Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e keer kweken: Binnen voorgroeien / Buiten afbloeien (in Far North Queensland)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1e keer kweken: Binnen voorgroeien / Buiten afbloeien (in Far North Queensland)

    Korting op 420shop
    G'day mate!
    In het Tropische noorden van Australie waar ik woon is het nu winter. De kortste dag komt er aan op 21 Juni en is 11:07 uur lang. Op 16 September hebben we exact 12 uur daglicht.
    De winter hier is droog. Tussen de 16 en 30 graden en er verdord een hoop gras als je het geen water geeft.
    Een goed klimaat om een wietplantje te laten bloeien. Daar wilde ik graag gebruik van maken.
    Toch niet geheel mijn allereerste kweek. Eerder dit jaar had Ik twee verwaarloosde dames gekregen die uiteindelijk een magere 25 gram opgeleverde. Dit mede door fouten van mij.
    Een hoop fouten maken daar leer ik weer van en waarschijnlijk ga ik daar nog niet mee stoppen.
    Nu heb ik het iets beter aangepakt denk ik.
    Ik heb een CFL lamp systeem met 10 X 25 watt cool daylight en 4 x 25 watt warm white. In totaal 350 watt.
    Dit hangt lekker in een open kast met een zwenk ventilator die verdeeld 8 uur per dag uit staat.
    Ik heb gefeminizeerde zaadjes uit Nederland en 1 Bubblegum aan een vriend gegeven die het buiten probeerde.
    Het ging hem niet zo goed af. Ze leeft nog maar ziet er uit als een 3 dagen oude zaailing na 4 weken.
    19 Mei. Ik heb 3 zaadjes in potjes geplant. Vochtige stekgrond gemixt met kwaliteit potgrond. Afgedekt met folie en een paar gaatjes. Deze kwamen als op als eerste op 22 Mei.
    3 zaadjes in nat keukenpapier in een ziplock baggie werkte ook goed. Na 24 uur al een worteltjes. De plantjes kwamen een dag later op.
    Ik heb ook 3 zaadjes in water gedaan maar heb deze maar na een dag ook tussen het keuken papier gedaan. Dat beviel wel.
    De dames staan sinds geboorte onder 18 uur licht en 6 uur donker. Dit is dag 3 sinds het eerste contact met water.
    Ik bewater met afgezuurd water. Mijn potgrond heb ik getest en kwam uit op 6.
    Elke dag houd ik wat zaken bij en weerhoud ik mezelf ervan om water te geven.
    Ik meet om 06:00 in de ochtend en tussen 4 en 5 in de middag
    Het plan is om 3 planten te verhuizen zo rond de 6 weken. Ik ga er zelf 6 houden en deze op verschillende data naar buiten doen voordat mijn lamp niet goed genoeg meer is.
    Ik ben zelf wel aardig onder de indruk van de voortgang. Ik zal foto's uploaden!
    Groeten,
    Joey
    Hier het schemaatje
    Attached Files
    Last edited by OzzieJoey; 17 June 2018, 12:11.

    #2
    Als dit de wintertemperaturen daar zijn..... hoe f'ing warm is het daar wel niet in de zomer??

    Comment


    • OzzieJoey
      OzzieJoey commented
      Editing a comment
      Aardis hitsig. Gemiddeld 35 graden. Je went er wel aan. T is de luchtvochtigheid die het doet!
      Ons jaarlijks gemiddelde is 29 graden met 62% LV

    • Meglow
      Meglow commented
      Editing a comment
      oef... da's geen kangaroepis...

      maar goed, je plantjes staan er mooi bij. Kun je down-under legaal zaadjes kopen of heb je dat op een andere manier geregeld?

    • OzzieJoey
      OzzieJoey commented
      Editing a comment
      Tnx Meglow. Ik heb de zaadjes gekocht van Robert Bergman bij ILGM. Ik geloof dat deze website vanuit NL word beheerd. Deze worden dan incognito verstuurd. Alleen dan weet je wat voor zaadjes je hebt.
      De meeste mensen die ik spreek die halen zaadjes uit hun wiet of stekken er vrolijk op los.

