Eerste kweek: 4x +speed autoflower

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• Stemma
    replied
    Azijn?

Leave a comment:

• Chronic89
    replied
    Yes, heb ze allemaal geïnspecteerd en de rotte toppen ruim afgeknipt en de wond met azijn behandeld.
    Hopelijk blijft de schade beperkt.

Ik heb de planten ookal 2 weken geen voeding meer gegeven omdat ze bijna oogstrijp waren maar volgens mij mogen ze nog wel eventjes, Ik zit er aan te denken om ze alsnog wat voeding te geven nu.

Leave a comment:

• Ongeldig
    commented on 's reply
    Ik wil daaraan toevoegen dat de kans bestaat wanneer je maar een deel wegsnijdt de autoflower lekker nieuwe bloei aan gaat maken.
    Krijg je toppen op je toppen. Dat is wat er bij mij gebeurd is dit jaar. Oude toppen in een nieuw jasje.
    Rijpe toppen omhult met verse bladaanmaak en witte pistels. En bij mij zijn ze ook stuifmeel gaan produceren zodra ik rot ging oogsten. Nu kom ik zaadjes tegen in mijn wiet.

Wat je ook nog kunt proberen is de top erop laten zitten. (boterham)Zakje om de aangedane top heen. Elastiekje eromheen en wachten tot de plant klaar is. Ik heb dit nog niet zelf geprobeerd.

• Stemma
    replied
    Ik zou de plant oogsten en het aangetaste deel RUIM wegsnijden en weggooien in plastic zakje in de kliko. Handen wassen voordat je verder gaat met he plant.

Je kan ook het nu aangedane deel verwijderen en de plant laten staan, maar mijn ervaring is dat het gewoon weer tevoorschijn komt. Zeker nu er minder weer op komst is.

Leave a comment:

• Chronic89
    replied
    Ik ontdek zojuist toprot in de bovenste bud van 1 van de planten. Aangezien het nog te vroeg is om deze plant te oogsten ben ik benieuwd wat ik moet doen om zo snel mogelijk dit op te lossen.

picture hosting

Leave a comment:

• Stemma
    replied
    Ze staan er prachtig bij hoor! Je moet op gemiddeld 8 weken volle bloei rekenen en als je daarvan de laatste 3 weken helemaal stopt met voeden zit je safe. Eerder stoppen met voeden kan ook, dat is een eigen keuze, sommigen voeden autoflowers helemaal niet.

Leave a comment:

• Chronic89
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Stemma
    Geef eens een verse foto als je wil?
    Yes, hierbij een update van de dames. Ze doen het naar mijn mening erg goed. Ik heb de afgelopen 3 weken om de 3 a 4 dagen bloeivoeding gegeven van "Alga Bloom".
    Ik ben vanaf vandaag gestopt met het geven van voeding omdat ze volgens mij in de laatste fase van de bloei zitten. Heb dus gelezen dat het slim is om dan te stoppen zodat de planten de laatste beetje voeding uit de blaadjes zuigen zodat er geen voeding achterblijft in de topjes wat dus lekkerder rookt. Ik heb geen idee hoelang ze nog moeten maar volgens de close ups zijn de trichomes nog allemaal helder ipv troebel/melkachtig. Van amber kleurige trichomes is nog geen sprake van dus ik gok dat ze nog wel een paar weken moeten.

image uploader

Leave a comment:

• Stemma
    replied
    Geef eens een verse foto als je wil?

Leave a comment:

• Chronic89
    replied
    Hierbij weer even een update, ze bloeien nog goed en groeien ook nog een klein beetje zelfs! Wel beginnen ze hier en daar wat bladproblemen te vertonen. Ook zijn er een aantal stelen paars geworden sinds vandaag. Op de meeste foto's zijn de blad en steel problemen wel te zien. Moet ik actie ondernemen (voeding)? Of lost dit zichzelf wel op? Heb al wat google werk gedaan maar werd daar niet veel wijzer van. Ik heb nog alga groei en alga bloei voeding staan.

images upload

Leave a comment:

• QnQ
    replied
    Bladmoes..hmmm, dat klinkt lekker. Lijkt op appelmoes.
    Die witte puntjes zijn van een ander beestje.
    Als je toch met die planten op schoot zit, kun je mooi even een complete inspectie doen.

Leave a comment:

• Stemma
    replied
    5ppu1k.jpg25hda2s.jpg Dat is onvoorspelbaar, maar aangezien ze je bladmoes beschadigen komt het je plant niet ten goede.

Foto's afkomstig van wiet-info. nl

Leave a comment:

• Chronic89
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Stemma
    De 'streepjes' die je ziet zijn gangetjes die gegraven zijn door de mineervlieglarce. Zal er even een topic voor je bijzoeken.

Check deze post vanaf de 5e foto

https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...226#post831226
    Dankjewel! Ik ga straks even met een naald aan de slag. Wat zijn de gevolgen voor mijn planten als ik ze zou laten zitten??

Leave a comment:

• highflyin
    replied
    Bladeren gaan krom groeien als ze te nat gestaan heeft.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Leave a comment:

• Stemma
    replied
    De 'streepjes' die je ziet zijn gangetjes die gegraven zijn door de mineervlieglarce. Zal er even een topic voor je bijzoeken.

Check deze post vanaf de 5e foto

Last edited by Stemma; 8 July 2017, 22:54. Reden: Linkje toevoegen over verwijderen mineervlieglarves

Leave a comment:

• Jack Spliff
    replied
    Dat lijkt me trips te zijn, ongedierte dus. Zie je geen beestjes onderaan de bladeren?

Leave a comment:

Bezig...