Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dit is een wietverslag voor april 2017. Autoflowers in 90 liter kuipen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dit is een wietverslag voor april 2017. Autoflowers in 90 liter kuipen..

    Korting op 420shop
    Dag,



    Dit jaar heb ik er erg zin in om planten te kweken. Gewoon gedoogd en voor eigen gebruik. De reden van mijn blog is vooral om meer tips binnen te slepen en zodoende informatie wisselen. 15 april begin ik buiten en ga 2x kweken dit jaar. Zonder verdere introductie gelijk hieronder een (aparte) lijst van mijn spullen.



    *5x autoflowers; 2x auto amnesia haze en 1x auto bubble (huismerk wietzaadjes.nl) 2x auto amnesia gold (pyramid seeds)

    *5x 90 liter kuipen

    *pvc buizen met gaatjes als een blokfluit (voor meer lucht in aarde)

    *Plagron voeding en aarde. (100%terra complete, plagronlightmix) HALVERING van aanbevolen hoeveelheid

    *hydrokorrels (bodem alleen, voor minder stress wortels)

    *mobiele (lange) kar voor meer zon

    *scherm/kap (tegen regen/wind)

    *gaas (tegen slakken)

    *2 LIEVE honden, maar waaks






    'DIEVEN' - alle planten in de bloeifase (niet te veel)

    'FIMMEN'- 1x amnesia haze en 1 x amnesia gold (voor verschil en vergelijking)

    'STEKEN'- alle planten (opening maken in de stam en steken met bijv. een potlood)

    'ONTVOEREN'- alle planten (2/3 dagen in het donker zetten)

    'KUREN'- alle toppen voor minimaal 3/4 weken in grote glazen potten van 5 liter per pot



    Uiteraard kijk ik naar melkachtige trichomen en droog ik ze voor minimaal 10 dagen in een koele kamer..





    Iemand nog tips dan hoor ik het graag. Tot die tijd is dit alles en zal proberen er fotos bij te zetten om een mooi verslag voor jullie neer te zetten...









    Saluut,



    Rebeltje..
    Last edited by RebeltjeSystem; 12 March 2017, 17:46.

    #2
    Heb je auto's vaker gefimmed of getopt?

    Comment


      #3
      Nee niet eerder gedaan. Ik weet wat ze zeggen over fimmen/toppen bij autoflowers. Meestal niet zo goed nieuws, soms zie je wel een gelukte plant. Maar omdat ik 2x2 dezelfde zaden gebruik met dezelfde potten en zelfde lichturen EN omdat dit zaden zijn van 11 weken van zaad tot ontkieming, ga ik het zelf proberen. Bij de derde vertakking/node ga ik deze fimmen.

      Kort gezegd: er zitten idd risicos aan maar ZEKER niet onhaalbaar. Plant goed lezen, voeding halveren, lekker laten groeien/bloeien met onderdak tegen regen. Meer kan ik niet doen...
      Wat denk jij over fimmen bij autoflowers??

      Comment


        #4
        Elf weken is wel erg kort reken er voor de zekerheid maar een weekje of zelfs twee bij. Trichomen vertellen je alles na een week of tien. Of er een of meer weken bijmoeten.

        En toppen en fimmen kan ook weer paar dagen vertraging opleveren. Maja das in dit geval alleen maar goed dan natuurlijk. Kunnen ze nog groter groeien voor de bloei erin gaat.

        Ik ben een fan van fimmen alleen niet zo van auto's dus heb zelf weinig ervaring met auto's fimmen.
        Maar ik heb altijd zoiets gehad van lekker uitproberen . Gaat het niet mooi weten we dat voor de volgende keer. Wiet kan zoveel hebben vaak.

        90 liter per auto is ook wel erg veel. Maar te veel kan het nooit zijn natuurlijk.

        Maar als een auto niet zo heel groot wordt, heeft die dan wel een potgrondruimte nodig alsof het een boom is.
        Of is het handiger om in zo'n hoeveelheid toch maar twee auto's te zetten.
        Uiteindelijk gaat het om de opbrengst en ik durf denk ik wel te stellen dat twee autoflowers of misschien drie of vier in 90 liter 'ruimte' onder de grond meer opbrengst geven dan eentje.
        Mits je boven de grond die ruimte ook hebt natuurlijk.

        Succes

        Comment


          #5
          Inderdaad, het duurt wel een week of 13 en met drogen erbij tot max week 15. Ik doe fimmen als test en ter bevestiging voor de komende jaren. Zoals je dat ook aangaf.
          Alleen over de pot/kuip ben ik het niet eens. Er zijn veel redenen waarom ik dat vind. Zoals dat wortels niet met elkaar moeten vechten maar juist verwennen. Ik zou ze eerder met de voeding of bewatering willen zien vechten dan met de wortelgroei. De tweede reden is dat ik dit ook gebruik voor de volgende kweek in juli. Door het afwateren kan ik de aarde zeker nogmaals gebruiken omdat er zoveel inzit. Ik vind zelfs dat als je maar 1x gaat kweken vanaf half/eind mei tot begin/half september dat je wel nog grotere kuipen of zelfs in volle grond kan zetten.
          Ik kweek al jaren in de tuin met 65 liter potten en elke keer zie ik de wortels eruit komen als ik ga oogsten. (de plant wordt net zo breed als de pot of de maximale groei natuurlijk. En 65 liter was zeker niet alles wat de planten aan konden..

