Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2017 Autoflowers in een nieuwe bak.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2017 Autoflowers in een nieuwe bak.

    Korting op 420shop
    Ook dit jaar weer een nieuwe ronde. Vorig jaar een goede oogst gehad, en dit jaar hoop ik door nog een paar dingen te veranderen tot een nog beter resultaat te komen. In de oude situatie gebruikte ik een bak waar de planten in 2 rijen van 3 stonden. Het nadeel was dat naast dat de bak eigenlijk te klein was voor 6 planten, en de achterste rij tijdens de bloei minder zon kreeg omdat er een rij voor stond. Helaas is dit alleen op te lossen door een nieuwe bak. Dus aankomend weekend aan de slag Het wordt een langere bak waardoor alle 6 planten op 1 rij komen te staan en evenveel zon krijgen. De bak moet van de voorkant open kunnen zodat ik makkelijk kan gieteren. Het zonnepaneeltje wordt weer gebruikt maar nu komen de intake-fans aan de zijkant onderaan, en de outtake-fans aan de andere zijkant bovenaan, waardoor warmere opstijgende lucht makkelijker wordt afgevoerd. Er komt een schuin dak op wat open kan waardoor er geen water meer op blijft staan.

    Onderaan wat plaatjes van de oude bak om een idee te krijgen. De zaadjes zij ook al binnen en dit jaar ga ik voor 2* Auto NorthernLights 2*Auto JackHerer 2* Auto OG Kush. Foto`s van de nieuwe bak en kweek volgen aankomende week.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.
    Autoflowers 2016

    #2
    En een wat verlate update Frame van de bak is zo goed als af, moet nog een klep in aan de voorkant (bovenkant van de foto), die over de lengte naar beneden kan klappen. Ventilatoren aan beide zijdes moeten er nog in, en natuurlijk moet er nog folie op. Voor de fannetjes komt toch iets van gaas om in ieder geval vlinders die eitjes leggen tegen te houden. Afgelopen twee jaar beide keren een rups in de bak gehad die helemaal los ging op de sappige blaadjes. Ik hoop volgend weekend de potten te kunnen vullen en dan zouden over twee weken de eerste sprietjes boven de grond kunnen komen.

    Ben niet al te vroeg begonnen dit jaar maar voor een enkele autoflowerkweek ben ik nog op tijd, helemaal als er een nazomer zoals afgelopen jaar zou komen. Als iemand nog tips heeft; laat het weten
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Autoflowers 2016

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Sativa henk
      Ventilatie op zonnepaneel? Goed idee hoe meer zon hoe meer ventilatie. Tegen rupsen zou ik bactospeine gebruiken dit verlamd de kaken van de rups zodat hij niet meer eten kan. Helemaal biologisch. Succes met de kweek.
      2 jaar geleden hadden m`n planten bijna het loodje gelegd op een warme dag, maar zo kan de oorzaak van het probleem ook de oplossing zijn Vorig jaar geen problemen meer gehad, met 35+ in de volle zon stonden de planten een beetje heen en weer te swingen op het briesje en verbrandden ze niet meer. Goede tip trouwens dat bactospeine spul, ik zoek het even op.

      Autoflowers 2016

      Comment


        #4
        Bouw van de nieuwe bak is een beetje vertraagd, maar het schiet nu redelijk op. Dat ik geen timmerman ben is duidelijk, wat het is allemaal niet even recht (dwarsbalk vooraan boven) , en ik moet de voorklep een beetje inkorten omdat ie niet past Klep en ventilatoren aan beide zijdes moeten dus nog, net als de oogjes aan de zijkanten zodat ik `m kan verankeren aan de muur, dat ie niet wegwaait, maar ik hoop dit weekend de zaadjes in de potten te kunnen doen

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        Autoflowers 2016

        Comment


          #5
          filedata/fetch?id=1290961&d=1554125327&type=thumb
          Na een hoop vertraging eindelijk de zaadjes in de potten Nog geen half juli, en het zijn allemaal auto`s dus zo lang hebben ze hopelijk ook weer niet nodig. De bak is nu zo goed als klaar. De oude fannetjes zijn getest maar ik vervang ze voor de zekerheid maar alle vier, komen ook stoffilters op. Nou helpt dat niks tegens schimmels enz, maar hopelijk hou ik er vlinders, en dus ook rupsen mee buiten.

