Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bwrap89's eerste kweek!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Update!

    Ik ben onder de indruk van de snelheid waarmee de dames deze week zijn gegroeid, bijna 3 cm per dag!
    Nu heb ik dus een doosje BioTabs aangeschaft, maar vraag me af wanneer ze dit nou nodig gaan hebben. Is dat vanaf een bepaalde grootte, of kan ik het visueel inspecteren, en dan pas de biotab in de grond drukken?

    Comment


      #17
      10.jpg 9.jpg 8.jpg 7.jpg 5.jpg 6.jpg

      Update! De dames gaan goed! 2 van de dames waar ik biotabs bij heb gedaan beginnen wel vanaf onderaf geel te worden. Ik lees dat dat misschien een magnesium tekort kan betekenen? Is dat zo, en zo ja, kan ik daar iets tegen doen?

      Comment


      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Kan het ook iets met die BioTabs te maken hebben?
        Overigens is het vrij gebruikelijk dat onderste bladeren afsterven. Dat hoort bij de groeicyclus. Als het doortrekt of meerdere bladeren ook bovenin de plant aantast dan is het meestal iets met voeding waardoor de plant de bladeren leegtrekt.
        Kun je iets meer vertellen over die BioTabs? Geef je al voeding? Op zich zie ik niks ernstigs op de foto's. Misschien ietwat lichtgroen sommige. Maar is moeilijk te zien.
        Die tweede plant of foto twee, die ziet er wel een beetje zielig uit. Misschien kun je nog wat close-ups daarvan plaatsen.
        Gebruik je kokosturf als aarde?

      #18
      Die zwarte pot op foto 2 staat wel duidelijk wat te droog, of te nat.

      Heb je die Biotabs verkruimeld, of heel erin gedaan ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #19
        Ik heb de biotabs in z'n geheel in de grond gedrukt, zoals beschreven op de verpakking.

        Ja misschien is het wel de droogte die ze nu parten speelt. Ik zal ze eens wat extra vocht geven.

        Ongeldig ja het is cocoturf waar die plant van foto 2 in staat. Dit zijn de biotabs die ik gebruikt heb:
        https://www.biotabs.nl/products/orga...iliser-tablets

        Comment


          #20
          12.jpg 11.jpg

          Nog twee foto's die misschien een teken zijn van iets.

          Comment


            #21
            Te droog en/of voedingstekort. Wie doet er mee? En wie niet?
            Misschien is het een idee om ze te verpotten naar pot/tuinaarde/volle grond als dat kan, of is het flauw om met stront te gaan gooien die je reeds al overwogen had bij aanschaf? Misschien heb je liever adviezen die je helpen een grote gezonde plant in cocosturf te groeien. Dan hou ik hier op, ik ontkiem er weleens in, het zit als tabletjes bij de ah moestuintjes en meer weet ik er niet van.
            Succes met je plantjes. Gelukkig lijkt deze plant nog prima te redden. En de rest ziet er oke uit.
            Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

            Comment


              #22
              Thanks! Ja de andere staan in potgrond, wou niet op 1 paard mikken het is niet flauw hoor!

              Ik kijk het gewoon rustig aan, allemaal leermomenten.

              Comment


                #23
                Update!

                image_317767.jpg

                De drie musketiers staan al een tijdje in bloei, ik denk over 2 weken te kunnen oogsten.

                Comment


                • Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
                  Thanks voor de update!
                  Nog dingen geleerd of tegen gekomen in de afgelopen maanden?

                • bwrap89
                  bwrap89 commented
                  Editing a comment
                  Nou niet echt iets specifieks! Ik heb geleerd dat ze het op kokosgrond dus best aardig doen zoals je ziet, maar ben nu heel benieuwd naar de kwaliteit. Ben me op dit moment aan het inlezen hoe ik ze het best kan drogen. Heeft iemand ook nog een goed adresje voor een fijn knipschaartje? want ik denk dat kramp in m'n handen gaat voorkomen tijdens het knippen

                #24
                top.jpeg

                Leuk man, zo'n vergrootglas Hoelang mogen ze nog denken jullie?

                Comment


                  #25
                  Weekje of 3, 4 misschien?

                  Ziet er goed uit!

                  Comment


                    #26
                    Ik heb er vorig jaar eentje via Ali besteld (ik dacht voor 2 of 3 euro). Zal die link nog wel even voor je opzoeken. Maar kan een paar weken duren voor het binnen is. Misschien is het nog net op tijd Iets met een veertje en fijne puntjes. Zoek eens op "bonsai pruning scissors".
                    Goedkope scharen van de Action werken ook als je vingers erin passen en je bereid bent iets meer energie te verbruiken.
                    Op die foto zou ik zeggen kijk over een week of 4 nog eens hoe ze er dan uitzien. De trichomen.

                    https://nl.aliexpress.com/item/19-5c...27424c4dBFkycu
                    Linkje naar het schaartje dat ik gebruik.

                    schaar.jpg
                    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                    Comment


                    • Johnnydekweker
                      Johnnydekweker commented
                      Editing a comment
                      is die niet binnen een uur kapot?

                    • Ongeldig
                      Ongeldig commented
                      Editing a comment
                      @Johnnydekweker
                      Ja. Die is niet binnen een uur kapot.
                      Heb er al iets van een kilo mee geknipt in anderhalf jaar tijd. Moet enkel voorkomen dat het wegroest.
                      Beetje bot wordt het na verloop van tijd, net als iedere schaar. Messen slijpen dat is voor koks.
                      Koop dan liever een nieuwe schaar voor twee en een halve euro. Scharen slijpen is sowieso klote, messen lukt me wel maar scharen niet.

                    #27
                    Volgens mij heb ik last van meeldauw op een paar topjes... Laten zitten of weghalen?

                    meeldauw.jpg

                    Comment


                    • complex
                      complex commented
                      Editing a comment
                      op de bladeren zie ik idd meeldauw, verwijder die bladeren maar

                    #28
                    Bij wijze van experimenten heb ik vandaag al wat geoogst, om te kijken wat de verschillen in potentie zijn. Nu zag ik 1 topje wat nogal anders gekleurd was dan de rest. Is die rot of zou dat de uiteindelijke kleur moeten zijn? IMG_20181028_112944.jpg

                    Comment


                      #29

                      Comment


                      • bwrap89
                        bwrap89 commented
                        Editing a comment
                        Klopt helemaal wat je zegt! Heb het weggehaald, hopelijk besmet het niet de andere topjes!

                      #30
                      Update! De eerste lading zit na ongeveer 7 dagen gedroogd te hebben in weckpotten om te curen. Wat mij meteen opviel is dat de Northern Light op potgrond vele malen dikkere toppen had dan de Blue Cheese op kokosgrond. Wat ook misschien een verschil maakt is dat de Blue Cheese's biotabs hebben gekregen als extra voeding en de de NL vocht van een kobashi afval-emmer. Dat schijnt wel goed spul te zijn!

                      Ook hadden de Blue Cheese heel veel kleine topjes, en de northern light veel minder. Dit weekend ga ik de laatste oogsten en de eerste batch uitproberen! Afrondende fase!

                      Comment


                      • Flip Hasjkip
                        Flip Hasjkip commented
                        Editing a comment
                        Het zijn 2 verschillende soorten met unieke eigenschappen. Als je echt wilt testen moet je dezelfde soort zetten, liefst stekken van 1 moederplant zodat de planten dezelfde genen hebben. Dan kun je gaan experimenteren.
                    Bezig...
                    X