Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jane Doe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Jane Doe

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal!

    Mijn balkon mag je eigenlijk niet eens een balkon noemen zo klein is het, maar in de afgelopen jaren heb ik ervaren dat het groot genoeg is voor mijn eigen winter voorraadje .
    Een paar maanden terug vond ik in mijn wiet uit de coffeeshop een zaadje. In maart begon het te jeuken en ik besloot hem in de watten te leggen. Niet geschoten is altijd mis dacht ik.. Uiteraard heb ik met mijn suffe hoofd niet opgeschreven wat voor soort wiet het is. Het is dus afwachten wat het wordt, hopen dat het geen tropische soort is die pas in november klaar is. En nog maar afwachten of het een haar of een hem is...of herma, genderneutraal is helemaal in tegenwoordig.. Ik ben in ieder geval lekker aan het hobby-en en ga een verslagje bij houden. De eerste maanden zijn niet zo boeiend.. daarom in vogelvlucht vanaf :

    30 maart.

    1 30 maart - 1 week na zaaien.jpg

    April ging gestaag. Weinig bijzonders.. Ik heb haar (wishful thinking ) in een light mix gezet.

    9 mei

    2 9 mei 2.jpg

    16 mei

    3 16 mei 2.jpg

    22 mei

    4 22 mei 2.jpg

    9 juni. Ik heb wat luizen en ander ongedierte gespot. Super leuk die ah moestuinzooi, maar beetje jammer dat ze ook een hoop vijanden van onze geliefde plant aantrekken. Bac vitality plus gebruikt.

    6 9 juni 2.jpg

    Aarde is snel droog en ik moet bijna elke dag water geven.. Tijd voor een nieuwe pot dus. Voorbloei gespot. Twijfel of het niet een herma gaat worden. Zie wel de zakjes, maar de haartjes ontbreken. Kan natuurlijk nog komen, maar het maakt me wat onrustig . Voor de zekerheid twee stekken afgesneden. Komende dagen verduisteren, zodat ik het geslacht kan zien. Hoop dat het een meissie is, want "het' groeit als kool en ziet er gezond uit.

    11 juni heb ik haar in een grotere pot gezet.

    Vandaag:

    7 13 juni 2.jpg
    bovenkant 13 juni 2.jpg

    Groeit als kool . Erg nieuwsgierig wat er uit gaat komen en of ze het gaat redden buiten!





    #2
    Dus het zaadje komt uit wiet van de coffeeshop.
    Van een broodkweker dus.
    Broodkwekers hebben geen mannetjesplanten staan, dus is er tussen z'n planten een hermafrodiet geweest.
    Zaad afkomstig van een hermafrodiet wordt in bijna alle gevallen vroeg of laat ook hermafrodiet.
    Dat kan ook nog in week 4 van de bloei gebeuren, zelfs nog later.

    Hopelijk zit je bij de paar procent die wel tot het einde vrouw blijft.
    Plantje ziet er in ieder geval goed uit.
    Beestjes komen ook af op aarde dat op de vloer gemorst is en dode plantresten. ff stofzuigen daar
    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3

      Comment


      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Een zaadje heeft circa 25-40 dagen nodig om goed te ontwikkelen. Die banaantjes die ontstaan aan het eind, die ontstaan in de laatste 2 bloeiweken.. Als die de boel bevrucht zouden moeten hebben en dat zaad heeft goed ontwikkeld, dan is de oogst een paar weken over tijd geweest. Broodkwekers oogsten vaak juist iets te vroeg.
        Ik gun het je van harte natuurlijk, maar ik ben er bang voor!

      #4
      Welkom en succes! Je plantje ziet er goed uit.
      Dat het geen John Doe mag worden.
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment


        #5
        Ja ik denk dat jij en QnQ gelijk hebben. Herma over het hoofd gezien die wat toppen heeft bevrucht. Dan is dit dus ook een herma..

        Comment


          #6
          De kunst is om het niet naar buiten te laten komen.
          Soms kan je er niks aan doen, dan komen er ballen, maar er is ook een kleine kans dat het meevalt. (wel een heel kleine kans)
          Door ze zo min mogelijk stress te bezorgen is het dan misschien goed af te bloeien.

          Zolang je geen rare dingen in of net onder de toppen ziet gaat het goed.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          Bezig...
          X