    #3
    Succes en ik ben benieuwd.
    Op het buitenforum hier wordt vaak afgeraden om planten te verhuizen van binnen naar buiten (of andersom).
    Van binnen naar buiten wordt meestal afgeraden met als opgaaf van de volgende reden;
    - de plant is niet gewend aan het harde buitenklimaat (hier wind, regen, onweer, felle zon, flinke temperatuurschommelingen, beestjes en schimmels)
    En zal daarom zo'n klap krijgen en stress ontvangen van het aanpassen dat de kans groot is dat het minimaal uitdraait op een hermafrodiet.

    Van buiten naar binnen wordt afgeraden i.v.m. altijd aanwezige buiten beestjes (en schimmels) die een plaag vormen wanneer je ze beschermd binnen zet.

    Als je het toch wilt gaan doen laat ze dan al zo vaak mogelijk buiten staan onder gunstige omstandigheden zodat ze toch een beetje kunnen wennen. Ik neem aan dat je vanwege de zon uren binnen aan het voorgroeien bent.

    Ondanks deze kritische noot vind ik het een interessant project en ik zal je voortgang volgen. Weet dat ik spreek met mijn kennis van het Nederlands klimaat. Wie weet gelden daar in het Australische wel andere regels voor deze plant.

    Best of luck.
    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
      Overigens heeft vorig jaar een van de andere in het buitenland verblijvende kwekers op het buitenforum dit ook gedaan.
      Ik geloof dat het inti was maar dat weet ik niet zeker. Daar is een kweekverslag van.
      Last edited by Ongeldig; 17 June 2018, 14:07. Reden: Het was Burundanga op Islas Canarias met binnen voorgroei buiten afbloei

    • OzzieJoey
      OzzieJoey commented
      Editing a comment
      Tnx mate! Geeft wat om over na te denken.
      Ja, vanwege dat het hier nooit lang genoeg daglicht hebben om een wietplant tot redelijke grootte te laten groeien (max 13 uur en 9 minuten op 22 december) dacht ik dat voorgroeien sowieso onder de lamp moet hier.
      Vrienden van me hebben het afgelopen maand in de tuin geprobeerd maar zonder succes.
      De temperatuur verschillen tussen binnen en buiten zijn minimaal. Ik leef met alle ramen open.
      Maar de zon is wel krachtiger dan mijn lampjes. Daarom zal ik je advies opvolgen en de dames gaan overdag lekker naar buiten om dan in de avond weer naar binnen te gaan voor de volgende twee weken!

    • Burundanga
      Burundanga commented
      Editing a comment
      Ik zit inderdaad met het zelfde probleem van korte dagen.
      Indien je ze overdag buitenzet en avonds binnen zijn de planten er wel redelijk aan gewend.
      Het lukt als je ze doorgroeit binnen en dan naar buiten brengt , planten zijn idd wat zwakker, geef ze een weekje enkel een rhizotonic of zo en ze komen er wel bovenop.
      Ik zet ze ook de eerste 2 dagen in de schaduw.
      Sommige bladen verbranden wel en vallen af maar het is ongelofelijk hoe snel een plant zich aanpast.
      Ikzelf heb nog geen Herma gehad door het verplaatsen.

    #4
    Dat ziet er goed uit.
    Als je dit echt nooit eerder gedaan hebt dan heb je wel een beetje groene vingers.
    Heb je nog andere mooie planten in de tuin die we moeten zien ?
    Geen last van vraatzuchtig ongedierte buiten ?

    Inderdaad, van binnen naar buiten kan wat moeite kosten.
    Niet meteen de hele dag volop in de zon zetten, daar moet je ze aan laten wennen.

    Dat klimaat is vooral geschikt voor Sativa's, en dan de echte landrassen. (niet de hybrides)
    Die groeien gewoon als het 12 uur licht is buiten. De bloei duurt ook een stuk langer.

    Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden.
    Succes!


    Ik heb je topic bij de buitenkweekverslagen gezet.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • OzzieJoey
      OzzieJoey commented
      Editing a comment
      Dankje. Hopelijk blijven ze het goed doen.
      Zeer zeker hebben wij hier ongedierte. En vrij veel ook. Denk aan rupsen, aphids, thrips, mealybugs, white fly, sprinkhanen en grubs (kever larven).
      Laatst had ik een paar planten verpot en er zaten gemiddeld 10 grubs in het wortelstelsel lekker op de jonge scheuten te knagen.
      Een chilliplant is overleden na twee en half jaar aanvallen van mealy bugs, grubs en wat al niet.
      Ik wil niet echt met gif in de weer vanwege de bijen dus ik controleer en pik zoveel mogelijk uit mijn plantjes. Zo is natuur.
      Last edited by OzzieJoey; 24 June 2018, 08:51.

    #5
    Dag 36. Wat een bagger weer is er voorpeld voor deze week. We krijgen een hoop regen dus houd ze nog even binnen.
    Afgelopen week hebben de dames overdag lekker buiten gestaan in de winterzon. Niks raars aan de hand.
    Helaas begon het zaterdag met regenen dus heb ik het naar buiten verplaatsen een week uitgesteld. Volgende week zondag gaan ze in hun laatste pot naar buiten. Dat is dan dag 43.
    De ladies zijn nog een stukje gegroeid deze week. Geen stretching o.i.d. Heb alleen 1 plantje met een verkleurd blad.
    Ik denk zwavel tekort. Suggesties zijn welkom.
    Heb nog niks aangepast aangezien er voldoende zwavel in de potgrond zit die eind deze week gebruikt word. En verder zien ze er nog goed uit.
    ik geef nu ong 40 ml water per dag. Verdeeld over 3 dagen. Met 2.5 ml p.L. groeibooster van Reiziger.
    Deze week ga ik 40 ml per dag geven vanaf morgen. Zelf beheersing is soms best lastig.
    Ik heb een flesje bloeivoeding staan die ik pas ga toedienen wanneer de eerste tekenen van bloei zullen verschijnen. Dit verwacht ik eind Juli.
    De specs van deze week: Foto 2-3 zijn een Bubblegum. 6 dagen verschil.
    De laartste twee foto's zijn een Ak47. 7 dagen verschil
    Verder heb ik de bloesem van een mangoboom geprobeerd te fotograferen en een aantal pests die ik deze week weer had op mijn Habanero.
    Heb wel zin in het mango seizoen. Hopelijk krijgen we er veel dit jaar. Ik ga ze proberen te plukken voordat de vliegende honden er een hapje uit nemen.
    Ik droog de halve mango wangen in de excalibur. Lekker voor tussendoor.
    Fijne week iedereen!


    Attached Files

    Comment


      #6
      Hmm. Even benieuwd hoor, maar hoe intens is het zonlicht in de winter daar?

      Weet je zeker dat er ook een fatsoenlijke hoeveelheid licht is voor de planten om mee af te bloeien? Als de temperatuur goed is, maar er nauwelijks intens licht is, blijven ze erg mager. De reden dat ik dit vraag, is de 4 weken oude plant die er uit zag als een 3 dagen oude zaailing. dat is meestal te weinig licht

