Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

My first guerilla! 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    My first guerilla! 2015

    Korting op 420shop
    ImageUploadedByTapatalk1433535332.848337.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1433535357.495521.jpg
    (Dit is het zicht vanaf het 'hoofdpad', spot ligt net achter boom)

    Spot 2:
    ImageUploadedByTapatalk1433535442.961760.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1433535459.961895.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1433535736.874183.jpg
    (Zicht naar de spot)

    Spot 3:
    Is meer tussen grote struik. Hier is wat minder licht denk ik maar is wel zeer mooi verborgen plaatsje... Genoeg licht?
    ImageUploadedByTapatalk1433535685.622837.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1433535707.390885.jpg
    (Zicht naar de spot)

    Nu de plantjes en hun 'serre'.
    Een ervan was daarnet door hevige regen omgeknakt...(serre stond er niet op). Heb hem terug rechtgezet en met de aarde terug recht aangedrukt. Hopelijk komt hij erdoor, heeft wel een serieuze stoot gekregen op zo'n jonge leeftijd denk ik.. De andere gaat vrij goed. Zijn gisteren of eergisteren boven de grond geschoten..
    ImageUploadedByTapatalk1433535771.456981.jpg
    de goeie
    ImageUploadedByTapatalk1433535976.421713.jpg
    Zo terug gevonden daarnet.. Nu terug recht en hopen dat het goed komt! :p
    ImageUploadedByTapatalk1433536025.302181.jpg
    'Serres'

    Zo, wat denken jullie ervan? Alle tips zijn zeker welkom!!

    Sphoaxie

    #2
    Re: My first guerilla! 2015

    mooi stuk verwilderd cultuurland heb je daar
    op spot 1 komt sws genoeg licht en de bodem is stikstofrijker dan de andere twee spots genoeg (brandnetels vertellen dat)
    spot 2 kan te schaduwrijk zijn toch zal je plant daar ook wel groeien , ze zal ieler zijn
    overzichtfoto van spot drie vind ik werkelijk prachtig

    je gebruikt cocos en daar zit geen voeding in
    goed voor de eerste twee weken maar daarna heeft je plant voeding nodig
    je kunt in een tuincentrum wat voeding kopen met slow release (dcm minigram bvb) of wat npk korrels(kleinfruit) en dat wat door je cocos mengen
    gaat je ph wat van omhoog dus beetje maerl toevoegen is ook aangeraden
    of je kunt een zak tuinaarde kopen en die mengen met de cocos in je gaten

    grond is ook zeiknat want niet goed is
    't zal wel snel genoeg uitdrogen met dit weer
    als je je cocos opgewaardeerd hebt zou je eventueel met een bollenplanter de kiempjes kunnen overplanten, die nu onder hun serre staan
    het probleem blijft dat je cocos een leeg medium is
    als je van plan bent ze wekelijks te bezoeken kun je ook gebruik maken van vloeibare voeding (pokon tomatenvoeding bvb)

    looppad krijg je voornamelijk door vegetatie plat te trappen vandaar dat ik mijn eerste 50 meter op mijn tenen loop
    wel leuk dat je er rekening mee houdt

    goede wiet kweken begint met een goede voorbereiding
    the on-the-go aanpak werkt hier niet zo goed

    doe er wat mee

    grtz
    Last edited by member16666; 26 June 2015, 18:47.

    Comment


      #3
      Re: My first guerilla! 2015

      Bedankt voor het uitgebreide antwoord B2N!

      Nu had ik gehoord dat cocosgrond veel voeding bevat? Wel genoeg voor bijna 8 weken ver... Dus dit klopt niet?
      Bij mijn eerste kweekje (in een kast) ging dat wel lekker met die cocosgrond... Al was dat toen wel met cocos uit zakken, nu gaat het om gedroogde compacte cocos.. Misschien een verschil?

      Ik denk dat ik dan maar gewone vloeibare voeding ga bijgeven. Ik ga wss wel zeker elke week eens gaan kijken, dus als ik een keer in de week wat voeding geef komt dat wel goed zeker? En welke voeding zou het best zijn? Ik heb hier nog wat staan, algemene voeding voor tomaten en aardbeien. Is dat iets?