          Kweek jij ook want elke tip is welkom, er is vast wel iets wat iemand heeft geprobeerd en dat ik handig vind om te weten. Daarmee heb ik het niet over jou alleen maar over het algemeen..
          Kan je mij meer vertellen over trichomen en week 10 wat je net zei???


          Saluut,

          Rebeltje

          Comment


            #6
            Trichomen vertellen je wanneer je wiet klaar is. Breeders kunnen van alles zeggen maar ervaring leert dat ze gewoon later klaar zijn dan wordt opgegeven. Die tiende week boeit dus niets. Die nam ik omdat jij het over elf weken had. Trichomen bekijk je met microscoop of zelfs een telefoon waarmee je camera flink in kan zoomen.

            https://lh6.googleusercontent.com/-9...f8/s574/13.jpg


            Hopelijk vertelt dat je iets meer.

            Ik kweek ook al jaren in vollegrond en potten tot veertig liter en gelukkig heb ik nog lang niet alle wijsheid in pacht.
            Maar ik weet wel dat de meeste airoflowers die ik kweekte echt niet meer groter werden dan dat ze in de volle grond werden. En als ze dus net zo groot in een veertig liter pot worden. Prima.
            Maar in achttien liter werden ze ook net zo groot

            Zouden er dus geen twee in veertig passen?... Of in zestig of meer

            Mits de ruimte boven de grond het toelaat.
            We kweken tenslotte voor zoveel mogelijk zo goed mogelijk
            Toch?



            Comment


              #7
              Zoveel mogelijk en zo goed mogelijk inderdaad. De trichomen moeten melkachtig zijn ipv doorzichtig en niet langer wachten want dan worden ze bruinig. Maar misschien wist je hoelang verkleuring doet. Een week van doorzichtig naar melkachtig of melkachtig naar bruinig? Of een dag? EN wanneer stopt de transformatie van trichomen. Bij het drogen al of later... ?
              Ik wil stoppen met tabak in mijn jointjes en wil gaan vaporizen. Tegenwoordig zijn ze best modern. Dus een halve kilo MINIMAAL wil ik graag hebben zo kan ik 1,5 gram per dag opmaken en dat is meer dan voldoende. ZONDER TABAK... Ghi
              Maar je kan er wel 10 in een pot zetten alleen krijg je dan kleinere plantjes en in totaal evenveel als het niet minder is.
              Ik heb elk jaar sprake van wortels die de bodem en de zijkanten hebben bereikt en dan stopt de breedte/hoogte ook van de plant. De truc is dat de plant begint bij je wortels. Van onder naar boven werkt een goed gelezen plant! Je kan knippen van een plant maar niet van de wortels. EN die moet je juist verwennen. Geen overvoeding, liever iets droger dan te nat, ph en het liefst ec. Maar ec doe ik niet. Wortelbooster beetje van geven. De eerste keer zou ik een kwart van de aanbevolen hoeveelheid doen en dat opbouwen tot halve dosering. Hydrokorrels onderin de bak voor mooie finishing touch voor de wortels. Dat soort dingen. Op een kar en rollen maar 1 tot 2x per dag voor meer zon.
              Het enige wat ik niet kan doen is de zon houden en schijnen op een plek dat mooi zou zijn voor de rebellen in de pot...



              Saluut!

              Comment


                #8
                dit is iemand die je gaat volgen

                Comment


                  #9
                  Dit is de kar in schetsvorm...
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                    #10
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      ben het totaal niet met jou eens. Waarom zou ik in WIetsnaam 5 planten in 1 kuip doen. 100 procent zeker dat dat een slecht plan is
                      Regen kunnen ze tegen?! Dat lijkt mij ook idd maar je wilt geen super natte aarde Dus met mate
                      Wind krijgen ze gewoon. Daar heb je dan wel weer gelijk in.
                      Kippengaas helpt wel als je met grote openingen neemt. Waardoor slakken niet OP kunnen kruipen maar weer iets te klein dat het huisje er niet doorheen past.. Je maakt het ze in ieder geval moeilijker. (dit is het enige waar ik niet zeker over ben) MIsschien gewoon strooizout kopen...
                      De hydrokorrels is alleen de onderste laag puur zodat de wortels niet platgedrukt worden aan de randen. Aarde is 90% van de pot.
                      Lucht komt goed en idd dit is je 2de punt waar ik het mee eens ben. Maar ik doe er extra pvc buizen in voor beluchting.
                      Met 10 autoflowers KAN JE WEL 50 per plant AFHALEN al dan niet meer. (elk jaar weer, of ze hebben gestresst of toprot gehad) Maar idd als je er 5 in een pot doet zie ik het niet gebeuren nee...

