Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sphoaxies Guerilla 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Sphoaxies Guerilla 2.0

    Deze ochtend eens gaan kijken naar de kleintjes. Alle 10 gaan ze nog steeds vrij goed in het kweekbakje. Nog een weekje denk ik en dan mogen ze de volle grond in.
    Ga in de loop van deze week de kuilen graven en vullen met potgrond. Gaat lekker tot nu toe!

    Foto's:



    Comment


      #17
      Re: Sphoaxies Guerilla 2.0

      Sit back and relax

      Comment


        #18
        Re: Sphoaxies Guerilla 2.0

        Mooi verslag Man, je neemt het zeer proper aan zie ik, thumbs up!
        I'm high, but I'm grounded.

        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

        Comment


          #19
          Re: Sphoaxies Guerilla 2.0

          Ze strekken nogal en die korrels op de pot. neem aan dat het ijzer 3 fosfaat is. daarom zien ze ook zo bleek. geen ijzer tekort maar wel een N blokade

          Comment


            #20
            Re: Sphoaxies Guerilla 2.0

            Hey iedereen, even lang geleden dat ik een update heb gedaan.
            De plantjes staan nu al bijna 2 weken ongeveer in de volle grond, maar de groei gaat veel te traag naar mijn gevoel.. Ik weet niet goed of het aan het slechte weer en de vele regen ligt van de voorbije weken of aan iets anders. Mogen ze al water krijgen met wat vloeibare groeivoeding of eventueel met wat brandnetelgier? Of zijn ze daarvoor nog te klein?
            De slakken zijn tot nu toe toch redelijk braaf gebleven door de slakkenkorrels, 1 plantje heeft wel al wat afgezien ( zie foto ).

            De beplanting rond de plantjes wordt al flink hoog dus is het soms wat moeilijk om ze van genoeg licht te voorzien...
            Ik hoop dat het de komende dagen beter weer wordt en dat mijn plantjes toch een flinke groeischeut krijgen. We zien wel hoe het loopt

            Foto's:








            Comment


              #21
              Re: Sphoaxies Guerilla 2.0

              Leuk! Ik kom er even bij zitten. Qua voeden voor de groei zou ik even wachten, opzicht hadden mijn planten dit ook en ineens waren ze een stuk groter, kan soms snel gaan. De grond ziet er redelijk rijk uit, maar ook dicht, is het klei of slip? Van die grond als je er met je laars in staat dat de laars vast komt te zitten?
              Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

              Comment


                #22
                Re: Sphoaxies Guerilla 2.0

                UPDATE:

                Vandaag nog eens gaan kijken naar de plantjes. 4 van de tien hebben het niet overleeft tot nu toe. De andere 6 zijn toch wel wat gegroeid sinds de vorige keer. Heb vorige week water gegeven met heel klein beetje brandnetelgier en volgens mij heeft dit wel war geholpen. Samen met het goede weer natuurlijk.
                Er zijn nog 5 andere plantjes op komst, zijn nu aan het voorgroeien en komen volgende week wss op de spot.

                Hier wat foto's:






                Comment


                  #23
                  Re: Sphoaxies Guerilla 2.0

                  Mooizo! Lekker dat er 6 over zijn en nog 5 bijkomen. Ze staan opzich prima. Als ze straks goed aanslaan, gaan ze nog flink groeien. Hopelijk krijgen ze het niet te zwaar. Doe je ook iets tegen slakken of laat je de natuur lekker haar gang gaan in zoverre?
                  Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                  Comment


                    #24
                    Re: Sphoaxies Guerilla 2.0

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dkuttekop View Post
                    Mooizo! Lekker dat er 6 over zijn en nog 5 bijkomen. Ze staan opzich prima. Als ze straks goed aanslaan, gaan ze nog flink groeien. Hopelijk krijgen ze het niet te zwaar. Doe je ook iets tegen slakken of laat je de natuur lekker haar gang gaan in zoverre?
                    Bedankt! Normaal gezien gebruik ik slakkenkorrels en dat werkt vrij goed vind ik. Alleen zijn die korrels nu op en heb nog geen alternatief. Denk dat ik zoals planter ook eens met blikjes bier ga werken. Schijnt heel goed te werken en erg goedkoop.
                    Hopelijk doet het goede weer van de komende dagen hen goed! Laat ons hopen

                    Comment


                      #25
                      Re: Sphoaxies Guerilla 2.0

                      Bier in een bakje werkt ook

                      Comment


                        #26
                        Sphoaxies Guerilla 2.0

                        UPDATE:

                        Hallokes iedereen! Weer tijd voor een kleine update.

                        Al bij al gaat het vrij goed met de plantjes. De afgelopen warme periode heeft hen goed gedaan denk ik. Zoals eerder al gezegd zijn er nog steeds 6 planten.
                        Er zijn ook nog 4 kleintjes bij gekomen maar ze zijn nog wat aan de kleine kant.. Hopelijk komen ze er goed door, maar vrees er een beetje voor. Ze zijn nog vrij klein in vergelijking met de beplanting er rond. We zien wel wat het geeft.

                        Foto's:
                        Spot 1




                        Spot 2




                        Spot 3








                        Spot 4


                        Comment


                          #27
                          Re: Sphoaxies Guerilla 2.0

                          Zijn ze niet een beetje aan de lichte kant? Mest je je spots bij of niet?

                          Sjah ze zullen niet echt groot gaan worden maar alles ja meegenomen natuurlijk

                          Comment


                            #28
                            Re: Sphoaxies Guerilla 2.0

                            Ik gebruik mest korrels van eco Style

                            Werken echt goed tot nu toe, om de paar weken kun je wat korrels strooien ( niet te veel !) En mijne gaat erop als een raket en is mooi donkergroen.
                            Verslag hollands hope geurilla)

                            Comment


                              #29
                              Re: Sphoaxies Guerilla 2.0

                              Vandaag of morgen ga ik eens langs met wat vloeibare voeding. Heb nog algemene groeivoeding en nog wat bloeivoeding voor tomaten.. Best eerst nog wat groeivoeding zeker? En de plantjes hebben vooral wat meer warme en zonnige dagen nodig denk ik..

                              Comment


                                #30
                                Re: Sphoaxies Guerilla 2.0

                                Persoonlijk denk ik dat je voor geurilla beter voor korrels kunt gaan, deze geven voor langere tijd mest stoffen af, ipv vloeibaar dat snel op is.

                                Comment

                                Bezig...
                                X