      Plantjes deze ochtend nog eens gaan bekijken:
      ImageUploadedByTapatalk1433613909.170236.jpg
      ImageUploadedByTapatalk1433613933.570599.jpg

      Comment


        #4
        Re: My first guerilla! 2015

        Zelf heb ik ook totaal geen ervaring met cocos, ik ga hier even meekijken om te zien hoe dat loopt
        I'm high, but I'm grounded.

        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

        Comment


          #5
          Re: My first guerilla! 2015

          Beide plantjes zijn jammergenoeg dood.. Lag wss aan de aarde en ook wat te droog denk ik.. Dus nu opnieuw zaadjes halen en de spot bewerken. Maar momenteel even minder tijd ivm examens.. Iemand een idee tot wanneer je kan planten? En welke soortjes zijn de betere 'latere' soortjes?
          Vanaf wanneer ik meer tijd heb en wat vorderingen heb gemaakt post ik zeker een update!
          Grtz Sphoaxie

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: My first guerilla! 2015

              geen ervaring met guerilla kweek maar ik ga je zeker volgen !
              "Weed is not a Drug,it's a plant,
              So i'm not a drugdealer,
              i'm a Florist"

              Comment


                #8
                My first guerilla! 2015

                Oorspronkelijk geplaatst door purplehazeboy View Post
                geen ervaring met guerilla kweek maar ik ga je zeker volgen !
                Zet je er gerust bij zou ik zeggen, al heb ik ook geen ervaring met guerilla en zal dit mijn eerste worden.
                Nog twee weekjes geduld en dan vlieg ik er in!

                Iemand die weet tot wanneer je ng een guerillakweekje kan beginnen? En welke zaadjes je dan het best neemt? AF of gewone? En evt soortjes die het buiten vrij goed doen? Laat maar weten, alle info is welkom!

                Sphoaxie

                Comment


                  #9
                  Re: My first guerilla! 2015

                  Misschien is XXL autoflower het overwegen waard? Kun je ook nog een mix van soortjes kiezen en kijken welke het best bevalt..
                  Maar waarom wachten tot eind juni? Beetje afleiding tijdens de examens is niet gek toch? En heel veel tijd hoeft het niet te kosten

                  Comment


                    #10
                    Re: My first guerilla! 2015

                    Het is half juni nu bijna, Autoflowers hebben ongeveer vanaf ontkieming tot oogsten maximaal 10 weken nodig, sommige soorten zelfs maar 7 tot 8 weken.
                    Bij autoflowers maken de zon uren en temperatuur niet uit, zolang het maar niet ernstig koud word, hier heb je in deze tijd van het jaar geen last meer van.
                    Ook duurt de oogst dus niet super lang, helaas haal je bij autoflowers een veel minder aantal grammen af dan bij normale planten.
                    Normale planten doen er langer over voordat je ze kan oogsten, kunnen niet tegen grote temperatuur wisseling maar hebben wel veel oogst.
                    Voor normale planten dus al eigenlijk te laat als je nog moet beginnen buiten.
                    Ik zelf ga binnenkort beginnen met Bubble Kush autoflower in een bos.
                    Hopelijk ben je er wat van opgestoken.

                    Comment


                      #11
                      Re: My first guerilla! 2015

                      Oorspronkelijk geplaatst door DaanS View Post
                      Het is half juni nu bijna, Autoflowers hebben ongeveer vanaf ontkieming tot oogsten maximaal 10 weken nodig, sommige soorten zelfs maar 7 tot 8 weken.
                      Bij autoflowers maken de zon uren en temperatuur niet uit, zolang het maar niet ernstig koud word, hier heb je in deze tijd van het jaar geen last meer van.
                      Ook duurt de oogst dus niet super lang, helaas haal je bij autoflowers een veel minder aantal grammen af dan bij normale planten.
                      Normale planten doen er langer over voordat je ze kan oogsten, kunnen niet tegen grote temperatuur wisseling maar hebben wel veel oogst.
                      Voor normale planten dus al eigenlijk te laat als je nog moet beginnen buiten.
                      Ik zelf ga binnenkort beginnen met Bubble Kush autoflower in een bos.
                      Hopelijk ben je er wat van opgestoken.
                      Bedankt voor de ophelderende informatie DaanS! Zeer duidelijke uitleg.