      Comment


      • OzzieJoey
        OzzieJoey commented
        Editing a comment
        De dagen zijn kort. En hij had ze de halve dag in de schaduw staan. Ik denk samen met slechte zorg is het zo gekomen dat de zaailing niet veel deed.
        De UV rating is hoog op zonnige dagen en piekt rond 8 op het middag uur. Ik werk vaak buiten en verbranden gaat snel. Zelfs in de winter.
        De beste tijd om hier buiten te starten is in September. Maar dan gaan ze nog steeds snel in bloei. Dan worden ze gemiddeld 60-70 cm hoog heb ik gehoord van een aantal thuis kwekers hier.
        Deze kweek is een try out. Ik heb geen hoge verwachtingen en ben benieuwd of ze het gaan volhouden.
        Ik dacht dat ze door de omschakeling van 18 uur licht naar minder dan 12 uur gewoon gaan bloeien. En omdat we hier niet veel ozonlaag hebben is de zonnesterkte hopelijk goed genoeg.
        De dagtemperatuur binnen en buiten is en blijft hetzelfde na omschakeling maar de nacht temperatuur is binnen nog wel 7 graden hoger dan buiten op het moment.

        Het enige wat ik kan proberen is om ze te laten wennen. Maar dat gaat deze week niet zo goed vanwege de slechte weersverwachting. T is even kijken of het wat gaat worden!

      • BackYardPlant
        BackYardPlant commented
        Editing a comment
        Ah, ja de halve dag in de schaduw is vrijwel het zelfde als te weinig intens licht

        Gelukkig dat het weer wel gewoon lekker is, zelfs in de winter!

        Good luck in a land down under

      #7
      Hi folks!

      Het was me het weekje wel weer. Terwijl onze winters hier normaal droog zijn hebben we een nat einde van Juni en een natte start in Juli te pakken.
      Een aantal van mijn plantjes kregen gele bladeren en ik wist niet zo goed wat ik moest doen. Uiteindelijk maar 1 uit de pot gehaald en toen ontdekte ik dat de wortels gewoon meer ruimte wilden.
      Nu verpotten zou betekenen dat ik geen ruimte heb voor 6 35L potten onder de lamp dus zouden ze van binnen naar buiten moeten.
      Dus naar het 11/13 regime. Dit heb ik donderdag maar gedaan op dag 40.
      Op de laatste dag de binnentemperatuur was ong 27 graden. Buiten word het ongeveer 25 graden zolang het bewolkt is.
      Ik heb 1 van elk (bubblegum, sour diesel, ak47) in mijn eigen grondmix
      en 1 van elk in een mix van 75L gezeefde tomatenpotgrond, 30L gevoede Coir, 15L perliet en een kopje blood & bone. kosten 12 euro.
      Ze stonden eerst naast het huis maar zijn verplaatst naar het midden van de tuin waar ze ook beschut staan voor regen en harde windstoten.
      Verder omdat het zo bewolkt is krijgen ze lekker de tijd om rustig te acclimatiseren.
      Nu is het zondag en gaat het goed met alle dames. Ze groeien de hoogte in
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 8 photos.

      Comment


        #8
        9 dagen op bloeischema (11-13) in de tuin. De eerste dagen waren erg nat dus heb 7 dagen geen water hoeven te geven tot aan gisteren. Omdat de toplaag erg droog was heb ik ieder 200 ml water gegeven.
        We hebben het slechtste weer gehad voor de winter. Vanaf nu word het lekker zonnig voor de rest van de maand. Wat houd ik toch van winter! (is in NL wel anders... winters zijn echt kt)
        Nog geen bloeiharen te zien en elke dag zijn ze weer 5 cm gegroeid. Het gaat goed. En die bloeiharen verwacht ik over ongeveer 2 weken.
        Wat mij opvalt is dat ze heel sterk ruiken en er allemaal vrijwel hetzelfde uitzien. Hoe zou je diverse soorten uit elkaar kunnen houden zonder label?
        Over een maand krijgen we weer een inspectie van de makelaar van wie we huren dus heb ik wat voorbereidingen getroffen achter het schuurtje achterin de tuin.
        Daar gaan ze nooit kijken vanwege alle planten & spinnen die het bewaken. Helemaal mooi plekje dus dat ook nog eens word afgeschermd door een oude blauwe ton.
        Dat moet wel goedkomen...
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 3 photos.

        Comment


          #9
          What about the smell, Joey?? Heb je iets bedacht om die te verbloemen? Je zou een barbie kunnen aanzetten en er een paar heerlijke stukken emu op gooien...

