Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jamaicaans projectje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Jamaicaans projectje

    Korting op 420shop
    Hallo allen,

    In januari op rondreis geweest naar Jamaica, daar van een local 2 zaadjes gekregen en deze meegenomen naar hier.
    Ik had niets te verliezen dus ik dacht na al die jaren met zaden van hier, ik waag het er eens op.

    Begin april begonnen met beide zaadjes te ontkiemen. Soort en geslacht blijft een raadsel alhoewel ik tot op heden praktisch zeker ben dat het beide vrouwtjes zullen zijn.
    Hieronder een paar foto's van begin vorige maand tot op heden.

    Ik zal deze 2 plantjes buiten houden in 2 relatief grote potten.
    Intussen al een zeer zoete lekkere geur...

    Benieuwd!

    Attached Files
    The gras is greener at my side

    #2
    Zalig!
    Ik was onlangs ook in Jamaica en was ook van plan een aantal zaadjes mee te nemen voor de lol maar ben dat de laatste dagen vergeten...
    De wiet die ik daar heb kunnen roken was echt fantastisch!!

    Ik ben heel nieuwsgierig naar hoe ze het zullen doen bij ons, succes en ik volg je alvast!

    Comment


      #3
      Zaadjes uit Jamaica, leuk!
      Hopelijk zit er een vrouw bij eh, en hopelijk blijft ze vrouw.
      Voorlopig hebben ze het prima naar hun zin.
      Succes!
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Amper 5 dagen later zijn we en ze groeien gewoon met de dag, ongelooflijk...

        Hierbij toch nog graag wat gouden tips gevraagd daar beide dames op mijn balkon van mijn appartement staan... het is nog geen juni en momenteel meten ze al een kleine 60cm..
        Ik vrees dat ze vlug naar de kleine 2m zullen gaan maar dit wordt moeilijk want komen ze wel erg in het zicht.. is er buiten wat toppen nog een mogelijkheid om de hoogte in te perken? Ok ze zitten in een pot en passen zich daar wel naar aan maar toch durven ze hierbij nog steeds groot uithalen... iemand een idee?

        Hierbij de laatste foto van vandaag van de Jamaican bitches

        ​​​​​​​
        Image Snapchat 1737236394 hosted in imgbb.com
        The gras is greener at my side

        Comment


          #5
          Heb je de mogelijkheid om ze te verduisteren? Dan groeien ze nog een week of 2 door en gaan ze daarna in bloei. Je moet dan wel echt elke dag ervoor zorgen dat ze 12 uur achter elkaar in het donker staan.

          Comment


            #6
            Deze optie is niet haalbaar allezinds.. ook reeds aan gedacht maar zal niet lukken met mijn uren.
            Normaal neem ik steeds een soort van semi-autoflower of een regular die vroeg bloeit maar doordat ik niet echt deze zaadjes kan inschatten is het voor mij wat lastig..
            Voordien altijd in de volle grond gewerkt met regulars behalve wat autoflowers in potten..
            Alleen maar vraagtekens dus ☺
            The gras is greener at my side

            Comment


              #7
              Om een aantal manieren te noemen. LST, scroggen, main-lining. Misschien zit daar wat voor je tussen.
              Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

              Comment


                #8
                supercroppen zou je ook nog kunnen overwegen.

                ziet er top uit!

                Kweking eend

                Comment


                  #9
                  Heb me gisteren toegelegd op een lichte variant van LST, heb de ene plant mooi verbogen naar de pot van de andere en omgekeerd met de andere ook.
                  hangen mooie gekruist naast elkaar. De stammen zijn intussen al mooi verbogen en de nodds steken mooi naar boven uit...

                  Hierdoor plots 40 cm hoogte bespaard en zal in principe de opbrengst verbeteren.

                  de 2 hoofdtoppen van beide planten laat ik vervolgens opnieuw in de hoogte groeien en zal dit proces opnieuw herhalen. Zo zal ik 2 verdiepingen krijgen van bladertapijten..

                  Is het aangeraden reeds wat enkele grote fanleaves weg te halen?

                  Image 20180527 171641 hosted in imgbb.com
                  The gras is greener at my side

                  Comment


                    #10
                    ziet er netjes uit!

                    fanleaves = fotosynthese

                    dus lijkt me niet.

                    Kweking Eend

                    Comment


                      #11
                      Ze zien er erg dorstig uit.

                      Comment


                        #12
                        Enkel de grootste bladeren krullen soms wat naar buiten/binnen.. vochtigheidsgraad in de potten is nochtans ok, iemand een idee wat de reden kan zyn?

                        Los van dit ene puntje groeien ze alleszinds mooi gekruist in elkaar over
                        Image Snapchat 1499493962 hosted in imgbb.com
                        The gras is greener at my side

                        Comment


                          #13
                          Beide dames zyn zo horizontaal mogelijk getrokken om niet te hoog te gaan, hierdoor zijn nu alle kleine zijtakjes beginnen uitgroeien tot toppen op zich...
                          Weet totaal niet welk Jamaicaans zaad dit is maar dit gaat in alle geval superhard en superlekker.
                          geslacht nog steeds niet mogelijk te bepalen.
                          Voor de rest geen problemen en zalig zoete geur.

                          Image 20180603 194213 hosted in imgbb.com
                          The gras is greener at my side

                          Comment


                            #14
                            Is er een probleem met foto's uploaden naar JD ?
                            Zoals je in het 1e bericht gedaan had ?
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Weet je meer van het soortje af?

                              Ik wil niet de pret lopen bederven hier, maar mijn ervaring met een Jamaicaanse kruising (ColJam) is een keiharde sativa die pas na 6 weken op 12/12 eens besluit bloei aan te maken en daarna nog eens minstens 18 weken nodig heeft om af te bloeien

                              Als je zo'n zelfde soortje hier in Nederland buiten hebt ga je niet veel meer te zien krijgen dan een groeiende plant, vandaar m'n vraag.

                              Comment


                              • BackYardPlant
                                BackYardPlant commented
                                Editing a comment
                                Ik kijk overigens zeker mee, vind het erg leuk om te zien hoor!
                            Bezig...
                            X