          Vlnr: Jack Herer * 2 Northern Light * 2 OG Kush * 2
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.
          Autoflowers 2016

          Comment


            #6
            5 van de 6 boven de grond. 1 OG Kush heeft er nog weinig zin maar die komt hopelijk nog

            Toch de huidige fannetjes maar aangeloten omdat het morgen waarschijnlijk warm wordt. Twee van de vier klinken alsof er grind wordt gemalen maar ik heb de nieuwe fans nog niet binnen.

            filedata/fetch?id=1291977&d=1556553905&type=thumbfiledata/fetch?id=1291978&d=1556553905&type=thumbfiledata/fetch?id=1291979&d=1556553905&type=thumbfiledata/fetch?id=1291980&d=1556553905&type=thumbfiledata/fetch?id=1291981&d=1556553905&type=thumbfiledata/fetch?id=1291982&d=1556553905&type=thumbfiledata/fetch?id=1291983&d=1556553905&type=thumb
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 7 photos.
            Autoflowers 2016

            Comment


              #7
              Ze groeien vrolijk door, de een wat harder, en nu maar hopen op een mooie nazomer die tegelijk met de bloei inzet
              Is het trouwens handig om ze allemaal een keer 180 graden te draaien, omdat ze redelijk schuin richting de zon gaan, of levert dat alleen maar stress op en kan ik ze beter met rust laten? Niet dat ik ze nu dagelijks bekijk, ik geef ze alleen om de paar dagen een slokje als ze te droog dreigen te staan.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 2 photos.
              Last edited by luhoe; 21 August 2017, 19:11.
              Autoflowers 2016

              Comment


                #8
                Nice Luhoe!
                Ze gaan hoger als vorig jaar he?
                Je nieuwe kastje lijkt aan te slaan. Ik vind dat proces van zelf iets in elkaar knutselen leuk om te zien.

                In mijn ervaring zijn er veel mensen die planten verdraaien/verplaatsen naar waar de zon gaat. Als dit slecht zou zijn voor de planten zou niemand dit nog doen.
                Zelf zet ik mijn stekjes ook in de zon neer als het even kan. Die reizen hier het hele perceel af. Die hebben al wat meters gemaakt. Ik zal ze voor de grap eens een stappenteller omdoen.

                Heliotropisme heet dat. Als een plant met de zon mee beweegt. Zonnebloemen staan erom bekend zolang ze nog niet in bloei zijn.

                Succes!
                Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                Comment


                  #9
                  Ziet er goed uit Luhoe.

                  Ik heb eens gelezen dat het draaien van de planten stress oplevert.
                  Ik zet ze na het verduisteren daarom altijd weer met dezelfde kant naar de zon.
                  Ik heb een baksteen in de pot gelegd en die kant zet ik altijd naar het noorden
                  Ik zie ook geen verschil in grootte van de toppen aan de schaduwkant o.i.d.

                  Ben benieuwd wat de experts voor mening hebben.

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Appie View Post
                    Ziet er goed uit Luhoe.

                    Ik heb eens gelezen dat het draaien van de planten stress oplevert.
                    Ik zet ze na het verduisteren daarom altijd weer met dezelfde kant naar de zon.
                    Ik heb een baksteen in de pot gelegd en die kant zet ik altijd naar het noorden
                    Ik zie ook geen verschil in grootte van de toppen aan de schaduwkant o.i.d.

                    Ben benieuwd wat de experts voor mening hebben.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ongeldig View Post
                    Nice Luhoe!
                    Ze gaan hoger als vorig jaar he?
                    Je nieuwe kastje lijkt aan te slaan. Ik vind dat proces van zelf iets in elkaar knutselen leuk om te zien.

                    In mijn ervaring zijn er veel mensen die planten verdraaien/verplaatsen naar waar de zon gaat. Als dit slecht zou zijn voor de planten zou niemand dit nog doen.
                    Zelf zet ik mijn stekjes ook in de zon neer als het even kan. Die reizen hier het hele perceel af. Die hebben al wat meters gemaakt. Ik zal ze voor de grap eens een stappenteller omdoen.

