Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

First Time (Autoflower)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    First Time (Autoflower)

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal!

    Ik ga beginnen met mijn eerste kweek in de tuin en zou ik graag wat hulp/informatie willen krijgen van jullie.

    Ik heb 3 zaden Easy Bud (Royal Queen Seeds) gefeminiseerd.
    Ik ben van plan om Pokon Kokus potgrond te kopen van de Praxis, staat dat het genoeg voeding heeft voor 3 maanden en dan is de Autoflower inmiddels al klaar.

    En voor water gewoon kraanwater te geven en gebruik te maken van regen die ons mooi landje vaak genoeg bezoekt.

    Mijn tuin staat gelukkig naar het zuiden toe, en als er zon staat dan heb ik het ook van wel 8 uurtjes lang.

    Graag feedback!

    En ik hou jullie op de hoogte.

    Anthony.


    #2
    Last edited by Appleton; 13 July 2018, 02:02.

    Comment


      #3
      Succes, ben zelf bezig met men eerste AF, toch een paar dingetjes tegengekomen. Recept om best te lukken is gewoon laten groeien, er eigenlijk weinig mee bezig zijn (geduld) en af en toe water geven. Dat blijkt bij mij toch.
      Neem misschien een pot die groot genoeg is +10 l (hoe groter, hoe beter, 40 l mag dus ook) met gewone goedkope potaarde dan zou je in de groeifase alvast geen zorgen hoeven te maken over voeding en normaal in de bloei ook niet echt (wat vergelend blad is geen ramp).

      Ik lees alvast mee.
      - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
      - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

      Comment


        #4
        hoi succes, en ik zou maar alvast zaaien want de zomer wacht niet hoor...

        Comment


          #5
          Je had eventueel anderhalve maand geleden al kunnen starten,maar beter laat als nooit.

          Soms hoor ik slechte verhalen mbt RQS,zaden die niet ontkiemen,planten met slechte genetica.
          Weet niet of ervaren mensen dit kunnen bevestigen of ontkrachten.?

          Hoe dan ook,succes met je dames Anthony.



          Comment


            #6
            Geen kokosaarde gebruiken, maar gewone grond voor de moestuin ofzo.
            Grote potten, of emmers voldoen ook (moeten wel wat gaten onderin)
            Elk zaadje een eigen emmer, of als je alles bij elkaar wil zetten, haal een grote cementkuip bij de Praxis, en 2 zakken grond.

            Ja, het is wel tijd om te gaan starten.
            Autoflowers doen er 3 maanden over, dus dan zit je al op half oktober.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Het ontkiemen in potjes in je woonkamer zou nog kunnen, maar eens de boven zijn zou ik ze wel per direct buiten zetten in de zon anders zullen ze te weinig licht vangen en strekken

                En wat lijkt jou s avonds/s nachts gevaarlijker voor jouw plantjes misschien?

                Comment


                  #9

                  Comment


                  • belladonna
                    belladonna commented
                    Editing a comment
                    nou dat is dus onzin dus laat je plantje maar buiten staan

                  #10
                  Deze is buiten gezaaid op 5/4. Toen waren er nog dagen van onder 15 graden. Gaat ie niet dood van hoor.
                  Attached Files
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

                  Comment


                    #11
                    Idd, 15 graden is hier ook nog geen probleem geweest
                    Het enige waar je buiten wat meer moet opletten is uitdroging van de toplaag door de zon bij het ontkiemen, dus ik neem de eerste week een plaatsje met veel schaduw

                    Ik begrijp het wel, die bezorgdheid
                    Had ik ook een paar maand geleden, maar al heel snel zul je erachter komen dat de plantjes echt wel tegen veel kunnen en dat je al veel moet misdoen om ze te verpesten

                    Het veiligste is dus gewoon goede, bemeste, luchtige aarde, een voldoende grote pot en een goed zaadje
                    Buiten ermee, niet teveel knoeien met voeding en laat de natuur haar ding maar doen
                    Veel licht, beetje water


                    Succes!

                    Comment


                      #12
                      Plantjes duren nog wel een tijdje voordat ze naar bovenkomen, weet niet hoelang het ongeveer gaat duren maar geen uitgedroogde grond.

                      Als het gaat hoe ik wil dat ik het gaat wil ik gaan investeren in wat voor binnen en was een rond aan het speuren op het internet en kwam dit tegen:

                      https://www.rajatrading.nl/complete-...-100-400w.html

                      Enige suggesties als dit goed genoeg is.. ?

                      Comment


                        #13
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Comment


                          #14
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 1 photos.

                          Comment


                            #15
                            Er groeit bamboe in dat ravijn.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                            • AnthonyFT
                              AnthonyFT commented
                              Editing a comment
                              Nee, dat was on te kijken als het wel diep genoeg zat.. is ook het geval, maar vind jij dat ik nog meer aarde erbij moet doen?

                            • QnQ
                              QnQ commented
                              Editing a comment
                              Vullen tot de rand predik ik altijd op dit forum. De bovenste rand.
                              Zeker een kweek zonder voeding. Dan heb je het liefst zoveel mogelijk grond, want daar moet ze het mee doen tot het eind.

                              - dat setje op Raja is niet compleet. Die timer is niet geschikt voor hps -
                              - beter spaar je nog ff door, dan kun je iets beters aanschaffen -
                          Bezig...
                          X