Mededeling

Collapse
No announcement yet.

The doctor’s backyard 2018

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Blijft mooi dit!
    Hollands Hope is mijn allereerste plant geweest lang geleden, bij mijn moeder in de tuin. Daar heb ik veel plezier van gehad, ik had haar alleen niet goed gedroogd, schimmel, maar wat wist ik daar toen van.

Comment

• Thedoctor
      Thedoctor commented
      Editing a comment
      Mijn beste vriendin gaat het allesinds niet worden

Genoeg te zien hier sinds de laatste keer dat ik hier kwam.
    Wat is die Hollandse Hoop mooi. Wat een verschil met de eerste levensmaanden.
    Benieuwd naar wat je straks vind van Annemie van de staat. Rookverslag. Een vroeg bloeiend soortje dat ook nog eens lekker smaakt kan ik wel waarderen. Al valt smaak natuurlijk te betwisten. Maar jouw beleving Doc, die ga je wel met ons delen he.
    Ina gefeliciteerd met je geschatte jaardag! Doc, trakteer haar op een etentje! En breng een bloemetje aan Annemie, als goodwill.
    Fijne updates.
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

• Thedoctor
      Thedoctor commented
      Editing a comment
      Mooi van ver maar ver van mooi. Kijk hieronder maar. Ik heb ze leren liefhebben maar ze zal nooit mijn hart stelen. Annemie is mijn #1 shopweed als ze beschikbaar is. Dat is ook de reden waarom ze hier staat. Een uitgebreid rookverslag komt er dan ook zeker en vast.

Zoals beloofd ben ik langsgegaan op locatie X

Hollands hope begroet me al van heel ver

Ze is nog gegroeid sinds vorige week. Nu net geen 2m50.
    Aan bloeien denkt ze voorlopig nog niet echt. Hopelikl tegen volgende week wel.

van veraf vindt ik haar prachtig maar van dichtbij blijft ze oerlelijk. Alhoewel ik ze zonder dat blad wss in haar geheel lelijk had gevonden.

zo moeder, zo dochter

Mijn enige bruce banner stek spijt dat ik er niet meer had genomen voor ze verdwenen. Reveggen gaan we dit jaar niet doen, denk ik

PNG-afbeelding 8.png PNG-afbeelding 9.png

dan nog snel ff terug naar de tuin. Daar staat in een hoekje nog een royal goeilla stek die ik vergeten was. Blijkbaar loopt die zen paar dagen voor op haar moeder.
    PNG-afbeelding 11.png PNG-afbeelding 12.png

Op het dak staat nog een mooie bluedream stek die nog niet aan bloeien denkt. Ik heb al zo’n fancy cob ledlamp van 50w in huis dus wie weet wordt vervolgd.

PNG-afbeelding 13.png

nog eentje om af te sluiten. De zon schijnt herlijk

​​​​​​​
    Attached Files
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

Comment

• Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Eerste aantal plaatjes doen het niet, mooi spul verder erg vet

• belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      Opnieuw

• Thedoctor
      Thedoctor commented
      Editing a comment
      Fixed. Hoop ik

Moeder
    PNG-afbeelding.png PNG-afbeelding 2.png PNG-afbeelding 3.png PNG-afbeelding 4.png PNG-afbeelding 5.png

dochter
    PNG-afbeelding 6.png PNG-afbeelding 7.png

nu zou het goed moeten zijn

Comment

• Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Zie je wel, als jij lilluke plantjes groeit vind ik ze toch nog mooi.

Die MOEDER OMG das nie normaal meer man man kerstboom ruik dat niet heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg hard..
    OOOOOOO je zal da moeten oogsten drogen knippen tering wat een werk en dan die geur die vrij gaat komen dan red je het niet met 1 kampvuurtje in je tuin.
    Ik heb dat mijn eerste kweek jaar gehad, 3 van die mega bomen in de tuin, ik heb zo 3 weken zitten knippen elke avond in mn eentje in de schuur. Kon ander half jaar de zelfde wiet roken elke dag .
    en hoe wil je dat gaan drogen zo hoe veelheid ?
    God was never on your side..