          Comment


          • OzzieJoey
            OzzieJoey commented
            Editing a comment
            The smell is amaaazing! Erg fijn om mijn neus zo nu en dan in de toppen te drukken en lekker geur opsnuiven! Dat maakt een mens gelukkig!
            Helaas is het verbloemen van de geur best lastig aangezien ik daar geen enkele ervaring mee heb. Ik woon in een straat met grote percelen (850m2+)
            De dames staan naast het zwembad achterin de tuin 25+ meter weg van alle buren hun patios. Verder heb ik een tuin vol met tropische palmen, bloeiende planten, mangobomen, gazon etc.. het ruikt altijd wel naar iets hier!
            Emu's heb ik hier nog nooit gezien(meer zuidelijk). Wallaby's wel. Dat zijn de konijnen van Australie! Als ik geen hek zou hebben zou de hele tuin 's nachts opgegeten worden door hordes buidelspringers!
            Hoe zou jij In een Nederlands rijtjeshuis tuintje de geur van wiet kunnen maskeren?

          #10
          Hoe zit het eigenlijk met de wet ? Is er ook een soort van gedoogbeleid if is telen verboden & strafbaar ?
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


          • OzzieJoey
            OzzieJoey commented
            Editing a comment
            https://en.wikipedia.org/wiki/Cannabis_in_Australia

            Kijk hier maar even. In elke staat is het helaas illegaal voor recreatief gebruik. Elke staat heeft verschillende straffen. Eerste keer gepakt dan kom je meestal wel goed weg.
            Bij herhaling ga je een tijdje op vakantie naar de outback. Stenen hakken met een bal en ketting aan je enkel.
            Ik hoor wel dat het in de Australian Capital Territory (Canberra) veel soepeler WAS voor de thuiskweker.

          #11
          DAG 70
          30 dagen buiten!
          De eerste bloeiharen kwamen bij alle dames op dezelfde dag tevoorschijn. Dit was op de 12e dag buiten (10 Juli)
          Inmiddels ben ik begonnen met extra bloeivoeding toe te voegen aan het voedingswater en bewater ik om de twee dagen.
          De drie dames die in mijn eigen grond mix staan gaan als een malle. Super gezond en groen!
          Deze waren ook direcht in de grond gezaaid en ontkiemd. Dit is nu mijn manier van ontkiemen. Ik denk dat hoe minder je met het zaadje kloot de plant sterker word.
          De andere 3 dames staan in een goedkope mix van kokos, grond en perliet. Deze groeien opzich wel maar aanzienlijk minder. En om er nog een schepje bovenop te doen hebben ze last van spint en waarschijnlijk wat voedings tekorten. Ik ben benieuwd of ik ze nog kan redden.
          De Bubblegums heb ik uitgerekend op 5 September, De AK47's op 12 September en de Sour Diesels op de 19e. Dan respectievelijk 108, 115 en 122 dagen oud

          Op 7 Augustus gaat er 1 zaadje de grond in. Ik heb er nog 20 in de koelkast liggen. Hopelijk nog steeds 100%!
          Vanwege dat de dagen hier nooit langer dan 13 uur zijn kan ik dit het hele jaar volhouden. Lekker onder een spaarlampje voorgroeien en buiten afbloeien
          Dan word er ook weer een nieuw grondmengsel gemaakt die ik weer lekker ga laten bakken op de oprit tot rijp voor gebruik.
          Ook ben ik een wormen farm begonnen die ook best wel lekker gaat. En de compost die ik in Oktober gemaakt heb is ook bijna klaar voor gebruik! Ik heb de smaak te pakken en ga de volgende kweek op dezelfde manier doen! Behalve goedkope grond gebruiken. Das dom!

          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 9 photos.

