planten in een nacht opvreten. Verschiet niet dat het vol dode slakken ligt rond je planten, want korrels lokken, verstikken en doden.
            Gegroet
            Last edited by Smokin' Ace; 1 May 2011, 19:57.

            Comment


              #21
              Re: Jake: kweekverslag van een amateur

              ik heb ze allemaal geplant, met een halve fles eroverheen. Die gaas en slakkenkorrels komen dan wel nog, die fles laat ik er effe over tot ze boven de grond uitkomen denk ik...
              Qua mest heb ik die mestkorrels voor tomatenplanten gebruikt.

              Ik heb ze niet te diep denk ik... Gewoon met m'n vinger in geduwd en dan laten in vallen, toegestopt, fles eroverheen en wat water gegeven.

              Foto's misschien binnenkort.
              Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

              Comment


                #22
                Re: Jake: kweekverslag van een amateur

                oh, nog iets, ik heb slakkenkorrels die in de moestuin gebruikt mogen worden staat op de doos, mag dat dan los rond m'n plant gestrooid worden of moet het in een doosje?
                Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

                Comment


                  #23
                  Re: Jake: kweekverslag van een amateur

                  En nog een vraagje: is het nodig om te gaan water geven, nu ze moeten ontkiemen en uit de aarde zien te komen, of hoeft dat niet?

                  Ik ga uiteraard liefst zo weinig mogelijk langs, er staat zoveel onkruid rond dat het zou zonde zijn om een pad te gaan platlopen.
                  Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

                  Comment


                    #24
                    Re: Jake: kweekverslag van een amateur

                    Oorspronkelijk geplaatst door Smokin' Ace View Post
                    Gaat zeker, mag je een hoop van bijdoen, laat ons zeggen een litertje per kuil, extra bij die mestkorrels. 30 gr Mestkorrels is goed, neem een koffietas, 20cl ofzo per kuil.
                    zaadje niet te diep, zeker niet dieper dan 5 cm, en geen 10cm diep steken. Zet er in den beginne een gaas over, gemaakt van kippengaas oid en vooral slakkenkorrels niet vergeten, na een maandje terug slakkenkorrels, want ze vergaan. Slakken zijn echt teringbeesten die hele planten in een nacht opvreten. Verschiet niet dat het vol dode slakken ligt rond je planten, want korrels lokken, verstikken en doden.
                    Gegroet
                    Guerilla 2012

                    Comment


                      #25
                      Re: Jake: kweekverslag van een amateur

                      Brrrr, ik leef in spanning zeg. Ik hoop dat er binnenkort hun kopje gaan boven de grond steken...
                      Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

                      Comment


                        #26
                        Re: Jake: kweekverslag van een amateur

                        UPDATE

                        Ik ben net eens gaan kijken hoe het er mee zit. Ik had verwacht geen planten te zien, omwille van de droogte + het ontkiemen op de plek zelf + door drukke dagen voor schoolwerk en het moeten geheim te houden ik geen tijd heb gehad om te gaan water bijgeven op alle spotjes.

                        Toch zijn er 4 plantjes van gekomen: 2 autoflowers en 2 churches. Het is niet veel, van 15 zaadjes, maar het overtreft toch mijn verwachtingen, gezien de omstandigheden.
                        Nu nog hopen dat ze overleven (en geen mannen/herma's worden) tot de oogsttijd.
                        Ik had twee foto's genomen, maar heb per ongeluk eentje verwijderd.



                        Ik ben van plan om morgen er kippengaas te gaan rondzetten en slakkenkorrels te gaan strooien. Dan neem ik een foto van iedere plant.
                        Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

                        Comment


                          #27
                          Re: Jake: kweekverslag van een amateur

                          gaat goedkomen daar

                          Comment


                            #28
                            Re: Jake: kweekverslag van een amateur

                            ja, hoop ik wel natuurlijk :p

                            M'n les is toch geleerd hoor: voorkweken. Echt jammer dat ik dit niet kon, daardoor zijn tot hiertoe 11 zaden nooit kunnen geboren worden, wat een triestige balans.
                            De kans dat ik er mijn geld uit terughaal is klein, maar ik heb toch weer een hoop geleerd.
                            Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

                            Comment


                              #29
                              Re: Jake: kweekverslag van een amateur

                              UPDATE

                              Voila, vandaag een rolletje omheining gaan kopen en rond te planten gezet en nog water gegeven. Van alle 5 plantjes(ik heb me de laatste keer blijkbaar vergist ) die bovengekomen zijn heb ik ook foto's nu:

                              Plantje 1 & 2: The Church gefeminiseerd

                              IMAG0042.jpg IMAG0043.jpg

                              IMAG0049.jpg IMAG0050.jpg

                              Plantje 3, 4 & 5: autoflower (regular) huismerk Dutch Headshop

                              IMAG0044.jpg IMAG0045.jpg

                              IMAG0046.jpg IMAG0048.jpg IMAG0047.jpg


                              Die laatste twee die ik naast elkaar had geplaatst zijn dus beide uitgekomen. Goed nieuws, maar ik ga wel enorm moeten opletten als er eentje ballen krijgt

                              (EDIT: die rare kronkels die er nu nog effe inzitten zijn omdat enkele van die plantjes tot eergisteren nog onder de PET-fles zaten, dus die kronkelden wat door plaatsgebrek of kwamen al mooi bovenaan de dop uit. )

                              Morgen gaan de slakkenkorrels er waarschijnlijk ook bij. Deze had ik al gekocht, en er staat op dat ze geschikt zijn voor moestuintjes, maar dan staat er bij dat voor biologische kweek ze in een valletje moeten. Dus dit wil zeggen dat ik best potjes neem (er aan de zijkanten openingen in maak) en daarin m'n korrels leg? Handiger had natuurlijk wel geweest als ik gewoon een cirkeltje korrels rond m'n plant zou kunnen leggen, maar dan gaan de stoffen waarschijnlijk opgenomen worden door m'n plantjes...?
                              Last edited by Jake92; 1 June 2011, 20:16.
                              Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

                              Comment


                                #30
                                Re: Jake: kweekverslag van een amateur

                                Dat heb je goed Jake je moet een holletje maken en daarin stop je de slakkenkorrels,
                                je kan ook natuurlijk koffiedik gebruiken en dat om je plant doen, ik zelf doe dat ook en werkt.
                                voor de rest ziet het er leuk uit, het gaat niet om het geld wat je ermee verdiend, ( een goed rokertje is wel mooi meegenomen natuurlijk ! )
                                maar het plezier dat je ermee hebt !
                                ik wens je veel plezier

                                peace'
                                Keza
                                Long time ago, Back on track.

                                Comment

                                Bezig...
                                X