                      Dan denk ik dat ik wat gewone en auto's door elkaar zal zetten. Mijn terrein is groot genoeg voor meerdere planten dus zal van elk iets nemen dan
                      Misschien een AF of 3,4,5 en een stuk of 2,3 gewone planten denk ik. Ik ga volgende week eens kijken wat er allemaal nog is van zaadjes en hoeveel die kosten. Nogmaals bedankt voor de info!

                      Tot binnenkort iedereen, hoop er gauw aan te kunnen beginnen!

                      Comment


                        #12
                        Re: My first guerilla! 2015

                        Ziezo!
                        Examens zijn gedaan en kan er eindelijk invliegen!

                        Ik heb wat zaadjes kunnen regelen via een vriend en die liggen momenteel al te ontkiemen. Ik heb 5 zaadjes, maar weet er niet echt veel van jammergenoeg.. Geen idee of het autoflowers of gewone zijn.. We zullen wel zien he.
                        Ik ben vandaag om zo'n mini serretje geweest en alles al wat klaar gezet op de spot.
                        Als aarde gebruik ik voorlopig eerst zaai en stekjes grond en als ze wat boven de grond zijn dan kijk ik om de echt standplaatsen goed voor te bereiden.
                        Momenteel liggen nog 4 vd 5 te ontkiemen en zit er al 1tje in de aarde. Ik hoop dat morgen of overmorgen de rest is uitgekomen en dan kunnen die elk ook in een potje.

                        Op de spot zelf is er ondertussen ook wel al wat veranderd, alles staat dubbel zo hoog. Vind ik wel goed, zo is mijn spot meer verborgen, maar miss komt het licht er na een tijdje minder bij?...

                        Hier wat enkele foto's:
                        ImageUploadedByTapatalk1435329342.069555.jpg
                        ImageUploadedByTapatalk1435329353.600683.jpg
                        ImageUploadedByTapatalk1435329365.566505.jpg
                        ImageUploadedByTapatalk1435329384.618029.jpg

                        Comment


                          #13
                          Re: My first guerilla! 2015

                          ik had dezelfde propegator (action), altijd zeer goed dicht houden langs de zijkanten! bij mij stond dat bovenste stuk wat scheef,
                          slakken hebben alles afgemaait :mad:
                          die cocos die je in het begin gebruikte was trouwens veel te droog zoals je al dacht, die cocos aarde is PERFECT zeker als je die supergoedkope neemt van de action... maar alles van cocos droogt buiten zeer snel op, zeker de bovenste laag, dus altijd een laagje potgrond of wat danook over doen, of mixen met potgrond.
                          succes !
                          Last edited by grinderke; 26 June 2015, 16:44.

                          Comment


                            #14
                            Re: My first guerilla! 2015

                            Thx grinderke!
                            Wanneer ze groot genoeg zijn voor in de volle grond dan ga ik die cocos mengen met potgrond denk ik.. En nog wat middelen zoeken om te bemesten maar denk wel dat het goed komt.. Nu hopen dat ze allemaal bovenkomen!
                            Heb voor de zekerheid ook wat slakkenkorrels rondgestrooid, je weet maar nooit
                            Het enige jammere vind ik dat ik niet weet welke zaadjes ik heb.. :-/
                            Had graag geweten of het auto's zijn of gewone? Er is geen manier om hier achter te komen zeker? Gewoon kijken wanneer ie in bloei schiet?.. :p
                            Ook jammer dat ik het soortje niet weet. Maar ja toch al blij dat ik zaadjes heb. Misschien dat ik komende week nog eens in nederland achter iets van zaad ga. Welke zouden jullie me dan ng aanraden? Af of gewone???

                            Comment


                              #15
                              Re: My first guerilla! 2015

                              voor het zelgde geld is het herma zaad of hennep zaad, kan alles en niets zijn, ik zou zo snel mogelijk nog een "echt" soortje bijkopen.
                              bij mij doet purple widow en white widow het buiten wel goed.
                              qua mest neem je best een doosje kippemesr korrels, action heeft deze ook maar ze zitten in kartonnen dozen met erop rozen mest of buxus mest enzo, maakt niet uit dewelke is allemaal kippemest korrels vanbinnen.

                              vertuurd men mijn ipheune

                              Comment

                              Bezig...
                              X