          Comment


          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Mooie spin. En een fijn bad. Leuker als een wit met felblauw zwembad. Plantjes zien er wel oke uit he.
            Hoe is het met de spint, dat zou buiten (in NL) niet gemakkelijk een probleem moeten vormen.
            Vraag bij die laatste overzichtsfoto; welke staan in je eigen grond en welke in de gekochte grond? Zie een verschil in de twee rijtjes qua vorm en grootte. Het zijn en verschillende soortjes en grondtypes he?
            Qua labellen zonder label, je zou dus zo'n overzichtsfoto kunnen gebruiken en die labellen en dan altijd je plantjes in dezelfde stelling neerzetten. Je kan de potten markeren. Er verschillende soorten nepbloemen en beesten insteken. Er nummers of plaatjes opzetten die voor jouw verwijzen naar soorten. Zoiets?
            Of je kunt ze mentaal markeren. Verschillen in de plantjes herkennen en die opslaan ter identificatie. Met of zonder behulp van enige toetakeling. Tatoeages, piercings, scarification. Of een beetje buig en strek werk. Iets onder de potten/of op de bodem aanbrengen ter markering.
            Je kan ze ook allemaal een eigen God geven. Dan zet je bij de ene plant een Buddha in de pot. De plek van Allah laat je leeg, die mag je niet afbeelden dacht ik. Alleen als het bespottend is ofzoiets. Jaweh, die Jood. En God. Nouja, je kan zelf kiezen. Er zijn een heleboel goden en godinnen. Uiteindelijk kan je dan als het goed is aan die plant zien welk geloof ze aanhangt. Is ze volledig bedekt op de ogen na, een Moslima. Heeft ze een vergiet op der top. Een aanhanger van het Vliegend Spaghettimonster. Ik vind "God" wel de meest achterlijke naam voor een god.
            Als die wietgeur hier eenmaal losbarst is er weinig tegen te doen in een tuintje van een Nederlands rijtjeshuis. Dan ruik je de planten, en je buren ook.
            Ja, je kunt ze weghalen voordat ze zo gaan stinken of ze niet neerzetten. Of er een kast omheen zetten met goede afzuiging en filters. Maar dan is het geen buiten kweken meer he. Zelfs al staat die kas in de tuin. Dan moet je gewoon goed contact hebben met je buren en zorgen/hopen dat ze naar jouw toe komen in eerste instantie en niet naar de politie gaan met hun klachten.

          #12
          Gaat goed.
          Zijn wel klein he had je ze niet liever iets groter gezien?

          Comment


          • OzzieJoey
            OzzieJoey commented
            Editing a comment
            Tnx, Dat had wel wat beter geweest ja. Helaas omdat we een zwembad in de tuin hebben is onze stroomrekening al achterlijk hoog. Ik wilde een beetje geld sparen door ze lekker vroeg (40 dagen) naar buiten te brengen. Lesje weer geleerd. De volgende 3 zijn onderweg en die blijven 60 dagen onder de lampen. We zien dan hoeveel verschil maakt!

          #13
          Leuk om te volgen dit OzzieJoey!

          Hoe zit het met autoflowers daar? Zijn die niet beter geschikt met de korte dagen?

          Wat ik zelf zou overwegen in jouw situatie is een buiten kweekkast zodat je de dagen wat kan verlengen zonder dat je met grote schok zit door het veel intensievere buitenlicht. Al is dat op percelen van slechts 850m2 wellicht lastig te verbergen.

          Ik heb zelf nu een autoflower buiten op 37 graden Noord en de langste dag van het jaar is hier 14h 42m en de kortste 9h 37m. Plantje is slechts 45cm al vermoed ik dat ik met een minder zware grond mix die lengte hoger had kunnen krijgen, de mix heeft aardig wat klei zodat ik in de hitte hier niet elke dag water hoef te geven.
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

