Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Shark shock, critical cure, onbekende soort en twee powerplant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Shark shock, critical cure, onbekende soort en twee powerplant

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Hierbij een kort verslagje van mijn eerste buitenkweek.

    De dames zijn eind april ontkiemd en staan vanaf half mei buiten.
    Gelukkig heb ik een afdak waar ze af en toe onder kunnen schuilen.

    Er zijn zat sporen van beestjes te zien op enkele planten maar gelukkig nog geen plaag gehad.
    Ik kweek op normale potgrond en gebruik groei en straks bloeivoeding van plagron.
    De voeding gebruik ik tot nu toe overigens maar erg minimaal. Ongeveer 2 ml per liter regenwater.

    Ik moet zeggen dat ik erg veel plezier beleef aan het bezig zijn met de plantjes. Echt leuk om ze zo te zien groeien.
    Omdat het allemaal photoperiod planten zijn wil ik vanaf 15-7 gaan verduisteren.
    Inmiddels heb ik er 4 in 65 liter kuipen staan dus dat zal nog een mooi gesleep worden...
    Maar heb gelezen dat het de moeite waard is voor de opbrengst en voorkomen van toprot.

    Verder heb ik er ook 3 stuks getopt om eens het verschil te zien met de ongetopte planten.
    Nu maar hopen op een beetje beginnersgeluk en straks dus een leuke oogst.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Misschien kun je beter een grote doek over die bench gooien om te verduisteren.
    Dat hok gaat straks helemaal volgroeien met planten als ze zoveel wortelruimte hebben heh..
    Ze worden misschien nog wel eens zo hoog.

    Steekwagentje of wieltjes onder de kuipen is wel handig als je ze toch wil gaan verslepen.

    Ben benieuwd, succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Dat gaat je inderdaad je rug kosten, hou je dat wel 9 a 10 weken vol? Eenmaal door je rug gegaan kan je het slepen wel vergeten, daar gaat je verduistering dan

      Zou het maar wat makkelijker voor jezelf maken.
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Misschien kun je beter een grote doek over die bench gooien om te verduisteren.
        Dat hok gaat straks helemaal volgroeien met planten als ze zoveel wortelruimte hebben heh..
        Ze worden misschien nog wel eens zo hoog.

        Steekwagentje of wieltjes onder de kuipen is wel handig als je ze toch wil gaan verslepen.

        Ben benieuwd, succes!
        Oh nee toch een keer zo hoog nog
        Ik dacht nog een centimeter of 30.
        Wanneer ik over een dikke week ga verduisteren stopt de groei toch zo'n beetje ook.....
        Dacht dat de geleerden dat aangaven.

        Enne beide opties wieltjes eronder en een doek over de kennel heb ik ook al aan gedacht.
        Ik heb wel zo'n meubelmover waar ze op kunnen maar misschien moet ik het mezelf toch makkelijker maken.
        Nog ff over speculeren dan maar.

        @ stemma.
        je geeft aan dat er 9 weken verduisterd moet worden.
        ik lees ook veel dat vanaf medio juli tot medio augustus ook voldoende moet zijn.
        Dit omdat de dagen medio augustus al een stuk korter zijn.
        Vervelende Herma's, stress teruggaan in groei zou dan niet veel voorkomen.
        Heb jij hier andere ervaring mee???

        En iemand een idee van de vraatschade op foto 1. Diverse bladeren zijn een week of vier op deze manier beschadigd. Echte gatenkaas, maar de plant doet het verder gewoon goed. Zelf denk ik aan aardvlooien btw. Heb ook geen beesies kunnen ontdekken op de plant.

        Enne nu we toch bezig zijn met de vraag maar raak voor een knaak.
        Gele fanleafs onderaan de plant die doodgaan is dat een normaal verschijnsel?
        Misschien 1 dag in de hitte wat te droog gestaan maar anders geen idee van de oorzaak
        Attached Files
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        Last edited by Appie; 5 July 2017, 20:00.