Comment

• QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Inclusief afzuiging en filter

• Thedoctor
      Thedoctor commented
      Editing a comment
      Q snapt het

• QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Gelukkig

Mooi man, die Hollands Hope.

Comment

Nu ik nog eens bij de rest van mijn stekken ben heb ik de kans om wat plaatjes te schieten

Blue dream
      PNG-afbeelding.png PNG-afbeelding 2.png PNG-afbeelding 4.png

enemy of the state
      week achter op haar moeder

PNG-afbeelding 5.png PNG-afbeelding 6.png

white widow auto (ja ik had dat 3de zaadje ook gekiemd en naar hier gebracht)
      net getopt. Geen idee of ze het leuk vind
      PNG-afbeelding 7.png

Comment

• Stemma
        Stemma commented
        Editing a comment
        Echt mooi Doc!

Denk je wel aan het gevaar van beestjes als je planten/stekjes/aarde van buiten naar binnen zet?

Een plaag beestjes binnen is veel hardnekkiger dan buiten omdat er geen natuurlijke vijanden in je tent/hok zitten.

• Thedoctor
        Thedoctor commented
        Editing a comment
        Ben ik me bewust van stemma. Als ik deze binnen afbloei gaat dit zowiezo niet gebeuren in mijn definitieve hok. Eerder een testopstelling zoals die waar ina vorig jaar heeft overwinterd.

Mooi, dat grote blad ook!
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Wekelijkse update deel 1

behalve eots is er nog nergens sprake van echte bloei. Alles zit wel in de overgang tussen voorbloei en bloei

omdat iedereen ondertussen wel weet hoe mijn planten eruit zien.. juist ‘klein’ en bossig.. hebben we het deze keer over een andere boeg gegooid met de fotos met als gevolg: te veel fotos voor 1 post. Hoop dat jullie er wat van vindn anders ga ik terug over op het oude gebruikelijke systeem.

In deel 1 gaan we kijken naar de gedrochten maw guerilla&stekken

Hollands hope moeder en dochter
        PNG-afbeelding 35.png PNG-afbeelding 36.png PNG-afbeelding 37.png PNG-afbeelding 38.png PNG-afbeelding 39.png PNG-afbeelding 40.png

Bruce Banner III indica dominant gestekt op de verloren guerilla spot
        PNG-afbeelding 41.png PNG-afbeelding 42.png PNG-afbeelding 43.png

cheese palmpje
        Uiteindelijk nooit verpot. Weinig aandacht gegeven. Leuk projectje.
        PNG-afbeelding 21.png PNG-afbeelding 22.png PNG-afbeelding 23.png

blue dream, tuinstek
        PNG-afbeelding 33.png PNG-afbeelding 34.png

royal gorilla, gestekt op de verloren guerilla
        getopt net voor de bloei met dit resultaat
        PNG-afbeelding 32.png

Comment

• Stemma
          Stemma commented
          Editing a comment
          Bruce Banner heeft echt wel mooi blad
          Ben benieuwd hoe de cheese palm straks bloeit, is een mooie '' incognito ' uitvoering

Wekelijkse update deel 2

De grote tuinvrouwen

ook in dit deel ga ik niet te veel praatjes maken maar de plaatjes voor zich laten spreken

Enemy of the state
        bloeidag 21
        Elke dag 10L kraantjeswater bij gebrek aan regenwater
        Geen voeding, denk ook niet dat ze daar behoefte aan heeft.

PNG-afbeelding.png PNG-afbeelding 2.png PNG-afbeelding 3.png PNG-afbeelding 4.png PNG-afbeelding 5.png PNG-afbeelding 6.png

Royal gorilla
        PNG-afbeelding 7.png PNG-afbeelding 8.png PNG-afbeelding 9.png PNG-afbeelding 10.png PNG-afbeelding 11.png

Ina! Gelukkige verjaardag schatje
        ze gaat later gegarandeerd voor problemen zorgen.
        Veel te bossig —> toprot

ondertussen is ze wel weer normaal van kleur
        PNG-afbeelding 13.png PNG-afbeelding 14.png PNG-afbeelding 12.png PNG-afbeelding 15.png PNG-afbeelding 16.png

Bruce banner III scrog, volgens mij sativa dom. Heel anders van opbouw dan de andere.