          Comment


          • OzzieJoey
            OzzieJoey commented
            Editing a comment
            Hi Cleargreen! Dat zou wel mooi zijn hoor. Zo'n kas. ik weet dat het goed werkt want een maand geleden werd er vlakbij een kerel opgepakt die 20 vol in bloei 2 meter hoge wietplanten in zo'n zelfde kas had! Ik wil me niet in dat soort dingen storten aangezien ik mijn visa graag wil behouden!
            !Ik denk dat je gelijk hebt met autoflowers. Moet wel eerst nog ff van 15 gefeminiseerde zaadjes gebruik maken voordat ik weer zaadjes bestel!
            Dat worden zeker AF!
            Hoe zit dat met je grondmengsel? Wat voor soort klei gebruik je dan? en hoe houd je de aarde luchtig genoeg voor de wortels?

          • Cleargreen
            Cleargreen commented
            Editing a comment
            De klei die in mijn mix zit is gewoon klei van wat hier de grond is, bruin spul met als oorsprong ijzer houdend kalksteen.
            Wat de boel luchtig houdt is het hoge gehalte organische stof en toevoegingen zoals lava steen en biochar. Zodra mijn plant geoogst is zal ik een foto maken van de mix, nu is dat wat lastig omdat mijn pot ook gemulched is.

            Uit ervaring kan ik vertellen dat zanderige grond mix veel grotere planten opleverd maar dan moet je veel vaker water geven. Tenzei je een sip systeem gebruikt.
            In een ideale wereld had ik 10 dezelfde plantjes gezet om eens wat verschillende dingen met elkaar te vergelijken maar dat is momenteel helaas niet mogelijk.

          #14
          Dag 88.

          Dat was best een spannend weekje. We hadden inspectie dus de ladies moesten ff verstopt worden achter het schuurtje! Hier hebben ze een dagje in de schaduw doorgebracht!
          Verder hebben we toch wel goed weer gehad. Helemaal geen regen gehad (behalve vandaag) Iedereen blij hier want al het gras is ook hier in Australie "kurkdroog"
          Eigenlijk is winter hier toch wel mijn favoriete tijd van het jaar. Niet te heet. en niet koud!

          Deze week heb ik weer 1 BG en 2 Ak in de grond gestopt. Deze zijn gepland om op 120 dagen oud te worden geoogst op 8 December. Zodat ze nog ff kunnen drogen voordat het vakantietijd is eind December.

          De huidige dames gaan goed. Er komen nog steeds bloeiharen bij, De bladeren beginnen te vergelen maar dat baart me geen zorgen.
          De AK 47's hebben nog 17 dagen te gaan en de BG nog 20. De SD moeten eigenlijk nog iets langer.
          Al vraag ik me wel meer en meer af of je op bloeitijden af moet gaan die je vind op de website waar je zaden haalt of dat trichomen en bruine bloeiharen een betere indicatie geven.
          Attached Files

          Comment


          • Thedoctor
            Thedoctor commented
            Editing a comment
            Als ik foto 3 uitvergroot zou die naar mijn mening gewoon al klaar zijn afgaande op de trichomen.

          • OzzieJoey
            OzzieJoey commented
            Editing a comment
            Oogsten dus? 1 van de sour diesels vandaag betrapt op het hebben van een rot ropje
            De luchtvochtigheid buiten is ook wat te hoog. Gemiddeld 67% hier.
            Kan dat + dagen van 11 uur er mee te maken hebben dat wietplanten eerder rijpen?

          #15
          Dag jointje draaiers!

          Dag 90 van welke 38 bloeidagen voor alle dames!
          Mijn verwachtingen waren dat de AK47 nog 15, de Bubblegum nog 18 en de Sour Diesel nog 30 dagen moeten.
          Ik heb wat close ups geprobeerd te maken met mijn Canon G16 op statief. Even de plantjes uit de wind gehaald anders lukte het echt niet!
          Omdat ik echt geen idee heb wanneer te oogsten heb ik een paar kleine topjes geoogst en die liggen nu te drogen. Ben benieuwd!

          Jullie mening word gewaardeerd!

          Attached Files

          Comment

          Bezig...
          X