Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Guerilla EL G goes natural

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    toen ik hier nieuw was heb ik min of meer beloofd dat ik dit jaar ook eens een guerillaquakje zou doen.
    die dag is gekomen. vandaag voor het eerst wat planten op verplaatsing gaan zetten..

ik woon in een rustig dorpje omgeven door agrarisch gebied, de boeren in de streek zijn bij deze gewaarschuwd. EL goes Guerilliero todo natural.

google maps bekeken en een mooi plekje gevonden dat mogelijks kon dienen voor mijn quakje.
    een veldje omgeven door behoorlijk wat bos en makkelijk bereikbaar met mijn fiets, jah mijn ijzeren ros heb ik voorzien van fietszakken en zo kon ik een viertal voorgegroeide plantjes meenemen. die vier plantjes zijn opgekweekt uit eigen fabricage zaad en komen uit de 'overschot' die ik had bij ronde 7 uit mijn koelkastkunstjes kweekverslag..

het is uiteindelijk een noordelijk gelegen berm aan een reeds ingeplant maisveld geworden, terplekker zie je pas echt wat bruikbaar is en wat niet .. het bospad dat ik gebruikte om naar mijn spot te gaan is voor iedereen toegankelijk dus ik heb een beetje bekeken hoe en waar het best kon. de natuurlijke golving van de veldrand een beetje gevolgd om zo ten allen tijde uit het directe zicht van het pad te blijven. er staan een aantal bramen en brandnetels in de buurt en de berm is op haar beurt aan de noordzijde voorzien van een aantal vruchtloze bomen. deze leken me ook niet onbelangrijk om een beetje de wind te breken en vooral dekking voor het oog te geven.

het is mijn eerste guerilla poging dus ik zei al eigen zaad (zelfgekozen naam LG Ghermaneros F1) maar ik maak ook geen gebruik van ongediertebestrijdingsmiddelen, antirot-producten noch andere additieven of voedingsmiddelen. ik ga ervan uit dat een beekberm waar een hele winter water in heeft gestaan gelegen aan een bemest veld voor mais voldoende voedingstoffen bevat ..

ergens in juni zal ik een eerste keer updaten.

de fotoos:

Last edited by EL Guerilliero; 23 April 2013, 18:49. Reden: kleine tekstuele aanpassingen

Re: Guerilla EL G goes natural

wie weet een mooi nieuw buitenplantje die LG Ghermaneros F1 van je
    Geen gaas tegen de konijnen of kopertape tegen slakken?
    Ben wel nieuwsgierig of ze hard gaan groeien zo pats boem in de berm. Ik zou ook in de gaten houden of je de direct omliggende begroeiing af en toe moet kortwieken zou sneu zijn als de brandnetels het zonlicht en de wind vangen.

Succes ermee, ik kijk in juni weer verder.

Comment

ik hoop dat de konijnen/slakkengoden je gezint zijn
      we zullen voor je bidden AMEN.

Comment

Toch wel handig indd om iets te doen tegen ongedierte misschien?
        Ik had vorig ook wat plantjes langs de berm gezet en een paar dagen later stonden er alleen nog stammen met zijtakken, geen blaadjes niks meer verder...
        Daarom is het in ieder geval voor mij een strijd tegen de slakken dit jaar!
        Ik hoorde dat slakken ook niet tegen mos kunnen, dus misschien kan je dat gewoon in een kringetje om je planten heenleggen, gratis en 100% nature
        Veel succes met je kweek verder, ga je blijven volgen!

Comment

ziet er mooi uit, succes!

Comment

Gogogo El G , succes ermee!! Zet alvast me stoeltje
            sigpic

Comment

Veel succes El

Comment

Bibber ende beef, want hier is EL! de guerillia teef
                ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

Comment

Het valt in ieder geval (nog) niet op tussen de brandneteltjes.
                  sigpic

Tu sheng peng eerste Guerrilla kweek 2013

Comment

@iedereen: zeer leuk om te zien dat ik behoorlijk veel antwoordjes kreeg. ik maak een diepe buiging en uiteraard respecteer ik iedere uitgesproken commentaar.

in mijn overmoed en haast heb ik inderdaad enkele dingen over het hoofd gezien, mais bevat binnen een paar weken konijnen en in bermen zitten wel eens slakken.
                    haast en spoed is zelden goed, mijn snelsnel plantingsactie van deze week had dus eggg wel beter gekund. zodoende ben ik gisterenavond toen het donker begon te worden eens terug gereden naar mijn eerste spot. waarom des avonds, wel ik wou liever niet gezien worden zo amper twee dagen na de plantactie, hoe minder opvallen hoe beter..

