Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek (3,5x Amnesia AF)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste kweek (3,5x Amnesia AF)

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

    #2
    Als ik jou een tipje mag geven van wat ik zeker weet is dat je bladeren wat druppels water hebben wat heel slecht is als er zon op komt dan verbranden de bladeren.(deb de bladeren met wat keukenpapier)
    2de het afdakje laat geen licht binnen zullen ze ook niet goed groeien.Heb je niks transparant in zeil?

    Comment


      #3
      Ja dat was omdat het regende even.
      Zeil blijft ook alleen bij erge regen zoals vandaag, maar ga misschien wel even een transparant iets zoeken ja.

      Vind alleen dat kleine struikachtige plantje gewoon raar, rare vorm bladeren ook

      Comment


        #4
        Regen is goed voor plantjes !!
        Het is de aarde die je kunt afdekken als het erg hard gaat zodat ze niet met de voetjes in een blubberbad staan.
        Maar een regenbui van een hele dag kan zo'n plantje prima tegen. Niks mis mee.
        Als ik elke plant in m'n tuin moest gaan afdrogen na een buitje had ik 't geasfalteerd.

        *ahja, dat rare plantje lijkt me een mongooltje.
        Zou daar niet teveel van verwachten, maar misschien trekt het wel bij.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Ook niet regen in combinatie met deze wind? Want ze zagen er gister meteen zo verlept uit na een goede bui haha

          Comment


            #6
            Ik heb mijn plantjes nog geen moment droog gezet en ze staan er nog net zo mooi bij

            Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

            Comment


              #7
              Dan laat ik ze vannacht eens in de verwachte regenbui staan, kijken wat dat met ze doet.

              Update: ook nog een paar zaadjes AK47 AF halen, eens kijken hoe andere soorten het doen, AK47 AF schijnt ook redelijk makkelijk te zijn, en dan kan ik het 'mongooltje', zoals QnQ het noemde , z'n gang laten gaan en zien wat er van over blijft

              Edit: daarnaast zit ik er over na te denken misschien wat voeding te geven, want vind de plant(en) best wel klein blijven.. hoe zit dat nu precies bij autoflowers, want ik vind dat er erg veel discussie over bestaat als ik op internet lees. Sommigen vinden dat AF's geen voeding nodig hebben, sommigen wel, sommigen vinden dat er bloeivoeding vanaf het begin gegeven kan worden en sommigen niet.
              concreet en simpel, wat kan wanneer gegeven worden, groei- en bloeivoeding.
              Het zou fijn zijn als iemand daar in een paar zinnen iets over kan zeggen
              Last edited by EwaMaffia; 7 June 2017, 21:13.

              Comment


                #8
                Ikzelf geef alleen de laatste 4 weken plagron green sensation en sugar royal, dit zijn bloeistimulators.
                Voor de rest geef ik niks aan voeding en mijn grootste autoflower tikt bijna de 1 meter aan.
                Zodra de 5-puntige blaadjes eraan zaten ging het erg snel!
                Geduld is een schone zaak, wat nog wel eens moeilijk kan zijn voor ons als beginnende hobbykwekers.

                Edit: Die 1 meter was een gokje haha. Ik heb d'r net gemeten ze zit nu op 78 cm, hopen dat ze de 1 meter haalt!

                Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk



                Last edited by highflyin; 8 June 2017, 15:14.

                Comment


                  #9
                  Okee thanks.

                  haha zeg dat, het is voor mij nu gewoon moeilijk inschatten of de planten langzamer gaan dan normaal of juist sneller dan normaal en daardoor ook of ik er wat aan zou moeten doen. Maar dan kijk ik het voorlopig nog even aan

                  Comment


                    #10
                    Die ene plant die als eerste gezaaid was gaat volgens mij wel goed. Zie foto's, hier en daar wel een klein beetje bruin ofzo aan t einde van het blad, is dit slecht of is dit gewoon slijtage ofzo en kan dat gebeuren? Wil er namelijk graag op tijd bij zijn als er iets misgaat.

                    Andere zielige plantje ga ik geen foto's meer van posten, gebeurt niet veel mee, het is wachten op de nieuwe lichting.
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 3 photos.

                    Comment


                      #11
                      De punten van de ene plant zijn weer wat bruiner geworden, lijkt op te veel water?
                      Plant groeit verder volgens mij wel goed en is best sterk.

                      2de plantje lijkt nog steeds wel volledig stil te staan en heb ik eigenlijk ook al wel afgeschreven.

                      3de plant is goed bovengekomen en doet z'n ding.

                      Er zijn ook nog 4 AK47 AF's aan het ontkiemen
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 5 photos.

                      Comment


                        #12
                        Vandaag ben ik tot mijn teleurstelling voor het eerst geteisterd door beestjes.

                        Ik zag een handjevol hele kleine zwarte vliegjes op mijn planten. Ze doen daar volgens mij niet zo veel, op zitten na. Ik las echter op internet ( als het dezelfde vliegjes zijn als die waar ik over gelezen heb ), dat ze op de planten afkomen door de potgrond, en daar eitjes in leggen.
                        Moet ik hier wat aan doen? Las dingen als zeep bij je water, maar dat lijkt me allemaal meteen vrij drastisch.. Vandaar dat ik het eerst even hier meld.

                        Verder zag ik ook hele kleine groene balletjes aan de onderkant van de bladeren. Dit lijkt op bladluis, al zijn de foto's van eitjes van bladluizen op internet nog wel wat groter. Ook hierover is discussie wat de beste manier is om te behandelen, dus graag jullie mening zodat ik aan de gang kan!

                        Comment


                          #13
                          .....
                          Last edited by Maan; 17 June 2017, 08:34.

                          Comment


                            #14
                            Ik was op het moment van posten gisteren niet thuis. Zal later foto's proberen te posten, ben er alleen wel vrij zeker van dat het bladluis is. Grootste deel handmatig verwijderd..

                            Heb alleen een vrij kleine tuin dus denk niet dat de lieveheersbeestjes voor het oprapen liggen.

                            Comment


                              #15
                              .....
                              Last edited by Maan; 17 June 2017, 08:33.

                              Comment

                              Bezig...
                              X