Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Outdoor guerilla kweek verslag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Outdoor guerilla kweek verslag

    Korting op 420shop
    Hey allemaal

    Lang geleden dat ik hier nog eens was. Dus ik dacht ik zal ineens nog eens een kweekverslag maken van mijn autoflowers outdoor guerilla style

    Ben al sinds eind mei, begin juni bezig dus plantjes zijn al redelijk groot. Ik ben met 1 vriend samen een 10-tal planten gaan buitenzetten begin juni, een weekje later was ik gaan kijken maar ze waren nog heel klein toen. In plaats van foto's maak ik ook liever een filmpje van de plantjes maar helaas kon ik mijn filmpjes hier niet uploaden. Dus in bijlage zie je een screenshot van 1 plantje toen ze net buitenstonden.

    1 weekje later ga ik nog eens kijken. Ze zijn vrij goed gegroeid in die week. Volgende 2 screenshots zijn van midden juni. Op de eerste foto zie je 2 plantjes dicht bijeen staan, dit waren er 2 die ik bij mij thuis onder een lamp had staan eerst. Ik had toen 2 zaadjes in 1 klein potje gedaan en ze waren beide uitgekomen. Uiteraard wel de onderkant van potje open gescheurd toen ze de volle grond in gingen.

    Ondertussen zijn we eind juni, het was weeral iets meer dan 1 week geleden dus ik besloot nog eens te gaan kijken. Wauw, ze waren goed gegroeid! En het belangrijkste, ze waren beginnen bloeien. Uiteindelijk zijn er 4 vrouwtjes overgebleven en 1 waar ik niet zeker van was dus die liet ik nog even staan. Van deze periode zijn de volgende 3 screenshots.
    1 of 2 dagen later ging mijn kameraad eens kijken of het een vrouwtje was of niet. Hij vertelde me dat het een vrouwtje was en alles dus in orde was.

    Eergisteren ben ik dan nog eens kijken, de plantjes zijn echte planten geworden. Een stevige dikke stam, veel vertakkingen en veel grote bladeren. Ook begonnen ze allemaal mooi te bloeien. Die ene waar ik niet zeker van was bleek een hermafrodiet te zijn, dus uiteindelijk zijn er dan toch maar 4 echte vrouwtjes overgebleven. Eergisteren had ik voor de verandering wel eens een paar echte foto's getrokken

    Volgende update zal pas ten vroegste voor over 2 weken zijn.
    Ciaoo
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 10 photos.

    #2
    De plant op foto 7 heeft mannelijke kenmerken, ik neem aan dat je die hebt weggehaald.

    Leuk verslag, ik ga je volgen.
    Succes!
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


    • 420dude
      420dude commented
      Editing a comment
      Ja klopt, ik denk dat het een hermafrodiet was.

    #3
    En zoals ik zei ging de volgende update pas over 2 weken zijn en hier ben ik dan. Gisteren ochtend ben ik nog eens naar men meisjes gaan kijken, ze zijn heerlijk aan het bloeien.

    Die ene die ik meer in de zon heb gezet doet het duidelijk het beste met meer vertakkingen, bladeren en toppen. Deze zie je op de eerste foto.

    Van de resterende 3 meisjes is er eentje bij die donker paarsachtig begint te verkleuren. Iemand enig idee hoe dit komt? Misschien door de koude ofzo? De andere plantjes doen dit niet en het zijn allemaal dezelfde zaadjes.

    En dan heb ik nog 2 fotos van de laatste 2 plantjes.

    Ik heb nog geen idee wanneer de volgende update zal zijn. Ciaokeesss

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.

    Comment


      #4
      Die verkleuring is door kou en teveel vocht.
      Soms een pril voorteken van toprot dus die kun je misschien iets vaker checken.
      Wat voor plantjes zijn het precies ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • 420dude
        420dude commented
        Editing a comment
        Het zijn allemaal autoflowers maar ik weet niet welke soort het is. Die vriend van me heeft 3 jaar geleden een mannetje laten staan en met de zaadjes van die oogst zijn we nu buiten bezig.

      #5
      Zien er erg mooi uit met die toppen er op. Inderdaad wel wat qnq zegt, die licht gele bladeren komen voornamelijk doordat ze in een hele vochtige aarde staan, dit zie je op de foto ook al wel. Wat voor grond is het? Aarde, klei, een mix?

      Misschien even over na denken hoe je dat volgend jaar gaat aanpakken. Maarja.... die non stop regen van de afgelopen weken zijn we ook niet gewend....

      succes ermee!

      Comment


      • 420dude
        420dude commented
        Editing a comment
        Ja klopt nyln, ze staan inderdaad in heel vochtige aarde. Het was voornamelijk klei maar we hebben er wat potgrond doorheen gemengd.

        Ik wist op voorhand wel al dat deze grond vochtig was en hoopte op niet teveel regen maar het is zoals je zegt ... :/

      #6
      De plantjes zijn geoogst. Hier en daar toprot gehad... De andere planten begonnen nu ook donkerder en paars te kleuren dus er zaten toch soort van paarse genen tussen.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #7
        Let op dat je de rot er ruim uit geknipt heb anders gaat het gewoon verder rotten tijdens het drogen.

        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

        Comment


        • 420dude
          420dude commented
          Editing a comment
          ben je daar zeker van? ik dacht hetzelfde hoor maar die vriend van me met wie ik samen groei hij zei dat het niet nodig is om die rot er al uit te knippen. Hij had dit al is meegemaakt en zei dat het beter is om die rot pas na het drogen eruit te knippen...

        • highflyin
          highflyin commented
          Editing a comment
          Dan weet jou vriend niet helemaal waar die het over heeft.

        #8
        Na het drogen is de rot moeilijker te herkennen. Bij twijfel is de kans groot dat je het alleen met een microscoop kan zien.
        Na het drogen lijken trichomen en schimmeldraden nogal op elkaar voor het blote oog. Plus dat de wiet door het drogen ook bruiner wordt van kleur. Net als de rot.

        Het bovengenoemde risico dat de rot zichzelf zeker in de eerste dagen blijft verspreiden zolang de toppen nog 'nat' zijn.
        Tenzij je er een verwarming bij aan hebt staan de eerste dagen, meestal stopt de droge omgeving het verspreiden van de rot.

        In ieder geval succes met het drogen en laat ons weten hoe deze manier van drogen je bevallen is.
        Ik ben ook benieuwd naar je mening betreffende de bladeren die er nog aanzitten. Droog knippen ten overstaande van nat knippen.

        Gefeliciteerd met je zelfgekweekte product!

        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

        Comment


        • 420dude
          420dude commented
          Editing a comment
          Ok goed om te weten, dat ga ik bij die vriend van mij is voorstellen. Alvast bedankt voor de raad!

          Ik heb met mijn vorige kweek 3 jaar geleden nat geknipt en dat ging heel goed, die vriend van mij zei dat als het droog geknipt wordt, het veel makkelijker is. Hier heb ik zelf nog geen ervaring in dus dat zal ik nog moeten bekijken = )

        • highflyin
          highflyin commented
          Editing a comment
          Ik denk dat je beter het tegenovergestelde kan doen van wat jou vriend allemaal zegt

        #9
        Rot gaat soms gewoon verder als je de rot ruim wegknipt, laat staan als je de rot laat zitten.
        Succes!
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment

        Bezig...
        X