Deze zou eind september klaar zijn

PNG-afbeelding 17.png PNG-afbeelding 18.png PNG-afbeelding 19.png PNG-afbeelding 20.png

Blue dream
        PNG-afbeelding 24.png PNG-afbeelding 25.png PNG-afbeelding 26.png PNG-afbeelding 27.png PNG-afbeelding 28.png PNG-afbeelding 29.png PNG-afbeelding 30.png

Deze is om jullie een idee te geven hoe bombastisch DE BLUE DREAM is.

PNG-afbeelding 31.png
        Attached Files

Comment

• Stemma
          Stemma commented
          Editing a comment
          Gefeliciteerd met Ina! Ik vind dat toch wel een mooie prestatie!

Je planten staan er prachtig bij, de Royal Gorilla heeft ook al van dat mooie blad ❤️.
          Ik las op het forum dat onder Gorilla Glue regelmatig herma's voorkomen, ik neem aan dat Royal Gorilla een kruising is dus hou dit in de gaten.

Leuke dames op de laatste foto ben je niet bang voor herkenning?

• Thedoctor
          Thedoctor commented
          Editing a comment
          Dat wist ik niet maar ik controleer dagelijks alles zeer grondig. Zowiezo staat ze onder extra toezicht. Het blijft rqs.. alhoewel dat tegenwoordig blijkt mee te vallen.

Herkenning? Nee daar maak ik me geen zorgen om. De dame in kwestie is geen familie, niet mijn vriendin en woont zelfs niet in hetzelfde dorp

• Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Genieten deze updates Doc.

Prachtige foto's doctor. Dat is wat ik er van vind. Een mooie kweek om te volgen zo en je guerrilla planten staan er ook toppie bij! Wat mij betreft knallen we straks de zonnigste oktober van de laatste 500 jaar in.

Een pracht kweek. Valt verder weinig over te zeggen. Genieten van al die mooie foto's. En echt nieuwsgierig hoeveel mooie weckpotten vol je hieraan over gaat houden.

Comment

• Thedoctor
          Thedoctor commented
          Editing a comment
          Hopelijk voldoende om het jaar door te komen

Problemen bij Bruce banner III

nu ja problem.. het is afwachten

En het is mijn eigen schuld. Dit had ik 14 juni al moeten zien aankomen. Te vroeg getopt+net te laag=teveel druk.

De eerste weken heb het in de gaten gehouden, alles zag er prima uit. Ik denk die red het wel. Ondertussen was het net volgegroeid, zat ik al 4 weken te wachten op de bloei en had ik in de rest geen erg meer. Ik heb er zelfs meer dan 100L water overheen gegooid.

Dus gisteren zat ik naar goeie gewoonte na het eten te genieten van mijn jointje tussen mijn dames en dacht ik”mss moest ik toch nog maar eens kijken”. Buikgevoel.

en dan zie je dit.

PNG-afbeelding 44.png

gespleten topping. De enigste dit jaar overigens. Dat krijg je van kleine plantjes vroeg te toppen.

Op zich een mooie wond. Die 100L water kan natuurlijk voor rot hebben gezorgd maar in dit stadium wijst nog niks in die richting.

en iets groter probleem in mijn ogen is iets anders. Kijk nog eens goed naar de foto hierboven.

zie je het?

PNG-afbeelding 45.png

nu wel?

PNG-afbeelding 46.png

Nu heb je ze wel gezien. Jup spinnetje. Gaatje was net iets te smal voor die ene grote pincet die ik in huis heb dus heb ik een speld genomen en spinnetjes beginnen vangen. Ik heb er 3 uitgehaald. Daarna nog eens met een wattenstaaf door de wond gegaan en afgedicht met kaarsvet.

PNG-afbeelding 48.png

Ik hoop dat het enkel spinnetjes waren en geen andere insecten die al gangen hebben gemaakt.

