Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer guerilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste keer guerilla

    Korting op 420shop
    Hallo forumleden,
    Nadat ik vorig jaar een leuke kweek heb gehad en waar ik veel ervaring van heb op gedaan ben ik van plan om dit jaar wat groter uit te pakken om een uitdaging te maken van de kweek.
    Zaden:
    5x Hollands hope (dutch passion)
    1x OG kush ( expert seeds)
    1x Anesthesia (pyramid seeds)
    ik krijg ook 3 gratis zaden welke weet ik nog niet, iemand een aanrader? van wietzaadjes.nl
    Voeding:
    mijn idee was om plagron supermix te kopen en dat te mengen met aarde.
    Voor bloeivoeding wou ik CANNA PK 13/14 of alga bloom gaan gebruiken puur om de bloei op te wekken.
    spots:
    ik heb 2 spots, 1 spot waar mos en veel gras groeit.
    de andere spot heeft een luchtige grond doordat er veel afgebroken takken en bladeren liggen.
    Ik heb er vorige week wat kalk neer gestrooid.
    De start:
    Ik wil rond eind april beginnen met het ontkiemen van een aantal zaden (niet gelijk alle) ik wil ze thuis opkweken onder een simpele led lamp en dan na 14 mei dat ze naar buiten gaan (natuurlijk laat ik ze eerst wennen aan het zonlicht) als ze 15/20cm zijn wil ik ze gaan planten op de spots.
    Vragen:
    Moet ik tuinaarde of potgrond gebruiken?
    CANNA PK 13/14 of alga bloom?
    is plagron supermix goed voor de buitenkweek om te mengen met aarde voor de lange periode?
    tips en kritiek zijn altijd welkom!

    #2
    Plagron supermix zou ik niet mengen met aarde, gewoon een gat graven en vullen met de Plagron.
    als ik vragen mag waarom kalk strooien terwijl een wietplant zuur minnend is?
    een luchtige grond zou mijn voorkeur hebben mist deze van de juiste kwaliteit is.
    als je een grondmonster neemt en deze laat testen bij welkoop of de boerenbond weet je of extra toevoegingen nodig zijn.
    wat betreft de voeding zou ik gaan voor de alga bloom, pk13/14 is slechts een booster, zorgen dat ze voldoende voeding hebben in de bloei lijkt mij belangrijker.

    in ieder geval sucses gewenst

    Comment


      #3
      Hallo "DutchGrower"

      plagron supermix is een alleen pure voeding geen aarde, die je moet mixen met aarde.
      Ik ga inderdaad voor de luchtige bodem, ook omdat die locatie beter is.
      Ben ook overtuigd dat alga bloom van meerdere waarde is bij de bloei.

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Als je maar grond gebruikt zonder perliet of hydrokorrels om in de natuur te storten.

          Ik vind dat elk jaar weer een mooi gebaar van wietkwekers.
          Grond kopen en die grond dan terug geven aan de aarde.

          Bytheway; Bloei kan je niet opwekken met voeding.
          Als het geen autoflowers zijn gaan ze in bloei in september.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Bedankt voor de informatie!
            Rond schemering wil ik de plantjes naar de spot brengen vanuit de auto.
            Dat zou goed moeten komen,
            Mijn guerilla verslag: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...uur-2017%C2%95
            Last edited by Ano5; 10 April 2017, 08:53.

            Comment


              #7
              Met je planten over brengen naar je spot vergeet niet er is altijd 1 iemand die je ziet hoe je het wen of keert zeker met een plant van 20 cm en auto
              Maar wens je veel suc6 hoop dat het een boom gaat worden
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Helemaal niet. Kwestie van plannen.
                Rugzakje van binnen voorzien van een skelet (bv stevige gaas, schoendoos) zodat plantje niet ingedrukt kan worden, wandelbottinnen aan, vogel/bloemenboekje in de achterzak en verrekijker rond de hals. En dan wat door de natuur hossen, niet te achterdochtig rondkijken, regelmatig eens verrekijker en boekje vastpakken, eens naar boomtoppen kijken 'och kijk, een bruin vogeltje'. En hop, den bos in.

                Succes!

                Comment


                  #9
                  Hallo medekwekers,

                  ik heb ze nu boven de grond maar ze lijken me te strekken.
                  Iemand tips om het strekken tegen te gaan ik zet ze wanneer het mooi weer is buiten de rest van de tijd zet ik ze in mijn kweek pc.
                  waar ik al een extra lamp aan heb toegevoegd.
                  Ik weet uit ervaring dat je gestrekte plantjes tot de lobblaadjes kunt opvullen maar ik zou het liefst het gelijk op je juiste manier willen doen.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 2 photos.

                  Comment

                  Bezig...
                  X