Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planter's Guerilla 2015 avontuur

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Planter's Guerilla 2015 avontuur

    mmmmm orange bud! heerlijk wietje staat ook op mijn verlang lijstje om is te kweken
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

    Comment


      #62
      Re: Planter's Guerilla 2015 avontuur

      Zozo, effe een update. Ben daarnet mijn andere planten ook op de spots gaan zetten. Ik heb nu nog 1 pineapple express thuis staan omdat deze nog een broze stam had en de fietstocht hoogstwaarschijnlijk niet ging overleven. Alle auto's staan op hun aparte spot, en dan ben ik nog 1 special queen en 1 plantje uit onbekend zaad bij de rest van de regulars gaan zetten. Dus heb ik nu een regular en een auto-spot. Dat leek me wel interessant om de verschillen te zien.
      Anyway, liever foto's dan tekst. Ik begin met de 5 amnesia haze's. 006.jpg007.jpg008.jpg009.jpg010.jpg
      De eerste dame heeft een enorme groeiachterstand en ontwikkelt ook echt rare bladeren, ik hoop dat dit nog in orde komt.

      Verder staan er daar ook nog 2 special queens, de tweede staat er sinds vandaag.011.jpg012.jpg De andere queen gaat ook opmerkelijk minder hard dan de amnesia's. Ik weet egt niet aan wat het ligt, mss zijn azarius seeds gewoon egt topzaden
      Verder staat er ook nog een leijk eendje, dit is een plantje dat ik in een tientje gevonden heb (zaadje). Heb hier niet echt verwachtingen van, ach, we zien wel.

      Dat was het weer, en ja, mijn topdame is er niet bij. Ik wil er ook niet te vaak bijgaan, zo blijft het steeds een mooie verrassing.

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      013.jpgHier het lelijke eendje :p en die witte pluisjes zijn van een omstaande boom, die produceert egt enorm veel van dat spul
      I'm high, but I'm grounded.

      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

      Comment


        #63
        Re: Planter's Guerilla 2015 avontuur

        Staan er allemaal mooi bij!

        Comment


          #64
          Re: Planter's Guerilla 2015 avontuur

          Wauw mooi hoor planter!
          Heb net je vorige kweek ook helemaal uitgelezen. Ik ben van plan ook misschien ook een guerillakweek te doen..
          Ik denk dat ik momenteel al een paar mooie spots gevonden heb. Maar heb jij evt nog wat tips? Heb al enkele plaatsen waar brandnetels groeien
          dus wss wel goede grond neem ik aan? Ofwel was ik aan het denken om evt wat uit te graven en te vullen met cocos grond (vorig kweekje meegedaan werkte uitstekend!)...
          Steek jij gwn je ontkiemde zaadjes rechtstreeks in de grond of gebruik je nog andere grond? En stekjes of zaden in grond?..
          Ben benieuwd!

          Grts Sphoaxie

          Comment


            #65
            Re: Planter's Guerilla 2015 avontuur

            Ja, daar ga ik steeds vanuit, grond waar brandnetels staan is goede grond voor je planten. cannabis en netels zijn namelijk van dezelfde familie. Met cocos heb ik zelf nog niet egt ervaring, ik mix zelf gewoon wat potgrond met de aarde van de spot zelf. Dit jaar gebruik ik ook hydrokorrels, maar daar ga ik vanaf stappen aangezien deze niet in de natuur vergaan. Ik kiem mijn zaden thuis voor en kweek z dan op tot ongeveer 20 cm, dan gaan ze naar de spot. Dit a ik echter volgend jaar anders doen, mijn plantjes ondervinden teveel schade als ik ze vervoer
            I'm high, but I'm grounded.

            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

            Comment


              #66
              Re: Planter's Guerilla 2015 avontuur

              Ja dat denk ik ook, en bij mij is er geen mogelijkheid om er zoveel voor te laten groeien.
              Ik denk dat ik ze allemaal zou laten voorkiemen en gewoon planten, en een enkele dagen later gaan kijken welke groeien en welke niet.
              Als ze groeien zou ik er miss een omgekeerde plastieken fles opzetten zodat ze toch wat kunnen groeien voordat ze buiten die "serre" staan...
              Wat denk je daarvan zou dat lukken?
              En hoeveel plantjes plant je zo per 'kweek'?
              Ziet er echt super leuk en spannend uit om te doen!! :p

              Comment


                #67
                Re: Planter's Guerilla 2015 avontuur

                Grondsoort/-toestand ---- Karakteristieke wilde planten

                Voedselrijk (vooral stikstof) ---- Bingelkruid, brandnetel (groot en klein), herderstasje, knopkruid, melde, melganzevoet, witte krodde, zwarte nachtschade.
                Stikstofarme grond ---- Bergandoorn, brem, hoornbloem, muurpeper, voorjaarsvroegelingetje.
                Redelijke grond ---- Berenklauw, rood vingerhoedskruid.
                Humusrijke grond, goed kruimig ---- Brandnetel, echte kamille, grote ereprijs, klimop-ereprijs, vogelmuur.
                Goede grondstructuur ---- Duizendknoop, kweek, reukloze kamille.
                Dichtgeslagen grond (klei) ---- Akkermunt, heermoes, kruipende boterbloem, paardenbloem.
                Natte grond ---- Akkermunt, kruipende boterbloem, moerasandoorn, smeerwortel, viltige duizendknoop.
                Zandige grond ---- Koningskaars, muur, ruige klaproos, vogelpootje.
                Droge grond ---- Gele kamille, grijskruid.
                Lemige grond ---- Bingelkruid, echte kamille, grootbloem centaurie, grote ereprijs, herfsttijloos, klein hoefblad, paardenbloem, vossenstaart, wilde peen.
                Zoute grond ---- Lepelblad, schorrenzoutgras, stranddistel, zilte rus.
                Zure grond ---- Akkerandoorn, bleekgele hennepnetel, driekleurig viooltje, hulst, knopherik, mannetjes-ereprijs.
                Kalkarme grond ---- Adelaarsvaren, driebladige ereprijs, driekleurig viooltje, herik, schapenzuring, spurrie, stijve klaverzuring, valse kamille.
                Goede kalktoestand ---- Akkerklokje, cichorei, gamander, goudsbloem, guichelheil, kleine pimpernel, kleine wolfsmelk, paardenbloem, veldsalie, vlasleeuwebek.

