Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 2017 vanuit het zonovergoten Spanje // RELOADED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ze doen het zeker goed
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #17
      Ik moet bekennen dat ik meer 'lol' heb van mijn moestuin dan van de 4 + 2 dames.
      Spul groeit als kool. Gisteren met tubos gespeeld en alles aan de compu-regen gehangen. Morgen de boel voorbereiden voor als de dames ook aan t auto infuus gaan.



      Comment


        #18
        Tis zondag. Had toch niets te doen.
        Onderstaand pica van het toekomstige huis van de 4 + 2 dames.
        Morgen ff 6 x grote zak aarde kopen. En dan: hoppelepop

        Comment


          #19
          Hey, aparte manier van die slangen, dat doorlussen, onder de sproeier.
          Heb je een speciale reden om dat zo te doen ?

          Lekker tuintje ook. Yeah, water is number#1priority
          Heb je daar geen last van grote sprinkhanen of ander gespuis wat planten eet ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #20
            Hahahha, ja. De reden van de aparte doorlus is simpel.
            Ik had te weinig elleboog stukjes en te veel T-stukjes

            De dames gaan ver uit t zicht staan. Helemaal links achter op t erf. We draaien hier een BnB namelijk. Profiel van de gemiddelde gasten is oudere mensen en families. Die wil ik niet te nadrukkelijk met 'drugs' confronteren.
            De moestuin staat wel in t zicht

            Que beesten valt het mee. Een verdwaalde sprinkhaan, marters en hoop insecten. Vorig jaar viel de schade door hen erg mee.

            Er loopt hier wel een wilde kat rond die eeen puinhoop maakt van elke prullennbak. Ik overweeg mijn buks uit t vet te halen

            Comment


              #21
              Zo, heb de koe maar bij de horens gepakt
              De dames zijn verhuist.
              Elk in grote pot (60cm dia) en 70 ltr aarde erbij. Helaas is 1 pot kapot gegaan. Oh well. Rolletje inpaktape doet wonderen
              Nu alleen nog de 'drup' en dan kunnen ze, zonder dagelijkse bemoeienis, hun ding doen.


              Comment


                #22
                Ziet er netjes uit!

                Comment


                  #23
                  De dames (4 + 2) krijgen nu via de auto-drip elke ochtend 1 minuut water. Moet genoeg zijn. Ik zie ze groeien. Het gaat de goede kant op.




                  De voorste 2 zijn 'van' juffrouw Stemma (zie topic over XXL AF in ES)

                  Comment


                    #24
                    Je houdt de rolmaat ondersteboven, zo kan je niet meten.


                    Verder ziet het er prachtig uit, ze krijgen genoeg zon en groeien hard. Doe je uitstekend

                    Comment


                      #25
                      Okay, jij je zin



                      Comment


                        #26
                        Het groeit als kool.
                        Net ook mijn eerste oogst courgette gehad. Die gaan nog harder dan de dames



                        Probleem is wel de bewatering. De kraan (met timer) staat 30 meter van de dames. De tuinslang is niet ingegraven want dat is een kutklus. Gevolg: water in de slang zit hele dag te bakken te bakken in de zon.

                        Comment


                          #27
                          Mooie Courgettes! Wist je dat je een courgette eigenlijk pas hoeft te oogsten als er kleine scheurtjes in komen (zal de volgende die ik eraf haal eens een foto maken als je wil) Ik denk dat die nog ruim een week hadden mogen groeien Hoewel ze natuurlijk wel smaak verliezen als ze te groot worden...
                          Die van mij gaan ook lekker hard, heerlijk van die courgettes op de bbq of in de wok.

                          Voor die bewatering, je zou een mini-tentje over de leidingen heen kunnen maken. nadeel is wel dat dat heel erg opvalt (vanuit de lucht) Stel je wil dat de warmte geblokkeerd word, zou je er dus een wit doek als tent overheen kunnen maken.
                          Ingraven is inderdaad een kutklus maar planten die water van 35graden + krijgen (wat het makkelijk word in de zon in spanje), die worden niet heel vrolijk.
                          Persoonlijk zou ik het in ieder geval grotendeels ingraven (beste is natuurlijk helemaal ingraven!)

                          Comment


                            #28
                            De dames krijgen alleen in de ochtend water. Rond 09:00. Dan valt t wel mee. Ene, ze doen het goed. Ik zal van de week wel ff nieuwe picas zetten.

                            Mbt de cougette, dat klopt. Hoe groter, hoe minder de smaak.
                            De water meloenen komen ook goed door. Al iets van 15cm doorsnee.

                            Comment


                            • BackYardPlant
                              BackYardPlant commented
                              Editing a comment
                              Ooh ja dan zal het inderdaad nog wel meevallen!
                              mijn watermeloenplant heeft pas net een paar bloemetjes, dat zal nog een flinke tijd duren dus

                            #29
                            Je zou een extra druppelaar in de slang kunnen draaien op het laagste punt (en aan de onderkant) zodat die daar leeg loopt.

                            Of verbind een extra stukje slang aan het circuit, en leg die naar een plant van je keuze met een druppelaar op het eind.
                            Als je zorgt dat die een stuk lager ligt dan de rest zal de slang daar leeglopen.

                            Met een lege slang en extra druppelaar zul je wel de tijd op de timer wat moeten verlengen.

                            ** ahja, of je kunt een paar uur eerder water geven, zo rond zonsopgang is alles nog koel.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #30
                              Die extra druppelaar op t onderste punt is inderdaad geen slecht idee. En dan van 2 min water naar 3 minuten. Ik ga daar ff over nadenken.

                              Toch even maar nieuwe pics gemaakt. Ik ben trots op wat er al staat. Ik heb ze vanochtend wat voeding gegeven (vandaar de 5 ltr fles) en tevens ook een grote plons met de losse tuinslang





                              Comment

                              Bezig...
                              X