Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jake: kweekverslag van een amateur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Jake: kweekverslag van een amateur

    Ik heb dan ook niet de intentie om er nog maar een gram van te verkopen hoor! Met de woorden 'ik hoop dat ik m'n geld eruit terughaal' hier enkele posts terug bedoelde ik alleen maar dat ik toch graag m'n geld in natura (een goed rokertje zoals je zegt) zou terugkrijgen. De reden waarom ik hier ben beland en ermee ben begonnen, is ook om niet meer met dealers te hoeven klooien en voor het geld natuurlijk

    Ik heb er wel m'n plezier in, ook al is het behoorlijk irritant dat ik het moet geheim houden voor m'n ouders en dat niet evident is als je een hele rimboe doormoet om effe bij je planten te kunnen (het is meestal nogal te zien aan schoenen en kleren). Ik zou er zo graag gewoon enkele in m'n tuin willen zetten, tjongejongejonge... :p
    Last edited by Jake92; 1 June 2011, 18:10.
    Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

    Comment


      #32
      Re: Jake: kweekverslag van een amateur

      HaHa Rimboe !!


      Anyway uw planten zien er wel goed uit voor hun leeftijd en omstandigheden! Ik heb de mijn een dikke maand kunnen voorgroeien binnen (in ne omgebouwde frigo )
      en dan krijg je wel iets andere afmetingen lol
      Mijn grootste ------>+ 2 maand oud -------->> DSC00999.jpg

      Maar niet iedereen kan dat ! Die plantjes wat je nu hebt gaan het zeker overleven hoor . Wel goed opletten als het een paar dagen echt heet is geweest en niet wil regenen dan moet je water bijgeven zeker voor die kleinste !!!!! Heel belangrijk ervaar ik zelf
      De blaren hangen heel slap , en dan als je ze water geeft een 20 tal min erna , huppp alle blaren terug omhoog
      Ik geef ze dan ook telkens een beetje voeding van mijn lokaal plantencentrum niets speciaal Tomatenvoeding is beter als niets
      In de 2week bloei ga ik ze wel speciale canna bloeivoeding geven ! Een aanrader uw toppen blazen dan echt op , en het koste mij 10 euro ofzo wel alleen in het buitenland te verkrijgen

      succes nog !
      Last edited by moriskeuh; 1 June 2011, 22:43.

      Comment


        #33
        Re: Jake: kweekverslag van een amateur

        Dankje =)

        Ik ga je advies van dat water geven zeker opvolgen. En ik heb al in je kweekverslag zitten lezen, je hebt inderdaad mooie planten staan, lekker dikke stammen al ook trouwens.
        En die canna bloeivoeding heb ik in brussel al in de growshop (hydrobox) zien staan hoor denk ik. Als het geen canna was dan wel een heleboel andere merken, denk ook niet dat zoiets als het merk veel verschil maakt, toch niet op mijn beginnersniveau van kweken. Leuk dat je me volgt, jij staat ook al bij m'n geabonneerde topics denk ik.
        Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

        Comment


          #34
          Re: Jake: kweekverslag van een amateur

          UPDATE

          Hoi jongens!

          Heb anderhalve week geleden (effe zonder internet enzo gezeten) slakkenvalletjes gemaakt.
          Plastic potjes, gaatjes uitgezaagd in de zijkant zodat de slakken erin kunnen glibberen,
          op de locatie de korrels erin en het potje verankerd met overschotjes van het rolletje gaas
          dat ik had gekocht. Niet te vroeg lijkt me zo, aangezien er aan een plantje al is zitten knabbelen.


          IMAG0051.jpg IMAG0052.jpg IMAG0053.jpg IMAG0056.jpg IMAG0055.jpg IMAG0057.jpg IMAG0054.jpg


          Verder had ik ook een church plantje dat met verdachte spikkels op de bladeren te maken had. Daar zit volgens mij klein ongedierte sap te drinken op de onderkant van die bladeren.

          IMAG0063.jpg


          En dan had ik ook deze autoflower nog die het erg goed deed qua groei, en ik effe heb getopt. Hoop dat ze het me niet te kwalijk neemt.

          IMAG0058.jpg IMAG0060.jpg


          Jammer genoeg zal het wegens omstandigheden nog eventjes duren vooraleer ik terug kan gaan bij de - hopelijk allemaal - dames, omwille van een ongelukje waardoor ik nogal moeilijk te been ben.