echter de poort die toegang verschaft tot de boswegel was dicht. mijnheer boerboer had de poort die was voorzien van prikkeldraad dichtgemaakt mét hangslot dus no way dat ik erbij kon met mijn fiets.. ik moest dus een ander traject zien te vinden, ondertussen al behoorlijk donker en eens in het bos merkte ik dat mijn alternatieve route was bezaaid met bramen, hoge en lage, omgevallen bomen etc .. ik ben niet de meest stabiele rondloper dus ik heb een aantal keer de grond van dichtbij gezien

anywho, voor mijn plantjes alles dus ikheb doorgezet, ben uiteindelijk na een halfuurtje uitgesteld relais toch bij mijn spot gekomen en heb ze een beetje voorzien van bescherming tegen konijnen en slakken.

koffie tegen slakken (ze zouden dat niet zo lekker vinden _ ik gelukkig wel dus als mijn plantjes een koffiesmaakje er aan overhouden is dat mooi meegenomen)
                    netje tegen de konijnen ..

enige nadeel van mijn actie, een minimum aan lichtstress .. de lamp (zon) was immers al zo een drie kwart uur uitgegaan .. ach het is goed voor één keer.

da pictuurz:

de koffie zal wel af de plantjes vallen met de wind.. er zijn inderdaad al slakjes langsgeweest maar voorlopig nog niks ergs
                    nu ga ik echt pas ergens in juni terug naar deze spot.
                    alvast bedankt om me aan mijn vergetelheidjes te herinneren

Comment

Ha ha, je moet er wat voor over hebben.

Lichtstress is toch alleen als ze in de bloei zijn? Dan moet het echt donker zijn.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ghehehe..ik zie het helemaal voor me, dwalend door een donker bos
                        Ik lees dat je geen Escar-go korrels wil gebruiken., dus misschien binnenkort nog wat potjes bier ingraven ? Slakken zijn verzot op bier.
                        Koffie is leuk, maar schijnt alleen tegen kleine jonge slakjes te helpen. (Link in English)
                        Succes.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ghehe guerilla avontuur altijd leuk. (achteraf vaak)
                          Lekker potje bier voor die slakkies hebben die ook nog es good times gehehe. Kopertape kan ook doet niet echt kwaad. ah wat je wil natuurlijk. Koffieprut of gewoon een bakkie koffie rondom je plant werkt wel tegen de mieren. Voordat je een mieren/luizen boerderij op je plant krijgt. Werkte bij mij vorig jaar iig.

Comment

vandaag geen avontuur al was het op het eind wel een beetje spannend.. ben ik aan mijn laatste plantje bezig komt er toch wel geen boer met zijn traktor de wegel ingereden ..

tweede rondje van 4 plantjes,
                            de plantjes staan zo een 50meter van de wegel af, in een stukje gras dat niet wordt bewerkt met in het oosten een beekje en wat boompjes en aan het westen een ingeplant maisveld, mooi om de bocht staan de plantjes .. ff stakeout tot ie voorbij reed en dan vlug vlug weg met de fiets .. boer Boer had vast niks door, toen ik op het eind van de wegel (eind - of begin te zien hoe je het bekijkt natuurlijk) ff terug keek was ie al zwaar aan het landbewerken ..

de pictures:

wel wat geleerd uit een vorige keer .. onmiddellijk gaas en koffie gestrooid .. geen bier dat drink ik zo wel uit

deze planten staan iets meer zichtbaar (voor de agrariërs) en dus zal ik deze ergens in juni zeker toppen en de uitlopers laag houden dmv draad en piketten..

cheers.
                            Last edited by EL Guerilliero; 30 April 2013, 11:16.

Comment

"echter de poort die toegang verschaft tot de boswegel was dicht. mijnheer boerboer had de poort die was voorzien van prikkeldraad dichtgemaakt mét hangslot dus no way dat ik erbij kon met mijn fiets.. ik moest dus een ander traject zien te vinden, ondertussen al behoorlijk donker en eens in het bos merkte ik dat mijn alternatieve route was bezaaid met bramen, hoge en lage, omgevallen bomen etc .. ik ben niet de meest stabiele rondloper dus ik heb een aantal keer de grond van dichtbij gezien "

Dat maakt het toch spannend.
                              Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

Comment

Bezig...
                              X