Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Netels bemesten/stimuleren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Netels bemesten/stimuleren

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Netels bemesten/stimuleren

    Brandnetels houden van een humusrijke stikstofrijke grond. Je zou het met een stikstofrijke meststof kunnen bemesten. Koemestkorrel of bloedmeel bijvoorbeeld.

    Comment


      #3
      Re: Netels bemesten/stimuleren

      Zou gazonmest helpen? Naar mijn weten is dat ook redelijk hoog in N

      Comment


        #4
        Re: Netels bemesten/stimuleren

        Dat zal ook werken elke stikstof rijke meststof zal een netel lekker vinden. In gezonmest zit naast de N vaak ook een boel Mg.

        Comment


          #5
          Re: Netels bemesten/stimuleren

          Veel goedkoper nemen. Gewoon brandnetelgier. Je moet er kanibalen van maken.

          Maar zou niet weten waarom je dit zou willen. Op mijn spot staan de distels en brandnetels tot aan mijn hoofd.
          Vind ik persoonlijk niet fijn.
          Als ik aan het wandelen ben in een bos. En zie daar brandnetels staan tot aan mijn kruis.
          Denk ik er echt niet aan om daar even voor de lol door te lopen.

          Comment


            #6
            Re: Netels bemesten/stimuleren

            Er vormen zich heel snel paadjes op onze spots, daarmee dat sterkere planten rondom wel handig zouden zijn

            Comment


              #7
              Re: Netels bemesten/stimuleren

              Dan moet je er wat minder vaak heen gaan, of niet elke keer dezelfde weg nemen ?
              Brandnetels groeien op grond waar al teveel stikstof aanwezig is, ik weet niet of je ze helpt door nog meer stikstof toe te voegen ?
              Ben wel benieuwd wat het resultaat gaat zijn.

              btw, er zijn ook veel mensen die juist brandnetels zoeken/verzamelen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • BackYardPlant
                BackYardPlant commented
                Editing a comment
                DIE LAATSE OPMERKING

                ZO ERG BEDANKT VOOR DEZE WAKKERSCHUDDING

                --> heeft al 4 verschillende brandnetelcircel plekken uitgezocht voor guerilla

              #8
              Re: Netels bemesten/stimuleren

              .

              Urtica Urens is de kleine brandnetel, kruishoog. Zijn grotere broer is de Urtica Diocea, manshoog. Netels vragen naast N ook veel Fe.

              Na een prik van een netel kun je als tegengef de plek inwrijven met de bladeren van de Zuring, weegbree of met het sap van de brandnetel zelf!
              Brandnetelscheuten kunnen in het voorjaar gebruikt worden als groenten of in de soep. Ook gedroogd als thee vinden zij aftrek er zit veel vitamine C in.

              Last edited by FlintStoned; 18 June 2016, 09:51.

              Comment


                #9
                Re: Netels bemesten/stimuleren

                zoals qnq zegt, hoe vaker je erheen gaat hoe meer sporen, hoe meer sporen je achterlaat hoe sneller je droom uiteenspat, ga je volgen

                Comment


                  #10
                  Re: Netels bemesten/stimuleren

                  @ikkedus, het echte verslag staat in een ander topic

                  Comment

                  Bezig...
                  X