          Groeten,

          Jake
          Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

          Comment


            #35
            Re: Jake: kweekverslag van een amateur

            Hopen op een gezond plantje

            Comment


              #36
              Re: Jake: kweekverslag van een amateur

              Inderdaad...
              Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

              Comment


                #37
                Re: Jake: kweekverslag van een amateur

                Ok, eindelijk nog eens kunnen gaan kijken, eindelijk nog eens een update ook dus. Na een maand van noodgedwongen verwaarlozen zit ik met veel kleine plantjes met amper bladen aan, slechts 2 planten hebben enige vooruitgang getoond. Dit is een autoflower, dit is voorlopig m'n grootste hoop om toch iets van oogst te hebben en 't geld dat ik erin heb gestopt er terug uit te halen. Het is het plantje dat laatste keer (een maand terug) het hardst ging en ik nog heb getopt. Twee toppen dus dat ziet er nog redelijk goed uit. Iemand een schatting hoeveel weken ze nog moet ongeveer?

                IMAG0071.jpg IMAG0070.jpg IMAG0073.jpg

                Dan deze church die momenteel gewoon een lange slungel is en waarvan ik gewoon hoop dat er nog wat van komt tegen oktober.

                IMAG0074.jpg IMAG0075.jpg IMAG0076.jpg


                15 zaadjes de grond in, momenteel nog 2 planten die de waarschijnlijkheid hebben er nog wat vanaf te halen. Tjongejonge. De guerillakweek volgend jaar wordt wel anders denk ik... Om te beginnen ga ik zowiezo al niet meer zaaien op de plek zelf. Maakt niet uit hoe of wat, voorgroeien is gewoon nodig... Daar heb mijn kansen op gezonde planten enorm mee verkleind jammer genoeg. Nou ja, laten we dan gewoon hopen dat ik dan toch die ene autoflower kan oogsten. Die church kunnen omhakken met oogst en ik spring een gigantisch gat in de lucht, maar na zo'n eliminatiestrijd (van 15 zaden naar 2 planten) hecht ik er niet veel geloof meer aan.

                Vingers kruisen toch hoor.
                Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

                Comment


                  #38

                  Comment


                    #39
                    Re: Jake: kweekverslag van een amateur

                    Okay, maar volgens guerillamentaliteit ga ik toch voorlopig nog van een minimale oogst uit hoor, dan kan het alleen maar meevallen.
                    Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

                    Comment


                      #40
                      Re: Jake: kweekverslag van een amateur

                      jup van het slechtste scenario uitgaan,.... dan valt het 99.9% van de keren mee....
                      In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                      Comment


                        #41
                        Re: Jake: kweekverslag van een amateur

                        + volgende keer beter! Ik heb een kot nu, dus kan waarschijnlijk daar op de vensterbank een beetje voorgroeien en water geven (en snel snel de kast in als de ouders langskomen haha), joepie!
                        Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

                        Comment


                          #42
                          Re: Jake: kweekverslag van een amateur

                          yu jake !
                          Die planten die je nu hebt gaan het zeker nog wel halen hoor , wrm heb je eigenlijk die AF getopt ?
                          anyway wel spijtig dat je moet wachten tot volgend jaar voor nog eens te proberen eh !
                          Zowiezo volgende keer voorgroeien ! , of tenminste binnen houden tot als ze boven komen das ook al voldoende volgens mij.
                          succes nog greetzz

                          Comment


                            #43
                            Re: Jake: kweekverslag van een amateur

                            Ik heb ze getopt om meer in de breedte te groeien ipv hoogte, het licht meer te verdelen en de kans op een grotere opbrengst te verhogen...?
                            Ook al zitten denken aan een micro op kot, maar dat zal niet echt lukken vrees ik. Beetje weinig ruimte en zowiezo al moeilijk om zoiets verborgen te houden voor m'n ouders, die gaan waarschijnlijk wel alles willen weten van m'n kamer qua gebruik van meubilair (+ de kosten van electriciteit)... Anyway, dat zien we wel nog.

                            Peace!
                            Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

                            Comment


                              #44
                              Re: Jake: kweekverslag van een amateur

                              Jammer van je plantjes... Je kan nu wel je guerillaplaatsjes zoeken voor volgend jaar. Nu kan je zien waar alles dichtgroeit in deze tijd van het jaar. Ik heb vandaag nog twee plekjes gevonden voor volgend jaar. Dus volgend jaar heb ik al zes locaties.

                              Voorbereiding is ALLES!

                              Veel geluk met je toekomstige kweekjes!

                              Comment


                                #45
                                Re: Jake: kweekverslag van een amateur

                                Dankje. Ik vrees dat die autoflower ondertussen al overrijp aan het komen is, ik moet er echt nog eens geraken om te kunnen oogsten. :/
                                Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

                                Comment

                                Bezig...
                                X