                      Amnesia is lekker en het stinkt. Maar mijn buren weten wat ik doe en sterker nog ze willen af en toe lekker meeroken. Bedankt wel voor je tips...!!!

                      Even tussendoor.... Omdat dit buitenplanten zijn heb je grote potten nodig. Als je onder een lamp zou kweken is 20 liter meer dan genoeg.. maar voor buiten hebben ze meer ruimte nodig omdat er minder regelmaat is en de temperaturen laag/lager...

                      NIet dat ik je tegenwil spreken want als ik iets kan leren neem ik het mee. Dat is waarom ik hier deze blog schrijf...


                      Saluut!
                      Last edited by RebeltjeSystem; 13 March 2017, 12:49.

                      Comment


                        #12
                        Wist je dat de naaktslakken velen malen schadelijker zijn voor je plantje dan die met huisje?
                        dus hoewel je mogelijk gelijk hebt over dat dat gaas waar de huisjes niet doorheen kunnen de slakken met huisje tegenhouden (klinkt logisch maar heb er geen ervaring mee), hou je er niet de belangrijkste vijand/slak tegen: de naaktslak.
                        Ik kan je niet zeggen wat 100% ertegen werkt, maar ik denk dat strooizout geen strak plan is, dat lost toch op in de aarde? Of wil je het om de pot gooien? Dan neem ik aan dat je water van boven geeft?

                        ik heb overigens wel gelezen over bier-slakken-vallen en koper (tape) tegen slakken, misschien iets om eens wat meer over op te zoeken

                        Comment


                          #13

                          BackYardPlant, inderdaad! Naaktslakken zijn er ook nog. Misschien moet ik maar ipv gaas strooizout gaan doen. Op de plank van de kar en eromheen. (maar dan zal je zien dat de wind alles wegblaast, zoals de pollen in de lente.... Hmm.... Kopertape klinkt wel mooi! Ik zal eens kijken wat dat precies is... Anders tape ik liever paar cirkels om de pot heen! Bedankt voor je tip! NIce one!

                          (bewerkt bericht)

                          Heb net gekeken naar kopertape! PERFECT!!!! Typ maar eens in en het woord vervangt zich in slakkentape!

                          NOgmaals bedankt
                          Last edited by RebeltjeSystem; 13 March 2017, 18:23.

                          Comment


                            #14
                            geen probleem!
                            Ik wil het zelf dit jaar ook gaan uittesten, eens zien of het echt zo goed werkt als ze beweren. Zou perfect zijn

                            Comment


                              #15
                              Hou ook rekening met buren verderop, zodra er een klacht bij de politie komt over wiet stank als overlast komen ze je planten weghalen. Het gedogen houdt dan op. Q Zegt het niet voor niets. Ook rippers zijn bedacht op wietgeuren!

                              Hou ook rekening met katten en je honden, graven regelmatig zaadjes uit de aarde of vreten je cannabisplantje aan. Gaas houdt ze op afstand.

                              Hier Escargot slakkenkorrels tegen slakken, zeer effectief ook tegen naaktslakken. Niet in de potten maar in de tuin. 2 x strooien in het buitenkweek seizoen.

                              Rupsen, weinig preventiefs aan te doen, geduldig plukken..

                              Vind het trouwens apart dat je om tips vraagt en dan vervolgens schrijft dat je het niet eens bent met de tips die je krijgt. En ja, ik kan slecht tegen kritiek op Q en andere serieuze hulpvaardige kwekers.

                              Op autoflower.net kun je veel info vinden over het kweken van autoflowers incl. toppen, fimmen en andere zaken. Let er wel op dat Afjes in een zonnig klimaat, beter presteren dan in een Nederlands klimaat.

                              ​​​​Hou er rekening mee dat het materiaal wat je wil gebruiken voor afscherming voor je planten geschikt moet zijn. Niet elk stuk plastic laat het goede licht door. Greenspan is een goede oplossing hiervoor.

                              Potten kun je afschermen tegen regen door de aarde af te dekken met plastic indien het enkele dagen flinkt regent.

                              Ik gun je 10 kg opbrengst aan elke plant, maar je moet in Nederland erg veel mazzel hebben om 50 gr. van 1 autoflower af te halen. Ruderalis is erg gevoelig voor botrytis en aangezien je gaat toppen/ fimmen en klieven kun je er vergif op innemen dat je planten geinfecteerd raken met botrytis. Wat extra silicium maakt de 'plantcellen ' harder en daardoor iets resistenter tegen het ontstaan van schimmels.
                              Heb je al ervaring met autoflowers buiten, wat waren je ervaringen?


                              Je begint te vroeg (en te laat bij 2e run) om optimaal een autoflower af te laten bloeien dit gaat ten koste van je opbrengst.

                              Maar desalniettemin wens ik je heel veel succes en veel kweekplezier!







                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment


                              • BackYardPlant
                                BackYardPlant commented
                                Editing a comment
                                Die Silicium daar ga ik ook eens wat over opzoeken, bedankt namens mij voor deze opmerking
                            Bezig...
                            X