Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buiten voorgroeien(Maart)? Buiten drogen(September-oktober)?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: buiten voorgroeien(Maart)? Buiten drogen(September-oktober)?

    Je toppen bij een neef,vriend,broer,oom etcc te drogen hangen??

    Comment


      #17
      Re: buiten voorgroeien(Maart)? Buiten drogen(September-oktober)?

      Hallo,
      ik ben nieuw hier wie weet hoe je een forum/topic maakt ?

      Comment


        #18
        Re: buiten voorgroeien(Maart)? Buiten drogen(September-oktober)?

        http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/faq.php
        Last edited by Jointjedraaien; 25 June 2010, 18:28.

        Comment


          #19
          Re: buiten voorgroeien(Maart)? Buiten drogen(September-oktober)?

          idd zoals monty al zei over dat voorgroeien, als je nog niet zoveel ervaring hebt moet je het niet moeilijker maken dan het al is. Die van mij staan nu nog voor te groeien in de dakgoot, dus het is wel mogelijk thuis voor te groeien zonder dat je huisgenoten er iets van weten. Als je van april al wil voorgroeien moet je ofwel in de serre ofwel elke nacht je plantjes binnen zetten. Het ontkiemen doe je best binnen in je kast of onder je bed ofzo als het maar warm is. En ik heb eens wiet buiten gedroogd, had het gewoon in een laurierhaag gehangen de volledige struik, het stormde toen, veel regen en wind, had nooit gedacht dat het na een week al zo droog ging zijn zonder schimmels. Hang het vooral ergens op waar er veel wind aan kan, dus niet rondomrond plastick rond draaien.

          gtzz

          Comment


            #20
            Re: buiten voorgroeien(Maart)? Buiten drogen(September-oktober)?

            Buiten drogen vind ik toch wel riskant..........ook al hangt het droog...... als het niet goed ventileert heb je zo budrot ondanks dat het niet nat regent.
            Je moet echt goeie ventilatie hebben. En tevens als de temperatuur al laag is in september duurt het drogen eeuwen.

            Ik had daar afgelopen jaar al last van op zolder...... het was daar koud en geen ventilatie....... droogde voor geen meter...... toen 2 dagen binnen gelegd en het was kurk droog.

            Shurgard zou ik niet aan beginnen ben je gek geworden ? als ze je pakken ben je natuurlijk gelijk de lul. Dat is vragen om problemen
            NLX outdoor kweek 2011
            Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
            De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

            Comment


              #21
              Re: buiten voorgroeien(Maart)? Buiten drogen(September-oktober)?

              Vergeet niet dat de oogsttijd van buitenkweek bij ons(benelux)rond oktober soms november ligt.Hangt een beetje af van welk soortje je neer zet.Tegen dan ist al behoorlijk afgekoeld en je wiet dan nog buiten laten drogen zal er niet meer inzitten,je wiet zal gaan schimmelen waardoor je alles mag weg gooien.Je zal de eerste niet zijn die gans zijn buiten oogst naar de vaantjes ziet gaan door slecht te drogen laat staan buiten drogen.Rond die tijd ist veel te koud en veel te vochtig om je wiet buiten te laten drogen.In warmere oorden word de wiet soms buiten gedroogd maar bij ons is dat rond oogsttijd bijna onmogelijk.

              Comment


                #22
                Re: buiten voorgroeien(Maart)? Buiten drogen(September-oktober)?

                Je kan echt wel buiten drogen, ik heb vorig jaar een plant ondersteboven in een laurier gehangen. gans de week heeft het toen geregend en toch was die wiet op een week tijd zo droog dat je er van kon roken, geen schimmels en had ze zelfs niet afgedekt voor de regen. Veel hangt wel af van het weer, als het die week mistig en windstil is zal hij niet drogen en beschimmelen. En een ventilatie is ook al geen probleem aangezien de wind voortdurend verse lucht aanvoert.

                Maar idd het blijft een risico

                gtzz
                Last edited by janleuri; 27 September 2010, 16:34.

                Comment


                  #23
                  Re: buiten voorgroeien(Maart)? Buiten drogen(September-oktober)?

                  licht breekt THC af . jij houdt van smaakcigaretten blijkbaar ( ze zullen wel effect gehad hebben : een zeer lichte high met heady buzz ?)
                  wel een echte guerillia droogtechniek alleen gaat mij dat een brug te ver

                  veel rookplezier
                  Last edited by member10463; 4 October 2010, 20:06. Reden: inhoud

                  Comment


                    #24
                    Re: buiten voorgroeien(Maart)? Buiten drogen(September-oktober)?

                    Hoe is het eigenlijk met je guerilla Frenchtailer ?
                    Ik zie nog geen smakelijke foto's ?

                    Om binnen een paar dagen flink wat plantjes binnenshuis te drogen kun je zoiets als dit fabriceren.
                    Je droogt dan wel geforceerd natuurlijk. De smaak zal nooit zo optimaal zijn in vergelijking met 3 weken rustig laten drogen.

                    droogdoos.jpg

                    1- Kunstofbakken. Veel gaatjes onderin.
                    2- Vierkant gat in de platen piepschuim.
                    3- Netje op de bovenste bak (zodat ze niet in je afzuiger komen)
                    4- Flens op een plank met rond gat.
                    5- Afzuiger en filter aansluiten.

                    zorg dat de eerste bak vrij van de vloer staat, evt een ontvochtiger erbij.
                    Een paar keer per dag schudden en klaar...!

                    (nb. Kwam dit op een ander forum tegen en vond het wel een mooie oplossing)
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #25
                      Re: buiten voorgroeien(Maart)? Buiten drogen(September-oktober)?

                      wordt de wiet zo niet gigantisch snel droog en dus smaakloos?

                      Q

                      Comment


                        #26
                        Re: buiten voorgroeien(Maart)? Buiten drogen(September-oktober)?

                        Zeer snel droog, inderdaad, en smaak gaat er aanzitten hoor. Het zal voornamelijk erg scherp in je keel zijn, maar werkt wel.
                        Misschien dat je het daarna een paar weken in weckpotten kan houden en dat het nog iets bijtrekt, qua smaak.

                        Aangezien de TS geen plek had om weken te drogen, is dit wel een manier om het in 2 dagen te doen.
                        Misschien heeft-ie daar wat aan. Bijna alles is beter dan buiten drogen nu.

                        @Frenchtailer Hoe is het met de bomen ? Ik las dat je het dit jaar goed ging aanpakken, dus ik ben wel nieuwsgierig naar mooie plaatjes..
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        Bezig...
                        X