                    Heliotropisme heet dat. Als een plant met de zon mee beweegt. Zonnebloemen staan erom bekend zolang ze nog niet in bloei zijn.

                    Succes!
                    Autoflowers 2016

                    Comment


                      #11
                      Ze zijn nu allemaal de bloei in gegaan, ook al is de een al wat verder dan de andere, dus ik ben nu ook braaf begonnen met de bloeivoeding. Ik gebruik het meegeleverde schema maar ik doe alles net als afgelopen jaar 50% want het zijn maar kleine auto`s en ze zijn makkelijk overvoerd.

                      Van links naar rechts 2* auto jack herer 2* auto northern lights 2* auto og kush
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 5 photos.
                      Autoflowers 2016

                      Comment


                        #12
                        filedata/fetch?id=1301754&d=1554775416&type=thumbfiledata/fetch?id=1301755&d=1556553905&type=thumbfiledata/fetch?id=1301756&d=1556553905&type=thumbfiledata/fetch?id=1301757&d=1556553905&type=thumbfiledata/fetch?id=1301758&d=1556553905&type=thumbfiledata/fetch?id=1301759&d=1556553905&type=thumb En drie weken later ziet het er dan zo uit


                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 6 photos.
                        Autoflowers 2016

                        Comment


                          #13
                          En nog weer 2 weken later. Ik moet zeggen dat ik er dit jaar weinig naar omkijk, ik geeft ze om de 3 dagen voeding maar verder heb ik er amper tijd voor. Planten hebben zoiets van 'laat ons maar gaan, beetje water en voedsel op regelmatige tijden en we redden ons wel'. Het zijn natuurlijk geen superveel of erg grote toppen, maar ze er mooi uit, ruiken goed en ook met windkracht 9 zoals vandaag staan de planten mooi buiten achter het folie en pakken ze nog wat zonnestraaltjes mee.


                          filedata/fetch?id=1304326&d=1556553905&type=thumbfiledata/fetch?id=1304327&d=1556553905&type=thumbfiledata/fetch?id=1304328&d=1556553905&type=thumb
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 3 photos.
                          Last edited by luhoe; 5 October 2017, 22:53.
                          Autoflowers 2016

                          Comment


                            #14
                            Eerste toprot gespot. Hoofdtoppen uit beide Northernlights moeten knippen. Geen ramp, had het ook wel verwacht want buiten afbloeien zonder rot is al schieronmogelijk, en met zo`n zomer en zo laat, kan het niet anders. Gelukkig wel op twee van de zes, en niet verdeeld over alle zes. Meteen mooie mogelijkheid om even door de microscoop te kijken en vrijwel alles was milky met hier en daar amber. Nog een dag of 10 flushen met regenwater en dan schaar d`r in. De Jacks en de twee Kush hebben het wel zwaar met dit weer want het blad wordt minder en minder en steeds paarser. Waarschijnlijk de temperatuur en de paar uur schrale zon per dag. Wel mooie topjes, dus uitzingen tot alles gespoeld is, elke dag even checken op rot , en niet te vroeg oogsten. Hopelijk redden ze het net zonder 80% weg te moeten knippen.
                            Autoflowers 2016

                            Comment


                              #15
                              filedata/fetch?id=1306695&d=1556484463&type=thumb Beide NL`s zijn inmiddels om. Elke top waar ook maar iets van rot aanzat weggegooid, ongeveer 60 a 70% overgehouden . Zal iets minder dan 20gram per plant droog worden. Niet ontevreden over de kwaliteit. Beide waren nog niet volledig gespoeld maar ze hielden het niet langer. Alleen biologische voeding gebruikt, zou moeten kunnen. Top van plaatje had iets strakker geknipt mogen worden zie ik nu, maar was even haastwerk. Jacks en OG`s gaan in loop van de week om, alle trichromes zijn milky en amber percentage varieert een beetje per plant. Van 10 tot 30/40%.
                              You do not have permission to view this gallery.
                              This gallery has 1 photos.
                              Last edited by luhoe; 17 October 2017, 20:20.
                              Autoflowers 2016

                              Comment

                              Bezig...
                              X