        Comment


          #5
          Het ligt wel een beetje aan de genetica, maar op het moment dat je ze gaat verduisteren gaan ze nog zeker twee weken door groeien.
          Veel soorten gaan zelfs nog wat harder groeien. Zal je net zien dat we twee weken prachtig weer krijgen met veel regen, dan komen ze boven het hek uit.
          Mjah, niet veel aan te doen, gewoon afwachten. Het kan best zijn dat ze maar 20-30cm groeien, maar niet raar opkijken als het wat meer is.

          Misschien even een steekwagentje regelen ?

          Die schade komt heel veel voor, da's van wantsen. Als je in de JD-helpdesk wat topics kijkt kom je die ongetwijfeld tegen.
          Geel blad, idunno...volgens mij is 2ml/L erg weinig en staat er in de schema's meer, maar daar kan ik naast zitten, ik gebruik geen Plagron.
          Met zulke grote planten hoef je niet minder dan het schema te geven.

          (bloeivoeding pas geven als er echt bloei is heh, plusminus 3-4 weken na begin-verduisteren)
          (waarschijnlijk weet je dat wel, maar ik wilde het nog ff toevoegen. Het zou zonde zijn als je veel te vroeg daarmee begint)
          Last edited by QnQ; 5 July 2017, 20:58.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Vervelende Herma's, stress teruggaan in groei zou dan niet veel voorkomen
            Je geeft zelf de reden al aan waarom verduisteren tot medio augustus geen goed idee is. Medio verwijst hier naar 31 dagen, vind 4,5 week wel een groot verschil.
            Bij een enkele vroegbloeier die half augustus al gaat bloeien, zou het goed kunnen gaan. Maar de meeste planten zullen dat normaliter half september gaan doen, dus is het verduisteren tot half september noodzaak. Eenmaal in reveg, gaat ze niet zomaar terug in bloei dit duurt zeker 6 tot 8 weken, dus aan jou of je dit risico wil nemen.

            Zou alvast maar wat rugversterkende oefeningen gaan doen in de sportschool
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              PS, je plant is al zo groot dat het geel verkleurende blad kan zijn veroorzaakt door een gebrek aan zonlicht.
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                Thanks Q en Stemma voor het meedenken.

                Ik heb ook die foto's van aangetaste bladeren door wantsen gezien in de topics.
                Verschil met mijn bladeren was dat ze echt hele kleine gaatjes hadden bij wantsen lijken de gaten groter.
                Maar heb de laatste tijd hier weinig last meer van.

                Ik heb een beetje naar de planten gekeken om hierbij de voeding op af te stemmen.
                Verder hebben ze natuurlijk ook nieuwe potgrond met daarin voeding gekregen onlangs.
                Ze leken niet tekort te hebben dus daarom maar een halve dosis van 2 ml. gegeven.
                Dat zal ik nu dan gaan opvoeren naar 4 ml.

                Gebrek aan zonlicht voor de onderste gele bladeren zou een goede verklaring zijn. Thanks Stemma.
                Enne sportschool gaat hem niet worden. Schaf denk ik wel van die plantentrolleys aan

                Verduisteren ga ik zo lang mogelijk doen, maar ga eind augustus op vakantie en kan moeilijk iemand anders vragen 2 x per dag met die planten te gaan slepen.... we zullen zien en ik zal de bevindingen hier natuurlijk gaan delen.

                Comment


                  #9
                  De dames doen het goed!
                  Een beetje zon erbij zou mooi zijn.

                  Gewoon wat foto's als update samen met mijn hondje.
                  Zij heeft haar plekje moeten verlaten voor de andere 5 dames
                  IMG_0139.JPG
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Mooie herder en mooie planten!

                    Comment


                      #11
                      WP_20170711_20_38_38_Pro.jpg
                      Grrrrr de eerste ellende gespot op mijn dames.

                      1 plant was vanaf het begin af aan al wat minder groen.
                      Niet echt mooi diepgroen zoals de rest en leek zwakker.

                      Nou keek ik vandaag weer eens goed en zag een hoop bladluis (correct me if i'm wrong).
                      Inmiddels deze dame met plantenspuit met spiritus en groene zeep afgespoten.

