Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer buiten kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste keer buiten kweek

    Korting op 420shop
    Gegroet beste mensen van jointjesdraaien forum,

    ik wou dit jaar Hollands hope buitenkweek gaan proberen, alleen heb nog een vraag.
    ik had gelezen dat als je je grond voor bereidt de groei cyclus beter wordt, alleen kan het ook zonder de grond voor te bereiden, of alleen kunstmestproductie gebruiken? Ik laat hem eerste ontkiemen en dan de grond in. Ik was van plan om Hollands Hope te gaan planten heb een mooi plekje bij een beekje/slootje, het wordt mijn eerste keer, ik zal zeker een kweekverslag bij houden.
    Ps: heb al een poosje rond gekeken/gelezen op het forum staan veel handige tips en tricks.

    alvast bedankt,
    Groet Johan
    Last edited by Duplojohan; 3 March 2016, 14:57.
    Geen zorgen, Ik hou de wiet verborgen.
    Never Give Up

    #2
    Re: Eerste keer buiten kweek

    Veel succes! Ik zal je zeker volgen.

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Eerste keer buiten kweek

      Oorspronkelijk geplaatst door Kajkush View Post
      Veel succes! Ik zal je zeker volgen.

      Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
      Top, zal het onthouden
      Geen zorgen, Ik hou de wiet verborgen.
      Never Give Up

      Comment


        #4
        Re: Eerste keer buiten kweek

        Dat ligt eraan heh, in wat voor grond je ze gaat zetten, dat is overal anders.

        Is het droge dode grond waar alleen wat onkruid groeit zullen ze het minder goed doen dan in een hoekje van een moestuin.
        Bij bosgrond wordt het pas echt moeilijk, hoe diep zit de grond, waar bestaat die uit, is het een naaldbos of een loofbos, en toch de pH van de grond even meten.
        Woon je in de Vinex-wijk dan ligt er in je tuin waarschijnlijk maar een paar decimeter grond en is alles daaronder scherp zand met puin waarvan je geen idee hebt wat erdoor zit kun je allerlei verrassingen tegenkomen.
        Groeit er gras moet je absoluut flink wat daarvan weghalen en bijmesten met een stikstof, bijvoorbeeld bloedmeel. Dat strooi je wijd uit, een half kopje op een vierkante meter o.i.d

        Om zomaar wat voorbeelden te geven, zonder dat iemand weet wat voor grond je hebt is het moeilijk adviezen geven.
        Daarom voorbereiden, pak de schep en ga graven, kijk wat je hebt.

        Stort er een zak Cocopeat doorheen als je niet zoveel wil doen. (da's ook niet zo zwaar

        Pas op met mest, de meesten doen vaak veel teveel door de grond, en het probleem is dat je dat er later niet meer uit kunt halen.

        Kun je aan droge kippenmest komen is dat ook mooi. Pak een koffiekopje, en meng op de plek van 1 plant 1 kopje mest door de grond.
        Dat had je eigenlijk al kunnen doen, maar als je opschiet kan het nog wel, zolang het maar oude droge kippenmest is.

        Slootkanten zijn meestal niet zo strak, de planten zijn vaak goed te zien, mensen met honden lopen daar ook vaak, en sloten worden gebaggerd, slootkanten worden gemaaid etc etc..maar dat heb je vast allemaal al gelezen in de topics met guerillatips.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Eerste keer buiten kweek

          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Dat ligt eraan heh, in wat voor grond je ze gaat zetten, dat is overal anders.

          Is het droge dode grond waar alleen wat onkruid groeit zullen ze het minder goed doen dan in een hoekje van een moestuin.
          Bij bosgrond wordt het pas echt moeilijk, hoe diep zit de grond, waar bestaat die uit, is het een naaldbos of een loofbos, en toch de pH van de grond even meten.
          Woon je in de Vinex-wijk dan ligt er in je tuin waarschijnlijk maar een paar decimeter grond en is alles daaronder scherp zand met puin waarvan je geen idee hebt wat erdoor zit kun je allerlei verrassingen tegenkomen.
          Groeit er gras moet je absoluut flink wat daarvan weghalen en bijmesten met een stikstof, bijvoorbeeld bloedmeel. Dat strooi je wijd uit, een half kopje op een vierkante meter o.i.d

          Om zomaar wat voorbeelden te geven, zonder dat iemand weet wat voor grond je hebt is het moeilijk adviezen geven.
          Daarom voorbereiden, pak de schep en ga graven, kijk wat je hebt.

          Stort er een zak Cocopeat doorheen als je niet zoveel wil doen. (da's ook niet zo zwaar

          Pas op met mest, de meesten doen vaak veel teveel door de grond, en het probleem is dat je dat er later niet meer uit kunt halen.

          Kun je aan droge kippenmest komen is dat ook mooi. Pak een koffiekopje, en meng op de plek van 1 plant 1 kopje mest door de grond.
          Dat had je eigenlijk al kunnen doen, maar als je opschiet kan het nog wel, zolang het maar oude droge kippenmest is.

          Slootkanten zijn meestal niet zo strak, de planten zijn vaak goed te zien, mensen met honden lopen daar ook vaak, en sloten worden gebaggerd, slootkanten worden gemaaid etc etc..maar dat heb je vast allemaal al gelezen in de topics met guerillatips.
          Top, bedankt voor de tips, ik ben niet te beroert om me handen uit de mouwen te steken ( dacht alleen ik zal het is vragen)
          Bij de plek is eerder een beekje en zit diep in het bos, maar zal nog wel verder kijken dan m'n neus lang is voor een betere plek
          woon trouwens niet in een Vinex-wijk
          in ieder geval Hartelijk dank
          Last edited by Duplojohan; 3 March 2016, 15:26. Reden: Spelfouten :)
          Geen zorgen, Ik hou de wiet verborgen.
          Never Give Up

          Comment


            #6
            Re: Eerste keer buiten kweek

            Blij te lezen dat je je ook aan de guerilla kweek gaat wagen veel succes, en vooral, geniet ervan !
            I'm high, but I'm grounded.

            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

            Comment


              #7
              Re: Eerste keer buiten kweek

              Zeker massa's foto's nemen en voor de rest veel succes met je ontmaagding
              A chunk out of humanity everytime we compromise our values.

              Comment


                #8
                Re: Eerste keer buiten kweek

                Bedankt iedereen!!
                Geen zorgen, Ik hou de wiet verborgen.
                Never Give Up

                Comment

                Bezig...
                X