Mededeling

Collapse
No announcement yet.

The Kanaki Expérience

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

The Kanaki Expérience

Korting op 420shop
    In het groen geschreven en een iets ander font, zo gaan we van start met de Kanaki Expérience.

nouvelle-caledonie-grunge-flag_19-134299.jpg

Eergisteren kwam een vriend van vakantie terug en heeft mij zaden meegebracht.
    De zaden zijn lokaal (Nouvelle Calédonië) en soorten zoals wij ze kennen zijn daar onbekend.

Nieuw cal.jpeg Fishing.jpg Hart.jpeg

De organismen die ik daar gezien heb, is in onze begrippen geen benaming voor.
    Ik heb alles in de koelkast gelegd en ondanks dat ik wist dat dit geen Auto Flowers zijn, kon het niet laten een hand-vol te ontkiemen.

Ik weet het dit is nog een heel pril stadium echter tot nu toe de enige foto die ik heb.

P1020323.jpg

Officiële selectie zal plaats vinden na ontkieming, ik wil er slechts twee op mijn terras laten staan.
    De rest groei ik hier voor en gaan dan de vrije natuur in.

Al met al een leuke test, een leuke...... "Kanaki Expérience"

Kanakartandprotection.jpg

Deze beeldhoudwerken kennen jullie al, ik heb de kleine versie in de pot van Arthemis en Pan

Wish me luck...
    Last edited by Escargot; 11 August 2013, 07:47. Reden: Ik ben een perfectionist
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Re: The Kanaki expérience

Zo zo doe maar exotisch, Interessante zaden zeg. Nou ik hang me hangmatje maar weer op. succes.

Comment

Re: The Kanaki expérience

hee dit lijkt me zeer leuk om te volgen leuk dat je aan die aparte zaden kon komen daar ga ik rustig voor zitten

suc6 groeten mediwiet

Comment

Re: The Kanaki Expérience

Ik ga dit kweekverslag eens inluiden met wat achtergrond van dit in Nederland vrij onbekende eiland.

Nieuw-Caledonië is een Frans Melanesië's gebiedsdeel, dat ligt in de Grote of Stille Oceaan.

nouvelle-caledonie-grunge-flag_19-134299.jpg
        Het is een Archipel gevormd door het hoofd-eiland "Grande Terre" ook wel "Nouvelle Calédonië" en de bij-eilanden Maré, Lifou en Ouvéa. (samen met enige honderden niet bevolkte kleinere eilanden)

De populatie bestaat uit overwegend uit Europeanen en Melanesiërs deze bevolking noemt zichzelf Kanak (mens) en heeft sterk het overwicht.
        Zij noemen, Nouvelle Calédonië "Kanaky(thuis)".

De hoofdstad is Nouméa met ongeveer 92.000 inwoners, voornamelijk Europeanen, Chinezen en Indonesiërs.
        De Kanak verkiest er echter voor om in Tribe's over de rest van de eilanden te verblijven.

150px-Kanak_house.jpgPortrait.jpgKana-dancers.jpg
        Foto's komen van WikiPedia en de Calédonia Tourist Angency.

Meer info weef ik door de rest van dit kweekverslag heen.

Laters...
        Last edited by Escargot; 21 August 2013, 07:38.

Comment

47 uur in de ontkieming en nog niets, grmbl...

Schiet op Dames, pappa wil beginnen met een beetje wiet kwekeren.

Dit vraagt echt wel een Engelen geduld

Goed, vandaag dus helaas niets te melden.....en de tijd dringt al zo

Ok. een klein filmpje hoe het daar zo'n beetje uitziet.

Tot morgen
          Last edited by Escargot; 11 August 2013, 09:49.

Comment

Gaat goed komen, kan soms ffies duren met die exootjes. Hebben waarschijnlijk zware vorm van jetlag opgelopen.
            Vind je topic mooi opgebouwd, leuk al die extra informatie. Ga zo door

Comment

Nou je het zegt Ron, dat zou idd eens kunnen.
              Ze hebben in de zelfde 24 uur dat ik ze te ontkiemen heb gelegd, ook in het vliegtuig gezeten.