                      Op de andere planten her en der wat luis gezien maar echt minimaal.
                      Dit dan voornamelijk op de onderste bladeren. Bovenin nog niets te zien.
                      Op deze planten zag ik er dan soms enkele op een blad. Maar lang niet zoveel als op de foto.
                      De luizen die ik zag heb ik van deze planten weggespoten met een koude waterstraal.

                      Verder heb ik de afgelopen weken alle mieren in de buurt al systematisch uitgekookt.
                      Dus mieren zijn er nauwelijks.

                      De laatste dagen al wel enkele malen een lieveheersbeestje gespot op de dames.
                      Dus mooie natuurlijke afweer.

                      Hierbij enkele vragen over de luizen.

                      1. Moet ik me zorgen maken over enkele luizen op de andere planten of is dit wel normaal/acceptabel voor buitenwiet
                      2. Zo ja moet ik dan deze planten ook afspuiten met spiritus en groene zeep
                      3. Of kan ik beter een ander middel gebruiken

                      Alle andere tips zijn natuurlijk ook welkom!


                      Attached Files

                      Comment


                        #12
                        Ik kan alleen vertellen hoe ik ermee om ga, voor mij is dat de goede manier.

                        1. luizen kan je in elke tuin tegenkomen zolang een plant niet helemaal vol zit maak ik me er niet zo druk om.
                        2. Nee dus, zowiezo druk ik luizen gewoon dood als ik ze tegenkom ik wil geen spiritus of andere troep in de cannabis. Gewoon afspuiten met een straal water in combi met dodelijke vingers is mijn manier.
                        3. Ander middeltje niet nodig gehad. Maar zoek het in de natuurlijke alternatieven. En bedenk daarbij dat 'je oprookt' wat je op je plant spuit.


                        https://www.duurzaamthuis.nl/bladlui...den-op-planten

                        Hier wordt ook gesproken over een aftreksel van tabak maar dat lijkt mij niet verstandig gezien het risico op besmetting met TMV (tabaksmozaiek virus)
                        Succes!
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #13
                          WP_20170721_16_44_22_Pro.jpg Even een update. Alles lijkt goed te gaan.
                          De luizen heb ik allemaal weggehaald met de hand doodgedrukt. Alles lijkt onder controle. Wel een paar luizen her en der maar ik zag van de week ook een lieveheersbeest larve. Mooi de natuur zn gang laten doen.

                          Vanaf 13 juli aan het verduisteren en nu maar afwachten op de bloei. De dames zijn bij erg warm weer soms wel 4 liter water nodig per plant.
                          Dit nog steeds gemixt met plagron alga grow.

                          Ze zullen nu zo'n beetje de 140 cm aantikken. Ook heb ik ze op plantmovers gezet om ze makkelijk naar het verduisterhok te zetten.

                          Ik zeg dikke prima. Wel valt op dat de getopte planten allemaal veel voller zijn. Reminder voor volgend jaar dat bij alle planten te doen.
                          Attached Files
                          Last edited by Appie; 30 July 2017, 22:56.

                          Comment


                            #14
                            Staat er prachtig bij!
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #15
                              Even weer een update.

                              Vandaag zijn alle planten al weer drie weken verduisterd.
                              Ze beginnen allemaal mooi te bloeien dus ben twee dagen terug gestopt met de plagron grow.
                              Vanaf vandaag begonnen met de plagron bloom. En nu maar wachten op mooie dikke toppen
                              Overigens was een paar dagen na het verduisteren al duidelijk de aanmaak van de pistels te zien.

                              Critical cure getopt
                              WP_20170802_18_52_00_Pro.jpg

                              Shark shock getopt
                              WP_20170802_18_49_38_Pro.jpg

                              Power plant 2 x getopt
                              WP_20170802_18_52_24_Pro.jpg

                              Power plant niet getopt
                              WP_20170802_18_51_32_Pro.jpg

                              Onbekende soort vanaf de start al gele bladeren maar doet het nog steeds
                              WP_20170802_18_51_23_Pro.jpg

                              Excuus voor de scheve foto's maar krijg dit niet anders voor elkaar helaas. Windows phone foto's
                              Attached Files

                              Comment

                              Bezig...
                              X