                Bron: wikipedia.



                [Heb geprobeerd het in een table te zetten maar dat wilde helaas niet]

                btw2: Cannabis en Brandnetel zijn geen familie.
                Last edited by QnQ; 27 May 2015, 14:28.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #68
                  Re: Planter's Guerilla 2015 avontuur

                  de voorsprong die je planten hebben met voorgroeien compenseert de opgelopen vervoerstress
                  de wortelkluit moet wel intact blijven !!

                  dat kunnen mooie struiken worden
                  hoe ver heb je ze uit elkaar staan?

                  enigste familielid van cannabis hier is hop

                  laat ze maar groeien

                  Comment


                    #69
                    Re: Planter's Guerilla 2015 avontuur

                    ah oei, mijn fout, ik dacht dat die familie waren aangezien cannabis ook zo goed op 'netelgrond' gedijt. En ze staan minstens 2 meter uit elkaar, minstens. dit jaar heb ik zo'n 18 planten staan, vorig jaar waren dat er amper 6 :p
                    I'm high, but I'm grounded.

                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

                    Comment


                      #70
                      Re: Planter's Guerilla 2015 avontuur

                      Wauw mooi zo, zeer benieuwd naar foto's!

                      Comment


                        #71
                        Re: Planter's Guerilla 2015 avontuur

                        Ziezo, even een korte update, de slakken lusten wel degelijk jupiler !!! Maar mijn plant is ontzettend weinig gegroeid, heb haar wat meer licht proberen geven, we zien wel.002.jpg001.jpg
                        I'm high, but I'm grounded.

                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

                        Comment


                          #72
                          Re: Planter's Guerilla 2015 avontuur

                          toffe plantjes !!

                          Leuk om andere hun avonturen mee te kunnen volgen
                          Veel succes ermee

                          grtzz

                          Comment


                            #73
                            Re: Planter's Guerilla 2015 avontuur

                            Ziezo, hier is planter weer met Zijn Top-dame. Vandaag enorm verrast, al meer dan anderhalve meter groot en ze begint nu ook zijtakken aan te maken.
                            002.jpg003.jpg
                            Wel merkte ik 2 bezienswaardigheden op.
                            1) Is de plant nu al in voorbloei geschoten? lijkt me enorm vroeg en onmogelijk voor regular zaad.004.jpg
                            2) Wat zou dat schuim kunnen zijn? het heeft de laatste tijd erg gewaaid, mss een soort van 'zweet' omdat ze steeds buigt? ik zou het egt niet weten. Kvind het enkel in de oksels van mijn dame.007.jpg
                            I'm high, but I'm grounded.

                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

                            Comment


                              #74
                              Re: Planter's Guerilla 2015 avontuur

                              Ziet er goed uit man
                              Is btw geen voorbloei, zijn blaadjes, witte pistels moet je hebben.

                              Comment


                                #75
                                Re: Planter's Guerilla 2015 avontuur

                                http://www.groen.net/Article.aspx?id=12750

                                http://greenfingersonline.nl/tuinond...loem-lavendel/

                                Artikel gaat over lavendel maar komt op meerdere planten voor.
                                Kan niet echt kwaad maar voed zich met sap van je plant. Doordat de schuimcicade de plantsappen opzuigt zullen de aangetaste bladeren en stengels vervormen en kromtrekken.
                                Dus ik zou ze verwijderen.
                                Wat is de oorzaak van het schuim ?

                                In het vroege voorjaar, meestal in mei tot aan het begin van de zomer kunnen de bloemen of de stelen van lavendel ontsiert worden door een propje wit schuim. Ook op andere kruidachtige planten zoals rozemarijn of artemisia kan het schuim verschijnen. Wat veroorzaakt het schuim? De schuimcicade ook wel schuimbeestje/spuugbeestje of koekoeksspog genoemd legt in het najaar haar eitjes op de blaadjes van lavendel, waar ze vervolgens overwinteren. In het voorjaar komen uit deze eitjes nimfen (larven) te voorschijn en bedekken zich met schuim om zich tegen belagers te beschermen. De larven zijn piepklein ( 5-7 mm) en voeden zich met het plantensap uit de stengels of bladeren.
                                Bestrijding schuimbeestje

                                De larven van het schuimbeestje richten nauwelijks schade aan omdat hun aantallen in het schuim zeer klein zijn. Beschouw ze dus niet als een bedreiging. Ze zijn trouwens ook gemakkelijk te bestrijden. Spuit het schuim gewoon weg met een flinke waterstraal. Of doe handschoenen aan en zet je vingers in het schuim en haal de larven uit het schuim.
                                Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                                Verslag:
                                1e n00b binnen kweek...
                                Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                                Comment

                                Bezig...
                                X