Ook iets leuker nieuws.

flore de cheesepalm is toch verpot

PNG-afbeelding 50.png PNG-afbeelding 51.png

Laters
        PNG-afbeelding 53.png

Comment

• Thedoctor
          Thedoctor commented
          Editing a comment
          Graag gedaan @stemma

De waarheid zoals die zich voordoet. Hier gaat het ook wel eens fout.

Ja idd volledig afgedicht met enkel kaatsvet zoals altijd. Alles zag er voor de rest prima uit.

• Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Dat was weer een interessante les. Dank Doc voor het inschakelen van de goddelijke kennisbank.
          Het verklaard waarom we jaarlijks rond deze tijd van het jaar wat scheuren en breuken zien ontstaan. De zwakke plakken (waar getopt is, de zijtakken en nodes) daar groeien de cellen twee richtingen op.
          Voordeel als het enkel afbuigt dus 'knakt' dan wordt er een soort extra stevige knoest gevormd (zouden de cellen zich dan ook als een cirkel schakelen?). Ik ga een knak-knoest klieven na de oogst.
          Doc, Heb je ooit weleens anders gedaan als kaarsvet? (vaseline+jodiumhoudend (zee-)zout)

• Thedoctor
          Thedoctor commented
          Editing a comment
          Ongeldig nope. Nog nooit iets anders gedaan dan kaarsvet. Als iets goed werkt voor mij ga ik niet snel iets anders proberen. Dit was wel het enige dak ik heb meegenomen uit mijn vorige kweekjes. De rest heb ik omgegooid omdat het niet goed werkte

Mooi gefikst, zag er ook gezond uit. Denk dat die spinnetjes dat holletjes wel vrijgemaakt hebben van andere ongein.
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

• Thedoctor
          Thedoctor commented
          Editing a comment
          Op het eerste zicht zag het er prima uit. Afwachten in hoeverre later toprot zich hier al heeft gemanifesteerd

goeie actie met dat kaarsvet

Comment

Wekelijkse update!

Eots
          bloeidag 28

PNG-afbeelding.png PNG-afbeelding 3.png PNG-afbeelding 4.png PNG-afbeelding 5.png PNG-afbeelding 6.png

Royal gorilla
          bloeidag: 2

PNG-afbeelding 7.png PNG-afbeelding 8.png PNG-afbeelding 9.png PNG-afbeelding 10.png PNG-afbeelding 11.png

Blue dream
          bloeidag 0

PNG-afbeelding 12.png PNG-afbeelding 13.png PNG-afbeelding 14.png PNG-afbeelding 15.png

white widow af
          getopt

PNG-afbeelding 16.png

flore (palmpje)
          bloeidag 0

PNG-afbeelding 17.png PNG-afbeelding 18.png

Bruce banner III
          bloeidag 0

PNG-afbeelding 19.png PNG-afbeelding 20.png PNG-afbeelding 21.png

ina (cheese)
          bloeidag 0
          PNG-afbeelding 22.png PNG-afbeelding 23.png

Comment

• Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Genoeg vrouwelijk schoon te zien hier. In je stukje mannentuin met een tuinstoel bovenop lege zandzakken en kapotte gieters.
            Durft je moeder het nog aan om naar achteren te lopen?
            Mijn ervaring is dat de stam geen zichtbare reactie heeft na aanbrengen van kaarsvet. Na aanbrengen van vaseline gemengd met zeezout wordt het een papperig stukje stam. Nadeel van kaarsvet is dat het makkelijker scheurt en daarom vaker bijgewerkt moet worden.

• Thedoctor
            Thedoctor commented
            Editing a comment
            Welke kapotte gieter? Die inkeping heb ik zelf gemaakt om beter onder mijn regenwatervat te passen!

La mama! Ja die vind het allemaal iets minder. Vorige week zag ik haar met haar imposante lijf van 1m52 letterlijk verdwijnen tussen de planten. Ze komt er dan ook liever niet. Het stinkt daar. Mijn vader heeft niet liever dan bloeiende planten in de tuin. Maandag komt de tuinman voor de halfjaarlijkse snoeibeurt. Dat gaat ook nog wat geven.

Feit dat het kaarsvet snel scheurt maar dat heeft dan vooral te maken met het feit dat de wond dichtgroeit en het kaarsvet naar buiten duwt.
        Bezig...
        X