Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spot ideën

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Spot ideën

Korting op 420shop
    De laatste oogsten zijn binnengehaald, de laatsten toppen aan het wasrek gehangen en het laatste knipafval geknipt! Wat blijft er dan nog over? Spots zoeken voor volgend jaar! Nu, daar zou ik best wat hulp bij kunnen gebruiken. Ik woon in tamelijk landelijke gemeente, maar met heel weinig bos. Hier en daar wel een klein bosje waar wandelaars komen, maar verder niets. Nergens een bos groot genoeg voor de ideale spot te vinden. Nu zijn er hier enkel velden, maar waar ik woon vliegen er heel veel helicopters over om verschillende redenen, en ze hebben hier vorig jaar in velden wat gevonden, dus gaan ze volgend jaar nog controleren. Maar waar kan je nog planten zetten? Iemand creatieve ideeën? Binnenkweek is voor mij niet mogelijk, dus moet ik leven van me guerilla .
    Dus tips zijn altijd welkom!!!
    Grtz.
    Stap voor stap geraken we er wel.

Re: Spot ideën

braakliggende stukken op industrieterreintjes vind ik altijd interessant, zeker icm kleine AF-jes en wat afleidingsaanplant. Velden in de zin van akkers vind ik persoonlijk wat minder omdat die al in gebruik zijn door een andere kweker(de boer), en het is leven en laten leven... Toch is er langs randen vaak nog wel iets te doen, maar met die heli's van je zou ik dat dan per stuk doen, alsof ze daar zijn komen aanwaaien zeg maar. Ook leuk om in de gaten te houden zijn randen langs doorgaande wegen(mits je inzicht hebt in maai-activiteit), en plekken die zo voor de hand liggen dat niemand er meer aan zou durven denken dat daar gekweekt zou kunnen worden. De achterkant van een politieburo ofzo..
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Of iets doen aan sociaal netwerken. Voor een fles jenever vond een boer het goed dat ik 5 planten uit het zicht langs een maisveld zette. Bij een kasteler heb ik ik wel eens 2 planten laten meeliften. Trouwens, bij een open kasteelt heb je de zelfde bloeiperiode als de buitenteelt. Je blijft hoe dan ook met daglicht te maken hebben.

Comment

Bossen waar hout hakkers actief zijn in de gaten houden. naar 1 jaar is de begroeiing al hoog genoeg voor af's en naar 2 jaar kunnen er grote planten komen te staan. Groeit allemaal sneller dan je denkt.

Groeten
        Eigen gekweekte zaden

Comment

Bosgrond is vaak te zuur en te arm, dat heeft wel bewerking nodig voor je je plantjes daar neerzet
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Dat zou kunnen. Ik weet wel dat hout hakkers de laatste tijd al hun afval. zo als niet bruik baar hout etc laten liggen waardoor er naar verloop van tijd een soort van compost grond ontstaat.

Groeten
            Eigen gekweekte zaden

Comment

er moet inderdaad nodig eens stof gezogen worden in de bossen ja ...

dat "laten liggen van houthakkersafval" is normale praktijk hoor, gun het bodemleven ook wat. Anders zitten al die torretjes etc ook maar de hele dag SBS6 te kijken, dat kan je ze niet aandoen

Comment

langs het veld in de begroeiing, braakliggende terreinen idd .... staan de mijne ook, langs de spoorweg ook e paar
                en wa kan je nog doen... knipafval verwerken tiens!!! hasjies en cakes en eel de zever make, heel de winter zoet mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
                  er moet inderdaad nodig eens stof gezogen worden in de bossen ja ...

dat "laten liggen van houthakkersafval" is normale praktijk hoor, gun het bodemleven ook wat. Anders zitten al die torretjes etc ook maar de hele dag SBS6 te kijken, dat kan je ze niet aandoen
                  Ik had begrepen dat het laten liggen van het overtollige natuur aval juist van de afgelopen jaren is.

Groeten
                  Eigen gekweekte zaden

Comment

Dat hangt erg af van het perceel denk ik Tjapado, je zal het wat minder tegen komen in opstandjes met commerciele inslag -want anders kan de automatische rooier er niet door), en juist meer in bomenknuffelgebieden. Die laatste zijn denk ik het interessantst voor ons guerilla-kwekerts, mits je -buiten de gebaande paden aanplant, -je aanwezigheid en sporen tot een absoluut minimum weet te beperken, en -rekening houdt met offtrack mountainbikers (wat ikzelf graag doe voor het spotten van nieuwe spots). Maar eerlijk is eerlijk : echt succesvol zijn mn inspanningen nog niet geweest in bosgebieden, m'n focus ligt er niet omdat ik zo min mogelijk voorbewerking wil doen. Het komt er meer op neer dat als ik nog wat plantjes over heb en betere spots al bevolkt zijn .. ja dan ga ik erover denken om wat neer te zetten in het bos.

en dat wil dus niet zeggen dat het niet kan, niet goed zou kunnen gaan of automatisch slechte opbrengst oplevert. Ik heb gewoon veel keus en ben aardslui met betrekking tot guerilla

Comment

Een talud van een snelweg is ook een mooi gebied , als er bosjes staan wordt er niet gemaaid , schuin dus planten krijgen meer ligt en staan niet in elkaars schaduw

Ajo
                      Ventje
                      Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

HAHA, wat je al niet met een flesjenever kunt klaarspelen

Comment

Bezig...
                        X