Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: 4x +speed autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Ze staan er prachtig bij hoor! Je moet op gemiddeld 8 weken volle bloei rekenen en als je daarvan de laatste 3 weken helemaal stopt met voeden zit je safe. Eerder stoppen met voeden kan ook, dat is een eigen keuze, sommigen voeden autoflowers helemaal niet.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #47
      Ik ontdek zojuist toprot in de bovenste bud van 1 van de planten. Aangezien het nog te vroeg is om deze plant te oogsten ben ik benieuwd wat ik moet doen om zo snel mogelijk dit op te lossen.


      picture hosting

      Comment


        #48
        Ik zou de plant oogsten en het aangetaste deel RUIM wegsnijden en weggooien in plastic zakje in de kliko. Handen wassen voordat je verder gaat met he plant.

        Je kan ook het nu aangedane deel verwijderen en de plant laten staan, maar mijn ervaring is dat het gewoon weer tevoorschijn komt. Zeker nu er minder weer op komst is.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Ik wil daaraan toevoegen dat de kans bestaat wanneer je maar een deel wegsnijdt de autoflower lekker nieuwe bloei aan gaat maken.
          Krijg je toppen op je toppen. Dat is wat er bij mij gebeurd is dit jaar. Oude toppen in een nieuw jasje.
          Rijpe toppen omhult met verse bladaanmaak en witte pistels. En bij mij zijn ze ook stuifmeel gaan produceren zodra ik rot ging oogsten. Nu kom ik zaadjes tegen in mijn wiet.

          Wat je ook nog kunt proberen is de top erop laten zitten. (boterham)Zakje om de aangedane top heen. Elastiekje eromheen en wachten tot de plant klaar is. Ik heb dit nog niet zelf geprobeerd.

        #49

        Comment


          #50
          Azijn?
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


          • belladonna
            belladonna commented
            Editing a comment
            Serieus Azijn !!

          #51
          Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
          Azijn?
          https://www.cnnbs.nl/eerste-hulp-bij-toprot/

          Lees maar eens even de laatste alinea van dit artikel. Het wordt trouwens in meerdere artikelen vermeld dat azijn helpt om de verspreiding tegen te gaan. Is geen garantie natuurlijk dat het wegblijft.

          Comment


            #52
            De ene azijn is de andere niet.

            https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25857148

            Dit onderzoek ziet er goed uit maar men gebruikt woodvinegar.

            Als de juiste vertaling van woodvinegar houtazijn is

            https://www.bik-bik.nl/p-acetum%20py...houtazijn-6421
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #53
              Even een update. Ondertussen staan ze pas 5 weken te bloeien, in mijn gedachten was dit al veel langer. Vandaar dat ik al gestopt was met de bloeivoeding vorige week. Ik had veel eerder de precieze datum moeten bijhouden. Ik heb het idee ook dat ze de afgelopen weken amper toegenomen zijn in dikte van de toppen. Misschien is dat wel het gevolg van het stoppen met de voeding. Ook is er nog geen 1 amber kleurige trichomes te bekennen. Wel zijn al veel van de grote bladeren aan het doodgaan. Overal lees ik dat ik ongeveer 8 weken bloei moeten rekenen voor autoflowers. Dit betekent dat ik weer ga beginnen met voeding geven tot einde volgende week. Ik haal ze nu ook elke avond binnen om toprot te voorkomen. Hierbij wat close up foto's van de toppen.






























              Comment


                #54
                Ziet er lekker uit, gefeliciteerd.
                Leuk dat paars in de topjes.
                Pistels lijken goed verkleurd te zijn. Aan de hand van de trichomes kan ik het moeilijk zien.
                Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                Comment


                  #55
                  Heeft het rot zich niet verder uitgebreid?
                  Hoe heeft de plant het azijn verdragen?

                  Ze lijken inderdaad honger te hebben.
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #56
                    Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                    Heeft het rot zich niet verder uitgebreid?
                    Hoe heeft de plant het azijn verdragen?

                    Ze lijken inderdaad honger te hebben.
                    Het rot wat ik verwijderd heb van de 2 planten zijn niet meer teruggekomen of uitgebreid gelukkig. Ik hou ze in de gaten.
                    De enige reactie wat ik zie van de azijn is dat de wondjes uitgedroogd zijn, de plekken waar ik de hele toppen weggesneden heb.
                    Ik had ze gisteren ochtend nog per pot bijna een liter aan water gegeven omdat de potgrond aardig droog was. De grond is nog aardig nat nu, bij de volgende water beurt gaat er weer 4/5ml Alga Bloom bij!

                    Comment


                      #57
                      Goed gelukt dus met azijn.

                      Je kan AlgaBloom ook als bladvoeding gebruiken(2ml per liter water) , gewoon de bladeren 'afsoppen' in plaats van sprayen ivm je toppen.
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #58
                        Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                        Goed gelukt dus met azijn.

                        Je kan AlgaBloom ook als bladvoeding gebruiken(2ml per liter water) , gewoon de bladeren 'afsoppen' in plaats van sprayen ivm je toppen.
                        Oh dit wist ik niet, is eventueel een optie ja. Maar dat is dus zodat mijn toppen geen voeding bevatten na de oogst?
                        Aangezien ze ongeveer in week 5 zitten van de bloei moeten ze volgens mij nog zeker wel 3 weken. Er is dan toch nog wel genoeg tijd om te spoelen als ik ze deze komende week nog voeding geef??

                        Edit: de +speed soort staat op 7 weken bloei.. dus in principe moet ik nu stoppen met de voeding. Kan ik dan gewoon de grote bladeren in smeren met wat alga bloei uitgedund met water? Hoe werkt dit precies?

                        Comment


                        • Stemma
                          Stemma commented
                          Editing a comment
                          Ja, genoeg tijdom nog alleen water te geven. En met 'soppen' hou je inderdaad je toppen droog.

                        #59
                        dit zijn de topjes van de plant die volgens mij het verste is qua bloei.. Dit kan ik zien aan de grote bladeren, die zijn allemaal bijna zo goed als geel of dood.
                        Ik heb geen loep of microscoop tot mijn beschikking dus kan het heel lastig zien. Heb net een rondje stad gedaan maar nergens eentje kunnen scoren. Hopelijk kunnen jullie mij aan de hand van de volgende foto's vertellen of deze plant al zover is??










                        Comment


                          #60
                          Ik heb online maar deze besteld:
                          https://www.bol.com/nl/p/zak-mini-mi...0000065959278/


                          Benieuwd of het werkt

                          Comment

                          Bezig...
                          X