Zelf kan ik mij indenken, dat dit inderdaad de boel een heleboel kan veranderen.
              Zo mag je bijvoorbeeld ook niet duiken en vliegen in dezelfde 24 uur.....

Ik zal deze vraag even aan Angel of QnQ doorspelen, wellicht heeft hij een antwoord hierop.
              Ken jij iemand anders die deze vraag wellicht zou kunnen beantwoorden?

Comment

Ben er nog maar pas achter dat van mijn 3 helden er nog maar 1 over is. En dat is Krasi. Mother Earth en Cootje kan ik nergens meer traceren. Hebben misschien een andere naam, maar dat weet ik dus niet. QnQ, Vale, Stafford en weedy zijn wel erg ervaren mensen. Hippie ook en daar houd het voor mij een beetje op. Ik weet dat er nog heel veel ervaren rotten hier rondlopen maar ik zit hier ook nog niet zo lang, ken eigenlijk nog niemand. Dus kan je het misschien aan een van deze personen vragen. Ik denk wel dat je nog ff moet wachten want zaden hebben wel vaker wat langer nodig om te ontkiemen. 48 uur is nog acceptabel, als je over 48 uur nog steeds geen verandering ziet zou ik wel ff gaan rond vragen.

Comment

Nee ik heb gehoord dat de zaden expert Angel777 is.
                  Nu is dat net de gene, waar ik helaas een woordenwisseling mee had.
                  Dus je kan wel indenken, dat ik niet zit te springen, deze vraag direct aan hem te stellen
                  Als hij zich geroepen voelt, zal hij vanzelf wel antwoorden.

Comment

Kan soms wel 7 dagen duren eer een zaadje ontkiem in plaats van 48 uur
                    God was never on your side..

Comment

*Zucht* ik weet het, ik weet het, het duurt ook allemaal zo lang.
                      Ik klink net als een kind die naar de dierentuin gaat, of op zijn verjaardag wacht.
                      Geduld is een (veel te) schone zaak, heb ik dus totaal niet in me (ben geen Kanak)

Comment

Je zegt je plantjes nog buiten te zetten, maar we zijn al half augustus? De klimaatsopwarming is toch al zo ver gekomen dat ook Frankrijk winterloos blijft
                        Hoe dom het ook mag klinken, hopelijk heb je een mannetje Kan je lekker mee verder kweken en een nieuw soortje ontwikkelen "Kanaki Snail" ofzo
                        "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Daar heb ik nog zat zaden voor over.

Ik wilde eigenlijk kijken wat deze zaden doen, qua ontkiemen, het kriebelde te erg, het kruisen laat ik over aan jongens als ,L, die mij de hippie zaden gaf.
                          Als dit zaad genetisch goed is, kan dat kruisen mij gestolen worden.
                          Ik heb liever een plant waar ik de herkomst van ken.

Zaad kweken, ja, dat zal wel moeten.
                          De kans dat ik nog een keer zaadjes als deze tegen kom is klein, zeer klein.

Nouvelle Calédonië is een beschermd gebied, er mogen geen vegetaties, geïmporteerd of exporteert worden.
                          We praten hier over één van de grootst beschermde natuurreservaten ter wereld.
                          Deze dingen worden, heel erg serieus genomen, zeker door de Kanak.

Nu moeten ze eest eens beginnen die Nikkelmijnen, die wel getolereerd worden, af sluiten.

Als deze zaden aanslaan, laat ik dit hier weten.

Last edited by Escargot; 11 August 2013, 12:58.

Comment

Je gaat me toch niet vertellen dat je daar woont he?

Comment

Nee hoor
                              Echter mijn vriend is een Kanak
                              Last edited by Escargot; 19 August 2013, 14:19.

Comment

Bezig...
                              X